Працівники ЦОП Вовчанської ОДПІ завжди готові допомогти
У Вовчанській ОДПІ такі Центри розташовані за адресою:
М.Вовчанськ вул..Гоголя,53 тел.(05741) 4 49 92
смт. Беликий Бурлук, вул.Радянська,13 тел.(05752) 5 39 94, 5 46 97.
Завітавши у ЦОП, відвідувач може ознайомитись з переліком тих послуг, які безкоштовно надаються Міністерством доходів і зборів України, його територіальними органами та отримати ці послуги. До послуг відвідувачів – просторі приміщення, сучасне обладнання, достатній штат кваліфікованих фахівців, які в найкоротший термін надають весь перелік сучасних послуг, пов’язаних з адмініструванням податків та зборів та єдиного соціального внеску.
Основною метою створення Центрів обслуговування платників була організація сервісного обслуговування відвідувачів на такому рівні, який по праву можна назвати сервісом європейського рівня.
Крім надання адміністративних послуг в приміщенні ЦОП для відвідувачів забезпечений доступ до Wi-Fi, також безпосередньо для користування платниками розміщено комп’ютери, які підключено до мережі Інтернет.
Фахівці Центрів обслуговування платників Вовчанської ОДПІ завжди готові допомогти відвідувачам у разі виникнення питань відносно оподаткування, при заповненні звітності або інших документів тощо.
В Україні сьогодні вводиться прогресивна шкала оподаткування доходів фізосіб
В Україні сьогодні, 1 липня 2014 р., вводиться прогресивна шкала оподаткування на доходи фізичних осіб. Про це йдеться в законі № 1166-VII "Про запобігання фінансової катастрофи та створенні передумов для економічного зростання в Україні".
Згідно з законом, вводиться три ставки оподаткування: базова ставка в 15% - якщо дохід до 500 тис. грн, 20% - якщо дохід до 1 млн. грн. та 25% - якщо дохід перевищує 1 млн грн.
"Якщо база оподаткування звітного податкового року не перевищує 204 прожиткових мінімуми - 15%; якщо база оподаткування звітного податкового року перевищує 204 прожиткових мінімуми, але не перевищує 396 прожиткових мінімумів, до суми такого перевищення - 20%; якщо база оподаткування звітного податкового року перевищує 396 прожиткових мінімумів, до суми такого перевищення - 25%", - йдеться у законі.
Дані ставки діють для всіх пасивних доходів, включаючи, зокрема, дивіденди, відсотки, роялті, інвестиційного прибутку. Проте даний податок не стосується доходів від зарплати.
Нагадаємо, Рада прийняла зазначений закон 27 березня разом з поправками до держбюджету-2014. Прийняття цього закону було умовою для виділення Міжнародним валютним фондом Україні кредитних коштів.
http://www.rbc.ua/ukr/news/politics/v-ukraine-segodnya-vvoditsya-progressivnaya-shkala-nalogooblozheniya-01072014070000
Кабінет міністрів України затвердив бюджет Пенсійного фонду України з дефіцитом 18 млрд грн і обсягом бюджетних асигнувань 65,7 млрд грн.
Про це йдеться в постанові уряду №202, опублікованій на веб-порталі уряду.
Загальні доходи Пенсійного фонду, включаючи власні доходи, визначено в обсязі 233 млрд грн, без урахування доходів АР Крим. Витрати – на рівні 249 млрд грн, без урахування витрат на АР Крим. При цьому до бюджету закладено обов'язковий залишок коштів на початок наступного року в розмірі 2 млрд грн.
Як повідомляв УНІАН, бюджет Пенсійного фонду України на 2013 рік було затверджено з доходами 230,3 млрд грн, витратами 252,1 млрд грн і дефіцитом 21,8 млрд грн, що було на 5,4 млрд грн (24,8%) менше фактичного показника в 2012 році.
За інформацією Міністерства фінансів України, обсяг кредитів, виданих Пенсійному фонду України з державного бюджету, на момент початку роботи нового уряду – в березні 2014 року - становив 51 млрд грн.
http://economics.unian.ua/soc/933902-kabmin-na-tsey-rik-nadav-pensiynomu-fondu-657-mlrd-griven-z-byudjetu.html
За процесом формування Служби фінансових розслідувань здійснюватиметься системний громадський контроль. На цьому наголосив заступник Міністра доходів і зборів Володимир Хоменко під час брифінгу в Будинку Уряду 26 червня.
За словами заступника Міністра, створення служби не було основним завданням впродовж останніх двох місяців, пріоритетом роботи було «розібратися, хто на кого тисне, і зупинити цей тиск».
Водночас проведено значну роботу із закладення підґрунтя для створення служби. Зокрема, відбулося широке обговорення з представниками бізнесу, громадськості та міжнародними експертами. Отримано понад 120 пропозицій і зауважень, переважну більшість яких враховано в фінальному законопроекті. Оцінка міжнародних експертів пропонованих змін – позитивна.
«Основні зауваження - щодо аудиту, кадрового забезпечення та громадського контролю», - зазначив Володимир Хоменко.
Зокрема, пропонується аудит, оперативно-розшукову та слідство розмежувати між двома службами, «розбалансувавши ситуацію на користь бізнесу».
«Не буде поєднано в одному державному органі цих трьох функцій, що більш за все викликали застережень бізнесу», - сказав Володимир Хоменко.
Щодо кадрової політики, Володимир Хоменко висловив переконання, що «ці питання будуть відкриті».
«Думаю, буде оголошено конкурс з певними вимогами, це, в першу чергу, освіта, економічна та юридична, освіта, яка дає можливість працювати з комп’ютерами, базами даних, для того, щоб максимально унеможливити контакт підприємця із представником служби, яка буде ці питання контролювати». – підкреслив заступник Міністра.
Володимир Хоменко висловив переконання, що поповнити ряди податківців також зможуть представники бізнесу та громадськості, які мають відповідні фахові знання.
За діяльністю новоствореної служби передбачено дієвий громадський контроль. Зокрема, діятиме громадська рада, яка «подаватиме пропозиції щодо проектів нормативно-правових актів, проводитиме їх антикорупційну експертизу і, звичайно, братиме певну участь у підборі кадрів». Також цей колегіальний орган матиме «право ініціювати звіт голови перед Парламентом та Урядом для того, щоб це було об’єктивно, не тенденційно».
«Закладаємо механізм системного громадського контролю за процесом формування служби фінансових розслідувань», - наголосив Володимир Хоменко.
Заступник Міністра висловив переконання, що пропозиції щодо відповідного законопроекту, з урахуванням думки громадськості, будуть підтримані Урядом і подані на розгляд Парламенту. Відповідний звіт про проведену роботу, на переконання заступника Міністра, в Міндоходів готові подати Уряду вже наступного тижня.
http://www.kmu.gov.ua/control/uk/publish/article;jsessionid=1FE301CAEDE26633337300BA8142ABFB.vapp63?art_id=247420152&cat_id=244276429
Із 1 липня в Україні повинен почати діяти податок на відсотки з депозитів. Його введення передбачено прийнятим ще наприкінці березня Законом «Про запобігання фінансовій катастрофі та створення передумов для економічного зростання України». Згідно з цим документом, до так званої загальної бази оподаткування мають включатися і доходи, отримані у вигляді відсотків за розміщені в банках вклади. Та, не дочекавшись набрання чинності положеннями про оподаткування депозитів, урядовці вирішили дещо змінити саму «процедуру». 19 червня Верховною Радою було проголосовано та прийнято за основу урядовий проект закону про внесення змін до Податкового кодексу України стосовно оподаткування доходів від капіталу. Що зміниться, якщо приймуть цей закон, і, головне, хто і скільки платитиме за депозити.
Податки з відсотків за депозитами платити будуть не тільки українці кожен за себе, а й банки за своїх клієнтів. Законодавці вирішили дещо змінити акценти і основне навантаження перекласти із плечей простих вкладників на фінустанови. Офіційно це звучить як «спеціальний податок на прибуток у вигляді відсотків, нарахованих на користь фізичних осіб за вкладами, поточними та іншими рахунками». Ставка єдина — 18 відсотків. Хоча відчути на собі це нововведення українці, що вже оформили довгострокові депозитні вклади, не повинні. Адже відмінусовувати розмір податку від суми нарахованих відсотків заборонено. А от надалі, цілком імовірно, банки можуть переглянути власні депозитні програми, зменшивши відсоткові ставки за ними.
Пересічним вкладникам платити податки з доходів із депозитів також доведеться. Та новий урядовий законопроект суттєво зменшив ставки оподаткування і звузив аудиторію потенційних платників. Від початку, як відомо, планувалося, що під оподатковування потраплять доходи із вкладів, сума яких за рік перевищить аж 17 (!) прожиткових мінімумів працездатних осіб (для 2014-го йдеться про 20 706 гривень). Щоб «підпасти» під дію цієї норми закону, достатньо було мати на рахунках у банках 100 тисяч гривень (за нинішнім курсом валют це менш як 10 тисяч доларів США). Та найголовніше — кожен вкладник повинен був особисто відзвітувати про свої доходи податковій, заповнивши декларацію. Експерти одразу забили на сполох: ця умова віджене від банків усіх, хто не довіряє державі. Більше того, щоб стежити за справністю сплати податку, чиновники повинні були б отримати доступ до інформації про всіх вкладників в усіх фінустановах. Із нормами про банківську таємницю цей пункт ніяк не узгоджувався. До того ж ця інформація в реаліях нашої країни може легко потрапити до рук злодіїв, які тоді точно знатимуть, до кого потрібно «краще придивитися».
Незалежна асоціація банків України просить Верховну Раду та Кабмін «не робити нових помилок під час виправлення вже допущених». На думку експертів асоціації, спроби урядовців «підправити» норми про оподаткування доходів з депозитів є гарною ідеєю, але її втілення в життя залишає бажати кращого. Запропонований урядом проект, і передусім намір ввести 18-відсотковий спецзбір для банків, суперечить «сутності законодавства». Члени асоціації погоджуються: оподатковувати прибутки з депозитів потрібно. Та радять владі придивитися до альтернативного законопроекту, розробленого Національним банком з урахуванням пропозицій асоціації. Цей проект передбачає введення оподаткування «депозитних» доходів за фіксованою ставкою 5 відсотків. При цьому, мовляв, для полегшення процедури, банки готові взяти на себе функцію податкового агента. «Вони будуть утримувати податок при нарахуванні відсотків, що не вимагатиме від фізичної особи заповнення декларації. А для збереження банківської таємниці у своїй звітності кредитно-фінансові установи відображатимуть дохід та утриманий з нього податок загальною сумою без розподілення на кожну фізичну особу», — пропонують в Асоціації. То чи обкладатимуться податком доходи з депозитних вкладів, а головне — за якою схемою? Інтрига зберігається.
Органи Міністерства доходів і зборів забезпечують приймання звітів в електронному вигляді, створених у затвердженому форматі та підписаних за допомогою засобів електронного цифрового підпису.
Звертаємо увагу платників податків на те, що для формування та подання податкової звітності в електронному вигляді є необхідним наявність актуальних версій відповідного програмного забезпечення.
Також нагадуємо, що для якісного обслуговування платників на веб-порталі Міністерства доходів і зборів функціонують такі електронні сервіси : «Електронний кабінет платника податків», «Електронна митниця», «Реєстр платників ПДВ», «Акредитований центр сертифікації ключів», «Пульс», «Адреси масової реєстрації», «Електронна звітність», «Декларування он-лайн», «База знань».
Міністерством доходів і зборів України впроваджено електронний сервіс «Електронний кабінет платника податків» та безкоштовне програмне забезпечення «Спеціалізоване клієнтське програмне забезпечення для формування та подання звітності до «Єдиного вікна подання електронної звітності».
За допомогою Спеціалізованого клієнтського програмного забезпечення платники мають змогу:
- формувати податкову звітність, звітність до Державної служби статистики України, звітність з єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування до Пенсійного фонду України;
- накладати ЕЦП і шифрувати електронні документи;
- надсилати звітність, яка подається одним суб’єктом господарювання до різних органів виконавчої влади на єдину адресу;
- автоматичного оновлення програмного забезпечення.
Спеціалізоване клієнтське програмне забезпечення розміщено на веб-порталі Міністерства.
Електронний кабінет платника – це персональне автоматизоване робоче місце платника податків, робота в якому може здійснюватися з будь-якого, підключеного до Інтернету комп’ютера. Вхід до електронного кабінету платника здійснюється за адресою: по гіперпосиланню «Електронний кабінет платника податків» на веб-сайті Міндоходів шляхом авторизації за допомогою особистого електронного ключа цифрового підпису.
Електронний кабінет платника забезпечує користувачам можливість:
- подання податкової звітності в режимі реального часу;
- перегляд податкової звітності;
- доступ до інформації про стан розрахунків з бюджетом.
Отримати консультації щодо роботи в Електронному кабінеті платника податків та зі Спеціалізованим клієнтським програмним забезпеченням користувачі можуть за телефонами: (044)3230111; (067)5550111, (066)5550111.
Здійснення бартерних операцій неможливо для «спрощенців»
Бартерна (товарообмінна) операція - господарська операція, яка передбачає проведення розрахунків за товари (роботи, послуги) у негрошовій формі в рамках одного договору (пп. 14.1.10 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу).
Платники єдиного податку повинні здійснювати розрахунки за відвантажені товари (виконані роботи, надані послуги) виключно в грошовій формі (готівковій та/або безготівковій) (п. 291.6 ст. 291Податкового кодексу).
Отже, юридичні особи - платники - єдиного податку не мають права здійснювати бартерні операції, в тому числі погашати заборгованість за відвантажені товари (виконані роботи, надані послуги) іншим способом ніж сплата живими коштами.
При переході на загальну систему не забудьте подати звіт
«Фізична особа-підприємець, платник єдиного податку першої або другої групи, який протягом року відмовляється від спрощеної системи оподаткування, зобов’язаний подати до органу доходів і зборів податкову декларацію платника єдиного податку за податковий (звітний) квартал, у якому подано заяву щодо відмови від спрощеної системи оподаткування у зв’язку з переходом на сплату інших податків і зборів, наростаючим підсумком з початку року. Зробити це необхідно протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу», - наголошує начальник Вовчанської ОДПІ Володимир Борисенко.
Для відмови від спрощеної системи оподаткування ФОП не пізніше ніж за 10 календарних днів до початку нового календарного кварталу (року) подає до контролюючого органу заяву.
Щодо оформлення трудових відносин з найманими працівниками
Відповідно до статей 24 і 24 прим.1 Кодексу законів про працю України наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 08.06.01 № 260 було затверджено форму трудового договору між працівником і фізичною особою, яка використовує найману працю та Порядок реєстрації трудового договору між працівником і фізичною особою.
Цей Порядок поширюється на фізичних осіб, які використовують найману працю: фізичних осіб - підприємців та фізичних осіб, які використовують найману працю, пов’язану з наданням послуг.
Укладений у письмовій формі трудовий договір між працівником і фізичною особою у трьох примірниках фізична особа повинна подати на реєстрацію до державної служби зайнятості за місцем свого проживання у тижневий строк з моменту фактичного допущення працівника до роботи.
Записи про реєстрацію та зняття з реєстрації трудового договору дають право фізичній особі внести записи до трудової книжки працівника про прийняття та звільнення його з роботи (п.14 Порядку).
Пунктом 297.3 статті 297 Податкового кодексу України платник єдиного податку виконує функції податкового агента у разі нарахування (виплати, надання) оподатковуваних податком на доходи фізичних осіб доходів на користь фізичної особи, яка перебуває з ним у трудових або цивільно-правових відносинах.
При цьому, облік найманих працівників фізична особа – підприємець повинна вести самостійно з додержанням умови перебування на спрощеній системі оподаткування, обліку та звітності щодо граничної кількості найманих працівників у відповідній групі платників єдиного податку.
Увага!!! Порядок обліку платників податків і зборів змінено
06.06.2014 року набув чинності наказ Міністерства фінансів України № 462 «Про внесення змін до Порядку обліку платників податків і зборів», яким передбачається:
- щоденне оприлюднення на єдиному державному веб-порталі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців та офіційному веб-сайті центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, даних про взяття на облік суб'єктів господарювання як платників податків у контролюючих органах;
- подання повідомлення про об'єкти оподаткування або об’єкти, пов'язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність, до контролюючого органу за основним місцем обліку платника податків, а не за місцем такого об'єкта;
- виключення обов'язку подання до контролюючого органу змін, які внесені суб'єктом господарювання до Єдиного державного реєстру, та змін, про які платник податків повідомив за основним місцем обліку;
- центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, може прийняти рішення про зміну основного місця обліку тільки великого платника податків.
Також наказом № 462 змінено порядок переведення платників податків на обслуговування з одного контролюючого органу до іншого у зв’язку зі зміною місцезнаходження (місця проживання) платника, пов’язаною зі зміною адміністративно-територіальної одиниці.
Якщо Ви втратили податкову звітність - можна отримати копію
Кожна особа (фізична чи юридична) має право доступу до інформації про неї, яка збирається та зберігається. Тобто, суб'єкт господарювання може отримати (завірити) копію звітності, що була раніше подана до органу доходів і зборів, у випадку її втрати. Адже розпорядники інформації, які володіють інформацією про особу, зобов'язані надавати її безперешкодно і безкоштовно на вимогу осіб, яких вона стосується, крім випадків, передбачених Законом України від 13 січня 2011 року № 2939-VІ «Про доступ до публічної інформації».
«Платники податків зобов’язані вести облік доходів, витрат та інших показників на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов'язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів. Також вони зобов’язані забезпечити зберігання цих документів не менш як 1095 днів з дня подання податкової звітності», - нагадує начальник Вовчанської ОДПІ Володимир Борисенко.
У разі ліквідації платника податків документи за період діяльності платника податків не менш як 1095 днів, що передували даті ліквідації платника, в установленому законодавством порядку передаються до архіву.
В разі втрати, пошкодження чи дострокового знищення документів, платник податків зобов’язаний у п’ятиденний строк з дня такої події письмово повідомити контролюючий орган за місцем обліку в порядку, встановленому Податковим кодексом для подання податкової звітності, та митний орган, яким було здійснено митне оформлення відповідної митної декларації.
Платник податків зобов’язаний відновити втрачені документи протягом 90 календарних днів з дня, що настає за днем надходження повідомлення до органу доходів і зборів.
Бачиш підробну горілку – дзвони негайно!
Міністерство доходів і зборів України запрошує підтримати соціально-просвітницьку ініціативу «Бачиш підробну горілку – дзвони негайно: 284 0 007», спрямовану на боротьбу з фальсифікованою алкогольною продукцією та утвердження в Україні здорового способу життя.
За останні роки тіньовий ринок алкоголю збільшився до неприпустимого для цивілізованого світу показника – понад 40%. Ця цифра ілюструє рівень соціального та морального занепаду українського суспільства. Наша мета – спільними зусиллями подолати цю світоглядну кризу, утвердити суспільні принципи здорового способу життя.
Здійснюйте підприємницьку діяльність легально
У випадку провадження господарської діяльності без державної реєстрації як суб'єкта господарювання або без одержання ліцензії на провадження певного виду господарської діяльності, що підлягає ліцензуванню відповідно до закону, чи здійснення таких видів господарської діяльності з порушенням умов ліцензування, а так само без одержання дозволу, іншого документа дозвільного характеру, якщо його одержання передбачене законом (крім випадків застосування принципу мовчазної згоди), чинним законодавством передбачено штраф у розмірі від двадцяти до ста неоподаткованих мінімумів доходів громадян ( від 340 грн. до 1700 грн.) з конфіскацією виготовленої продукції, знарядь виробництва, сировини і грошей, одержаних внаслідок вчинення цього адміністративного правопорушення, чи без такої.
За такі ж дії, вчиненні особою, яку протягом року було піддано адміністративному стягненню за таке ж порушення, або пов’язані з отриманням доходу у великих розмірах, передбачено штраф у розмірі від ста до п'ятисот неоподаткованих мінімумів доходів громадян (від 1700 грн. до 8500 грн.) з конфіскацією виготовленої продукції, знарядь виробництва, сировини і грошей, одержаних внаслідок вчинення цього адміністративного правопорушення.
Слід зазначити, що отримання доходу у великих розмірах має місце, коли його сума у тисячу і більше разів перевищення неоподаткований мінімум доходів і громадян, тобто 17000 грн. і більше.
За надання суб’єктом господарювання дозвільному органу або адміністратору недостовірної інформації щодо відповідності матеріально – технічної бази вимогам законодавства передбачено штраф від сорока до ста неоподаткованих мінімумів доходів громадян ( від 680 грн. до 1700 грн.).
Нагадаємо, що відповідно до ст.. 42 Господарського кодексу України підприємництво – це самостійна, ініціативна, систематична, на власний ризик господарська діяльність, що здійснюється суб’єктами господарювання (підприємницями) з метою досягнення економічних і соціальних результатів та одержання прибутку.
Підприємці, що працюють на дому, платитимуть податок на нерухомість
Якщо приватний підприємець при реєстрації вказав у графі « Місце здійснення господарської діяльності» свою домашню адресу, то він повинен сплачувати податок на нерухомість.
З 2014 року фізичні особи - підприємці ( далі - ФОП) платитимуть податок на нерухомість, якщо, в документах ФОП (у тому числі у свідоцтві платника єдиного податку) вказано його домашню адресу.
Це житло (воно ж офіс) є приватною власністю підприємця.
З 2014 року в Україні почав діяти податок на нерухоме майно. У його початкової редакції ( стаття 265 Податкового кодексу України ( ПКУ) об'єктом оподаткування повинна була служити площа житлової нерухомості. Крім того, гарантувалися суттєві пільги для фізичних осіб. А саме, згідно ст. 265.4.1. ПКУ не потрібно сплачувати податок власникам нерухомості, якщо вони сумарно володіють до 120 м2 квартирного майна і до 250 м2 - у разі домоволодіння.
Вищевказані пільги скасовуються, якщо власники нерухомості використовують її для здійснення підприємницької діяльності.
У разі якщо приватний підприємець при реєстрації вказав у графі « Місце здійснення господарської діяльності» свою домашню адресу - квартиру або будинок, які повністю або частково перебувають у його власності , - то він втрачає пільгу і повинен сплачувати податок на нерухомість.
З 01.04.2014 року оподатковується не тільки житлова, але і вся інша (загальна) площа нерухомості. Ці зміни були внесені згідно Закону України «Про уникнення фінансової катастрофи та створення умов для економічного зростання в Україні » від 27.03.2014 року.
Не отримали першу квитанцію – звітність вважається не одержаною
Перша квитанція є підтвердженням платнику податків передачі його податкових документів в електронному вигляді до територіальних органів Міндоходів засобами телекомунікаційного зв'язку. Ця квитанція надсилається територіальними органами Міндоходів на електронну адресу платника податків, з якої було надіслано податкову звітність. Другий примірник першої квитанції в електронному вигляді зберігається в територіальному органі Міндоходів. Якщо на електронну адресу платника податків не надійшла перша квитанція, то податковий документ вважається не одержаним.
Також нагадуємо, що при реєстрації податкових накладних здійснюється звіряння даних щодо місцезнаходження суб'єкта господарювання, перебування у реєстрі платників податку на додану вартість, чинності посиленого сертифіката ключа під час накладання ЕЦП тощо.
Детальніше про це – у листі Міністерства доходів і зборів від 06.08.2013 р. № 8327/6/99-99-18-06-05-15.
Повторна відправка електронної звітності у разі неотримання квитанцій
Вовчанська ОДПІ звертає увагу платників, що у разі неотримання першої квитанції платник протягом дня може вдруге надіслати звітність в електронному вигляді. Отже, обмежень щодо надсилання платником протягом одного дня декількох звітних документів в електронному вигляді за податковими деклараціями та розрахунками немає.
Крім того, платник має право повторно відправляти податкові декларації, розрахунки у разі виправлення помилок до закінчення граничного строку подання декларації, вказавши при цьому тип документа «звітний новий».
Якщо платник надіслав до органу доходів і зборів кілька примірників одного податкового документа (у разі виправлення, неотримання першої квитанції тощо), то оригіналом вважається електронний документ, отриманий органом доходів і зборів останнім за умови, що його було прийнято до бази даних органу доходів і зборів та платнику надійшла про це друга квитанція.
Міндоходів ліквідувало в Одесі конвертаційний центр з арсеналом зброї. Злочинців підозрюють у фінансуванні терористів
Конвертаційний центр "обслуговував" підприємства реального сектору економіки Одеської, Київської, Херсонської областей - надавав послуги з формування незаконного податкового кредиту та переведення безготівкових коштів у готівку. Учасники «конверту» - мешканці Одеси та Києва, для прикриття незаконної діяльності зареєстрували кілька десятків транзитних фірм.
Загальний обсяг «проконвертованих» коштів протягом 2013-2014 років склав 175,9 млн.грн, сума ПДВ - 29,3 млн.грн. За попередніми підрахунками державі нанесено збитків на більш ніж 3,2 млн. гривень.
Безготівкові кошти клієнтів надходили на рахунки транзитних підприємств у вигляді оплати за роботи і послуги, після чого конвертувались за допомогою чекових книжок у готівку за винагороду в розмірі 3-8%.
Днями в рамках розслідування проведено 8 обшуків у Києві, Одесі та Київській області. У результаті вилучено комп'ютери, бухгалтерську документацію, 35 печаток, мобільні телефони, готівку на суму 559,5 тис грн. та 560 доларів США.
Також слідчі вилучили цілий арсенал зброї: 4 гвинтівки СВС з оптичним прицілом, 9 автоматів, 16 пістолетів, 15 магазинів, майже 3,5 тисячі патронів, 2 протипіхотні міни, штик-ніж, арбалет, двоствольну рушницю, а також знаряддя для виготовлення куль.
Головного організатора затримали, проводяться слідчі дії щодо інших учасників угрупування. Під час допиту затриманий чоловік розповів, що зброю тримав для озброєння армії та Нацгвардії. Проте правоохоронці підозрюють його у співпраці з терористами, зокрема, у фінансуванні незаконних збройних угрупувань.
Розпочато кримінальне провадження за ч. 1 ст. 263 Кримінального кодексу Украіни («Незаконне зберігання вогнепальної зброї та бойових припасів»). Триває слідство
Дії платника ПДВ у разі відмови продавця товарів надати податкову накладну
Якщо продавець товарів/послуг відмовляється надати податкову накладну або порушив порядок її заповнення або порядок реєстрації в Єдиному реєстрі, то покупець таких товарів/послуг має право додати до податкової декларації за звітний податковий період заяву із скаргою на такого постачальника. Ця заява є підставою для включення сум податку до складу податкового кредиту.
Таке право зберігається за ним протягом 60 календарних днів, що настають за граничним терміном подання податкової декларації за звітний (податковий) період, у якому не надано податкову накладну або порушено порядок її заповнення чи порядок реєстрації в Єдиному реєстрі. До заяви потрібно додати копії товарних чеків або інших розрахункових документів, що засвідчують факт сплати податку у зв’язку з придбанням таких товарів/послуг або копії первинних документів, складених відповідно до Закону України ”Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні”, що підтверджують факт отримання таких товарів/послуг.
Нагадаємо, що надходження такої заяви із скаргою є підставою для проведення документальної позапланової виїзної перевірки зазначеного продавця для з’ясування достовірності та повноти нарахування ним зобов’язань з податку за такою операцією.
Відповідна норма визначена п. 201.10 ст. 201 р. V Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями.
Найчастіше митні правила порушують під час переміщення продовольчих товарів
За п`ять місяців поточного року митницями Міндоходів зафіксовано майже 3,3 тис. випадків переміщення через митний кордон України товарів, валюти та транспортних засобів з порушенням митного законодавства на загальну суму майже 128 млн. грн.
Серед предметів порушення митного законодавства першу сходинку, традиційно, посідають продовольчі та промислові товари. За зазначений період митницями зафіксовано 1,75 тис. випадків переміщення з порушеннями митних правил продовольчих та 1,2 тис. промислових товарів на суму понад 11 млн. грн. та 94 млн. грн. відповідно.
Так, Південною митницею Міндоходів при здійсненні митного оформлення товару „вироби з натурального каменю оброблені: плити з травертину для облицювання та плити шліфовані” було встановлено, що документи, надані для оформлення, містять неправдиві відомості стосовно фірми одержувача. Загальна сума товару, який намагалися незаконно ввезти в Україну, майже 383 тис. гривень. За цим фактом працівниками митниці складено протокол про порушення митних правил.
Також не залишають своїх позицій серед „порушників” валюта та транспортні засоби. Протягом січня – травня 2014 року було зафіксовано 330 випадків переміщення цих предметів через кордон держави з порушеннями митного законодавства на загальну суму майже 22,3 млн. грн.
Наприклад, в зоні митного контролю міжнародного аеропорту „Київ” (Жуляни) Київської міжрегіональної митниці Міндоходів під час перевірки особистих речей українки, яка прибула з Італії та пройшла спрощений митний контроль, було виявлено 50 тис. євро. Переміщувані понад встановлену норму 40 000 євро було тимчасово вилучено, як безпосередні предмети правопорушення.
Загалом з початку 2014 року митницями Міндоходів заведено понад 6,5 тис. справ про порушення митних правил на суму понад 251 млн. грн. З них у 3,6 тис. справ тимчасово вилучено предмети правопорушень на суму майже 127 млн. грн.
Хто не може бути платником єдиного податку?
Не можуть бути платниками єдиного податку фізичні особи - підприємці, які здійснюють:
- діяльність з організації, проведення азартних ігор;
- обмін іноземної валюти;
- виробництво, експорт, імпорт, продаж підакцизних товарів (крім роздрібного продажу паливно-мастильних матеріалів в ємностях до 20 літрів та діяльності фізичних осіб, пов’язаної з роздрібним продажем пива та столових вин);
- видобуток, виробництво, реалізацію дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння, у тому числі органогенного утворення (крім виробництва, постачання, продажу (реалізації) ювелірних та побутових виробів з дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення та напівдорогоцінного каміння);
- видобуток, реалізацію корисних копалин, крім реалізації корисних копалин місцевого значення;
- діяльність у сфері фінансового посередництва, крім діяльності у сфері страхування, яка здійснюється страховими агентами, визначеними Законом України ”Про страхування”, сюрвейєрами, аварійними комісарами та аджастерами, визначеними розділом III Податкового кодексу України;
- діяльність з управління підприємствами;
- діяльність з надання послуг пошти (крім кур’єрської діяльності) та зв’язку (крім діяльності, що не підлягає ліцензуванню);
- діяльність з продажу предметів мистецтва та антикваріату, діяльність з організації торгів (аукціонів) виробами мистецтва, предметами колекціонування або антикваріату;
- діяльність з організації, проведення гастрольних заходів;
- технічні випробування та дослідження (група 74.3 КВЕД ДК 009:2005), діяльність у сфері аудиту.
Також не можуть бути платниками єдиного податку:
- фізичні особи - підприємці, які надають в оренду земельні ділянки, загальна площа яких перевищує 0,2 гектара, житлові приміщення та/або їх частини, загальна площа яких перевищує 100 квадратних метрів, нежитлові приміщення (споруди, будівлі) та/або їх частини, загальна площа яких перевищує 300 квадратних метрів;
- страхові (перестрахові) брокери;
- фізичні особи – нерезиденти;
- суб’єкти господарювання, які на день подання заяви про реєстрацію платником єдиного податку мають податковий борг, крім безнадійного податкового боргу, що виник внаслідок дії обставин непереборної сили (форс-мажорних обставин).
Відповідна норма визначена п.291.5 ст.291 р.XIV Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями.
Ознайомитись з усіма змінами в порядку обліку платників та повним текстом документу можна на офіційному сайті Міністерства доходів і зборів України http://minrd.gov.ua/zakonodavstvo/podatkove-zakonodavstvo/listi-dps/63215.html.
Харківські оперативники Міндоходів вилучили скрапленого газу та обладнання для заправки на 300 тисяч гривень
У ході комплексу широкомасштабних заходів під умовною назвою «Акциз-2014», співробітники оперативного управління ГУ Міндоходів у Харківській області виявили нелегальну заправку в одному з селищ Харківщини.
Власник автогазозаправочного пункту продавав газ оптом як підприємцям, так і місцевому населенню, але при цьому він не мав відповідної документації.
На момент перевірки у хазяїна АГЗП був відсутній дозвіл на початок роботи підприємства, діяльність якого пов’язана з експлуатацією обладнання підвищеної небезпеки. Таке ведення справ є прямим порушенням ст. 21 Закону України «Про охорону праці».
Під час проведених заходів оперативники вилучили 4,5 тис. літрів скрапленого газу на загальну суму 35,5 тис. грн. та обладнання заправки на суму майже 270 тис. грн.
У відношенні бізнесмена оперативники склали протокол про адміністративне правопорушення за ч.2 ст. 164 КУпАП. Подальшу долю вилученого обладнання та скрапленого газу буде вирішувати суд згідно діючого законодавства.
Доходи, отримані за купонами сертифікату «Військові», не оподатковуються
Міндоходів повідомляє, що при виплаті фізичній особі доходу за пред’явленим сертифікатом казначейського зобов’язання «Військові» він не підлягає оподаткуванню та не включається до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу такого платника. Це стосується як доходу, що виплачується АТ «Ощадбанк» кожні шість місяців (сертифікат містить 4 купони), так і одноразового погашення казначейських зобов’язань.
Також, при продажі сертифікату «Військові» на вторинному ринку, інвестиційний прибуток, отриманий фізичною особою, не включається до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу такого платника та не підлягає оподаткуванню.
Нагадаємо, громадяни з метою надання фінансової допомоги вітчизняним Збройним силам для підвищення їх боєготовності та зміцнення обороноздатності держави можуть придбати сертифікати казначейського зобов’язання «Військові» в ПАТ «Державний ощадний банк України».
Міністерством фінансів України, відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 1 квітня 2014 року №100 «Про випуск казначейських зобов’язань «Військові», з 21 травня розпочато розміщення казначейських зобов’язань «Військові» серії В на пред’явника в документарній формі загальним обсягом 100 млн. гривень із строком обігу 24 місяці, номінальною вартістю 1000 гривень, відсотковою ставкою 7% річних та сплатою купонів кожні шість місяців у розмірі 35 гривень.
Фахівці митниці Міндоходів знайшли 1000 незадекларованих цигарок «Прима»
Цигарки виявили в пункті пропуску «Козача Лопань» Харківської митниці Міндоходів під час проведення митно-прикордонного контролю в електропотязі «Наумівка-Харків».
Власник «тютюнового багажу» - громадянин Росії – під час усного та письмового декларування запевняв, що везе лише особисті речі та 10 пачок цигарок «Прима». Однак при подальшому огляді у чоловіка були виявлені ще 50 пачок «тютюнових лиходійок» без фільтру російського виробництва. Порушник, сподіваючись на «випадок», навіть не намагався приховати цигарки.
У відношенні порушника працівники митниці склали протокол про порушення митних правил за ознаками ст. 472 Митного кодексу України, санкція якої передбачає накладення штрафу у розмірі 100 відсотків вартості предметів правопорушення, з їх конфіскацією. Товар вилучено.
У Харківській митниці нагадують. Відповідно статті 376 Митного кодексу України, громадяни, які досягли 18-річного віку, можуть ввозити тютюнові вироби без сплати митних платежів та без письмового декларування в кількості: 200 сигарет або 50 сигар чи 250 грамів тютюну, або ці вироби в наборі загальною вагою, не більше 250 грамів.
Платник єдиного податку 2-ї групи отримав попередню оплату в період відпустки
Податковий кодекс не передбачає будь-яких обмежень щодо отрмання доходів єдинниками на період місячної відпустки або у терміни перебування на лікарняному.
Одночасно такі доходи повинні бути відображені в книзі обліку доходів та, відповідно, в податковій декларації платника єдиного податку. Поряд із цим, якщо фактичний вид діяльності платника унеможливлює отримання ним коштів під час відпустки або хвороби (роздрібна торгівля, надання послуг тощо), то такий платник не може звільнятися від сплати єдиного податку в порядку п. 295.5 ст. 295 ПКУ, оскільки отримання коштів є підтвердженням фактичного здійснення зазначеної діяльності у період відпустки/хвороби.
Бажаєте звітувати «електронно» - укладіть відповідний договір
Цей договір укладається або в електронному вигляді за допомогою обраного платником податків програмного забезпечення для підписання та подання електронної звітності, або на паперових носіях.
В електронному вигляді договір підписується платником податків з використанням посилених сертифікатів ключів, сформованих Акредитованим центром сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту Міндоходів.
«Якщо платник податків перебуває на обліку як платник окремого податку в декількох контролюючих органах, то для подання податкової звітності в електронному вигляді до контролюючих органів такий платник податків має укласти договір «Про визнання електронних документів» та провести обмін посиленими сертифікатами ключів з кожним окремим контролюючим органом», - зауважує начальник Вовчанської ОДПІ Володимир Борисенко.
Договір є дійсним до закінчення строку дії посилених сертифікатів ключів. Якщо платник податків подає до контролюючого органу нові посилені сертифікати ключів, цей договір вважається пролонгованим до закінчення строку дії нових посилених сертифікатів ключів.
Звітність в електронному вигляді можна подавати лише після укладання зазначеного договору.
Змінено мінімальні ціни на алкоголь
«З 17 червня 2014 р. набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України від 11.06.2014 р. № 177, якою встановлено нові мінімальні ціни на алкоголь. Даною постановою підвищуються мінімальні ціни на алкогольні напої та вина», зазначає зауважує начальник Вовчанської ОДПІ Володимир Борисенко.
Так, підвищення відбудеться у два етапи: з 17 червня до 31 липня 2014 року і з 1 серпня 2014 року. Зауважимо, що в новій редакції розмірів мінімальних оптово-відпускних і роздрібних цін на окремі види алкогольних напоїв окремими позиціями виділені віскі; ром та інші спиртові дистиляти та спиртні напої, отримані шляхом перегонки зброджених продуктів із цукрової тростини; джин та ялівцева настоянка.
Змінено ставки збору за спеціальне використання води
Законом України від 27.03.2014 № 1166-VII «Про запобігання фінансової катастрофи та створення передумов для економічного зростання в Україні» з 1 квітня 2014 року збільшено ставки ресурсних податків і зборів. Ставки ресурсних податків і зборів, які визначені в абсолютних значеннях, проіндексовано приблизно до рівня прогнозованого індексу споживчих цін на 2014 рік.
Зокрема, ставки збору за спеціальне використання води, встановлені статтею 325 Податкового кодексу України, підвищено приблизно на 8,6% для всіх напрямів і джерел використання (підземних, поверхневих джерел, використаної води для потреб гідроенергетики, водного транспорту, рибного господарства, виробництва напоїв, кар’єрної та дренажної води).
Водночас порядок обчислення та сплати збору в 2014 році залишився незмінним.
Відповідно до пункту 326.1 статті 326 Податкового кодексу України збір за спеціальне використання води обчислюється щоквартально наростаючим підсумком з початку року.
У зв’язку з вищенаведеними змінами, дані в податковій декларації рекомендується відображати двома окремими рядками, з відповідною приміткою у цих рядках:
за перше півріччя 2014 року:
за період «з 01.01.2014 по 31.03.2014 включно» – за ставками, які діяли до 1 квітня 2014 року, та за період «з 01.04.2014 по 30.06.2014 включно» – за новими ставками, що почали діяти з 1 квітня 2014 року;
за три квартали 2014 року:
за період «з 01.01.2014 по 31.03.2014 включно» – за ставками, які діяли до 1 квітня 2014 року, та за період «з 01.04.2014 по 30.09.2014 включно» – за новими ставками, що почали діяти з 1 квітня 2014 року;
за 2014 рік:
за період «з 01.01.2014 по 31.03.2014 включно» – за ставками, які діяли до 1 квітня 2014 року, та за період «з 01.04.2014 по 31.12.2014 включно» – за новими ставками, що почали діяти з 1 квітня 2014 року.
Ви пенсіонер, на спрощеній системі оподаткування? Не платіть ЄСВ
Фізичні особи-підприємці, які обрали спрощену систему оподаткування, звільняються від сплати за себе єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, якщо вони є пенсіонерами за віком або інвалідами та отримують відповідно до закону пенсію або соціальну допомогу. Такі особи можуть бути платниками єдиного внеску виключно за умови їх добровільної участі у системі загальнообов’язкового державного соціального страхування.
Така норма передбачена частиною 4 ст. 4 Закону України від 08.07.2010 р. № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування».
Разом з цим, фізичні особи-підприємці, в тому числі ті, які обрали спрощену систему оподаткування, та члени сімей зазначених осіб, які беруть участь у провадженні ними підприємницької діяльності, є платниками єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування.
Як організувати роздрібну торгівлю алкогольними напоями не порушуючи законодавство
Під поняттям «роздрібна торгівля алкогольними напоями» розуміється діяльність із продажу алкогольних напоїв безпосередньо громадянам та іншим кінцевим споживачам для їх особистого некомерційного використання незалежно від форми розрахунків, у тому числі на розлив у ресторанах, кафе, барах, інших підприємствах громадського харчування. Суб’єкти господарювання підприємці – платники єдиного податку мають право здійснювати роздрібну торгівлю тільки пивом та столовими винами. Слід звернути увагу, що напої типу «Бренді-кола», «Ром-кола», «Джин-тонік» тощо саме і є лікеро-горілчаними. Такими напоями підприємець-«єдиноподатник» торгувати не має права. Торгувати алкогольними напоями можливо лише за умови виконання певних умов. Одна з них (яку потрібно виконати до того, як почнете торгувати алкоголем) – придбання ліцензії (роздрібна торгівля алкогольними напоями може здійснюватися винятково за наявності ліцензії).
На території ринків продавати алкогольні напої можна тільки в спеціалізованих торговельних підприємствах (магазинах) і в спеціалізованих відділах (секціях) підприємств (магазинів) з універсальним асортиментом продовольчих товарів. При цьому у суб'єкта має бути місце торгівлі, що відповідає визначенню згідно із Законом № 481: місце торгівлі - місце реалізації товарів, у тому числі на розлив, в одному торговому приміщенні (будівлі) за місцем його фактичного розташування, для тютюнових виробів - без обмеження площі, для алкогольних напоїв - торговельною площею не менше 20 кв. м, обладнане електронними контрольно-касовими апаратами (незалежно від їх кількості) або де є товарно-касові книги (незалежно від їх кількості), в яких фіксується виручка від продажу алкогольних напоїв та тютюнових виробів незалежно від того, чи оформляється через них продаж інших товарів.
|