Згідно абз. 6 пп. 75.1.2 п. 75.1 ст. 75 Податкового
кодексу України, електронна перевірка відноситься до категорії документальних
позапланових невиїзних перевірок. Електронну перевірку ініціює сам платник
податків, подаючи відповідну заяву в відповідний територіальний орган
Міндоходів, в якому він перебуває на податковому обліку. Заява має бути подана
за десть календарних днів до очікуваної дати початку проведення електронної
перевірки.
Право подати заяву про проведення електронної
перевірки мають тільки платник и податків з незначним ступенем ризику. Згідно
норм п. 77.2 ст. 77 ПКУ платники податків з незначним ступенем ризику
включаються до плану-графіка не частіше, ніж раз на три календарних роки.
Перелік ризиків та їх розподіл за ступенями, згідно з
п. 77.2 ст. 77 ПКУ встановлює центральний орган виконавчої влади, що реалізує
державну податкову політику. Критерії розподілу ступенів ризику містяться в
Методичних рекомендаціях щодо складання плану-графіка проведення документальних
планових перевірок суб'єктів господарювання, затверджених в наказі ДПС України
від 27.06.2012 року № 553.
03.06.2013 року Міндоходів прийняло
наказ №143, яким затвердило Порядок подання платником податків заяви про
проведення документальної невиїзної позапланової електронної перевірки та
прийняття рішення органом доходів і зборів про проведення такої перевірки (надалі
– Порядок). Згідно з цим документом, електронні перевірки платників податків,
які застосовують спрощену систему оподаткування, обліку та звітності,
проводяться з 01.01.2014 року; суб'єктів господарювання мікро-, малого та
середнього бізнесу - з 01.01.2015 року, а всіх інших платників податків - з
01.01.2016 року.
|