Українська делегація ознайомилася з функціонуванням грузинських пунктів пропуску
Триває візит української делегації на чолі з в.о. заступника Голови ДФС Мирославом Проданом до Грузії. 26 липня представники України відвідали грузинський пункт пропуску «Сарпи» та морські пункти пропуску «Поті» та «Батумі», де ознайомилися з роботою зон митного оформлення, а також з інфраструктурою портів.
«Досвід наших колег з Грузії у напрямі розвитку портової інфраструктури та пропускної спроможності є цікавим для України. Адже ми активно працюємо над впровадженням нових технологій та інвестицій в українську митницю. Міжнародні проекти, в яких залучена Україна, та досвід наших партнерів допоможе нам створити українські пункти пропуску європейського рівня», – підкреслив Мирослав Продан.
«Сьогодні ми знаходимося на стадії погодження проекту Технічних умов організації обміну інформацією між Україною та Грузією. Фіскальна служба зі свого боку докладе максимум зусиль, щоб зазначений документ був підписаний та налагоджений дієвий інформаційний зв’язок з нашими грузинськими колегами. Ми готові надати будь-яку допомогу та консультацію нашим партнерам», – наголосив Мирослав Продан.
До традиційних щотижневих зустрічей ДФС з бізнесом приєдналися представники тютюнової галузі
Фахівці ДФС провели робочу зустріч з представниками Асоціації «Укртютюн», під час якої обговорювалися законодавчі новації у сфері обігу підакцизних товарів та проблемні питання оподаткування підприємств цієї галузі.
Під час діалогу основним питанням, яке викликало активну дискусію серед присутніх, стало запровадження автоматизованої системи контролю за обігом алкогольних напоїв та тютюнових виробів «Електронна акцизна марка». Нещодавно Урядом було затверджено Концепцію її впровадження.
Представники ДФС розповіли присутнім про особливості та переваги, які отримає бізнес від впровадження, цієї системи. Так, за словами директора департаменту податків і зборів з юридичних осіб ДФС Олексія Лишенко, нова система дозволить створити ефективний комплексний контроль за рухом підакцизних товарів, який на сьогодні відсутній.
«Разом з Концепцією також схвалено план щодо її запровадження, який передбачає її реалізацію в декілька етапів і перший з них – це зміни до Податкового кодексу. Тут буде чітко виписаний механізм контролю за рухом підакцизних товарів, зокрема, і щодо тютюнових виробів», – зазначив Олексій Лишенко.
Він також розповів, що для контролю за переміщенням товару використовуватиметься електронна акцизна накладна. Вона фактично замінюватиме товаротранспортну, тому будь-якого додаткового навантаження на бізнес не очікується.
Крім того, за словами посадовця, автоматизована система надасть можливість забезпечити облік та контроль за сплатою 5% акцизного податку з роздрібного продажу. Оскільки на сьогодні, як свідчить аналіз, суб’єкти торгівлі не у повному обсязі сплачують цей податок. Електронна акцизна марка також сприятиме оперативному виявленню та упередженню фактів незаконного вивезення підакцизних товарів до Європейського Союзу.
Загалом, планується що автоматизована система запрацює у 2017 році. Олексій Лишенко підкреслив, що фіскальна служба готова до діалогу з бізнесом щодо розробки механізмів роботи системи.
Викрито фінансові махінації з бюджетними коштами столичного товариства на 42,4 млн. гривень
Управлінням боротьби з відмиванням доходів, одержаних злочинним шляхом, ГУ ДФС у м.Києві викрито факти фінансових махінацій з бюджетними коштами.
Як з’ясувалося, одне зі столичних товариств з обмеженою відповідальністю отримало від державної установи кошти за надання послуг із супроводження програмного забезпечення. В подальшому кошти були перераховані на рахунки транзитних підприємств за нібито виконані субпідрядні роботи.
Загальна сума можливої легалізації незаконних доходів складає 42,4 млн. гривень.
За вказаними фактами до юного реєстру досудових розслідувань внесено відомості про вчинення кримінального правопорушення за ознаками злочину, передбаченого ч.5 ст.191 КК України.
Здійснюється кримінальне провадження.
У ДФС розпочато службове розслідування за фактом корупційних дій на митному посту «Аеропорт «Київ» (Жуляни)
За фактом одержання неправомірної вигоди (хабара) працівниками митного поста «Аеропорт «Київ» (Жуляни) головним управлінням внутрішньої безпеки ДФС розпочато службове розслідування. Про це повідомив перший заступник начальника головного управління внутрішньої безпеки Андрій Пащук.
«Основне завдання службового розслідування – з’ясувати причини та умови скоєння цього злочину, виявити всіх осіб, які причетні до нього, а, можливо, й до інших корупційних дій, покарати винних, у т.ч. на рівні керівництва за допущення таких ганебних фактів», - зазначив Андрій Пащук.
За його словами, працівника митного поста «Аеропорт «Київ» (Жуляни), якого було затримано під час отримання хабара, буде відсторонено від роботи. Крім того, ймовірно, на час проведення службового розслідування від роботи також буде відсторонено й керівника затриманого за злочин працівника.
В Києві припинено діяльність конвертцентру з обігом 300 млн. грн.
Працівниками податкової міліції м. Києва в рамках розслідування кримінального провадження за ч.5 ст.27 та ч.3 ст.212 КК України припинено діяльність конвертаційного центру, організованого групою осіб, які надавали послуги підприємствам реального сектору економіки з формування незаконного податкового кредиту та переведення безготівкових коштів у готівку.
Встановлено, що легальні підприємства перераховували безготівкові грошові кошти за нібито придбані товарно-матеріальні цінності, надані послуги та виконані роботи на розрахункові рахунки фіктивних суб’єктів господарської діяльності, які в подальшому знімали готівкою учасники центру для передачі посадовим особам реального сектору економіки, за винятком 6-12% за конвертацію.
Загальний обіг проконвертованих коштів за 2016 рік склав понад 300 млн. гривень, ймовірні втрати бюджету складають понад 50 млн. гривень.
В ході проведення слідчих дій проведено 6 санкціонованих обшуків в офісних приміщеннях та за місцями проживання фігурантів, за результатами яких вилучено 71,8 тис. гривень і 919 доларів США готівкою, 24 печатки підприємств (серед яких 5 підприємств нерезидентів), 8 факсиміле, 6 одиниць комп’ютерної техніки, 19 електронних носіїв інформації, 6 мобільних телефонів,та тіньову документацію, що підтверджує їх протиправну діяльність. Тривають слідчі дії.
Микола Рибаков: «Наведення ладу в агропромисловій сфері є одним із резервів наповнення бюджетів країни та області»
В рамках проведення операції «Урожай 2016», мета якої - недопущення використання суб’єктами господарювання – аграріями схем ухилення від оподаткування, начальник ГУ ДФС у Харківській області Микола Рибаков та його заступники Наталія Свєтош й Баграт Хачатурян здійснили виїзди до районів області, де зустрілися з сільгоспвиробниками.
Під час заходів податківці, фермери та представники органів місцевої влади обговорили питання виведення аграрного бізнесу з «тіні», проблему виплат заробітних плат сільгоспникам «в конвертах» та шляхи забезпечення бюджетів місцевих громад прозорими надходженнями податків від виробників аграрної продукції.
Не залишились без уваги й цьогорічні зміни в законодавстві стосовно аграрного сектору. Також активно обговорювалися: земельний податок, ЄСВ, ПДВ та спрощена система оподаткування.
«Сьогодні ми торкнулися теми, яка, на жаль, існує не лише у нашій області, а й в усій країні. Ще непоодинокі випадки, коли на полях працюють неоформлені робітники, а самі земельні угіддя не мають «за документами» свого господаря. Навести лад в агропромисловій сфері, що в свою чергу сприятиме додатковим надходженням до бюджетів країни та області – одне із головних завдань, яке стоїть перед службою», - зазначив Микола Рибаков.
Податківці запевняють, що і надалі проводитимуть роз’яснювальну та відповідну контрольно-перевірочну роботу, й закликають сільгоспвиробників своєчасно та повністю сплачувати належні податки та офіційно оформлювати найманих працівників.
Нова форма звіту неприбуткової організації
Мін’юстом України зареєстровано 07.07.2016 р. за № 932/29062 наказ Мінфіну України, яким затверджено нова форма Звіту про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації.
Визнано таким що втратить чинність наказ Мінідоходів України від 27.01.2014 р. № 85.
Наказ набирає чинності з дня опублікування.
Задекларовані суми ПДФО та військового збору необхідно сплатити до 1 серпня 2016 року
Салтівська ОДПІ Головного управління ДФС у Харківській області нагадує, що згідно з нормами Податкового кодексу України, громадяни, які задекларували доходи, отримані впродовж минулого року, повинні самостійно до 1 серпня 2016 року сплатити суми податкових зобов’язань (ПДФО та військовий збір), що зазначені в поданій ними податковій декларації.
Адже, відповідно до статті 126 ПКУ у разі якщо платник податків не сплачує узгоджену суму грошового зобов’язання протягом строків, визначених цим Кодексом, такий платник податків притягується до відповідальності у вигляді штрафу у таких розмірах:
при затримці до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов’язання, - у розмірі 10 відсотків погашеної суми податкового боргу;
при затримці більше 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов’язання, - у розмірі 20 відсотків погашеної суми податкового боргу.
Інформацію щодо реквізитів бюджетних рахунків, на які сплачується податок на доходи фізичних осіб та військовий збір на території м. Харкова та області, можна знайти на суб-сайті ГУ ДФС у Харківській області в банері «Бюджетні рахунки» (www.kh.sfs.gov.ua).
На Харківщині анульовано понад 400 ліцензій на право здійснення роздрібної торгівлі алкогольними та тютюновими виробами
Всього з початку року ГУ ДФС у Харківській області анульовано 442 ліцензії на право здійснення роздрібної торгівлі алкогольними та тютюновими виробами: 283 та 159 відповідно. З них, 42 анульовано за заявою правоохоронних органів або громадян по факту виявлення реалізації алкогольних та тютюнових виробів особам, які не досягли повноліття. Ще 400 ліцензій були анульовані в результаті припинення діяльності суб’єкта господарської діяльності або за результатами перевірок.
Головне управління ДФС у Харківській області нагадує, що реалізація тютюнових виробів здійснюється за максимальними роздрібними цінами, встановленими виробником або імпортером (Закон України від 19.12.95 № 481/95-ВР, із змінами). Тому продаж сигарет у роздрібній мережі здійснюється за цінами, не вищими за максимальні роздрібні ціни, встановлені виробниками або імпортерами товарів, збільшені на суму акцизного податку з роздрібної торгівлі підакцизних товарів.
На сьогодні також продовжує діяти обмеження щодо реалізації алкогольних напоїв за цінами, не нижчими від мінімальних роздрібних цін, встановлених Постановою КМУ від 30.10.08 № 957.
Нагадаємо, ціна реалізації алкогольних напоїв розраховується як добуток трьох множників: затвердженої мінімальної роздрібної ціни виробу, міцності за об’ємом у відсотках і місткості тари в літрах; отримане значення ділиться на 100.
Загалом на обліку у Харківській області знаходяться 2964 СПД ліцензіатів роздрібної торгівлі алкогольними напоями, пивом і тютюновими виробами, з яких 75 СПД - зареєстрованих в інших регіонах.
З початку 2016 року їм видано 4166 ліцензій на право роздрібної торгівлі: на алкогольні напої – 2110 шт., тютюнові вироби – 2056 шт. А від сплати за ліцензії до бюджету надійшло майже 34,6 мільйонів гривень.
Проценти на банківських рахунках оподатковуються ПДФО за ставкою 18%
ГУ ДФС у Харківській області повідомляє, що ставка податку на доходи фізичних осіб на пасивні доходи до яких, зокрема, належать проценти на поточний або депозитний (вкладний) банківський рахунок і проценти на вклад (депозит) у кредитних спілках встановлюється у розмірі 18% до бази оподаткування.
Податковим агентом платника податку під час нарахування на його користь доходів у вигляді процентів є особа, яка здійснює таке нарахування.
Отже, податковий агент із сум процентів, нарахованих за податковий (звітний) місяць на суми банківських вкладних (депозитних) або поточних рахунків утримує податок на доходи фізичних осіб за ставкою 18%, та перераховує дані суми податку до бюджету у термін не пізніше 30 календарних днів, наступних за місяцем нарахування доходу.
Оскільки до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку включається дохід у вигляді процентів, нарахований на суму вкладного (депозитного) банківського рахунка, то такий дохід оподатковується військовим збором за ставкою 1,5%.
Зазначена норма передбачена п. 167.1, пп. 167.5.1, 167.5.3 ст.167, пп. 170.4.1 ст. 170 Податкового кодексу України.
Громадянка намагалась ввезти транквілізатори
25.07.2016 р. на митному посту «Харків-пасажирський» митниками було виявлено 40 таблеток «Феназепам».
Під час проведення митного контролю поїзду сполученням «Москва-Харків» одна з пасажирок – громадянка Росії в усній та письмової формі вказала, що переміщує лише особисті речі. Але при митному огляді її багажу були виявленні 4 блістера таблеток «Феназепам» 0,5 мг по 10 таблеток у кожному блістері, які знаходились серед речей без ознак приховування та були не задекларовані за встановленою формою. За даним фактом був складений протокол про порушення митних правил за статтею 472 Митного кодексу України.
Електронна акцизна марка в Україні запрацює з 2017 року
Автоматизована система дозволить забезпечити облік та контроль за сплатою 5% акцизного податку з роздрібних продажів.
Про це сказав директор департаменту податків та зборів з юридичних осіб Державної фіскальної служби Олексій Лишенко під час зустрічі з представниками асоціації виробників тютюнових виробів «Укртютюн». За його словами, нова система дозволить створити ефективний комплексний контроль за рухом підакцизних товарів, який на сьогодні відсутній. «Разом з Концепцією створення та впровадження автоматизованої системи контролю за обігом алкогольних напоїв і тютюнових виробів) також схвалений план її впровадження, який передбачає її реалізацію в кілька етапів, і перший з них – це зміни до Податкового кодексу. Тут буде чітко виписаний механізм контролю за рухом підакцизних товарів, зокрема, і щодо тютюнових виробів», – зазначив Лишенко.
За його словами, для контролю за переміщенням товару буде використовуватися електронна акцизна накладна. Вона фактично замінить товаротранспортну, тому додаткового навантаження на бізнес не очікується. Крім того, автоматизована система дозволить забезпечити облік та контроль за сплатою 5% акцизного податку з роздрібних продажів.
Відшкодований ПДВ планують спрямувати на погашення заборгованості із зарплати
Уряд затвердив план невідкладних заходів щодо погашення заборгованості із заробітної плати. Планом, зокрема, передбачено притягнення до відповідальності керівників підприємств, що належать до сфери управління органів виконавчої влади, які допустили порушення вимог законодавства щодо своєчасної виплати заробітної плати. Відповідний план затверджено розпорядженням Кабміну від 22 липня 2016 р. №517-р.
За планом щомісяця до 15 числа міністерства, інші центральні органи виконавчої влади, обласні та Київська держадміністрації повинні внести пропозиції щодо функціонування підприємств державної та комунальної форми власності, що належать до сфери управління органів виконавчої влади, не провадять виробничої діяльності, не мають замовлень та нарощують заборгованість із заробітної плати.
Планом також передбачено притягнення до відповідальності керівників підприємств та активізація роботи тимчасових комісій з питань погашення заборгованості із зарплати, пенсій, стипендій та інших соціальних виплат.
В IV кварталі 2016 р. Мін’юст, Мінсоцполітики, Мінфін та ДРС мають підготувати законопроект щодо дотримання вимог найманих працівників у разі неплатоспроможності роботодавця. Також ці органи повинні опрацювати питання ратифікації розділу III Конвенції Міжнародної організації праці № 173 про захист вимог працівників у випадку неплатоспроможності роботодавців та приєднання до статті 25 Європейської соціальної хартії (переглянутої).
Кабмін також рекомендував керівникам підприємств забезпечити першочергове спрямування коштів, отриманих під час відшкодування податку на додану вартість, на погашення заборгованості із заробітної плати.
Винесення податкового повідомлення-рішення
ДФС України повідомлено, що податкове повідомлення-рішення виноситься контролюючим органом у разі покладення на контролюючий орган згідно зі ст. 54 Податкового кодексу обов’язку із самостійного визначення суми грошового зобов’язання або внаслідок проведення перевірок, визначених цим Кодексом. Зазначено, що наказом Мінфіну України від 28.12.2015 р. № 1204 затверджено Порядок надіслання контролюючими органами податкових повідомлень-рішень платникам податків, згідно з яким за порушення строків сплати грошових зобов’язань контролюючий орган складає та направляє платнику податків податкове повідомлення-рішення за формою «Ш», встановленою у додатку 4 до цього Порядку.
Єдинник і здача в оренду нерухомості
Салтівська ОДПІ ГУ ДФС у Харківській області інформує, що власник має право використовувати своє майно для здійснення підприємницької діяльності, крім випадків, які заборонені законодавством. Це, наприклад стосується використання майна, яке надається в оренду підприємцем на спрощеній системі оподаткування.
Так, фізичні особи – підприємці, які надають в оренду земельні ділянки, загальна площа яких перевищує 0,2 гектара, житлові приміщення, загальна площа яких перевищує 100 квадратних метрів, нежитлові приміщення (споруди, будівлі) та/або їх частини, загальна площа яких перевищує 300 квадратних метрів, не можуть бути платниками єдиного податку. Це передбачено підпунктом 291.5.3 пункту 291.5 статті 291 Податкового кодексу України (далі - ПКУ)
Як відомо, фізична особа-підприємець самостійно обирає спрощену систему оподаткування, якщо вона відповідає вимогам, встановленим ПКУ та реєструється платником єдиного податку. Якщо у фізичної особи-підприємця є намір здавати в оренду, наприклад, нежитлові приміщення, які перевищують встановлені норми для «єдинників», то їм необхідно здійснювати діяльність на загальній системі оподаткування.
Система публічних закупівель PROZORRO дасть змогу у 2017 році заощадити від 40 до 50 млрд. грн.
Про це на Форумі з проблематики цифрової економіки сказав перший віце-прем’єр-міністр – міністр економічного розвитку і торгівлі Степан Кубів, повідомляє Укрінформ.
«На сьогодні, завдяки системі державних закупівель, ми заощадили більше 2,5 млрд. грн., а з 1 серпня, коли всі державні закупівлі будуть в обов’язковому порядку проходити через ProZorro, ми очікуємо економії на рівні 40-50 млрд. грн. наступного року», – зазначив Кубів.
Як повідомлялося, система ProZorro була запущена в пілотному режимі в лютому 2015 року. Її використання було добровільним: кожен держзамовник міг проводити в ProZorro допорогові закупівлі товарів і послуг на суму до 200 тис. грн. і робіт - до 1,5 млн. грн. У квітні 2016 року розпочався перший етап впровадження електронної системи держзакупівель, а з 1 серпня 2016 року використання електронної системи стане обов’язковим для інших державних замовників.
Про стягнення коштів у системі електронного адміністрування ПДВ
Начальник управління податків і зборів з юридичних осіб Оксана Шкарлетова на зустрічі з сільгоспвиробниками, яка днями відбулася в Салтівській ОДПІ ГУ ДФС у Харківській області зауважила, що Порядком електронного адміністрування податку на додану вартість, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16 жовтня 2014 року № 569 зі змінами і доповненнями (далі – Порядок № 569), передбачено, що суми ПДВ, зазначені в податковій звітності, перераховуються до бюджету та/або на поточний рахунок платника - сільськогосподарського підприємства, яке відповідає п. 209.18 ст. 209 ПКУ, з електронного рахунка платника податку (п. 19 Порядку № 569).
Пунктом 22 Порядку № 569 визначено, що у разі недостатності коштів на електронному рахунку платника податку для сплати до бюджету узгоджених податкових зобов’язань:
платник податку у строки, встановлені ПКУ для самостійної сплати податкових зобов’язань, перераховує на електронний рахунок необхідні кошти з власного поточного рахунка;
Державна казначейська служба (далі – Казначейство) перераховує кошти в межах їх залишку на такому рахунку. При цьому залишок узгоджених податкових зобов’язань платника податку, не сплачений до бюджету та/або на поточний рахунок відповідно до п. 209.18 ст. 209 ПКУ, обліковується Казначейством до виконання в повному обсязі шляхом перерахування до бюджету та/або на поточний рахунок відповідно до п. 209.18 ст. 209 ПКУ коштів, що перераховуються на електронний рахунок.
«Для погашення податкового боргу з ПДВ, що виник у зв’язку з недостатністю коштів на рахунку в системі електронного адміністрування ПДВ, платник податку повинен поповнити свій електронний рахунок в системі електронного адміністрування ПДВ. По мірі надходження коштів на електронний рахунок Казначейством такі кошти перераховуються до бюджету та зараховуються в рахунок погашення податкового боргу з ПДВ», - зауважила посадовець.
Анонсовано кадрові зміни на митницях найближчим часом
Виконувач обов’язків заступника голови ДФС Мирослав Продан обіцяє провести кадрові зміни на митницях. Про це він повідомив в інтерв’ю Українським Новинам.
«Вони будуть найближчим часом», — сказав Продан. При цьому він зазначив, що ще не встиг індивідуально поспілкуватися з усіма керівниками митниць. На даний момент Мирослав Продан зосереджений на департаментах центрального апарату та активно з ними співпрацює.
Чиновник додав, що більше уваги приділяє законотворчим і нормативним питанням.
Кабінет Міністрів призначив в.о. заступника голови ДФС Мирослава Продана 1 липня.
Залишився тиждень, щоб сплатити податки, нараховані після подання декларації
Фізичні особи (громадяни), які подали податкові декларації про майновий стан і доходи за 2015 рік та яким було визначено до сплати податок на доходи фізичних осіб і військовий збір, зобов’язані сплатити нараховані суми не пізніше 29 липня 2016 року.
Якщо доходи задекларовано, а податки не сплачено, то при затримці до 30 календарних днів штрафна санкція складає 10% суми податкового боргу. Якщо ж затримаєтесь на термін, що перевищує 30 календарних днів, сплатите вже 20% штрафу від суми податкового боргу.
Крім того, на суму податкового боргу нараховується пеня із розрахунку 120% річних облікової ставки Національного банку України, діючої на день виникнення такого податкового боргу або на день його (його частини) погашення, залежно від того, яка з величин таких ставок є більшою, за кожний календарний день прострочення у його сплаті (пункт 129.4 статті 129 Кодексу).
Щодо звірки даних з податку на нерухоме майно
Салтівська ОДПІ ГУ ДФС у Харківській області нагадує, що відповідно до підпункту 266.7.3 пункту 266.7 статті 266 Податкового кодексу України платники податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, мають право звернутися з письмовою заявою до контролюючого органу за місцем проживання (реєстрації) для проведення звірки даних щодо:
об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, в тому числі їх часток, що перебувають у власності платника податку;
розміру загальної площі об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, що перебувають у власності платника податку;
права на користування пільгою із сплати податку;
розміру ставки податку;
нарахованої суми податку.
У разі виявлення розбіжностей між даними контролюючих органів та даними, підтвердженими платником податку на підставі оригіналів відповідних документів, зокрема, документів на право власності, контролюючий орган за місцем проживання (реєстрації) платника податку проводить перерахунок суми податку і надсилає (вручає) йому нове податкове повідомлення-рішення. Попереднє податкове повідомлення-рішення вважається скасованим (відкликаним).
Харківська митниця ДФС впроваджує фото-, відеофіксацію під час митного оформлення
Харківська митниця ДФС продовжує впроваджувати ініціативи Уряду України з реформування та підвищення ефективності роботи митниць.
З цією метою Кабінетом Міністрів України була прийнята постанова від 08.6.2016 №370 «Про затвердження Порядку здійснення фото-, відеофіксації митних та інших формальностей, які проводяться контролюючими органами» (далі – Порядок), яка набрала чинності з 01.07.2016. Даним Порядком визначено, що інформація (фотознімки, відеозаписи), отримана за результатами використання засобів фото-, відеофіксації, може використовуватися виключно для митних цілей і не може передаватися третім особам без дозволу суб’єкта, осіб чи органу, якими переміщуються товари, транспортні засоби, що зафіксовані на фотознімках та у відеозаписах, у тому числі іншим органам державної влади, крім випадків, передбачених законодавством.
Обов’язкова фото-, відеофіксація при проведенні формальностей митними та іншими контролюючими органами впроваджуватиметься поетапно шляхом використання посадовими особами портативних відеокамер (відео реєстраторів) по мірі забезпечення ними відповідних підрозділів.
«ФАНТОМ» затримав 125 кг кави
На КПВВ «Зайцево» співробітниками спецпідрозділу «Фантом» було зупинено автомобіль Пежо Партнер, який рухався в бік тимчасово непідконтрольних територій.
За результатами огляду транспортного засобу встановлено, що 45-річний водій намагався перевезти через лінію розмежування каву в асортименті вагою 125 кг на загальну суму близько 60 тис. грн.
За даним фактом складено протокол про вчинення адміністративного правопорушення за ч. 1 ст. 204-3 КУпАП.
За півроку до держбюджету надійшло 283 мільярди гривень
Надходження зросли на 7,4% в порівнянні з показником за аналогічний період минулого року.
Надходження до державного бюджету України в січні-липні 2016 року станом на 25 липня становили 282,946 млрд. грн., що на 7,4% більше показника за аналогічний період минулого року на рівні 263,537 млрд. грн. Як повідомляється на сайті Державної казначейської служби України, в тому числі до загального фонду держбюджету надійшло 266,345 млрд. грн.., що на 6,5% більше показника минулого року. Податкові надходження сформували більше половини доходів бюджету й становили 181,442 млрд. грн., що на 30,1% більше минулорічного показника. Доходи місцевих бюджетів у січні-липні зросли на 47,5% — до 77,434 млрд. грн. Обсяг платежів з єдиного соціального внеску знизився на 28,3% - до 71,055 млрд. грн.
Маніпуляції з митною вартістю обернулись великим штрафом
Працівники Львівської митниці ДФС викрили декларанта, який маніпулював митною вартістю товару. За це йому тепер доведеться сплатити понад 100 тис. гривень.
Так, нещодавно декларант одного з ТзОВ м. Львова подав до митного оформлення декларацію на керамічну плитку для покриття стін. Для митного контролю на цей товар він надав товаросупровідні документи, згідно з якими вартість товару – 5027,40 USD.
Така вартість викликала сумнів у працівників митниці. Тож було скеровано запит до митної адміністрації країни експортера. За результатами вивчення документів, отриманих від них встановлено, що вартість плитки, яку задекларував декларант є нижчою від вартості, зазначеної у рахунку, що надійшов у відповіді. Так її вартість становить 6431,33 Євро (без врахування транспортних витрат).
Отже, декларант ТзОВ вчинив дії, спрямовані на неправомірне зменшення розміру митних платежів, тобто заявив у митній декларації неправдиві відомості щодо митної вартості товару.
За ознаками ст.485 Митного кодексу України складено протокол про порушення митних правил, що тягне за собою накладення штрафу в розмірі 300 відсотків несплаченої суми митних платежів. Тож «зекономивши» на митній вартості декларант ТзОВ тепер змушений сплатити 103 264 грн.
«Турботливий» батько хотів забезпечити сім’ю памперсами на понад 20 років
Працівники митниці вилучили у громадянина України понад 500 кг дитячих підгузків. Їх намагався ввезти в Україну мешканець України через пункт пропуску «Рава-Руська» в автомобілі «MERCEDES-BENX SPRINTER».
Для перетину кордону він обрав смугу спрощеного митного контролю “зелений коридор», чим заявив про відсутність будь-яких товарів, які підлягають обов’язковому декларуванню та оподаткуванню. Під час митного контролю цього транспортного засобу в митників виникла підозра щодо наявності в ньому товарів, переміщення яких через митний кордон України заборонено або обмежено законодавством України.
Автомобіль було переведено зі смуги спрощеного митного контролю в місце поглибленого огляду транспортних засобів та товарів. Там у салоні та багажному відділенні автомобіля було виявлено 250 упаковок дитячих підгузків. Така кількість товару перевищує неоподатковувану норму переміщення через митний кордон України (ст.374 МКУ).
Так, громадянин України громадянин України порушив встановлений відповідно до Митного кодексу порядок проходження митного контролю в зонах спрощеного митного контролю. За ознаками ст.471 складено протокол про порушення митних правил. Товар вартістю майже 45 тис. грн. вилучено. Справу скерують до суду, який і визначить покарання.
Українцям пообіцяли підвищення соцстандартів
Значне зростання з 1 липня тарифів на житлово-комунальні послуги потягне за собою радикальне підвищення соціальних стандартів та змусить населення заощаджувати. Про це заявив міністр соціальної політики України Андрій Рева.
«Проблема, з якою ми сьогодні стикнулись, — не проблема тарифів, це - проблема тотальної бідності. А тариф тільки показав, наскільки ми бідні», — наголосив міністр.
За його словами, уряд опрацьовує можливість підвищення соціальних стандартів на 10% у грудні, перші домовленості мають бути досягнені уже восени. На повернення більш низьких тарифів потрібно додатково 130 млрд. грн. з бюджету, що унеможливить підвищення зарплат та пенсій, зазначив міністр. «Тобто ми сьогодні маємо зробити вибір: або ми робимо мізерним тариф, або високими соціальні стандарти», — підкреслив він.
Рева також зазначив, що високі тарифи змушують українців переосмислювати питання енергоефективності, хоча «це у багатьох викликає шок».
Новоствореним ФОП-єдиникам про сплату ЄСВ «за себе»
Відповідно до п. 4 ч. 1 ст. 4 Закону України від 08.07.2010 року №2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» (далі – Закон №2464) платниками єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування є фізичні особи-підприємці, в тому числі фізичні особи-підприємці платники єдиного податку.
Фізичні особи-підприємці платники єдиного податку зобов’язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний квартал, до 20 числа місяця, що настає за кварталом, за який сплачується єдиний внесок.
Мінімальний страховий внесок – сума єдиного внеску, що визначається як добуток мінімального розміру заробітної плати на розмір єдиного внеску, встановлений законом на місяць, за який нараховується заробітна плата (дохід), та підлягає сплаті щомісяця.
Новостворені фізичні особи-підприємці платники єдиного податку сплачують за себе єдиний внесок в розмірі, який самостійно визначили, але не менше мінімального страхового внеску на місяць, в термін до 20 числа місяця, що настає за звітним кварталом. При цьому платники можуть сплачувати єдиний внесок у вигляді авансових платежів до 20 числа кожного місяця поточного кварталу, які враховуються ними при остаточному розрахунку, що здійснюється за календарний квартал.
Що робити з грошима, які зараховані на неправильний бюджетний рахунок?
Порядок їх повернення регламентовано статтею 43 Податкового кодексу України. Обов'язковою умовою для здійснення повернення помилково сплачених грошових зобов'язань є подання платником податків до податкової інспекції за місцем податкового обліку заяви у довільній формі, в якій зазначається напрям перерахування коштів: на поточний рахунок платника податків в установі банку або ж на погашення грошового зобов'язання чи податкового боргу з інших платежів. У разі відсутності у платника податків рахунку в банку можливе повернення готівковими коштами за чеком. Заява про повернення помилково сплачених грошових зобов'язань подається протягом 1095 днів від дня виникнення помилково та/або надміру сплаченої суми.
«Увага шахраї!!!» - Салтівська ОДПІ застерігає
Шановні платники податків міст Куп’янська та Вовчанська, Куп’янського, Шевченківського, Дворічанського, Вовчанського та Великобурлуцького районів! Салтівська ОДПІ Головного управління ДФС у Харківській області застерігає: діють «телефонні аферисти»!
Так, продовжують спостерігатися поодинокі спроби вчинення шахрайських дій невідомими особами з метою протиправного заволодіння коштами суб’єктів господарської діяльності.
Схема наступна, зловмисники телефонують начебто від іменні або за дорученням керівництва органів державної фіскальної служби посадовим особам підприємств чи підприємцям, і під різними приводами намагаються отримати гроші. Наприклад, вони попереджають підприємця про буцімто заплановану податкову перевірку і пропонують її відмінити за конкретну винагороду тощо.
Про можливі шахрайські чи провокаційні дії «телефонних аферистів» просимо негайно інформувати Салтівську ОДПІ ГУ ДФС у Харківській області за адресою: 63707, Харківська обл., м. Куп’янськ, вул. Харківська,буд. 99 або за телефоном (05742) 78701.
«Пульс» допоможе оперативно вирішити суперечливі питання у сфері адміністрування податків
З метою оперативного вирішення суперечливих питань, що виникли в сфері адміністрування податків та під час здійснення митного контролю і митного оформлення, можна звернутись на «Пульс» за номером телефону (044) 284-00-07. Лінія працює цілодобово за принципом call-back – співробітники ДФС приймають звернення та повідомляють заявника про результати перевірки.
Чи може громадянин переміщувати готівку через митний кордон України протягом доби декілька разів в еквіваленті до 10000 євро?
Згідно з частиною третьою ст. 197 Митного кодексу України від 13 березня 2012 року N 4495-VI, зі змінами та доповненнями, обмеження щодо ввезення на митну територію України та вивезення за межі митної території України валютних цінностей, а також порядок переміщення їх через митний кордон України, у тому числі особливості декларування валютних цінностей (зокрема, визначення граничних сум валютних цінностей, які підлягають письмовому або усному декларуванню), можуть встановлюватися Національним банком України.
Порядок переміщення готівки (у тому числі дорожніх чеків) і банківських металів через митний кордон України регламентується Інструкцією про переміщення готівки і банківських металів через митний кордон України, затвердженою постановою Правління Національного банку України від 27.05.2008 N 148 (далі - Інструкція N 148).
Інструкцією N 148 не встановлено обмежень щодо кількості разів переміщення валютних цінностей через митний кордон України протягом доби.
Тобто громадянин може переміщувати готівку через митний кордон України декілька разів протягом доби в еквіваленті до 10000 євро.
Чи має право СГ під час проведення перевірки та/або розгляду заперечень до акту перевірки використовувати відео- та аудіозасоби?
Законодавством не заборонено здійснювати платникам податків під час проведення перевірки та/або розгляду заперечень до акту перевірки відео- та аудіо запис. Водночас, здійснення аудіо- та відео фіксації працівників контролюючих органів з порушенням норм законодавства позбавляє можливості використання такої фіксації як належного та допустимого доказу порушення прав у суді на підставі п. 3 ст. 70 Кодексу адміністративного судочинства України.
Чи зобов’язані ФОП використовувати печатку при здійсненні підприємницької діяльності?
Питання використання печатки при здійсненні господарської діяльності фізичні особи – підприємці, у тому числі платники єдиного податку, вирішують особисто, в залежності від специфіки діяльності. Стаття 128 Господарського кодексу України, яка визначає особливості статусу громадянина як суб’єкта господарювання, не містить вимог щодо обов’язкової наявності печатки у суб’єкта господарювання. Питання використання печатки при здійсненні господарської діяльності фізичні особи – підприємці, у тому числі платники єдиного податку, вирішують особисто, в залежності від специфіки діяльності.
Чи повинен платник податків повідомляти контролюючі органи про отримання або знищення печатки?
Нормативно-правові акти з питань оподаткування не передбачають обов’язку платника податків повідомляти контролюючі органи про отримання або знищення печатки. Форми документів, які подаються до контролюючого органу (заяви, повідомлення, податкові декларації тощо), передбачають засвідчення підпису фізичної особи – підприємця або посадових осіб – юридичної особи печаткою за її наявності.
Журнал «Вісник. Рейтинг» - нове видання, яке виходить за підтримки Державної фіскальної служби України
Днями редакція журналу «Вісник. Право знати все про податки і збори» та Державна фіскальна служба України презентували новий український фінансово-економічний журнал «Вісник. Рейтинг».
Журнал складається з трьох головних розділів: «Країна», «Галузь» та «Регіон». У виданні надаватимуться розгорнутий аналіз про загальний стан справ у державі та наводитиметься фінансово-економічні показники (рейтинги) за типами податків, домінуючими галузями та найбільшими підприємствами – платниками податків. Формування рейтингів відбувається на основі офіційних даних. Рейтинги супроводжуватимуться висновками експертів та аналітиків з економічних та фінансових питань щодо перспектив та напрямків розвитку окремих галузей економіки, тенденцій на ринках товарів та послуг. Вартість примірника видання – 150 грн.
У першому номері (за липень 2016 року) розглядається широке коло питань, пов'язаних з агробізнесом, роздрібною торгівлею, підакцизними товарами та харчовою промисловістю. Детальніше ознайомитись з журналом можна за посиланням: http://visnyk.ua/
Також, редакція журналу випустила Конституцію України в подарунковому варіанті українською та англійською, з урахуванням всіх актуальних змін та поправок станом на 21 червня 2016 року. Вартість – 59 грн.
З 1 липня спрощено порядок подачі заяв за формами № 1-ПДВ та 3-ПДВ
Салтівська ОДПІ Головного управління ДФС у Харківській області повідомляє, що наказом МФУ від 25.05.2016 р. №503 «Про затвердження змін до деяких нормативно-правових актів Міністерства фінансів України» внесено зміни до заяви про реєстрацію платником ПДВ (форма № 1-ПДВ) та заяви про анулювання платника ПДВ (форма № 3-ПДВ).
Наказ набрав чинності з дня його офіційного опублікування (опубліковано в «Офіційному віснику України» 01.07.2016 р. №49).
Отже з 1 липня 2016 року відповідні додатки до заяв «Причини реєстрації платником податку на додану вартість або критерії, за якими платник відповідає вимогам розділу V Кодексу» та «Причини анулювання реєстрації платника податку на додану вартість» подавати не потрібно.
Знайти інформацію про бізнес-партнера можна на сайті Державної фіскальної служби України
Салтівська ОДПІ Головного управління ДФС у Харківській області інформує платників податків про те, що для зручності та безпеки ведення підприємницької діяльності, на офіційному Інтернет-порталі ДФС України (www.sfs.gov.ua ) створений банер «Дізнайся більше про свого бізнес-партнера», який знаходиться на головній сторінці веб-сайту.
Зокрема, для перевірки надійності ділового партнера достатньо знати його код ЄДРПОУ або його назву.
Нові сервіси в Електронному кабінеті платника
Салтівська ОДПІ повідомляє, що з 1 липня поточного року платники єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування мають можливість підготувати, заповнити та надіслати звіт щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування за новими формами.
Нові можливості Електронного кабінету платника забезпечують повний спектр послуг для суб’єктів спрощеної системи оподаткування (І та ІІ група) щодо подання звітності відповідно до вимог чинного законодавства.
Користуючись режимом приватної частини «Введення звітності», платники мають змогу створити та надіслати до контролюючих органів в електронному вигляді:
податкову декларацію платника єдиного податку – фізичної особи – підприємця та податкову декларацію платника єдиного податку третьої групи – юридичної особи;
податковий розрахунок сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку (податковий розрахунок за формою №1ДФ);
звіт щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування;
повідомлення про прийняття працівника на роботу.
За результатами обробки звітності квитанції 1 та 2 розміщуються у режимі «Вхідні/вихідні документи» особистого кабінету. Нагадуємо, що вхід до особистого кабінету здійснюється при наявності електронного цифрового підпису.
Коли суми податків і зборів вважаються сплаченими?
Кожна особа зобов'язана сплачувати встановлені Податковим кодексом України (Кодекс) податки та збори, платником яких вона є згідно з Кодексом (пп. 4.1.1 п. 4.1 ст. 4 Кодексу).
Відповідно до ст. 43 Бюджетного кодексу України при виконанні державного та місцевих бюджетів застосовується казначейське обслуговування бюджетних коштів на основі ведення єдиного казначейського рахунка, відкритого у Національному банку України.
Частиною п'ятою ст. 45 Бюджетного кодексу встановлено, що податки і збори (обов'язкові платежі) та інші доходи державного бюджету визнаються зарахованими до державного бюджету з дня зарахування коштів на єдиний казначейський рахунок державного бюджету України.
Аналогічно частиною п'ятою ст. 78 Бюджетного кодексу встановлено, що податки і збори (обов'язкові платежі) та інші доходи місцевого бюджету визнаються зарахованими до місцевого бюджету з дня зарахування на єдиний казначейський рахунок.
У Верховній Раді запропонували скасувати акциз на імпорт електромобілів
У зареєстрованому законопроекті пропонується до січня 2020 року скасувати акциз на імпорт електроавтомобілів. Цей проект також надає право платникові податків включити вартість електромобіля у витрати, дозволені до включення в податкову знижку. Однак у розмірі, який не перевищує суму оподатковуваного доходу платника податків, зазначеного в річній податковій декларації.
Можливість включити таку витрату в податкову знижку надається протягом одного року на придбання електромобіля, який уперше реєструється в Україні, незалежно від наявності або відсутності іноземних актів держреєстрації.
Хто в Україні найбільше сплачує податків
Державна фіскальна служба України оприлюднила інформацію щодо найбільших платників податків в державі.
За показниками станом на 1 квітня 2016 року, на першому місці знаходилася державна компанія ПАТ «Укргазовидобування», яка цьогоріч збільшила суми сплачених податків майже в 7 разів. Так, за І квартал 2016 року в порівнянні з аналогічним періодом минулого року приріст склав 685%.
Другим великим платником податків стала НАК «Нафтогаз України», чиї компанії добувають понад 97% нафти та газу в Україні. Приріст суми податків у І кварталі цього року в порівнянні з минулим склав 92%.
На третьому місці серед найбільших платників податків – приватна компанія «Філіпп Морріс Україна», яка займається виробництвом тютюнових виробів. Ця компанія збільшила суми податків протягом І кварталу 2016 року (в порівнянні з І кварталом 2015 року) на 175%.
Фіскальна служба перевірятиме бізнес «по-новому»
Відтепер вирішено одну з ключових проблем бізнесу. А саме Державна фіскальна служба України видала наказ, згідно з яким значно зменшиться кількість безпідставних кримінальних проваджень щодо бізнесу.
Тепер до податкової міліції будуть передаватись матеріали податкових перевірок тільки після остаточного закінчення всіх адміністративних та судових процедур оскарження. Тобто кримінальні справи будуть порушуватися при наявності реальних доказів вчинення кримінальних злочинів.
Це означає, що фіскальна служба не зможе упереджено та безпідставно тиснути на бізнес. Якщо підприємець не погоджується з рішенням ДФС стосовно своїх зобов’язань і подає оскарження до суду, то кримінальне провадження буде розпочато лише тоді, коли слідчий знайде реальні докази злочину.
Це оперативне рішення має значно зменшити кількість необґрунтованих кримінальних справ проти бізнесу та створити кращі умови для розвитку підприємництва.
Контрольовані операції: особливості визначення
Головне управління ДФС у Харківській області інформує про те, що Державна фіскальна служба України у листі від 04.07.2016 р. № 14491/6/99-99-15-02-02-15 надала роз’яснення щодо визнання операції контрольованою, якщо банківський рахунок нерезидента відкрито у офшорній зоні, а саме:
господарські операції з купівлі товару резидентом у нерезидента, зареєстрованого у державі, що не включена до переліку держав, затвердженого Кабінетом Міністрів України, та обсяг таких господарських операцій з цим нерезидентом перевищує 5 мільйонів гривень (за вирахуванням непрямих податків) за відповідний податковий (звітний) рік, не підпадають під визначення контрольованих у разі, якщо нерезидент не є пов'язаною особою з резидентом, незалежно від того, в якій країні (території) відкрито банківський рахунок такого нерезидента.
Де можна ознайомитись з інформацією щодо режиму роботи, розміщення віддалених пунктів реєстрації користувачів АЦСК ІДД та переліком документів, необхідних для отримання посилених сертифікатів ключів?
Детальну інформацію щодо режиму роботи, розміщення віддалених пунктів реєстрації користувачів АЦСК ІДД можна отримати на офіційному інформаційному ресурсі АЦСК ІДД (acskidd.gov.ua/головна /«Контакти»).
Перелік документів, необхідних для отримання посилених сертифікатів ключів, наведено в розділі підготовка документів та реєстрація, розміщеного на офіційному інформаційному ресурсі АЦСК ІДД acskidd.gov.ua/головна/«Реєстрація користувачів».
Що є об’єктом оподаткування податком на прибуток підприємств
Відповідно до п.п. 134.1.1 п. 134.1 ст. 134 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755 –VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) об’єктом оподаткування є прибуток із джерелом походження з України та за її межами, який визначається шляхом коригування (збільшення або зменшення) фінансового результату до оподаткування (прибутку або збитку), визначеного у фінансовій звітності підприємства відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності, на різниці, які виникають відповідно до положень розділу ІІІ ПКУ.
|