Скупий платить двічі – або чому не вигідно мати борги по ЄСВ
Без сумніву наші підприємці вміють рахувати гроші. Адже у більшості - статки ростуть, бізнес розширюється, котеджі будуються. Та ось лише не всі з них своєчасно сплачують єдиний соціальний внесок, або взагалі ігнорують його платити, рахуючи, що до пенсії їм далеко і ще встигнуть заробити страховий стаж. Але є така народна мудрість – скупий платить двічі. Адже, як повідомив начальник Вовчанської ОДПІ ГУ Міндоходів Володимир Борисенко на зустрічі з трудовим колективом: «У разі несвоєчасної сплати ЄСВ ( або не в повному обсязі) до платника застосовуються фінансові санкції , передбачені Законом ”Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування”, а посадові особи , винні в порушенні законодавства про збір та ведення обліку ЄСВ, несуть дисциплінарну , адміністративну , цивільно – правову або кримінальну відповідальність. Єдиний внесок підлягає сплаті незалежно від фінансового стану платника». При цьому суми ЄСВ, своєчасно не нараховані та/або не сплачені у строки, встановлені законом, є недоїмкою. Також посадовець наголосив, що за несплату, неповну сплату або несвоєчасну сплату ЄСВ застосовується штраф у розмірі 10 відсотків несплачених або несвоєчасно сплачених сум ЄСВ, а на суму недоїмки нараховується пеня з розрахунку 0,1 відсотка суми недоплати за кожний день прострочення. Наприклад : платники єдиного податку при сплаті єдиного внеску за ставкою 34,7 відсотка , за підсумками першого кварталу до 20 квітня 2014 року мали сплатити по 1267,95 грн. А якщо підприємець запізнився з оплатою на 5 днів, він уже матиме борг 1267,95 грн, штраф – 126.80 і пеня 6,34 грн.(1267,95 грн х 0,1% х 5 дн.). Якщо ж 1267,95 грн. буде сплачено аж через рік, то додатково йому прийдеться заплатити штрафу 126,80 і пені 462,80 грн., що становить майже 50 відсотків від суми недоїмки. Крім того, за порушення порядку нарахування, обчислення і строків сплати ЄСВ, посадові особи платників ЄСВ несуть адміністративну відповідальність у вигляді штрафу:
- за несплату або несвоєчасну сплату ЄСВ, у тому числі авансових платежів, у сумі, що не перевищує 300 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (5100 грн.), - від 25 до 50 н.м.д.г. (від 425 до 850 грн).
- за несплату або несвоєчасну сплату ЄСВ, у тому числі авансових платежів, у сумі, що перевищує 5100 грн – від 850 до 1700 грн.
За повторне за рік вчинення таких дій – від 1700 до 5100 грн.
Громадянське суспільство успішно розвивається і процвітає у тих країнах, де кожен свідомо вносить свою „лепту” в його розвиток. Тож своєчасно та в повному обсязі сплачені податки, збори, платежі нашими підприємцями слугуватимуть побудові економічно міцної держави та сприятимуть формуванню свідомості громадян, як сумлінних платників податків.
Завершальна частина зустрічі відбулась у форматі «запитання – відповіді». Усі відвідувачі залишилися задоволеними, адже отримали кваліфіковані та компетентні роз’яснення.
Співробітники Міндоходів Харківщини працюють за принципом «call-back»
Фахівці регіонального відомства не тільки приймають до розгляду звернення громадян, які надійшли на інтерактивний сервіс Міністерства доходів і зборів України „Пульс” , а й потім повідомляють про результати перевірки та вжиті заходи протягом 1 -3 днів.
Так, підсумком проведеної органами Міндоходів Харківщини роботи за перше півріччя п.р. стало опрацювання 197 звернень представників бізнесу та громадян області на антикорупційний сервіс „Пульс”.
Найбільша кількість питань надійшла від мешканців центральних районів Харкова. Так, в Київському районі звернулось на «Пульс» 42 громадянина, а в Дзержинському – 32. В області найчастіше звертались мешканці Харківського району – 26, та Дергачівщини - таких звернень надійшло 5. А ось жителі Балаклійського, Богодухівського та Вовчанського району зателефонували на «Пульс» по одному разу.
Як відзначають співробітники ГУ Міндоходів області, найбільшу кількість звернень зафіксовано у лютому п.р. – 41 дзвінок, а найменшу у травні – 22.
«Нами приділяється особлива увага проблемним питанням, які піднімаються платниками податків, а кожне таке звернення знаходиться на особистому контролі керівника відомства, - підкреслюють в головному управлінні та відзначають, що цей сервіс є ефективним індикатором якості взаємодії бізнесу та органів доходів і зборів. Адже його було створено з метою підвищення ступеню довіри громадян до роботи органів міндоходів і зборів.
Нагадаємо, що оперативно вирішити питання, які виникають у сфері адміністрування податків та під час здійснення митного контролю і митного оформлення, можна за телефоном (044) 284-00-07. Лінія працює цілодобово.
Харківські бізнесмени разом з керівниками Державної фіскальної служби України обговорили шляхи боротьби з корупцією на митниці
Спілкування відбулося в рамках другого засідання Антикорупційного форуму в режимі аудіо селектору. Це дало змогу взяти участь у заході представникам бізнесу й громадськості з усіх регіонів України.
Учасники наради мали унікальну можливість почути керівників Державної фіскальної служби, задати їм питання та обговорити важливі проблеми.
Так, виступаючи перед присутніми, керівник Державної фіскальної служби Ігор Білоус зазначив, що сьогодні першим і найважливішим кроком є створення умов для усвідомлення того факту, що боротьба з корупцією є завданням всього колективу і, водночас, сферою персональної відповідальності кожного окремого співробітника і керівника.
За його словами, для прозорості процедур призначення працівників на керівні посади, у тому числі у територіальні органи, планується залучати спеціально створену для цього Раду з питань добору керівних кадрів.
Крім того, допомогою у боротьбі з корупційними проявами будуть соціологічні дослідження серед платників податків та суб’єктів зовнішньоекономічної діяльності.
Не залишилось поза увагою учасників заходу й питання щодо зменшення кількості доглядів на митниці, скорочення термінів перевірки документів, оновлення колективу співробітників митниці, впровадження державних митних терміналів.
За словами заступника голови Державної фіскальної служби Анатолія Макаренка, працівники митниці мають наблизитись до ідеалу – здійснювати 5-8% доглядів на митниці з урахуванням системи ризиків. Це сприятиме розвитку сумлінного бізнесу та зменшенню корупційної складової.
Після спілкування з керівниками Державної фіскальної служби України харківські бізнесмени обговорили з в. о. начальника Харківської митниці Міндоходів Сергієм Раліком проблемні аспекти, що виникають на практиці у місцевих суб’єктів господарювання.
По закінченню обидві сторони дійшли згоди, що для плідної праці необхідно проводити подібні зустрічі частіше. Це допоможе оперативно находити спільні рішення щодо системних та індивідуальних питань.
На Харківщині в пункті пропуску «Гоптівка» виявили велику партію валюти
Фахівці Харківської митниці Міндоходів спільно з працівниками Держприкордонслужби під час проведення митно-прикордонного огляду автомобіля «Mitsubishi Pajero» та особистих речей громадян знайшли приховані 2 800 000 доларів США.
Прямуючи до Російської Федерації, громадянин України сховав долари у спеціально виготовленій схованці у баку для пального, встановленому заводом-виробником.
Під час усного декларування водій та пасажир, що його супроводжував, запевняли, що не везуть товари, які обмежені до переміщення через митний кордон або підлягають обов’язковому декларуванню.
За дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю з використанням способу, що утруднює виявлення таких товарів, у відношенні порушника фахівці митниці склали адміністративний протокол за ч.1 ст. 483 Митного кодексу.
Для продовження термінів подання звітності платникам з території проведення АТО необхідно звернутися з відповідною заявою
З метою продовження граничних термінів подання податкової звітності у зв’язку з неможливістю подання такої звітності внаслідок дії обставин непереборної сили платнику податку необхідно звернутись до податкового органу за своїм місцезнаходженням з відповідною заявою. Така заява подається платником протягом тридцяти календарних днів, наступних за днем закінчення обставин непереборної сили. Заява подається платником податків тільки разом з документальним підтвердженням дії обставин непереборної сили.
Документальним підтвердженням дії обставин непереборної сили є, зокрема, підтвердження Торгово-промислової палати України про настання обставин непереборної сили на території України, яке видається зазначеним органом на відповідне звернення платника податку.
Заява про продовження граничних строків подання податкових декларацій подається у довільній формі із стислим та чітким обґрунтуванням підстав для продовження зазначених строків з посиланням на документальне підтвердження викладених фактів.
У заяві надається вичерпний перелік додатків із зазначенням кількості сторінок кожного документа, їх повної назви та реквізитів (дата, номер, найменування органу, що видав документ).
Про це йде мова у листі Міндоходів, який 07.07.2014 було надіслано до територіальних підрозділів відомства.
Довідково: Лист Міндоходів від 07.07.2014 №16042/7/99-99-19-03-02-17.
Перший звітний період для подачі Звіту про контрольовані операції
Першим звітним періодом для подачі Звіту про контрольовані операції платників податків буде 2013 рік. Для визначення обсягу контрольованих операцій враховується вартісний показник усіх операцій окремо з кожним контрагентом у цілому за календарний рік. Тобто з 1 січня по 31 грудня 2013 року. У звіті за 2013 рік платник податку повинен зазначити контрольовані операції, здійснені у період з 01.09.2013 по 31.12.2013. Такий Звіт платники податку повинні подати до 1 жовтня 2014 року.
Нагадуємо, що з 1 вересня 2013 року набрав чинність Закон України від 04 липня 2013 року № 408 «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо трансфертного ціноутворення», згідно з яким визначається перший звітний період для подачі Звіту про контрольовані операції.
Про це та інші питання щодо трансфертного ціноутворення йдеться в Узагальнюючій податковій консультації з окремих питань застосування норм податкового законодавства щодо трансфертного ціноутворення, затвердженої наказом Міндоходів від 01.07.2014 № 368 «Про внесення змін до Узагальнюючої податкової консультації з окремих питань застосування норм податкового законодавства щодо трансфертного ціноутворення, затвердженого наказом Міндоходів від 22.11.2013 № 699».
Як в річній декларації з податку на прибуток відображається сума отриманої від неплатників поворотної фінансової допомоги?
Для платників податку на прибуток, для яких базовим податковим(звітним) періодом є календарний рік, сума отриманої від неплатників податку на прибуток поворотної фінансової допомоги, що залишається неповерненою на кінець звітного року, включається до складу доходів у річній декларації.
У разі якщо в майбутніх звітних податкових періодах платник повертає таку фінансову допомогу, він збільшує суму витрат на суму поверненої фінансової допомоги за наслідками того звітного податкового періоду, в якому відбулося таке повернення.
Наприклад, якщо платник податку, для якого базовим (звітним) податковим періодом є календарний рік, отримав 10.03.2013 року суму поворотної фінансової допомоги від неплатника податку на прибуток та повернув її 16.01.2014 року, то платник повинен включити до складу доходів у декларації за 2013 рік суму поворотної фінансової допомоги, що залишилась неповерненою станом на 01.01.2014 року.
При цьому у декларації за І квартал 2014 року або 2014 рік в залежності від того, який базовий (звітний) період використовуватиме платник у 2014 році, сума повернутої допомоги включатиметься до складу витрат.
З цим та іншими запитаннями-відповідями можна ознайомитися в Узагальнюючій податковій консультації щодо податкового обліку поворотної фінансової допомоги, затвердженої наказом Міндоходів від 01.07.2014 № 367.
На Харківщині спритники намагались «відмити» понад 18 млрд. гривень
Таку суму повідомили фахівці управління боротьби з відмиванням доходів, одержаних злочинним шляхом, ГУ Міндоходів області.
Усього з початку року, за даними управління, до Банку даних сумнівних фінансових операцій було внесено 58 повідомлень на загальну суму 18,2 млрд.грн., за результатами розгляду яких складено 35 матеріалів з ознаками кримінальних правопорушень та внесено до Єдиного реєстру досудових розслідувань.
Більшість кримінальних правопорушень стосувалися легалізації доходів, отриманих злочинним шляхом - ст. 209 КК України. Також кримінальні справи порушувались за ознаками злочинів, передбачених зокрема ст. 191 КК України - привласнення, розтрата майна, або заволодіння ним шляхом зловживання службовим становищем та ст. 364 КК України - зловживання владою або службовим становищем.
Одним із пріоритетних напрямків роботи управління є боротьба з кримінальними правопорушеннями у сфері державних закупівель.
Так, за перше півріччя п.р. співробітники управління боротьби з відмиванням доходів, одержаних злочинним шляхом, провели 20 розслідувань відносно учасників держзакупівель. Сума збитків при цьому склала понад 104,8 млн.грн.
За їх результатами до Єдиного реєстру досудових розслідувань внесено 10 кримінальних правопорушень. Приймаються заходи щодо повернення коштів до бюджету.
Фермерство на Харківщині продовжує розвиватись
Як повідомляють в ГУ Міндоходів в Харківській області, на Харківщині особливий спеціальний режим оподаткування у агропромисловому секторі – сплату фіксованого сільськогосподарського податку обрали 1511 підприємств.
Наразі на теренах Харківського регіону найбільше таких платників зареєстровано в Богодухівському, Лозівському, Нововодолазькому, Харківському та Куп’янському районах.
За словами фахівців Головного управління Міндоходів області, правомірність переходу сільськогосподарських підприємств на спеціальний режим оподаткування знаходиться на постійному контролі, оскільки набувши та підтвердивши статус платника фіксованого сільськогосподарського податку нормами ст. 307 ПКУ передбачено звільнення аграріїв від сплати окремих податків і зборів.
Відтак за перше півріччя 2014 року від харківських фермерів надійшло понад 2,6 млн. грн. фіксованого сільськогосподарського податку.
Нагадуємо, перерахунок фіксованого сільськогосподарського податку до бюджету необхідно робити щомісяця протягом 30 днів, що настають за останнім днем звітного місяця. Сплата ФСП здійснюється у розмірі третини від суми податку, визначеної на кожний квартал від річної суми.
Порядок розрахунку та сплати єдиного внеску новоствореними фізичними особами – підприємцями на загальній системі
Новостворені ФОП, які зареєстровані протягом року в установленому законом порядку платниками загальної системи оподаткування, нараховують та сплачують суми єдиного внеску у вигляді авансових платежів у строки, визначені пп.4.5.2 п.4.5 розділу IV Інструкції 21-5, що настають у звітному податковому році, на підставі квартальної декларації, яка подається ними після закінчення кварталу, в якому відбулася їх державна реєстрація.
При цьому, суми єдиного внеску, сплачені у вигляді авансових платежів, ураховуються платником при остаточному розрахунку, який здійснюється ним за календарний рік до 10 лютого наступного року на підставі даних річної податкової декларації, та не можуть бути меншими за розмір мінімального страхового внеску за місяць, у якому отримано дохід (прибуток).
ЄСВ при виплаті допомоги працівниці по вагітності та пологах
Так, потрібно. Починаючи з 1 липня 2013 року на суму такої допомоги нараховується 33,2% , а утримують – 2% єдиного соціального внеску. Раніше такі виплати єдиним соцвнеском не обкладалися.
Який штраф передбачено за несвоєчасне подання звітності до ЄСВ
Пунктом 4 частини одинадцятої ст. 25 Закону про ЄСВ установлено, що за неподання, несвоєчасне подання, подання не за встановленою формою звітності, передбаченої цим Законом, територіальним органом пенсійного фонду до платника застосовується штраф у розмірі десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (170 грн.).
Відповідальність за несплату або несвоєчасну сплату єдиного внеску приватними підприємцями?
Фізичні особи – підприємці, які обрали спрощену систему оподаткування, зобов'язані сплачувати за себе єдиний внесок, нарахований за відповідний базовий звітний період, не пізніше 20 числа місяця, що настає за базовим звітним роком.
Суми єдиного внеску, своєчасно не нараховані та/або не сплачені у строки, встановлені Законом про ЄСВ, обчислені органами пенсійного фонду у випадках, передбачених цим Законом, є недоїмкою.
За несплату або несвоєчасну сплату єдиного внеску до платників застосовується штраф у розмірі 10 % своєчасно не сплачених сум (п. 2 частини одинадцятої ст. 25 Закону про ЄСВ).
Згідно з частиною десятою ст. 25 цього Закону на суму недоїмки нараховується пеня з розрахунку 0,1 % суми недоплати за кожний день прострочення платежу.
Земельні ділянки, на яких розташовані рекламні засоби, є об’єктом оподаткування платою за землю
Відповідно до п. 289.1 ст. 289 Податкового кодексу України встановлено, що для визначення розміру земельного податку та орендної плати за землю використовується нормативно-грошова оцінка цих земельних ділянок.
Відповідно земельні ділянки, на яких розташовано рекламні засоби (біг-борди, бек–лайти тощо), розміщення яких погоджено з органом місцевого самоврядування, але правовстановлюючі документи на такі ділянки відсутні, є об’єктом оподаткування платою за землю відповідно до норм розділу XIII Податкового кодексу України з урахуванням даних Державного земельного кадастру.
Для правильного визначення грошових зобов’язань таким платникам необхідно звернутися до відповідного територіального органу Держземагенства для отримання витягу з технічної документації з нормативної грошової оцінки земельних ділянок, на яких розташовано зазначені рекламні засоби.
Про збір за спеціальне використання води
Згідно з пунктом 34 Закону України від 27.03.14 року № 1166-VII «Про запобігання фінансової катастрофи та створення передумов для економічного зростання в Україні» змінено ставки збору за спеціальне використання води, встановлені статтею 325 Податкового кодексу України, які набрали чинності з 1 квітня 2014 року.
При обчисленні податкових зобов'язань за період з 01.01.2014 по 31.03.2014 включно платники Збору застосовують ставки Збору, що діяли у 2013 році, а починаючи з 01.04.2014 - нові, збільшені ставки збору.
Ставки збору за спеціальне використання води для потреб рибництва становлять:
- 36,39 гривні за 10 тис. куб. метрів поверхневої води;
- 43,75 гривні за 10 тис. куб. метрів підземної води.
Ставки збору за спеціальне використання води, яка входить виключно до складу напоїв, становлять:
- 33,85 гривні за 1 куб. метр поверхневої води;
- 39,48 гривні за 1 куб. метр підземної води.
До ставок збору житлово-комунальні підприємства застосовують коефіцієнт 0,3.
Платники Збору обчислюють суму Збору наростаючим підсумком з початку року та складають податкові декларації зі Збору за формою, затвердженою наказом Міністерства фінансів України від 21.12.2012 № 1403, зареєстрованого в Мін’юсті України наказом від 15.01.2013 за № 123/22655.
У зв'язку зі зміною ставок збору своїм листом від 18.06.2014 р. N 14287/7/99-99-15-04-01-17 Міндоходів рекомендує в податковій декларації Збору за перше півріччя 2014 року та наступні звітні (податкові) періоди рекомендуємо відображати дані двома окремими рядками, з відповідною приміткою у цих рядках:
за перше півріччя 2014 року: за період «з 01.01.2014 по 31.03.2014 включно» - за ставками, що діяли до 01.04.2014, та за період «з 01.04.2014 по 30.06.2014 включно» - за новими ставками, що почали діяти з 01.04.2014;
за три квартали 2014 року: за період «з 01.01.2014 по 31.03.2014 включно» - за ставками, що діяли до 01.04.2014, та за період «з 01.04.2014 по 30.09.2014 включно» - за новими ставками, що почали діяти з 01.04.2014;
за 2014 рік: за період «з 01.01.2014 по 31.03.2014 включно» - за ставками, що діяли до 01.04.2014, та за період «з 01.04.2014 по 31.12.2014 включно» - за новими ставками, що почали діяти з 01.04.2014.
У разі несплати Збору або сплати його в неповному обсязі платниками Збору протягом шести місяців контролюючі органи подають інформацію про таких платників Збору до органів, що видають дозволи на спеціальне водокористування, для вжиття стосовно них заходів згідно із законом, а саме скасування дозволів на спеціальне водокористування (п. 328.9 ст. 328 Податкового кодексу).
Затверджено довідники податкових пільг станом на 1 липня 2014 року
Міністерством доходів і зборів України затверджено станом на 01.07.2014 р. Довідник № 71/1 податкових пільг, що є втратами доходів бюджету, і Довідник № 71/2 інших податкових пільг.
У довідниках наведено перелік пільг з податку на прибуток, оподаткування неприбуткових установ і організацій, плати за землю, податку на додану вартість, державного мита тощо, а також зазначено початок та закінчення дії пільг.
Ознайомитися з довідниками можна за адресою http://minrd.gov.ua/dovidniki--reestri--perelik/dovidniki-/54005.html
УРЯДОМ ЗАПРОВАДЖЕНО СПЛАТУ ЗБОРУ З ОПЕРАЦІЙ З КУПІВЛІ ІНОЗЕМНОЇ ВАЛЮТИ У РОЗМІРІ 0,5 ВІДСОТКА
Кабінет Міністрів України своєю постановою №218 від 02.07.2014 р. схвалив зміни до Порядку сплати збору на обов’язкове державне пенсійне страхування з окремих видів господарських операцій.
Постанова реалізує норми законів, якими запроваджено сплату збору з операцій з купівлі іноземної валюти у безготівковій та/або готівковій формі у розмірі 0,5 відсотка.
З метою забезпечення здійснення контролю за сплатою (утриманням) збору запроваджено щомісячне подання банками до органів Пенсійного фонду України звіту за встановленою формою.
http://www.pfu.gov.ua/pfu/control/uk/publish/article?art_id=216822
Текст постанови розміщено за наступним посиланням: http://www.kmu.gov.ua/control/npd/list
З липня спрощується процедура припинення підприємницької діяльності ФОП
«8 липня 2014 року набув чинності Закон України від 13.05.2014 р. №1258-VII, згідно з яким рееєстрація припинення підприємницької діяльності ФОП здійснюватиметься держреєстратором негайно після отримання від фізичної особи правильно заповненої реєстраційної картки форма №12, затвердженої наказом Міністерства юстиції від 14.10.20111 р. №3178/5» - зазначив начальник Вовчанської ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області Володимир Борисенко.
Державний реєстратор може залишити реєстраційну картку без розгляду у випадках, якщо підприємець неправильно заповнив таку реєстраційну картку або подав її за неналежним місцем проведення державної реєстрації припинення ФОП підприємницької діяльності.
У разі відсутності у держреєстратора підстав для залишення реєстраційної картки без розгляду, він зобов’язаний не пізніше наступного робочого дня з дати надходження цього документа внести до Єдиного державного реєстру запис про проведення державної реєстрації припинення підприємницької діяльності ФОП та в той же день видати (надіслати поштовим відправленням з описом вкладення) їй повідомлення про внесення такого запису без надання будь-яких довідок від контролюючих органів або проходження певних перевірок.
Також посадовець зазначив, що підприємець позбавляється свого статусу з дати внесення до ЄДР запису про припинення його підприємницької діяльності. Проте, після припинення підприємницької діяльності за такими фізичними особами залишається обов’язок та відповідальність за погашення своїх боргів перед кредиторами і на них розповсюджується процедура.
Які послуги надає центр сертифікації ключів?
Акредитований центр сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту надає наступні послуги електронного цифрового підпису:
реєстрація заявників;
надання у користування надійних засобів ЕЦП;
допомога при генерації відкритих та особистих ключів;
обслуговування посилених сертифікатів ключів заявника (сертифікація відкритих ключів заявників, розповсюдження та зберігання посилених сертифікатів ключів, управління статусом посилених сертифікатів ключів та розповсюдження інформації про статус сертифікатів ключів);
надання послуг фіксування часу;
консультативні послуги за зверненнями підписувачів.
відповідальність.
Земля – наша годувальниця, вона віддячує за працю врожаєм та надходженнями до бюджету
Земля – наша годувальниця, вона віддячує за працю врожаєм, дає можливість мати на столі хліб і до хліба. Тому велике прохання до господарів землі – зайдіть у свої сільську, селищну чи міську ради і заплатіть земельний податок.
Більшість жителів нашої країни пов’язує свій добробут із землею. Громадяни є землекористувачами: власниками земельних паїв, городів, земельних ділянок, виділених для ведення особистого сільського господарства.
«Переважна більшість населення є платниками земельного податку, за винятком громадян, які мають пільги за користування землею в межах граничних норм, встановлених Земельним кодексом України»,- зауважує перший заступник начальника Вовчанської ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області Лідія Колєснік.
Ці норми такі: для ведення особистого сільського господарства – 2 гектари; для будівництва і обслуговування житлового будинку (присадибна ділянка) у селах не більше 0,25 га, в селищах – не більше 0,15 га, у містах – 0,10 га; для ведення садівництва - не більше 0,12 га; для індивідуального дачного будівництва — не більше 0,10 га.
Також посадовець зазначила, що якщо у громадянина є право на пільгу зі сплати земельного податку, він повинен зняти копію з посвідчення про її надання і пред’явити сільській, селищній чи міській радам, бо пільга по сплаті податку надається з моменту пред’явлення документа, що гарантує пільгу.
З прийняттям Податкового кодексу, сплата земельного податку здійснюється громадянами однією річною сумою впродовж 60 днів з дня одержання податкового повідомлення-рішення, яке територіальні органи Міндоходів в цьому році видали платникові до 27 червня. Виходячи з цього останній день сплати земельного податку - 26 серпня 2014 року.
На Харківщині спеціалісти митниці перешкодили вивезенню «історичних пам’яток»
Насиченими виявилися вихідні дні для працівників митного поста «Гоптівка» Харківської митниці Міндоходів. Результат – вилучені колекції старовинних монет та інших речей давнини – всього більше 200 предметів, медалі, ордена, нагрудний знак, ніж періоду Другої світової війни.
4 панно з прикріпленими на них колекціями старовинних монет і предметів виявили під час огляду автомобіля BMW X6, що прямував до сусідньої держави під керуванням 39-річного громадянина України. Майже півсотні монет, прикраси з камінням, хрести, ґудзики, пряжки, столові предмети, підкови, металеві пластини та безліч інших старовинних «дрібничок» - увесь свій скарб чоловік приховав у багажному відділенні автомобіля за особистими речами в картонних коробках. За словами власника, виявлена «історична спадщина» коштує 900 гривень, що в подальшому буде з’ясовуватись.
Наступного дня до поля зору митників потрапила громадянка, що прямувала до Росії автобусом «Краматорськ – Москва».
При здійсненні митного контролю багажу пасажирів з використанням рентген-установки “RAPISCAN”, увагу митників привернув предмет, за своїми зовнішніми ознаками схожий на холодну зброю. При подальшому огляді поклажі жінки було виявлено ніж, з ознаками старовини, періоду Другої світової війни загальною довжиною 37,5 см, із надписом на клинку «ALLES FUR DEUTFCHLAND » та «CHRISTIANSWERK SOLINGEN», на рукоятці зображено символи у вигляді орла та хреста. Ніж виявився не єдиною «цікавинкою», що намагалась вивезти з країни порушниця. В іншій валізі під особистими речами було виявлено нагороди періоду Великої Вітчизняної війни: медалі «За отвагу», «За боевые заслуги», «За оборону Москвы», «Наше дело правое», «Мы победили», «За взятие Кенинсберга»; нагрудний знак «Гвардия»; ордена «Красной звезды» та «Славы».
За словами в.о.начальника Харківської митниці Міндоходів Валерія Остапчука, товари з ознаками старовини є обмеженими до переміщення через митний кордон України відповідно до до Закону України від 21.09.1999 № 1068 та наказу Міністерства культури № 258 від 22.04.2002, та відповідно до постанови КМУ № 431 від 21.05.2012 підлягають обов’язковому декларуванню.
В обох випадках у відношенні власників історичних речей фахівці митниці склали протоколи про порушення митних правил за ч.1 ст.483 Митного Кодексу. Вилучені предмети та матеріали справ передано до підрозділу УСБУ в Харківській області.
З початку року експорт підприємств Харківщини в країни ЄС склав майже 80 млн. дол. США
При цьому найбільша товарна група в зовнішній торгівлі з країнами ЄС - електричні машини, обладнання і їх частини. Обсяг експорту по цим товарам склав понад 29 млн. дол.США.
«Європейські ринки вже є доступними для українських виробників. Натомість український ринок повністю відкриється для Європейського Союзу лише після ратифікації Угоди про асоціацію. Підприємці мають використати цю можливість для модернізації країни», - зазначили в комунікаційно – інформаційному управлінні ГУ Міндоходів у Харківській області.
Застосування з боку ЄС автономних торговельних преференцій та, у подальшому, початок тимчасового застосування положень Угоди про асоціацію щодо поглибленої та всеохоплюючої зони вільної торгівлі між Україною та ЄС має сприяти значній активізації українського підприємницького середовища у контексті пошуку бізнес-контактів у державах – членах Євросоюзу.
Зокрема, завдяки запровадженню квотування у двосторонній торгівлі між Україною та ЄС українські виробники отримали можливість завозити певні обсяги даних товарів без справляння увізних мит. Тобто під загальний режим імпорту підпадатимуть лише товари, які перевищують визначений обсяг. Вони оподатковуватимуться за тими ж умовами, які діють в Україні сьогодні.
Також повідомляємо, що детальніше ознайомитися з довідкою щодо автономного преференційного торгового режиму ЄС для України, інструкцією щодо правил проходження, які будуть застосовуватися при експорті до держав-членів ЄС, а також проектом Регламенту Європейського Парламенту та Ради стосовно скорочення або скасування митних зборів на товари, що походять з України, можна на офіційному веб-сайті Мінекономрозвитку за посиланням http://www.me.gov.ua/Documents/MixedList?tag=AvtonomniiPreferentsiiniiTorgovelniiRezhimYesDliaUkraini.
Нагадаємо, 27 червня в Брюсселі президент України Петро Олексійович Порошенко підписав Угоду про асоціацію та Заключний акт з Європейським Союзом.
Про витрати на гарантійний ремонт
До складу інших витрат включаються витрати на збут, які серед іншого включають витрати на гарантійний ремонт і гарантійне обслуговування. Це встановлено абз. «є» п.п. 138.10.3 ст. 138 Податкового кодексу України (далі – ПКУ).
Відповідно до п.п. 140.1.4 ст. 140 ПКУ при визначенні об'єкта оподаткування податком на прибуток враховуються будь-які витрати на гарантійний ремонт (обслуговування) або гарантійні заміни товарів, проданих платником податку, вартість яких не компенсується за рахунок покупців таких товарів, у розмірі, що відповідає рівню гарантійних замін, прийнятих/оприлюднених платником податку.
Термін "оприлюднення" означає розповсюджене в рекламі, технічній документації, договорі або іншому документі зобов'язання продавця щодо умов та строків гарантійного обслуговування.
У разі здійснення гарантійних замін товарів платник податку зобов'язаний вести облік покупців, що отримали таку заміну товарів або послуги з ремонту (обслуговування). Таке передбачено п.3 Порядку обліку покупців, що отримали гарантійну заміну товарів або послуги з гарантійного ремонту (обслуговування), який затверджений наказом Міністерства фінансів України від 03 грудня 2012 року №1263 (зареєстровано в Міністерстві юстиції України 24 грудня 2012 за №2158/22470).
Здійснення заміни товару без зворотного отримання бракованого товару або без належного ведення зазначеного обліку не дає права на збільшення витрат продавця такого товару на вартість замін.
Отже, витрати на гарантійний ремонт (обслуговування) або гарантійні заміни товарів, по яких оприлюднено зобов’язання продавця щодо їх гарантійного обслуговування, враховуються платником податку – продавцем при визначенні об’єкта оподаткування податком на прибуток за умови належного ведення обліку покупців, що отримали таку заміну товарів або послуги з ремонту (обслуговування), незалежно від їх статусу (фізичні або юридичні особи) та підтвердження таких витрат належним чином оформленими первинними документами.
Більш детально про це – в Узагальнюючій податковій консультації щодо витрат на гарантійний ремонт (обслуговування) або гарантійні заміни товарів, затвердженої наказом Міндоходів від 01.07.2014 № 366.
Порядок сплати збору на обов'язкове державне пенсійне страхування з операцій купівлі іноземної валюти
Нарахування, утримання та перерахування збору на обов'язкове державне пенсійне страхування з операцій купівлі безготівкової іноземної валюти здійснюється банками (фінансовими установами) за дорученням клієнтів банку. При цьому, суми утриманого та перерахованого на рахунки Державного казначейства України збору не включаються до складу, відповідно, доходу та витрат при визначенні об’єкта оподаткування податком на прибуток такими банками (фінансовими установами).
Водночас, у разі сплати збору за власними операціями банку (у тому числі за власними зовнішньоекономічними договорами та за операціями з купівлі іноземної валюти, що здійснюються на міжбанківському валютному ринку України в межах лімітів відкритої валютної позиції банку), сума сплаченого банком збору на обов'язкове державне пенсійне страхування враховується при визначенні оподатковуваного прибутку у складі інших операційних витрат.
Детальніше про це йдеться в Узагальнюючій податковій консультації про сплату збору на обов'язкове державне пенсійне страхування з операцій купівлі іноземної валюти, затвердженій наказом Міндоходів України 01.07.2014 №365.
Строк зберігання товарів у митному режимі митного складу не перевищує 3 роки
Строк зберігання товарів у митному режимі митного складу не може перевищувати 1095 днів від дня поміщення цих товарів у зазначений митний режим.
Строк зберігання у такому митному режимі підакцизних товарів, іноземних товарів, які були попередньо поміщені у митні режими транзиту, тимчасового ввезення або переробки на митній території України, а також продуктів переробки не може перевищувати 365 днів від дня поміщення їх у митний режим митного складу.
Іноземні товари, що зберігаються в митному режимі митного складу, до закінчення строку їх придатності або строків зберігання повинні бути задекларовані для ввезення на митну територію України в іншому митному режимі або реекспортовані.
Якщо іноземні товари під час зберігання в митному режимі митного складу були зіпсовані або ушкоджені внаслідок аварії чи дії обставин непереборної сили, такі товари за умови належного підтвердження зазначених фактів дозволяється декларувати для вільного обігу на митній території України так, ніби вони були ввезені в зіпсованому (ушкодженому) стані.
Строк зберігання у митному режимі митного складу товарів, призначених для експорту, не може перевищувати одного року з дати поміщення їх у цей режим. До закінчення зазначеного строку такі товари повинні бути вивезені за межі митної території України.
У разі невиконання вимог щодо розпорядження товарами, що зберігаються в митному режимі митного складу, утримувач митного складу повинен протягом 30 днів після закінчення строку зберігання цих товарів у такому митному режимі передати їх на склад органу доходів і зборів, а в разі закінчення строку придатності зазначених товарів - задекларувати їх у митний режим знищення або руйнування.
Також, з цим та іншими роз’ясненнями можна ознайомитися у загальнодоступному інформаційно - довідковому ресурсі (дане питання у категорії 204.14). Скористатися послугою можна за електронною адресою (http://zir.minrd.gov.ua) або через веб - портал Міндоходів (вкладинка «Інформаційно - довідковий ресурс»).
|