Операція «Урожай – 2014»
Добровільна сплата податків – це показник рівня нашої соціальної та громадянської культури. І якщо ми прагнемо, щоб Україна стала розвиненою європейською державою, то ми повинні розуміти, що є пряма залежність між сплатою податків і нашим добробутом. На жаль ще не всі платники податків добровільно декларують та сплачують податки.
Дотримання суб’єктами господарювання агропромислового комплексу податкового законодавства та законодавства України, яким регламентуються трудові відносини, фінансово-господарські відносини, встановлення можливих ризиків по суб’єктах господарювання сільськогосподарського напрямку, зокрема які знаходяться на спеціальному режимі оподаткування ПДВ, упередження, руйнування і недопущення використання у 2014 році схем ухилення від оподаткування суб’єктами господарювання, які здійснюють операції з сільськогосподарською продукцією, та контролю за повнотою виплати орендодавцям земельних ділянок (паїв) орендної плати є запорукою наповнення бюджетів усіх рівнів.
З метою збільшення надходжень по платежах до бюджетів усіх рівнів,(а місцевий бюджет є домінуючим), єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, легалізації зайнятості населення, на виконання Розпорядження ГУ Міндоходів у Харківській області від 14.07.14 №338-р «Про організацію проведення операції «Урожай -2014» на території Вовчанського та Великобурлуцького районів та запроваджується операція “Урожай – 2014”.
«Під час проведення операції „Урожай-2014” на етапі активних жнив проводиться відпрацювання фермерських господарств та сільськогосподарських підприємств районів на виявлення фактів формування податкового кредиту іншим платникам за рахунок передплат, аналізується платники ПДВ, які знаходяться на спеціальному режимі оподаткування щодо відповідності задекларованих обсягів реалізації згідно декларації і ПДВ та отриманого доходу згідно даних декларації по ФСП, також відпрацьовується легалізація зайнятості населення, розмір фонду оплати праці та факти виплати зарплати у «конвертах», - повідомив начальник Вовчанської ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області Володимир Борисенко..
Результати роботи податківців будуть і надалі висвітлюватись в пресі. Робота триває.
Харківщина: Нововведення у податковому законодавстві обговорили на обласному рівні
Сьогодні, у малому залі Харківської обласної державної адміністрації за ініціативи територіального відділення АППУ відбувся «круглий стіл» з обговорення нововведень у податковому законодавстві за участю представників органів влади і найбільших платників податків Харківського регіону.
У заході взяли участь перший заступник голови ХОДА Ігор Райнін, голова ради територіального відділення ВГО «Асоціація платників податків України» в Харківській області Марина Вишневська, начальник Спеціалізованої державної податкової інспекції по роботі з великими платниками податків у м. Харкові Державної податкової служби Галина Феденко, провідні фахівці ГУ Міндоходів у Харківській області.
Під час «круглого столу» учасники обговорили податкові нововведення для їх подальшого серйозного вдосконалення. Зокрема підіймалися питання впровадження нових бюджетних рахунків з ПДВ, застосування податкового компромісу, зменшення кількості перевірок та перехід на «електронні перевірки». Головна мета заходу – досягти консенсусу в податкових питаннях, аби новації законодавства посприяли стабілізації економічного розвитку країни.
Всі пропозиції, які були озвучені, будуть узагальнені і структуровані та винесені на розгляд наступного засідання. У подальшому сформовані пропозиції будуть направлені до Києва.
Щодо відображення суми отриманої від неплатників поворотної фінансової допомоги в річній декларації з податку на прибуток
Для платників податку на прибуток, для яких базовим податковим (звітним) періодом є календарний рік, сума отриманої від неплатників податку на прибуток поворотної фінансової допомоги, що залишається неповерненою на кінець звітного року, включається до складу доходів у річній декларації.
У разі якщо в майбутніх звітних податкових періодах платник повертає таку фінансову допомогу, він збільшує суму витрат на суму поверненої фінансової допомоги за наслідками того звітного податкового періоду, в якому відбулося таке повернення.
Наприклад, якщо платник податку, для якого базовим (звітним) податковим періодом є календарний рік, отримав 10.03.2013 року суму поворотної фінансової допомоги від неплатника податку на прибуток та повернув її 16.01.2014 року, то платник повинен включити до складу доходів у декларації за 2013 рік суму поворотної фінансової допомоги, що залишилась неповерненою станом на 01.01.2014 року.
При цьому у декларації за І квартал 2014 року або 2014 рік в залежності від того, який базовий (звітний) період використовуватиме платник у 2014 році, сума повернутої допомоги включатиметься до складу витрат.
З цим та іншими запитаннями-відповідями можна ознайомитися в Узагальнюючій податковій консультації щодо податкового обліку поворотної фінансової допомоги, затвердженої наказом Міндоходів від 01.07.2014 № 367.
Оновлено Державний реєстр реєстраторів розрахункових операцій
|
|
До Державного реєстру реєстраторів розрахункових операцій включено 105 моделей касових апаратів.
Це касові апарати, які відповідають сучасним вимогам та забезпечують передачу контрольно-звітної інформації до органів доходів і зборів в електронній формі.
Платники можуть обрати найбільш оптимальну для себе нову модель техніки або модернізувати ту, яка вже використовується у роботі, приєднавши до неї відповідний модем.
З повним переліком реєстраторів розрахункових операцій, які включені до Державного реєстру, можна ознайомитися на веб-порталі Міндоходів http://minrd.gov.ua/dovidniki--reestri--perelik/reestri/94957.html.
Державний реєстр реєстраторів розрахункових операцій затверджено наказом Міністерства доходів і зборів України від 08.07.14 №398.
Нові мінімальні ціни на алкоголь
З 17 червня і до 31 липня 2014 року усі торговці повинні взяти до уваги підвищення мінімальної оптово-відпускної і роздрібної ціни на окремі види алкогольних напоїв. За нього доведеться платити більше згідно постанови Кабінету Міністрів України від 11.06.2014 № 177.
Підвищення здійснюється у два етапи: з дня опублікування постанови, тобто з 17 червня 2014 р., а потім з 1 серпня 2014 р.
Мінімальна роздрібна ціна на горілку становитиме на рівні 34,90 грн. за пляшку, а з 1 серпня - 39,90 грн.
Роздрібні ціни на вина в скляній тарі (обсяг 0,7 л) або іншій тарі (1 л) підвищуються до 20 грн., на вина в скляній тарі (0,75 л), а також на деякі вина (0,7 л) - до 33 грн.
Ціни на коньяк підвищено залежно від наявності «зірок» - чим менша витримка, тим більший відсоток подорожчання. Тобто, ціна на півлітрову пляшку коньяку «три зірки» підвищиться до 59,10 грн., «чотири зірки» - до 64 грн., «п'ять зірок» - до 69 грн.
Звертаємо увагу! У випадку торгівлі алкогольними напоями за цінами, нижчими за встановлені мінімальні роздрібні ціни до суб’єктів господарювання застосовується штраф в розмірі 100 відсотків вартості отриманої партії товару, але не менше 5 тис. грн.
Уникайте помилок, які призводять до подовження термінів ліквідації своєї господарської діяльності
У разі прийняття рішення про припинення своєї діяльності, платник спершу повинен повідомити про це державного реєстратора. Потім інформація надходить до Органу доходів і зборів. Останній, після отримання повідомлення про прийняття такого рішення, розпочинає та проводить документальну комплексну позапланову перевірку платника згідно вимог Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 № 1588 в редакції наказу Міністерства фінансів України від 22.04.2014 № 462 ”Про внесення змін до Порядку обліку платників податків і зборів”.
Та, в переважній більшості випадків платники не підготовлені до закриття, а саме:
- не закриті банківські рахунки
- в наявності кредиторська/дебіторська заборгованість
- не звільнені працівники
- не подано ліквідаційний баланс
- не подано заключні декларації
- відсутні документи бухгалтерського та податкового обліку
В результаті таких обставин ревізорами складається акт, де констатуються факти неможливості ліквідації платника. Після цього платник починає ліквідацію своїх недоліків, а після їх усунення ревізори проводять повторну перевірку, і на все це спливає додатковий час
У разі прийняття рішення щодо припинення господарської діяльності, підготуйте свою документацію та не допускайте вищезазначених помилок, це допоможе значно скоротити терміни ліквідації і виключить необхідність проведення повторних перевірок.
Який термін розгляду договору «Про визнання електронних документів»?
Термін розгляду договору «Про визнання електронних документів» з боку органів Міндоходів – до 5 робочих днів. Нагадуємо, що квитанції мають розширення «.rpl» та відкриваються за допомогою ключа електронної печатки, а у разі її відсутності, підписом фізичної особи – підприємця (для фізичної особи – підприємця). Інші файли, що мають розширення «.xml» не потребують розшифрування. Електронні звіти можна відправляти лише після отримання квитанції про успішне підписання договору з боку органів Міндоходів.
З цим та іншими роз’ясненнями можна ознайомитися у загальнодоступному інформаційно - довідковому ресурсі (веб – портал Міндоходів, вкладинка «Інформаційно - довідковий ресурс», дане роз’яснення у категорії 401.02).
Продаж алкоголю та тютюну неповнолітнім тягне за собою штраф та анулювання ліцензії
На сьогодні найбільш поширеними зловживаннями несумлінних підприємців, які намагаються заробити гроші на здоров’ї підлітків, нехтуючи усіма принципами суспільної моралі та відповідальності, є продаж «дорослої» продукції дітям.
Відповідно до чинного законодавства, продаж алкогольних напоїв та тютюнових виробів неповнолітнім карається анулюванням ліцензій та штрафними санкціями. Розмір штрафу, який застосовується до суб’єкта господарювання, складає 6800 гривень. Незнання закону у такому випадку не є виправданням, адже кожен бізнесмен ознайомлюється з правилами гри у цьому високоліквідному сегменті ринку ще при отриманні ліцензії.
Для здійснення розрахунків в іноземній валюті потрібна індивідуальна ліцензія НБУ
Використання іноземної валюти на території України як засобу платежу між резидентами можливе лише за наявності індивідуальної ліцензії Національного банку України.
Зауважимо, що валюта України є єдиним законним засобом платежу на території України, який приймається без обмежень для оплати будь-яких вимог та зобов’язань, якщо інше не передбачено валютним законодавством України.
Порядок видачі ліцензії визначений Положенням про порядок видачі Національним банком України індивідуальних ліцензій на використання іноземної валюти на території України як засобу платежу, що затверджене постановою Правління Національного банку України від 14 жовтня 2004 р. № 483.
Платники податків Донецької та Луганської областей мають змогу відстрочити свої грошові зобов’язання перед бюджетом
Платники податків, у яких у зв’язку з проведенням заходів з подолання терористичної загрози і збереження територіальної цілісності України існує ймовірність несвоєчасної сплати податків, зборів (обов’язкових платежів) або відсутня можливість їх сплати, мають право на отримання відстрочення (розстрочення) таких грошових зобов’язань (податкового боргу).
Перелік обставин, що є підставами для відстрочення грошових зобов’язань (податкового боргу), та підтверджуючих ці обставини документів, наведено у постанові Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2010 року № 1235 «Про затвердження переліку обставин, що свідчать про наявність загрози виникнення або накопичення податкового боргу, і доказів існування таких обставин» (далі – постанова № 1235).
Відповідно до зазначеної Постанови, підставою для відстрочення грошових зобов’язань або податкового боргу платника, що є підтвердженням факту настання (існування) обставин непереборної сили, є висновок Торгово-промислової палати про настання обставин непереборної сили.
Який порядок розрахунку та сплати єдиного внеску новоствореними фізичними особами – підприємцями на загальній системі ?
Новостворені ФОП, які зареєстровані протягом року в установленому законом порядку платниками загальної системи оподаткування, нараховують та сплачують суми єдиного внеску у вигляді авансових платежів у строки, визначені пп.4.5.2 п.4.5 розділу IV Інструкції 21-5, що настають у звітному податковому році, на підставі квартальної декларації, яка подається ними після закінчення кварталу, в якому відбулася їх державна реєстрація.
При цьому, суми єдиного внеску, сплачені у вигляді авансових платежів, ураховуються платником при остаточному розрахунку, який здійснюється ним за календарний рік до 10 лютого наступного року на підставі даних річної податкової декларації, та не можуть бути меншими за розмір мінімального страхового внеску за місяць, у якому отримано дохід (прибуток), повідомили фахівці Вовчанської ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області.
Який штраф передбачено за несвоєчасне подання звітності до Пенсійного фонду України фізичною особою – підприємцем?
Пунктом 4 частини одинадцятої ст. 25 Закону про ЄСВ установлено, що за неподання, несвоєчасне подання, подання не за встановленою формою звітності, передбаченої цим Законом, територіальним органом пенсійного фонду до платника застосовується штраф у розмірі десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (170 грн.).
Яку відповідальність передбачено за несплату або несвоєчасну сплату єдиного внеску приватними підприємцями?
Фізичні особи – підприємці, які обрали спрощену систему оподаткування, зобов'язані сплачувати за себе єдиний внесок, нарахований за відповідний базовий звітний період, не пізніше 20 числа місяця, що настає за базовим звітним роком.
Суми єдиного внеску, своєчасно не нараховані та/або не сплачені у строки, встановлені Законом про ЄСВ, обчислені органами пенсійного фонду у випадках, передбачених цим Законом, є недоїмкою. За несплату або несвоєчасну сплату єдиного внеску до платників застосовується штраф у розмірі 10 % своєчасно не сплачених сум (п. 2 частини одинадцятої ст. 25 Закону про ЄСВ). Згідно з частиною десятою ст. 25 цього Закону на суму недоїмки нараховується пеня з розрахунку 0,1 % суми недоплати за кожний день прострочення платежу.
Продаж майна підприємцем та ПДВ
Відповідно до п.п. «а» п. 185.1 ст. 185 Податкового кодексу України, об’єктом оподаткування ПДВ є операції платників податку з постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України. Платником податку, зокрема, є:
- будь-яка особа, що провадить господарську діяльність і реєструється за своїм добровільним рішенням як платник податку;
- будь-яка особа, що зареєстрована або підлягає реєстрації як платник податку.
Оскільки власником нерухомого або рухомого майна можуть бути лише фізичні або юридичні особи, то постачання суб’єктом підприємницької діяльності - фізичною особою підприємцем, який зареєстрований платником ПДВ, такого майна може здійснюватись виключно як фізичною особою.
Якщо операція з постачання нерухомого або рухомого майна не відноситься до господарської діяльності суб’єкта підприємницької діяльності – платника ПДВ, то відповідно за такою операцією податкові зобов’язання з ПДВ ним не формуються, а право на податковий кредит у такого суб’єкта підприємницької діяльності – платника ПДВ за операцією з придбання зазначеного майна не виникає.
Оцініть переваги електронного спілкування
Звітувати, не виходячи з дому та використовувати усі переваги електронного спілкування з податківцями можуть власники цифрових підписів, які безкоштовно видає Акредитований центр сертифікації електронних ключів.
Ключ електронного цифрового підпису дає змогу звітувати або подавати декларації в режимі он-лайн не лише до органів Міндоходів, а й до органів державної статистики та Пенсійного фонду України.
Крім того, дає можливість експортерам та митним брокерам подавати митні декларації в електронному вигляді через мережу Інтернет.
Можливість подання звітності в електронному вигляді суттєво спрощує співпрацю громадян та контролюючих органів, такий спосіб подання звітності має безліч переваг.
Система надання звітності в електронному вигляді допомагає підвищити ефективність адміністрування податків і зборів, процедура представлення звітності значно спрощується, а паперовий документообіг істотно зменшується. А отже, надання податкової звітності в електронному вигляді з накладенням електронних цифрових підписів значно зекономить ваш час.
Виписка з держреєстру підтверджує взяття на облік
Взяття на облік за основним місцем обліку фізичної особи-підприємця здійснюється після її державної реєстрації контролюючим органом за місцем реєстрації на підставі:
- відомостей з відповідної реєстраційної картки на проведення державної реєстрації фізичної особи – підприємця;
- відповідного повідомлення державного реєстратора про судове рішення щодо відміни державної реєстрації припинення підприємницької діяльності фізичної особи – підприємця та внесення відповідного запису до Єдиного державного реєстру (далі – ЄДР).
Така вимога передбачена п. 6.1 р. VI Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 № 1588 в редакції наказу Міністерства фінансів України від 22.04.2014 № 462 «Про внесення змін до Порядку обліку платників податків і зборів» (далі – Порядок).
Контролюючі органи здійснюють контроль відомостей, які надійшли стосовно фізичних осіб-підприємців з ЄДР, у порядку, визначеному пунктом 3.3 розділу III цього Порядку.
Взяття на облік за основним місцем обліку фізичної особи-підприємця контролюючим органом проводиться не пізніше наступного робочого дня з дня отримання від державного реєстратора повідомлення про проведення державної реєстрації фізичної особи-підприємця та відомостей з реєстраційної картки про проведення державної реєстрації фізичної особи – підприємця та здійснюється датою внесення даних до Реєстру самозайнятих осіб за номером, який відповідає порядковому номеру реєстрації відповідного повідомлення державного реєстратора в журналі за формою № 7-ОПП.
Згідно з п. 6.5 р. VI Порядку дані про взяття на облік фізичної особи-підприємця передаються до Єдиного державного реєстру у день взяття на облік за основним місцем обліку із зазначенням: дати та номера запису про взяття на облік, найменування та ідентифікаційного коду контролюючого органу, в якому фізичну особу-підприємця взято на облік.
Взяття на облік фізичної особи-підприємця підтверджується випискою з Єдиного державного реєстру, яка надсилається (видається) їй у порядку, установленому Законом України від 15.05.2003 р. № 755-IV. Така виписка видається юридичній особі або фізичній особі-підприємцю за їх письмовим запитом протягом двох робочих днів з дати подання цього запиту, а також у випадках, встановлених цим Законом.
Пенсія понад 10 тисяч – сплати ПДФО
Через необхідність економного та раціонального використання державних коштів Верховною Радою був прийнятий Закон «Про запобігання фінансової катастрофи та створення передумов для економічного зростання в Україні» N 1166-VII від 27.03.2014 р. З поміж багатьох заходів нормативний документ також передбачає введення змін до Податкового кодексу України стосовно податку на доходи фізичних осіб, які набули чинності вже з 1 липня 2014 року.
Зокрема, статтю 164 розділу IV Податкового кодексу доповнено новим підпунктом 164.2.19 такого змісту: "Суми пенсій (включаючи суму їх індексації, нараховану відповідно до закону) або щомісячного довічного грошового утримання, отримуваних платником податку з Пенсійного фонду України чи бюджету згідно із законом, якщо їх розмір перевищує десять тисяч гривень на місяць, – у частині такого перевищення, а також пенсій з іноземних джерел, якщо згідно з міжнародними договорами, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України, такі пенсії підлягають оподаткуванню чи не оподатковуються в країні їх виплати".
Отже, з 1 липня 2014 року, з суми перевищення 10 тисяч гривень (на місяць) нарахованої пенсії, органи Пенсійного фонду, як податкові агенти, будуть утримувати податок на доходи фізичних осіб за ставкою 15 % (17 %). Від запровадження цієї норми бюджет буде отримувати щомісяця додаткові надходження.
Чи потрібно переукладати договір про добровільну сплату ЄСВ, укладений з органом Пенсійного фонду та термін дії якого закінчився?
Фізичним особам - підприємцям, які бажають брати участь у системі загальнообов’язкового державного соціального страхування, та які мали договір про добровільну сплату єдиного внеску, укладений з органом Пенсійного фонду України, термін дії якого закінчився, потрібно укласти новий договір з органами Міндоходів. Для цього фізичні особи – підприємці подають до органів доходів і зборів за місцем проживання заяву про добровільну участь у системі загальнообов'язкового державного соціального страхування за формою згідно з додатком 2 Інструкції про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, в якій зазначають, у якому виді загальнообов'язкового державного соціального страхування вони бажають брати участь та надають копії таких документів:
- документа, що засвідчує реєстрацію в Державному реєстрі фізичних осіб платників податків (за наявності);
- трудової книжки (за наявності);
- документа, що посвідчує особу. Нагадуємо, що фізичні особи - підприємці (спрощена або загальна система оподаткування) та особи, які забезпечують себе роботою самостійно - займаються незалежною професійною діяльністю, мають право брати участь:
- у загальнообов'язковому державному соціальному страхуванні у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, єдиний внесок встановлюється у розмірі 36,6%.
У 2015 році громадяни будуть сплачувати податок з доходів, нарахованих на депозит
З 1 липня 2014 року набрали чинності зміни до Податкового кодексу України в частині справляння податку на доходи фізичних осіб з процентів по депозитах.
Так, дохід фізичної особи у вигляді процентів, зокрема, нарахованих на поточний або депозитний банківський рахунок, буде оподатковуватися за ставкою 15 відсотків. При цьому база оподаткування визначається як сума процентів, що перевищує на рік 17 розмірів прожиткового мінімуму для працездатної особи, установленого законом на 1 січня звітного року (у 2014 році - сума процентів понад 20706 грн.).
Податковим агентом платника податку під час нарахування на його користь доходів у формі процентів є особа, яка здійснює таке нарахування. При цьому банківська установа не здійснює утримання та перерахування податку із суми доходу у формі процентів. Банки тільки подаватимуть інформацію до територіальних органів Міндоходів за встановленою формою (N 1ДФ), в якій зазначатимуть суму доходу у вигляді нарахованих процентів. Сума податку повинна бути сплачена фізичною собою самостійно - за результатами подання річної декларації про майновий стан і доходи.
При цьому, якщо база оподаткування звітного податкового року (для процентів з вирахуванням 17 прожиткових мінімумів):
не перевищує 204 прожиткових мінімуми (у 2014 році - 248472 грн.) - до суми перевищення застосовується ставка 15 %;
перевищує 204, але не більше 396 прожиткових мінімумів (у 2014 році - 482328 грн.) - до суми перевищення застосовується ставка 20 %;
перевищує 396 прожиткових мінімумів - до суми перевищення застосовується ставка 25 %.
На Харківському кордоні знову знайшли гроші. На цей раз – старовинні
Монети 17-19 віків у кількості 139 шт., медаль «ЗА ОТВАГУ» та орден «ОТЕЧЕСТВЕННАЯ ВОЙНА», фрагмент триптиха, 5 шт. металевих хрестів, Книгу «Курс спротиву матеріалу» 1913 року, відстріляні набої та макет гранати РГД-5 – всі ці речі, мешканець України намагався вивезти з нашої країни до Російської Федерації.
Зупинити «колекціонера» вдалось на митному посту «Плетенівка» під час проведення прикордонно-митного контролю.
Фахівці Харківської митниці на підставі аналізу й оцінки ризиків прийняли рішення перевірити легковий автомобіль марки “FORD B-MAX”, водій якого спочатку самостійно обрав «зелений коридор».
За словами працівників митниці, перед початком проведення огляду громадянин усно та письмово заявив, що переміщує в автомобілі особисті речі, серед яких знаходяться монети, медалі, відстріляні набої, макет гранати РГД-5 та інші речі, які він зазначив в декларації та йому належать. Однак у подальшому з’ясувалося, що дозвільних документів на ці речі у чоловіка не було.
Предмети порушення були влучені та направлені на подальшу експертизу.
Нагадаємо, що на минулому тижні в пункті пропуску «Гоптівка» митники та прикордонники в автомобілі «Mitsubishi Pajero» виявили приховані 2 800 000 доларів США.
Маєте троє дітей – маєте пільгу на нерухомість
Родина, в якій з'являється третя дитина, при наявності документів (посвідчення тощо), які підтверджують статус багатодітної сім'ї та дітей з такої сім'ї, починаючи з місяця набуття статусу багатодітної сім'ї не є об’єктом оподаткування податком на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, за умови перебування у власності такої сім'ї не більше одного житлового об’єкта. Водночас за період з 1 січня звітного року до початку того місяця, в якому було набуто статус багатодітної сім'ї, податок сплачується на загальних підставах.
Відповідно до 265.2.2 п. 265.2 ст. 265 Податкового кодексу України не є об’єктом оподаткування податком на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, об’єкти житлової нерухомості, в тому числі їх частки, що належать фізичним особам, які відповідно до закону мають статус багатодітних, прийомних або малозабезпечених сімей, опікунів, піклувальників дітей, але не більше одного такого об’єкта на сім'ю, опікуна, піклувальника.
Збільшено ставки екологічного податку
Відповідно до змін, внесених Законом України від 27.03.2014 № 1166-VII «Про запобігання фінансової катастрофи та створення передумов для економічного зростання в Україні», екологічний податок з 1 квітня буде нараховуватися за ставками, збільшеними приблизно на 8,3%. Ставки екологічного податку встановлені ст. 243-245 Податкового кодексу України за видами джерел забруднення (викиди, скиди, утворення, розміщення, тимчасове зберігання відходів). Оскільки податкова декларація екологічного податку складається окремо за кожний звітний (податковий) квартал, то за 1 квартал 2014 року таку декларацію слід складати за старими ставками податку, починаючи з другого кварталу – за новими ставками. Таким чином, збільшені ставки повинні застосовуватися платниками екологічного податку при обрахуванні податку за перелічені вище об'єкти оподаткування, що виникли з 1 квітня.
Перерахунок податку на нерухоме майно потрібно подати до 30 липня
«З 1 квітня 2014 року Законом України «Про запобігання фінансової катастрофи та створення передумов для економічного зростання в Україні» внесено зміни до ст. 265 Податкового кодексу України, зокрема, слова “житлова площа” замінені словами “загальна площа”»,- повідомив начальник Вовчанської ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області Володимир Борисенко .
Тож, юридичним особам необхідно здійснити перерахунок податку, подавши уточнюючі декларації.
Зробити це необхідно до закінчення граничного терміну сплати авансових внесків з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, за II квартал 2014 року, тобто до 30 липня 2014 року.
Таким чином, до затвердження нових форм звітності з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, платникам податків – юридичним особам у колонці 3 «Житлова площа об’єкта нерухомості» декларації та у колонках 7 «Житлова площа відповідно до документів, що підтверджують право власності (усього)», 9 «Розмір частки/поділу житлової площі, яка знаходиться у спільній частковій, спільній сумісній власності» додатка до декларації, пропонується вказувати загальну площу об’єкта житлової нерухомості, у т.ч. його частки.
За I квартал 2014 року перерахунок податкового зобов’язання проводити не потрібно. Більш детально про подання перерахунку податку на нерухоме майно відмінне від земельної ділянки можна ознайомитися в узагальнюючій податковій консультації, яку затверджено наказом Міндоходів України від 25 квітня 2014 року №263.
У ногу з прогресом: про переваги електронної звітності
Як повідомив начальник Вовчанської ОДПІ Володимир Борисенко, що одним із пріоритетних напрямів роботи Міндоходів є формування інноваційної моделі високотехнологічного розвитку країни, тому актуальним питанням на сьогодні є розвиток інфраструктури електронного документообігу, що значно скорочує об'єми паперової бухгалтерської документації, економить час співробітників і витрати підприємств, пов'язані з укладенням договорів, оформленням платіжних документів та їх пересиланням контрагентові.
Ведення ділових відносин на сучасному рівні вимагає використання електронного цифрового підпису, що безмірно прискорює проведення численних комерційних операцій, виключає необхідність додаткового відвідування органів доходів і зборів та інших контролюючих органів, тому що документи, підписані електронним цифровим підписом, можуть бути передані до місця призначення за лічені секунди.
Ключ електронного цифрового підпису дає змогу звітувати або подавати декларації в режимі он-лайн до органів Міндоходів, а також дає можливість експортерам та митним брокерам через мережу Інтернет подавати митні декларації в електронному вигляді.
Система надання звітності в електронному вигляді допомагає підвищити ефективність адміністрування податків і зборів, процедура представлення звітності значно спрощується, а паперовий документообіг істотно зменшується.
Важливо знати, що процедура отримання послуг електронного цифрового підпису через мережу Інтернет не можлива. Під час процедури реєстрації передбачена особиста присутність заявника (чи його довіреної особи). Детальну інформацію щодо процедури реєстрації можна переглянути на офіційному інформаційному ресурсі Акредитованого центру сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту: http://www.acskidd.gov.ua/ у рубриці Реєстрація користувачів.
Виплачували зарплату чи інші доходи громадянам – подайте 1 ДФ
В разі якщо підприємства та фізичні особи - підприємці мають найманих працівників і нараховують (виплачують) їм заробітну плату та/або здійснюють інші виплати на користь фізичних осіб (за оренду авто, майна, за виконані роботи, надані послуги, придбаний товар і т.д.) – виникає обов’язок подання Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, і сум утриманого з них податку (форма № 1ДФ, далі – податковий розрахунок). Податковий розрахунок подається протягом 40 календарних днів після закінчення кварталу.
За неподання, подання з порушеннями установлених строків, подання не у повному обсязі, з недостовірними відомостями або з помилками податкового розрахунку, якщо такі недостовірні відомості або помилки призвели до зменшення та/або збільшення податкових зобов’язань платника та/або до зміни платника податку накладатиметься штраф у розмірі 510 грн. (1020 грн. – у разі повторного порушення).
Якщо суб’єкт господарювання до закінчення граничного строку подання звітності виявив помилку у поданому податковому розрахунку, можна подати новий звітний податковий розрахунок і штрафні санкції не будуть застосовуватися; якщо помилку виявили після закінчення терміну подання звітності – для її виправлення слід подати уточнюючий податковий розрахунок.
Порядок заповнення звітного нового та уточнюючого податкових розрахунків є однаковим. Вони подаються на підставі інформації з попередньо поданого податкового розрахунку і містять інформацію лише за рядками й реквізитами, які уточнюються.
Ідентифікаційний номер можна внести до паспорта
Всі громадяни мають право внести до свого паспорту номер облікової картки платника податків (ідентифікаційного номеру). Кожен українець за власним бажанням може це зробити у будь-який час. Для цього потрібно звернутися до податкової інспекції за місцем проживання з відповідним проханням. Відмітка проставляється на сьомій, восьмій або дев’ятій сторінці паспорта.
Така законодавча норма спрямована на покращення обслуговування платників податків. У першу чергу, вона стане корисною тим, хто вирішив звернутися за послугами до банківських установ, наприклад, за відкриттям або закриттям рахунку. За наявності відмітки у паспорті, банк зможе ідентифікувати особу без документа, що засвідчує реєстрацію фізичних осіб у Державному реєстрі.
Зарплаті «у конвертах» - ні
«Зарплата «у конвертах» та робота без оформлення трудових відносин руйнюють суспільство. Працівниками Вовчанської ОДПІ постійно проводяться співбесіди з СГ щодо оформлення трудових відносин з найманими працівниками та виплати заробітної плати у „ конвертах”- повідомила заступник начальника Вовчанської ОДПІ Ірина Романцова.
Вовчанська об’єднана державна податкова інспекція нагадує, що заробітна плата „ у конверті ” та робота без оформлення трудових відносин руйнують суспільство, позбавляючи майбутнього тих, хто отримує неофіційну зарплату і чиї трудові книжки залишаються неоформленими та закликає роботодавців і працівників дотримуватися трудового законодавтва.
Додатково повідомляємо, Законом України «Про Державний бюджет України на 2014 рік» встановлено з 1 січня 2014 мінімальну заробітну плату у розмірі - 1218 гривень.
На Харківщині в пункті пропуску «Гоптівка» виявили велику партію валюти
Фахівці Харківської митниці Міндоходів спільно з працівниками Держприкордонслужби під час проведення митно-прикордонного огляду автомобіля «Mitsubishi Pajero» та особистих речей громадян знайшли приховані 2 800 000 доларів США.
Прямуючи до Російської Федерації, громадянин України сховав долари у спеціально виготовленій схованці у баку для пального, встановленому заводом-виробником.
Під час усного декларування водій та пасажир, що його супроводжував, запевняли, що не везуть товари, які обмежені до переміщення через митний кордон або підлягають обов’язковому декларуванню.
За дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю з використанням способу, що утруднює виявлення таких товарів, у відношенні порушника фахівці митниці склали адміністративний протокол за ч.1 ст. 483 Митного кодексу.
Для продовження термінів подання звітності платникам з території проведення АТО необхідно звернутися з відповідною заявою
З метою продовження граничних термінів подання податкової звітності у зв’язку з неможливістю подання такої звітності внаслідок дії обставин непереборної сили платнику податку необхідно звернутись до податкового органу за своїм місцезнаходженням з відповідною заявою. Така заява подається платником протягом тридцяти календарних днів, наступних за днем закінчення обставин непереборної сили. Заява подається платником податків тільки разом з документальним підтвердженням дії обставин непереборної сили.
Документальним підтвердженням дії обставин непереборної сили є, зокрема, підтвердження Торгово-промислової палати України про настання обставин непереборної сили на території України, яке видається зазначеним органом на відповідне звернення платника податку.
Заява про продовження граничних строків подання податкових декларацій подається у довільній формі із стислим та чітким обґрунтуванням підстав для продовження зазначених строків з посиланням на документальне підтвердження викладених фактів.
У заяві надається вичерпний перелік додатків із зазначенням кількості сторінок кожного документа, їх повної назви та реквізитів (дата, номер, найменування органу, що видав документ).
Про це йде мова у листі Міндоходів, який 07.07.2014 було надіслано до територіальних підрозділів відомства.
Довідково: Лист Міндоходів від 07.07.2014 №16042/7/99-99-19-03-02-17.
Перший звітний період для подачі Звіту про контрольовані операції
Першим звітним періодом для подачі Звіту про контрольовані операції платників податків буде 2013 рік. Для визначення обсягу контрольованих операцій враховується вартісний показник усіх операцій окремо з кожним контрагентом у цілому за календарний рік. Тобто з 1 січня по 31 грудня 2013 року. У звіті за 2013 рік платник податку повинен зазначити контрольовані операції, здійснені у період з 01.09.2013 по 31.12.2013. Такий Звіт платники податку повинні подати до 1 жовтня 2014 року.
Нагадуємо, що з 1 вересня 2013 року набрав чинність Закон України від 04 липня 2013 року № 408 «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо трансфертного ціноутворення», згідно з яким визначається перший звітний період для подачі Звіту про контрольовані операції.
Про це та інші питання щодо трансфертного ціноутворення йдеться в Узагальнюючій податковій консультації з окремих питань застосування норм податкового законодавства щодо трансфертного ціноутворення, затвердженої наказом Міндоходів від 01.07.2014 № 368 «Про внесення змін до Узагальнюючої податкової консультації з окремих питань застосування норм податкового законодавства щодо трансфертного ціноутворення, затвердженого наказом Міндоходів від 22.11.2013 № 699».
Як в річній декларації з податку на прибуток відображається сума отриманої від неплатників поворотної фінансової допомоги?
Для платників податку на прибуток, для яких базовим податковим(звітним) періодом є календарний рік, сума отриманої від неплатників податку на прибуток поворотної фінансової допомоги, що залишається неповерненою на кінець звітного року, включається до складу доходів у річній декларації.
У разі якщо в майбутніх звітних податкових періодах платник повертає таку фінансову допомогу, він збільшує суму витрат на суму поверненої фінансової допомоги за наслідками того звітного податкового періоду, в якому відбулося таке повернення.
Наприклад, якщо платник податку, для якого базовим (звітним) податковим періодом є календарний рік, отримав 10.03.2013 року суму поворотної фінансової допомоги від неплатника податку на прибуток та повернув її 16.01.2014 року, то платник повинен включити до складу доходів у декларації за 2013 рік суму поворотної фінансової допомоги, що залишилась неповерненою станом на 01.01.2014 року.
При цьому у декларації за І квартал 2014 року або 2014 рік в залежності від того, який базовий (звітний) період використовуватиме платник у 2014 році, сума повернутої допомоги включатиметься до складу витрат.
З цим та іншими запитаннями-відповідями можна ознайомитися в Узагальнюючій податковій консультації щодо податкового обліку поворотної фінансової допомоги, затвердженої наказом Міндоходів від 01.07.2014 № 367.
Прогресивна шкала оподаткування доходів фізичних осіб
З 1 липня 2014 року набрали чинності зміни, які внесено до Податкового кодексу України в частині оподаткування податком на доходи фізичних осіб у формі пасивних доходів. Водночас, зміни в оподаткуванні дивідендів, набирають чинності з 1 січня 2015 року.
Відповідно до внесених у Податковий Кодекс змін, доходи у вигляді дивідендів, виграшів, призів, процентів підлягають оподаткуванню. Це не стосується процентів у сумі, що не перевищує в рік сімнадцять прожиткових мінімумів для працездатної особи, встановлених законом на 1 січня звітного податкового року, процентів, дивідендів, а також виграшів та призів у державну грошову лотерею в розмірах, що не перевищує 50 мінімальних заробітних плат, розмір якої встановлено законом.
Оподаткування процентів, дивідендів, роялті та інвестиційного прибутку здійснюється податковим агентом під час кожного нарахування (виплати) за ставкою 15% (17%).
При перерахунку загального річного оподаткованого доходу для бази оподаткування доходів у формі процентів, дивідендів, роялті та інвестиційного прибутку застосовуються такі ставки:
- якщо база оподаткування звітного податкового року не перевищує 204 прожиткових мінімуми – 15 відсотків;
- якщо база оподаткування звітного податкового року перевищує 204 прожиткових мінімуми, але не перевищує 396 прожиткових мінімумів, до суми такого перевищення – 20 відсотків;
- якщо база оподаткування звітного податкового року перевищує 396 прожиткових мінімумів, до суми такого перевищення – 25 відсотків.
Податковим агентом платника податку під час нарахування (виплати) на його користь доходів у формі процентів є особа, яка здійснює таке нарахування (виплату).
Загальна сума податків, утримана протягом звітного податкового місяця з нарахованих (виплачених) процентів платнику податку, сплачується (перераховується) таким податковим агентом до бюджету у строки, визначені Кодексом для місячного податкового періоду. Тобто, до 30-го числа звітного місяця.
Податковий агент, який нараховує доходи у вигляді процентів, відображає у податковому розрахунку загальну суму таких нарахованих (сплачених) платнику податку доходів та загальну суму утриманого (перерахованого) з них податку.
Водночас банківська установа не здійснює утримання та перерахування податку із суми доходу у формі процентів, а податок сплачується фізичною особою самостійно за результатами подання річної податкової декларації.
Зазначені зміни передбачено Законами України від 27 березня 2014 року № 1166-VII «Про запобігання фінансової катастрофи та створення передумов для економічного зростання в Україні» та від 10 квітня 2014 року № 1200-VII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо усунення окремих неузгодженостей норм законодавства».
На Харківщині спритники намагались «відмити» понад 18 млрд. гривень
Таку суму повідомили фахівці управління боротьби з відмиванням доходів, одержаних злочинним шляхом, ГУ Міндоходів області.
Усього з початку року, за даними управління, до Банку даних сумнівних фінансових операцій було внесено 58 повідомлень на загальну суму 18,2 млрд.грн., за результатами розгляду яких складено 35 матеріалів з ознаками кримінальних правопорушень та внесено до Єдиного реєстру досудових розслідувань.
Більшість кримінальних правопорушень стосувалися легалізації доходів, отриманих злочинним шляхом - ст. 209 КК України. Також кримінальні справи порушувались за ознаками злочинів, передбачених зокрема ст. 191 КК України - привласнення, розтрата майна, або заволодіння ним шляхом зловживання службовим становищем та ст. 364 КК України - зловживання владою або службовим становищем.
Одним із пріоритетних напрямків роботи управління є боротьба з кримінальними правопорушеннями у сфері державних закупівель.
Так, за перше півріччя п.р. співробітники управління боротьби з відмиванням доходів, одержаних злочинним шляхом, провели 20 розслідувань відносно учасників держзакупівель. Сума збитків при цьому склала понад 104,8 млн.грн.
За їх результатами до Єдиного реєстру досудових розслідувань внесено 10 кримінальних правопорушень. Приймаються заходи щодо повернення коштів до бюджету.
Співробітники Міндоходів Харківщини працюють за принципом «call-back»
Фахівці регіонального відомства не тільки приймають до розгляду звернення громадян, які надійшли на інтерактивний сервіс Міністерства доходів і зборів України „Пульс” , а й потім повідомляють про результати перевірки та вжиті заходи протягом 1 -3 днів.
Так, підсумком проведеної органами Міндоходів Харківщини роботи за перше півріччя п.р. стало опрацювання 197 звернень представників бізнесу та громадян області на антикорупційний сервіс „Пульс”.
Найбільша кількість питань надійшла від мешканців центральних районів Харкова. Так, в Київському районі звернулось на «Пульс» 42 громадянина, а в Дзержинському – 32. В області найчастіше звертались мешканці Харківського району – 26, та Дергачівщини - таких звернень надійшло 5. А ось жителі Балаклійського, Богодухівського та Вовчанського району зателефонували на «Пульс» по одному разу.
Як відзначають співробітники ГУ Міндоходів області, найбільшу кількість звернень зафіксовано у лютому п.р. – 41 дзвінок, а найменшу у травні – 22.
«Нами приділяється особлива увага проблемним питанням, які піднімаються платниками податків, а кожне таке звернення знаходиться на особистому контролі керівника відомства, - підкреслюють в головному управлінні та відзначають, що цей сервіс є ефективним індикатором якості взаємодії бізнесу та органів доходів і зборів. Адже його було створено з метою підвищення ступеню довіри громадян до роботи органів міндоходів і зборів.
Нагадаємо, що оперативно вирішити питання, які виникають у сфері адміністрування податків та під час здійснення митного контролю і митного оформлення, можна за телефоном (044) 284-00-07. Лінія працює цілодобово.
Які послуги надає центр сертифікації ключів?
Акредитований центр сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту надає наступні послуги електронного цифрового підпису:
реєстрація заявників;
надання у користування надійних засобів ЕЦП;
допомога при генерації відкритих та особистих ключів;
обслуговування посилених сертифікатів ключів заявника (сертифікація відкритих ключів заявників, розповсюдження та зберігання посилених сертифікатів ключів, управління статусом посилених сертифікатів ключів та розповсюдження інформації про статус сертифікатів ключів);
надання послуг фіксування часу;
консультативні послуги за зверненнями підписувачів.
|