Воскресенье, 29.12.2024, 04:37

vburluk.pp.net - Официальный сайт пгт Великий Бурлук

Начало Регистрация Вход
Приветствую Вас, Неизвесный нам гость · RSS
Меню сайта
Категории каталога
Податкові новини [1962]
Наш опрос
Согласны ли вы с тем, что настоящий друг может быть только один?
Всего ответов: 61
 Каталог статей
Начало » Статьи » Вовчанська МДПІ » Податкові новини

Салтівська ОДПІ ІНФОРМУЄ

Майже 3,5 млрд. грн. єдиного соціального внеску сплатили жителі Харківщини з початку поточного року

Як повідомили в Головному управлінні ДФС у Харківській області зазначена сума ЄСВ перевищила доведений індикативний показник на 154,0 млн. грн.

Так, від юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, які використовують найману працю, надійшло більше 3,3 млрд. грн. (або 94,3%). З них 1,2 млрд. грн. сплачено бюджетними установами. В той же час, від фізичних осіб-підприємців надійшло більше 170,6 млн. грн. єдиного внеску.

Зокрема у червні єдиного соціального внеску надійшло 640,8 млн. грн., що перевищило плановий показник на 32,0 млн. грн.

Фахівці регіонального фіскального відомства нагадують, що з 2016 року роботодавці нараховують єдиний внесок на загальнообов’язкове державне соціальне страхування на суми нарахованої заробітної плати (доходу) найманим працівникам у розмірі 22 % до визначеної бази нарахування єдиного внеску.

Також з початку року максимальну величину бази нарахування ЄСВ збільшено із 17 до 25 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб. Крім того, відтепер ЄСВ із заробітної плати (доходу) працівників (3,6%) не утримується.

 

Місцевий бюджет Великобурлуцького району отримав більше ніж 6 млн. грн. земельного податку

 

6 653,4 тис гривень – така сума надійшла за перше півріччя поточного року до місцевого бюджету Великобурлуцького району. Це на 3,2 млн. гривень більше ніж за аналогічний період минулого року. Темп приросту склав 192,2%.

Зазначені цифри озвучила начальник управління податків і зборів з юридичних осіб Салтівської ОДПІ ГУ ДФС у Харківській області Оксана Шкарлетова.

За словами посадовця, юридичні особи спрямували до місцевого бюджету 5,39 млн. грн. плати за землю та орендної плати за землю, фізичні особи – підприємці та громадяни – 1,26 млн. гривень. У червні поточного року платниками сплачено 1,33 млн. гривень земельного податку.

Нагадаємо, що згідно з п. 286.5 статті 286 Податкового кодексу нарахування фізичним особам сум земельного податку проводиться контролюючими органами, які видають платникові до 1 липня поточного року податкове повідомлення-рішення про внесення податку, а сплачується такий податок фізичними особами протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення (п.287.5 ст.287 ПКУ).

Фізичні особи несуть відповідальність за своєчасне та повне погашення нарахованого узгодженого грошового зобов’язання з плати за землю, таким чином, якщо вони протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення не сплачують узгоджену суму грошового зобов’язання, такі платники податків притягуються до відповідальності у вигляді штрафу у розмірах, встановлених ст.126 ПКУ.

 

У 1 півріччі 2016 року міський бюджет міста Куп’янська поповнився майже на 70 млн. грн

 

За І півріччя 2016 року до міської скарбниці Куп’янська надійшло 69,88 млн. грн. В порівнянні з І півріччям минулого року надходження зросли більше ніж на 21,9 млн. гривень.

У розрізі основних платежів за січень-червень забезпечено надходження до місцевого бюджету: податку на доходи фізичних осіб – 50,2 млн. грн.; плати за землю – 7,2 млн. грн.; єдиного податку – 5,5 млн. грн.; акцизного податку – 4,2 млн. грн.

За словами заступника начальника Салтівської ОДПІ ГУ ДФС у Харківській області Інни Богатирьової – одне із ключових місць в економічній системі кожної держави займають місцеві бюджети. Вони є головним каналом доведення до населення кінцевих результатів суспільного виробництва, спрямованих на суспільне споживання. Тому, наповнення місцевих бюджетів всіх рівнів завжди під особливою увагою податківців Салтівської ОДПІ.

 

Понад 1 млн. грн. рентної плати надійшло до місцевих скарбниць від платників Куп’янського району

 

Протягом першого півріччя 2016 року до місцевих бюджетів перераховано 1,2 млн. грн. рентних платежів від суб’єктів господарювання Куп’янського району, що перебувають на обліку в Салтівській ОДПІ ГУ ДФС у Харківській області. Надходження сформували такі рентні платежі, як плата за спеціальне використання лісових ресурсів, за спеціальне використання води, за користування надрами.

Левову частку сплаченої суми складають надходження від рентної плати за спеціальне використання лісових ресурсів – 1,19 млн. гривень. Друге місце серед рентних платежів – плата за користування надрами, якої надійшло 12,6 тис. гривень, 12,2 тис. грн. до казни надійшло від плати за спеціальне використання води.

 

За 6 місяців 2016 року місцевий бюджет Шевченківського району отримав більше 5 млн. грн. земельного податку

 

Як повідомила начальника відділу моніторингу доходів та обліково-звітних систем Салтівської ОДПІ Ірина Макєєнко, юридичні особи спрямували до бюджету Шевченківського району 4,76 млн. грн. плати за землю та орендної плати, фізичні особи – підприємці та громадяни – 539,6 тис. гривень.

Нагадаємо, що згідно з п.286.5 ст.286 Податкового кодексу нарахування фізичним особам сум земельного податку проводиться контролюючими органами, які видають платникові до 1 липня поточного року податкове повідомлення-рішення про внесення податку, а сплачується такий податок фізичними особами протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення (п.287.5 ст.287 ПКУ).

 

Платники Дворічанщини сплатили понад 900 тис. грн. військового збору

 

За словами заступника начальника Салтівської ОДПІ Інни Богатирьової, з початку 2016 року на зміцнення обороноздатності нашої країни платники Дворічанщини перерахували 939,5 тис. грн. військового збору, що на 102 тис. грн. більше ніж запланований показник. Зокрема, за червень його надійшло 184,8 тис. грн.

Цьогорічні показники надходжень військового збору в порівнянні з відповідним періодом минулого року збільшились на 234,8 тис. грн.

Нагадаємо, військовим збором оподатковуються всі доходи громадян, з яких сплачується податок на доходи фізичних осіб, ставка оподаткування становить 1,5 відсотка.

 

Лісокористувачі Вовчанщини цьогоріч сплатили до бюджету більше ніж 2 мільйони гривень

 

Лісокористувачі – юридичні та фізичні  особи, які сплачують рентну плату за спеціальне використання лісових ресурсів, за  шість місяців цього року  сплатили до бюджетів усіх рівнів 2,25 мільйони гривень.

У розподілі платежу державний бюджет отримав 452 тис. гривень, місцевий – 1,8 мільйони гривень. Загалом у порівнянні з аналогічним періодом минулого року це більше на 900 тис. гривень.

Як зазначають фахівці Салтівської ОДПІ на теренах Вовчанського району основною базою оподаткування є деревина, заготовлена в порядку рубок головного користування та поліпшення якісного складу лісів. При цьому підприємці не лише розвивають місцеве лісопереробне виробництво, але й раціонально використовують побічні лісові користування та  своєчасно сплачують встановлені суми рентної плати. Перераховані кошти у більшій частині ідуть до скарбниць місцевих громад та використовуються для вирішення  важливих соціально-економічних питань.

Лісокористувачі також сплачують зазначену ренту за умови використання  корисних властивостей лісів для культурно-оздоровчих, рекреаційних, спортивних, туристичних і освітньо-виховних цілей  та проведення науково-дослідних робіт.

В цілому  порядок обчислення  та  ставки рентної плати за спеціальне  використання лісових ресурсів регулюються  статтею 256  Податкового кодексу України.

 

 

Салтівська ОДПІ: Понад 118 мільйонів гривень ЄСВ сплачено до бюджету за перше півріччя поточного року

 

Такі цифри озвучила начальник управління податків і зборів з фізичних осіб Салтівської ОДПІ ГУ ДФС у Харківській області Оксана Редя.

За словами посадовця, за січень-червень 2016 року платники Салтівської ОДПІ перерахували до бюджету 118,3 млн. гривень єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування. Зокрема, у червні поточного року платниками сплачено 22,9 млн. гривень ЄСВ, що на 2,1 млн. гривень більше встановленого завдання.

Нагадуємо, що з 1 січня 2016 року роботодавці нараховують єдиний внесок на загальнообов’язкове державне соціальне страхування на суми нарахованої заробітної плати (доходу) найманим працівникам у розмірі 22 відсотки до визначеної бази нарахування єдиного внеску. Крім того, відтепер ЄСВ із заробітної плати (доходу) працівників (3,6%) не утримується.

Такі зміни внесені Законом України від 24 грудня 2015 р. № 909-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2016 році».

 

Дмитро Донець: ІОТА – унікальний майданчик для обміну досвідом податкових адміністрацій Європи

 

Представники Державної фіскальної служби України беруть участь у 20-ій Генеральній Асамблеї Внутрішньо-європейської організації податкових адміністрацій (ІОТА), яка проходитиме 7-8 липня у м. Бухарест (Румунія).

«Для нашої делегації можливість діалогу з представниками податкових адміністрацій країн Європи та світу є унікальною для обміну досвідом та налагодженню зв’язків. Досвід роботи українських податківців викликає зацікавленість у міжнародних колег», - зазначив Дмитро Донець, директор Департаменту адміністративного оскарження та судового супроводження ДФС.

Темою 20-ої Генеральної Асамблеї ІОТА буде «Електронне адміністрування податків». «На сучасному етапі розвитку міжнародного співробітництва тема електронізації податкових сервісів та автоматичного обміну інформацією країнами-учасниками ІОТА є надзвичайно актуальною. Автоматичний обмін інформацією – це один з дієвих інструментів міжнародного співробітництва в напрямі запобігання фінансової злочинності», - повідомила Зінаїда Кукіна, керівник Управління міжнародного співробітництва ДФС, яка у складі української делегації бере участь у роботі Асамблеї.

Нагадаємо, ІОТА – це міжнародна організація, завдання якої полягає у забезпеченні співробітництва між податковими адміністраціями у європейському регіоні та підтримка їх розвитку відповідно до індивідуальних потреб кожної адміністрації.

 

Романа Насірова обрано Президентом Внутрішньо-європейської організації податкових адміністрацій (ІОТА)

 

Вперше в історії Україна очолить Внутрішньо-європейську організацію податкових адміністрацій (ІОТА). Голову Державної фіскальної служби України Романа Насірова обрано Президентом ІОТА.

На 20-му засіданні Генеральної Асамблеї Організації представники 46 податкових відомств світу підтримали кандидатуру Романа Насірова на посаду Президента ІОТА.

Коментуючи своє обрання на посаду Президента Організації, Роман Насіров наголосив, що для України це важлива подія: «Для України – це величезна подія. Ми очолюємо IOTA вперше. Наступного року у нашої країни є можливість отримати всі переваги проведення засідання Генеральної Асамблеї, яке за правилами організації проводиться в державі Президента IOTA. Ми вдячні за цю можливість, за визнання нашого досвіду і професіоналізму».

Він підкреслив, що Україна зробила вибір на користь Європейської спільноти, європейських цінностей та свобод, саме тому визнання та довіра європейських колег є надзвичайно важливими для української держави.

«Ми готові використовувати досвід інших країн для поліпшення нашої власної податкової системи. Але ми також будемо раді поділитися власними досягненнями та здобутками із європейськими колегами, зокрема, в сфері електронізації сервісів», - додав Голова ДФС.

 

Більше ніж 10 мільйонів гривень військового збору спрямувала Салтівська ОДПІ до бюджету

 

Платники податків Салтівської ОДПІ вносять вагомий внесок в справу відновлення миру, зокрема у 1 півріччі 2016 року до Державного бюджету надійшло 10 477,8 тис. грн. військового збору. В порівнянні з аналогічним періодом минулого року надходження зросли на 340,0 тис. грн.

Разом з тим, Салтівська ОДПІ звертається до усіх роботодавців регіонів, які виплачують своїм працівникам неофіційну заробітну плату і таким чином занижують військовий збір, своєчасно і в повному обсязі сплачувати відрахування з реальних заробітків працівників.

Нагадаємо, що платниками військового збору є фізичні особи – резиденти та нерезиденти, які отримують доходи в Україні. Відповідальними за нарахування військового збору до бюджету є роботодавці, що нараховують доходи у вигляді заробітної плати на користь платника податків.

 

Зростають надходження до місцевих бюджетів з роздрібного продажу підакцизних товарів

 

З початку року платники акцизного податку з роздрібного продажу підакцизних товарів Салтівської ОДПІ сплатили 10,88 млн. грн. до місцевого бюджету.

За словами начальника управління податків і зборів з юридичних осіб Оксани Шкарлетової прогнозне завдання виконано на 118,3%, а в порівнянні з січнем – червнем 2015 року надходження зросли на 3,63 млн. грн. (темп росту – 150,4%).

Нагадуємо, що статтею 16 Закону України від 19.12.1995 №481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва та обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» встановлено, що суб’єкти господарювання, які отримали, передбачені цим Законом ліцензії, подають до органів ДФС щомісячно до 10 числа звіт про обсяги виробництва та/або обігу (в тому числі імпорту та експорту) спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів. Наказом Міністерства фінансів України від 11.02.2016 № 49, який набрав чинності 22 квітня п. р., затверджено форми звітів щодо виробництва й обігу спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів та порядок їх заповнення.

Відповідно до статті 17 зазначеного Закону за неподання чи несвоєчасне подання звіту або його подання з недостовірними відомостями до суб’єктів господарювання застосовуються фінансові санкції у розмірі 17 000 гривень.

 

Працівники податкової міліції Харківщини вилучили з незаконного обігу лікеро-горілчаної продукції на 2,5 млн. грн.

 

Працівники податкової міліції Харківщини в рамках операції «Акциз-2016» вилучили з незаконного обігу лікеро-горілчаної продукції на загальну суму 2,5 млн. грн.

Про це повідомив начальник оперативного управління ГУ ДФС у Харківській області Сергій Марєхін.

У ході досудового розслідування кримінального провадження, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за ознаками злочину, передбаченого ч. 1 ст. 204 Кримінального кодексу України, працівники оперативного управління ГУ ДФС у Харківській області отримали інформацію, що на одному з місцевих підприємств здійснюється незаконне зберігання лікеро-горілчаних виробів.

Окрім того, що горілка зберігалась без жодних дозвільних документів, було встановлено, що марки акцизного податку на пляшках «зеленого змія» мають ознаки підробки.

«Працівники податкової міліції Харківщини провели обшук у складських приміщеннях, в яких здійснювалося незаконне зберігання підакцизних товарів, - розповів Сергій Марєхін, - під час слідчо-оперативних заходів було виявлено та вилучено понад 40 тис. пляшок алкоголю на загальну суму 2,5 млн. грн.»

Наразі проводиться дослідження марок акцизного податку, здійснюються заходи щодо встановлення повного кола осіб, причетних до протиправної діяльності, встановлюються канали постачання «товару» та місця його реалізації. Слідство за даним фактом триває.

 

До початку роботи працівників необхідно повідомити органи ДФС

 

ГУ ДФС у Харківській області нагадує, що відповідно постанови КМУ від 17.06.15 № 413 «Про порядок повідомлення Державній фіскальній службі та її територіальним органам про прийняття працівника на роботу» установлено, що повідомлення про прийняття працівника на роботу подається власником підприємства, установи, організації або уповноваженим ним органом (особою) чи фізичною особою до територіальних органів Державної фіскальної служби за місцем обліку їх як платника єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування за встановленою формою до початку роботи працівника за укладеним трудовим договором одним із таких способів:

засобами електронного зв’язку з використанням електронного цифрового підпису відповідальних осіб відповідно до вимог законодавства у сфері електронного документообігу та електронного підпису;

на паперових носіях разом з копією в електронній формі;

на паперових носіях, якщо трудові договори укладено не більше ніж із п’ятьма особами.

Інформація, що міститься у повідомленні про прийняття працівника на роботу, вноситься до реєстру страхувальників та реєстру застрахованих осіб відповідно до Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування».

 

Податкова міліція Харківської області припинила діяльність підпільного лікеро-горілчаного цеху

 

Працівники податкової міліції ГУ ДФС у Харківській області виявили та ліквідували організоване злочинне угрупування, члени якого займалися незаконним виготовленням, транспортуванням та реалізацією лікеро-горілчаних виробів.

Троє близьких родичів, мешканців Харківської області, виготовляли алкогольний фальсифікат безпосередньо на території свого домоволодіння. Розподіливши між собою обов’язки, учасники злочинного угрупування проводили фінансові операції із постачальниками етилового спирту та забезпечували реалізацію незаконно виготовлених горілки та коньяку.

«Зловмисники виготовляли горілку та коняк шляхом змішування спирту із водою, з додаванням ароматичних добавок й паленого цукру, - розповідає начальник відділу протидії незаконному обігу підакцизних товарів оперативного управління ГУ ДФС у Харківській області Дмитро Голубничий. - Отриманий фальсифікат учасники групи розливали у пластикові п’ятилітрові пляшки та «тетропаки» під торговою маркою «горілка Єльцин». В подальшому алкоголь реалізовувався через оптово-роздрібну мережу кафе та складів».

 

Задекларовані суми ПДФО та військового збору необхідно сплатити до 1 серпня 2016 року

 

Головне управління ДФС у Харківській області нагадує, що згідно з нормами Податкового кодексу України, громадяни, які задекларували доходи, отримані впродовж минулого року, повинні самостійно до 1 серпня 2016 року сплатити суму податкового зобов’язання, зазначену в поданій ними податковій декларації.

Адже, відповідно до статті 126 ПКУ у разі якщо платник податків не сплачує узгоджену суму грошового зобов’язання протягом строків, визначених цим Кодексом, такий платник податків притягується до відповідальності у вигляді штрафу у таких розмірах:

при затримці до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов’язання, - у розмірі 10 відсотків погашеної суми податкового боргу;

при затримці більше 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов’язання, - у розмірі 20 відсотків погашеної суми податкового боргу.

 

Вилучено 20 тонн тканин вартістю 5 млн. грн., які були незаконно ввезені в Україну

 

Працівниками податкової міліції Львівської області в ході проведення операції „Рубіж-2016” та розслідування кримінального провадження за ч.3 ст.212 КК України викрито схему незаконного ввезення на територію України товарів народного споживання.

Встановлено, що через міжнародний пункт пропуску „Шегині” ввозилися товари подрібненими партіями. При цьому «кур’єри», які використовували мікроавтобуси марки „VW” і „Mersedes Sprinter”, декларували ввезення товару виключно для власних, сімейних потреб, не пов’язаних із веденням підприємницької діяльності, користуючись допустимими законодавством нормами ввезення товару без його розмитнення.

Далі товари накопичували в спеціалізованих місцях, розташованих в прикордонних зонах, з метою їх подальшого транспортування та збуту в інші регіони України.

У м. Львові працівниками податкової міліції було оглянуто вантажний автомобіль „Renault”, яким користувалися фігуранти провадження для перевезення товарно-матеріальних цінностей до м. Харкова.

За результатами огляду виявлено та вилучено 20 тонн тканини в рулонах (виготовлені із натуральних і синтетичних волокон), виробництва Республіки Туреччина, загальною орієнтовною вартістю 5 млн. гривень. Слідчі дії тривають.

 

Роман Насіров зустрівся з керівником FAD IMF Хуаном Торо

 

У рамках 20-го засідання Генеральної Асамблеї Внутрішньо-європейської організації податкових адміністрацій (ІОТА) в м. Бухарест (Румунія) Голова Державної фіскальної служби України Роман Насіров зустрівся з начальником Управління податкового адміністрування Податково-бюджетного департаменту МВФ Хуаном Торо.

Під час зустрічі сторони торкнулися теми реформування фіскальної служби та перспектив подальшої співпраці України з Міжнародним валютним фондом. Крім того, Роман Насіров та Хуан Торо обговорили черговий візит Технічної місії Податково-бюджетного департаменту Фонду до України, який відбудеться у найближчий понеділок.

«Ми розуміємо, що проведення реформ є важливим чинником стійкого зростання України та запорукою майбутньої макроекономічної стабільності. Державна фіскальна служба реалізує низку необхідних реформ, які були узгоджені з МВФ та є необхідною умовою для отримання фінансової підтримки з боку організації», - заявив Роман Насіров. Він наголосив, що ДФС здійснює низку заходів для боротьби з корупцією, підвищення контролю над порушенням податкового законодавства, створює та покращує сервіси для платників податків.

 

Власники нерухомості вже сплатили 14 млн. гривень податку на нерухоме майно

 

За оперативними даними у поточному році фізичним особам – власникам об'єктів нерухомості надіслано близько 400 тис. податкових повідомлень-рішень з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки. До сплати визначено податку на загальну суму понад 200 млн. грн. Про це повідомив директор департаменту податків і зборів з фізичних осіб ДФС Павло Дроняк.

За його словами, найбільші суми нарахувань податку обліковуються по ГУ ДФС у м. Києві – 19 млн. грн., Хмельницькій – 14 млн. грн. та Івано-Франківській – 11 млн. грн. областях.

«Станом на 4 липня платниками вже сплачено 14 млн. грн. податку на нерухомість. Нагадаю, що податок сплачується протягом 60 днів з моменту вручення податкового повідомлення-рішення», – зазначив Павло Дроняк. Посадовець також підкреслив, що цього року податок на нерухомість платники сплачують за 2015 рік за ставками та з використанням пільг, які були законодавчо визначені у цей період.

 

Внутрішньою безпекою ДФС під час одержання хабара у сумі 125 тис. грн. затримано керівника відділу центрального апарату ДФС

 

Співробітниками Головного управління внутрішньої безпеки та Генеральної прокуратури затримано «на гарячому» керівника відділу центрального апарату ДФС, яка вимагала від працівника регіонального підрозділу Державної фіскальної служби кошти в сумі 10 тис. доларів США за непритягнення останнього до відповідальності за результатами службового розслідування.

Хабарницю затримано під час отримання частини коштів в сумі 125 тис. гривень. Встановлено, що першу частину неправомірної вигоди вона отримала раніше.

За вказаним фактом розпочато кримінальне провадження за кваліфікацією «прийняття пропозиції, обіцянки або одержання неправомірної вигоди службовою особою» (ч. 3 ст. 368 КК України).

З метою відшкодування збитків нанесених державі, встановлення повного кола осіб, причетних до скоєння злочинів та додаткових обставин кримінальних правопорушень, проводяться слідчі дії.

 

19 липня – останній термін сплати ЄСВ єдинниками за себе

 

19 липня закінчується термін сплати єдиного соціального внеску за II квартал 2016 року підприємцями – єдинниками за себе. Від сплати ЄСВ звільнені тільки пенсіонери за віком та інваліди.

Нагадуємо, що мінімальний розмір єдиного внеску з січня 2016 року становив 303,16 грн. Оскільки з 01 травня 2016 року підвищився розмір мінімальної зарплати (1450 грн.), з цього місяця змінився і мінімальний розмір єдиного внеску, який становить 319 грн. Отже, за ІІ квартал 2016 року підприємцям - єдинникам доведеться сплатити ЄСВ в сумі 941,16 грн. Тобто за квітень 303,16 грн, а за травень і червень - 638 грн (319 грн х 2 міс.)

 

Податківці та ІТ фахівці обговорили важливі питання

 

Чергова зустріч фахівців ГУ ДФС у Харківській області та представників Kharkiv IT Cluster була присвячена питанням легалізації заробітних плат та створенню комфортних умов для ведення ІТ бізнесу в регіоні.

Як підкреслив начальник ГУ ДФС у Харківській області Микола Рибаков, сьогодні ІТ галузь завдяки своєму динамічному розвитку є однією із привабливіших для іноземних інвесторів. Майже 3% ВВП країни створюють суб’єкти господарювання ІТ. В Харківському регіоні питома вага надходжень від платників єдиного податку, які працюють в цій сфері, складає 9%, а частина сплаченого податку на прибуток юридичними особами ІТ - 3,5% від загальної суми.

В той же час, ще гостро стоїть питання виплати заробітних плат «в конвертах». Загальна легалізація зарплатні особливо важлива в умовах децентралізації. Адже податок на доходи фізичних осіб є основним джерелом наповнення бюджетів місцевих громад.

І податківці, й ІТ-ішники дійшли згоди, що податки повинні сплачувати усі. При цьому, державним органам влади необхідно активно працювати над створенням оптимальних умов для ведення бізнесу.

«Кожний сумлінний платник податків для нас – ПЕРСОНА №1. Ми відкриті до діалогу і розуміємо, що лише разом можна зробити нашу країну економічно незалежною»,- зазначив Микола Рибаков.

Наприкінці зустрічі представники Kharkiv IT Cluster та податківці дійшли згоди щодо необхідності проведення подібних заходів й в подальшому.

 

В ГУ ДФС у Харківській області відбулась нарада з питань запровадження податку на нерухомість та формування реєстру платників

 

Зазначені аспекти на сьогодні є одними із актуальніших, адже з 1 липня розпочався період сплати громадянами податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки.

Питання, які виникають в ході нарахування цього податку, та шляхи їх вирішення обговорювали: начальник ГУ ДФС у Харківській області Микола Рибаков, його заступник Наталія Свєтош, профільні фахівці та представники виконавчої влади Харківського регіону.

Особливу увагу під час заходу було приділено порядку реєстрації прав власності на об’єкти нерухомого майна, удосконаленню законодавства у цьому напрямку, організації роботи із залучення всіх власників нерухомого майна до обов’язкової реєстрації.

Окрім того на нараді обговорювались результати роботи контролюючих органів у 2016 році з формування та вручення податкових повідомлень-рішень зі сплати податку на нерухомість, а також шляхи збільшення надходжень до місцевих бюджетів за рахунок розширення кола платників.

 

З 1 липня 2016 року фізичні особи повинні сплачувати транспортний податок

 

В Україні з 1 січня 2016 року кожен власник легкового автомобіля, з року випуску якого минуло не більше п’яти років (включно) та середньоринкова вартість якого становить понад 750 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року, щорічно повинен платити транспортний податок у розмірі 25 000 гривень за кожен автомобіль.

Середньоринкова вартість визначається центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику економічного розвитку, за методикою, затвердженою Кабінетом Міністрів України, виходячи з марки, моделі, року випуску, типу двигуна, об’єму циліндрів двигуна, типу коробки переключення передач, пробігу легкового автомобіля.

У разі продажу транспортного засобу протягом року, податок розраховується попередньому власнику з 1 січня поточного року до початку місяця, коли він втратив право власності, а новому власнику – починаючи з місяця, в якому він набув право власності.

Податкові повідомлення-рішення про сплату податку надсилаються громадянам контролюючим органом за місцем його реєстрації до 1 липня звітного року. Фізичні особи сплачують податок протягом 60 днів від дня вручення їм контролюючим органом податкових повідомлень-рішень за місцем реєстрації транспортних засобів.

 

Задекларовані суми ПДФО та військового збору необхідно сплатити до 1 серпня 2016 року

 

Салтівська ОДПІ Головного управління ДФС у Харківській області нагадує, що згідно з нормами Податкового кодексу України, громадяни, які задекларували доходи, отримані впродовж минулого року, повинні самостійно до 1 серпня 2016 року сплатити суму податкового зобов’язання, зазначену в поданій ними податковій декларації.

Адже, відповідно до статті 126 ПКУ у разі якщо платник податків не сплачує узгоджену суму грошового зобов’язання протягом строків, визначених цим Кодексом, такий платник податків притягується до відповідальності у вигляді штрафу у таких розмірах:

при затримці до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов’язання, - у розмірі 10 відсотків погашеної суми податкового боргу;

при затримці більше 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов’язання, - у розмірі 20 відсотків погашеної суми податкового боргу.

 

Невгамовний контрабандист сигарет Громадянин України, мешканець Львівщини, вдруге за тиждень попався на контрабанді сигарет

 

06.07.2016 року, в пункті пропуску для автомобільного сполучення «Краковець» під час митного контролю легкового транспортного засобу працівники митниці спільно з прикордонниками виявили факт незаконного переміщення сигарет. Їх намагався вивезти до Республіки Польщі громадянин України, смугою руху «зелений коридор».

Під час візуального огляду автомобіля виникли підозри про можливе переміщення прихованих від митного контролю товарів. Було прийнято рішення про поглиблений огляд транспортного засобу в спеціально обладнаному боксі. Там спільна оглядова група митників і прикордонників виявила понад 2,5 тис пачок сигарет з фільтром, з українськими акцизними марками.

Як і в попередньому випадку, для приховування сигарет громадянин обрав автомобіль «Москвич». Сигарети містились у конструктивних порожнинах панелі приладів, , під капотом, в моторному відсіку, в передніх дверях, тощо. Так, він вчинив дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів.

Зазначені дії мають ознаки порушення митних правил, передбаченого ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України. За цим фактом складено протокол про порушення митних правил. Сигарети та автомобіль вилучено. Справу скерують до суду, який і визначить покарання.

Раніше у цього громадянина, вже вилучили понад 4 тис. пачок сигарет та автомобіль.

 

Як працювати за загальною системою оподаткування

 

Загальна система оподаткування застосовується в тому випадку, якщо одночасно з заявою про реєстрацію фізичної особи як суб'єкта підприємницької діяльності не подано заяву про застосування спрощеної системи оподаткування. Загальну систему оподаткування застосовують також ті підприємці, які відмовилися від застосування спрощеної системи оподаткування.

Підприємці на загальній системі оподаткування є платниками ПДВ при дотриманні умов, визначених ст. 180 Податкового кодексу України (ПКУ). Обов'язковій реєстрації платниками ПДВ підлягають підприємці, які за останні 12 календарних місяців досягли обсягу оподатковуваних операцій в 1 млн. грн. (Ст. 181 ПКУ). При необхідності підприємці можуть добровільно зареєструватися як платники ПДВ (ст. 182 ПКУ).

Загальній системі оподаткування доходів фізичних осіб – підприємців в ПКУ присвячена всього одна стаття - ст. 177 р. IV. Вона називається "Оподаткування доходів, отриманих фізичною особою - підприємцем від провадження господарської діяльності, крім осіб, які обрали спрощену систему оподаткування".

Податком на доходи обкладається чистий дохід, тобто різницю між загальним оподатковуваним доходом (виручки у грошовій та не грошовій формі) і документально підтвердженими витратами, пов'язаними з господарською діяльністю підприємця (п. 177.2 ст. 177 ПКУ).

 

Як сплачувати єдиний соціальний внесок

 

Єдиний соціальний внесок (ЄСВ) (незалежно від групи єдиного податку та величини отриманого доходу) підприємці сплачують у розмірі мінімального страхового внеску за місяць -22% розміру мінімальної заробітної плати. З ростом мінімальної зарплати протягом року збільшується і розмір ЄСВ.

Сплачують ЄСВ щоквартально до 20-го числа місяця, наступного за звітним кварталом.

Відзвітувати по ЄСВ необхідно один раз за підсумками року - до 10 лютого наступного за звітним року. Граничний термін подання звіту з ЄСВ переноситься, якщо він припадає на вихідний або святковий день.

Від сплати ЄСВ та звіту по ньому звільнені тільки єдинники, які є пенсіонерами за віком або інвалідами та отримують пенсію або соціальну допомогу.

 

Чи зобов'язані платники єдиного податку застосовувати реєстратори розрахункових операцій (РРО)

 

Згідно з п. 296.10 ст. 296 ПКУ платники єдиного податку першої групи звільнені від застосування РРО. Єдинники другої і третьої групи не зобов'язані застосовувати РРО якщо обсяг доходу протягом календарного року не перевищує 1 000 000 гривень. У разі перевищення в календарному році даного обсягу доходу застосування РРО при готівкових розрахунках обов'язково. РРО необхідно застосовувати з першого числа першого місяця кварталу, наступного за виникненням такого перевищення.

 

Можливість для інвестицій

 

Підписання Угоди про Зону вільної торгівля з Канадою надасть бізнесу обох країн додаткову можливість для інвестицій. Про це у своєму щотижневому зверненні сказав Прем’єр-міністр України Володимир Гройсман

«Розпочався візит Прем’єр-міністра Канади. Це надважливий наш партнер України. Буде підписано Угоду про Зону вільної торгівлі з Канадою. Це дасть можливості для українського бізнесу для інвестицій, для інвестицій канадського бізнесу. Я думаю, що це ще один додатковий інструмент розвитку бізнесу», — сказав Гройсман.

11-12 липня в Україні з робочим візитом перебуває прем’єр-міністр Канади Джастін Трюдо. В рамках його візиту планується церемонія підписання українсько-канадської угоди про вільну торгівлю.

Планується, що Зона вільної торгівлі сприятиме зняттю торгових обмежень і повному скасуванню торгового мита на основні групи товарів протягом пільгового періоду 3-7 років.

 

Зайві квадрати – привід для сплати

 

Як підкреслює начальник управління податків і зборів з фізичних осіб Оксана Редя, цього року податок на нерухомість платники сплачують за 2015 рік за ставками та з використанням пільг, які були законодавчо визначені у цей період.

Так, податок нараховувався на загальну площу об’єкта житлової та нежитлової нерухомості, в тому числі його часток. Ставки податку встановлювалися рішеннями місцевих рад, але не більше 2% розміру мінімальної заробітної плати, встановленої на звітний період, — на житлову та 1% — нежитлову нерухомість.

При цьому пільгові розміри майна, на які не застосовувалася ставка податку, складали:

для квартири/квартир незалежно від їх кількості — 60 кв. метрів;

для житлового будинку/будинків незалежно від їх кількості — 120 кв. метрів;

для різних типів об’єктів житлової нерухомості, в тому числі їх часток (у разі одночасного перебування у власності платника податку квартири/квартир та житлового будинку/будинків, у тому числі їх часток), — 180 кв. метрів.

Нагадаємо, у 2016 році внесено зміни в порядок нарахування податку на нерухомість, тому у 2017 році платники сплачуватимуть за свою нерухомість вже за новими правилами.

 

Зниження акцизу на вживані авто — прогнози

 

Зниження ставки акцизного збору на імпортовані в Україну використовувані легкові автомобілі набере чинності 1 серпня.

Зокрема, голова Асоціації дилерів автомобілів з пробігом Тарас Коваленко прогнозує, що в результаті зниження акцизу вартість вживаних автомобілів в Україні знизиться приблизно на 25-30%.

При цьому, за оцінкою директора AUTO-Consulting Олега Омельницького, різниця в ціні на імпортні вживані легкові машини буде становити від 500 до 4 тис. євро.

 

Кількість сумлінних зростає

 

Відбулося засідання обласної рейтингової комісії Всеукраїнського конкурсу «Сумлінні платники — 2015»

Звертаючись до учасників засідання, керівник Головного управління ДФС в Одеській області Глеб Мілютін зазначив, що надходження від платників податків Одещини цього року суттєво зросли.

Так, протягом першого півріччя 2016 року до Зведеного бюджету платники податків направили майже 6,3 млрд. грн., що на 2,5 млрд. грн. або 66 % більше, ніж у січні-червні минулого року.

«Таких результатів досягнуто, в першу чергу, за рахунок сумлінних платників податків, які в умовах сьогодення, створюють робочі місця та сплачують податки до бюджетів всіх рівнів, а також завдяки зменшенню частки «тіньового» бізнесу», — підкреслив Глеб Мілютін.

На розгляд Рейтингової комісії було представлено 64 учасника, 15 з яких представляли категорію малих підприємств, 28 — середніх, 21 — великих.

Враховуючи специфіку Одеського регіону, найбільша кількість претендентів на звання сумлінного платника податків працюють в сферах промисловості та транспорту — по 14 суб’єктів господарювання, 11 підприємств зайнято в сфері торгівлі та 7 в сфері послуг.

 

В електронному кабінеті платника з’явився новий звіт з ЄСВ

 

З 1 липня поточного року для платників єдиного внеску розширено функціонал електронного сервісу «Електронний кабінет платника» (cabinet.sfs.gov.ua). Так, платники мають можливість підготувати, заповнити та надіслати звіт щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування за новими формами.

Нові можливості кабінету забезпечують повний спектр послуг для суб’єктів спрощеної системи оподаткування (І та ІІ група) щодо подання звітності відповідно до вимог чинного законодавства.

Користуючись режимом приватної частини «Введення звітності», платники мають змогу створити та надіслати до контролюючих органів в електронному вигляді:

податкову декларацію платника єдиного податку — фізичної особи-підприємця та податкову декларацію платника єдиного податку третьої групи — юридичної особи;

податковий розрахунок сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку (податковий розрахунок за ф. 1-ДФ);

звіт щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування;

повідомлення про прийняття працівника на роботу.

Нагадуємо, що вхід до особистого кабінету здійснюється при наявності електронного цифрового підпису. Його можна отримати у будь якому Акредитованому центрі сертифікації ключів, а також безкоштовно в АЦСК Інформаційно-довідкового департаменту ДФС (http://acskidd.gov.ua/).

 

Платник податків може отримати довідку про відсутність заборгованості з податків, зборів протягом 5-ти робочих днів

 

Салтівська ОДПІ ГУ ДФС у Харківській області звертає увагу, що довідка про відсутність заборгованості з податків, зборів, платежів, що контролюються фіскальними органами видається за основним місцем обліку платника податків, який звертається за наданням послуги, безоплатно на підставі заяви про видачу довідки.

У заяві на отримання довідки платник податків зазначає нормативно-правовий акт, положеннями якого визначено необхідність підтвердження відсутності у платника податків податкового боргу, що оформлюється довідкою, яка надається фіскальним органом.

Строк розгляду заяви платника податків та видачі довідки або направлення відмови в її наданні становить п’ять робочих днів з дня отримання такої заяви.

Строк, протягом якого довідка може бути видана, має відповідати визначеному у ній строку дії. Якщо платник податків не звернувся до органу доходів і зборів за отриманням довідки протягом строку її дії, вона підшивається до справи платника податків.

Згідно з формою довідки у ній зазначається строк її дії, який становить 10 календарних днів від дня реєстрації такої довідки в контролюючому органі.

За наявності у платника податків податкового боргу фіскальним органом готується лист платнику податків (у довільній формі) з вмотивованою відмовою щодо видачі довідки, який надсилається на адресу платника податків.

Зазначена норма визначена «Порядком видачі довідки про відсутність заборгованості з податків, зборів, платежів, що контролюються органами доходів і зборів», затвердженого наказом Міністерства доходів і зборів України від 10.10.13 №567.

 

Сплата транспортного податку фізособами

 

Податкове повідомлення-рішення про сплату суми податку та відповідні платіжні реквізити надсилають органи фіскальної служби за місцем реєстрації фізичної особи – платника транспортного податку до 1 липня звітного року.

Транспортний податок нараховується з розрахунку на календарний рік у розмірі 25000 гривень за кожен легковий автомобіль, що відповідає вимогам ст.267.2 Податкового кодексу України, а саме – з року випуску автомобілю минуло не більше п'яти років (включно) та його середньоринкова вартість становить понад 750 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного року (1 033 500 грн. та вище).

Фізичні особи сплачують транспортний податок протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення.

Фізичні особи - платники транспортного податку мають право звернутися з письмовою заявою до органів фіскальної служби за місцем своєї реєстрації для проведення звірки даних щодо:

а) об'єктів оподаткування, що перебувають у власності платника податку;

б) розміру ставки податку;

в) нарахованої суми податку.

У разі виявлення розбіжностей між даними контролюючих органів та даними, підтвердженими платником податку на підставі оригіналів відповідних документів, орган фіскальної служби проводить перерахунок суми податку і надсилає йому нове податкове повідомлення-рішення, а попереднє вважатиметься скасованим.

 

Харківська митниця ДФС: за перше півріччя до Державного бюджету перераховано 4,7 млрд. грн.

 

Це на 721 млн. грн. більше від встановлених для митниці індикативних показників.

Лише у червні 2016 року забезпечено надходження 775 млн. грн. митних платежів, чим майже на 22 млн. грн. перевищено цільовий показник.

Слід зазначити, що на сьогоднішній день в Харківській митниці ДФС для здійснення зовнішньоекономічної діяльності акредитовано 5,6 тисяч підприємств різних форм власності.

З метою створення їм комфортних умов в Харківській області вживаються заходи для максимального прискорення та спрощення процесу митного оформлення.

Так, з початку року Харківською митницею ДФС було оформлено 44,6 тисяч митних декларацій, з них 99,4% - електронні. Лише в червні оформлено більше 8,0 тисяч митних декларацій, з яких 99,5% - в електронному вигляді.

Також, зберігається тенденція скорочення часу виконання митних формальностей при оформленні декларацій. У І півріччі поточного року середній загальний час оформлення митної декларації склав 2 години 37 хвилин.

В той же час митники не послабляють контроль за недобросовісними громадянами – порушниками митних правил. За 6 місяців поточного року складено 424 протоколи про порушення митних правил (на 58 протоколів більше, ніж за аналогічний період минулого року). З початку року стягнуто штрафів на 898 тисяч гривень, що на 121 тис. грн. більше, ніж за 6 місяців 2015 року.

Від конфіскації судом майна до Держбюджету перераховано 1 млн. 600 тис. грн.

 

Торгівля пивом – тільки з ліцензією!

 

Салтівська ОДПІ ГУ ДФС у Харківській області нагадує, що роздрібна торгівля алкогольними напоями або тютюновими виробами може здійснюватись суб’єктами господарювання всіх форм власності, у тому числі їх виробниками, тільки за наявності у них ліцензій.

З 1 липня 2015 року ліцензуванню підлягає діяльність з виробництва, імпорту, експорту, оптової та/чи роздрібної торгівлі пивом на загальних підставах, передбачених для алкогольних напоїв.

Отже, суб’єктам господарювання, які здійснюють роздрібну торгівлю пивом (у т.ч. виключно пивом), необхідно отримати ліцензії на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями.

При цьому фізичні особи – підприємці платники єдиного податку, які здійснюють роздрібну торгівлю пивом, при розрахунках готівкою зобов’язані застосовувати належним чином зареєстровані касові апарати з роздрукуванням відповідних розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункових операцій, або використовувати книгу обліку розрахункових операцій та розрахункових книжок у випадках, передбачених чинним законодавством.

Плата за ліцензії на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями справляється щоквартально рівними частками і зараховується до місцевих бюджетів згідно з чинним законодавством.

З початку року платники, що здійснюють роздрібну торгівлю алкогольними напоями та тютюновими виробами в м. Куп’янську, поповнили міський бюджет на 1 127,5 тис. грн. платою за ліцензії.

 

Який граничний термін подання звітності про обсяги виробництва та/або обігу спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів – до 10 числа наступного місяця чи включно 10 числа?

 

Граничним терміном подання звітності про обсяги виробництва та/або обігу (в тому числі імпорту та експорту) спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів є 9 число наступного місяця.

В разі, якщо закінчення строку подання звітності припадає на вихідний, святковий чи інший неробочий день, останнім днем строку є перший після нього робочий день.

 

Для отримання податкової соціальної пільги необхідно подати відповідну заяву роботодавцю

 

Платник податку на доходи фізичних осіб має право на зменшення суми загального місячного оподатковуваного доходу, отримуваного від одного роботодавця у вигляді заробітної плати, на суму податкової соціальної пільги.

Перелік податкових соціальних пільг визначено ст.169 Податкового кодексу України.

Роботодавець починає застосовувати податкову соціальну пільгу до нарахованих доходів у вигляді заробітної плати з дня отримання від найманого працівника заяви про застосування пільги та документів, що підтверджують таке право.

Така пільга застосовується до доходу, нарахованого на користь платника податку протягом звітного податкового місяця як заробітна плата (інші прирівняні до неї відповідно до законодавства виплати, компенсації та винагороди), якщо його розмір не перевищує суми, що дорівнює розміру місячного прожиткового мінімуму, діючого для працездатної особи на 1 січня звітного податкового року (станом на 01.01.2016 року – 1378 грн.), помноженого на 1,4 та округленого до найближчих 10 гривень (у 2016 році – 1930 грн.).

 

Громадяни для сплати податку на нерухоме майно можуть здійснити звірку даних

 

Відповідно до підпункту 266.7.3 пункту 266.7 статті 266 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями платники податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, мають право звернутися з письмовою заявою до контролюючого органу за місцем проживання (реєстрації) для проведення звірки даних щодо:

об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, в тому числі їх часток, що перебувають у власності платника податку;

розміру загальної площі об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, що перебувають у власності платника податку;

права на користування пільгою із сплати податку;

розміру ставки податку;

нарахованої суми податку.

У разі виявлення розбіжностей між даними контролюючих органів та даними, підтвердженими платником податку на підставі оригіналів відповідних документів, зокрема, документів на право власності, контролюючий орган за місцем проживання (реєстрації) платника податку проводить перерахунок суми податку і надсилає (вручає) йому нове податкове повідомлення-рішення. Попереднє податкове повідомлення-рішення вважається скасованим (відкликаним).

 

Затверджена процедура порядку здійснення фото-, відеофіксації митних формальностей

 

На Харківській митниці ДФС повідомляють, що набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України від 08 червня 2016 року №370 «Про затвердження Порядку здійснення фото-, відеофіксації митних та інших формальностей, які проводяться контролюючими органами» якою визначено процедуру здійснення фото-, відеофіксації митних та інших формальностей, що проводяться контролюючими органами щодо товарів, транспортних засобів, які переміщуються через митний кордон України. Постанову № 370 опубліковано в Урядовому кур’єрі № 112 від 15.06.2016 і вона чинна з  1 липня цього року.

 

Сервіс «Пульс» - оперативне вирішення проблемних питань

 

Антикорупційний сервіс «Пульс» - це оперативний та дієвий комунікаційний зв'язок, здатний усувати можливі труднощі, що виникають у процесі звернень суб’єктів господарювання та громадян до органів Державної фіскальної служби з податкових та митних питань, а також подолати основні проблеми у роботі  служби та покращити  якість обслуговування платників.

Для упередження можливих непорозумінь при розгляді звернень, із заявниками проводяться безпосередні зустрічі та розмови у телефонному режимі, надаються фахові роз’яснення та консультації.

Нагадуємо, що громадяни та суб’єкти господарювання можуть повідомити про неправомірні дії або бездіяльність працівників територіальних органів ДФС у Харківській області за телефоном: (044) 284-00-07 (цілодобово).

 

"Гаряча лінія" для підприємців

 

Салтівська ОДПІ ГУ ДФС у Харківській області повідомляє платникам податків про те, що Урядовий контактний центр запровадив "Гарячу лінію" для підприємців. Зателефонувавши за номером 0-800-503-045 (зі стаціонарних телефонів - безкоштовно) підприємці можуть подати скарги щодо зловживань та корупційних дій органів державної влади, а також пропозиції щодо заходів уряду для покращення умов ведення бізнесу.

Лінія працює з 9:00 до 18:00, п'ятниця - до 16:45

У вихідні, святкові дні та з 18:00 до 19:00 год. дзвінки переадресовуються на основну урядову "гарячу лінію" за телефоном - 0-800-507-309

Категория: Податкові новини | Добавил: Volchanckaya_MGNI (11.07.2016)
Просмотров: 387 | Рейтинг: 0.0 |

Всего комментариев: 0
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]
Конструктор сайтов - uCoz
Форма входа
Поиск по каталогу
Друзья сайта
Статистика