Понедельник, 21.05.2018, 20:37

vburluk.pp.net - Официальный сайт пгт Великий Бурлук

Начало Регистрация Вход
Приветствую Вас, Неизвесный нам гость · RSS
Меню сайта
Категории каталога
Податкові новини [1962]
Наш опрос
Согласны ли вы с тем, что настоящий друг может быть только один?
Всего ответов: 58
 Каталог статей
Начало » Статьи » Вовчанська МДПІ » Податкові новини

Салтівська ОДПІ ГУ ДФС у Харківській області інформує. Новини від 14.03.2017 р.

Інші доходи ФОП – єдинники повинні декларувати

 

Фізичні особи – підприємці, які протягом 2016 року отримали дохід від підприємницької діяльності на спрощеній системі оподаткування та інші доходи з джерел їх походження з України та/або іноземні доходи як громадяни (наприклад, дохід від надання майна у лізинг, оренду (суборенду), житловий найм (піднайм); інвестиційний прибуток; дохід від успадкованого чи отриманого у дарунок майна і т.д.), повинні задекларувати такі доходи у річній податковій декларації про майновий стан і доходи (далі – Декларація).

При цьому у рядку 8 «Категорія платника» Декларації зазначеним фізичним особам необхідно проставити позначку «Х» у клітинці «громадянин». Граничний термін подання Декларації для таких осіб – 3 травня 2017 року, а термін сплати податку на доходи фізичних осіб та військового збору – до 1 серпня року, що настає за звітним, тобто останній день сплати за наслідками 2016 року – 31 липня 2017 року.

Звертаємо увагу, якщо останній день строку подання податкової декларації припадає на вихідний або святковий день, то останнім днем строку вважається операційний (банківський) день, що настає за вихідним або святковим днем (пункт 49.20 статті 49 Податкового кодексу України).

Перенесення останнього дня сплати податкового зобов’язання, якщо останній день сплати припадає на вихідний або святковий день, чинним законодавством не передбачено.

 

Забруднення навколишнього середовища у 2017 році подорожчало

 

Законом України від 20.12.2016 №1791-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2017 році» з початку 2017 року на 12% збільшено ставки екологічного податку, які застосовуються платниками податку для визначення податкових зобов’язань, що виникли з 1 січня 2017 року, за:

викиди в атмосферне повітря забруднюючих речовин стаціонарними джерелами забруднення (стаття 243 Податкового кодексу України (далі – ПКУ)).

скиди окремих забруднюючих речовин у водні об’єкти (ст.245 ПКУ);

розміщення відходів у спеціально відведених для цього місцях чи на об’єктах (ст.246 ПКУ);

утворення радіоактивних відходів (включаючи вже накопичені) (ст.247 ПКУ);

тимчасове зберігання радіоактивних відходів їх виробниками понад установлений особливими умовами ліцензії строк (ст.248 ПКУ).

У випадку, якщо платник екологічного податку з початку року не планує здійснення викидів, скидів забруднюючих речовин, розміщення відходів, утворення радіоактивних відходів протягом звітного року, то він повинен повідомити про це відповідний контролюючий орган за місцем розташування джерел забруднення та скласти заяву довільної форми про відсутність у нього у звітному році об’єкта обчислення екологічного податку. В іншому разі платник податку зобов’язаний подавати податкові декларації відповідно до вимог статті 250 ПКУ.

 

Увага! Внесені зміни до податкової декларації екологічного податку

 

Салтівська ОДПІ ГУ ДФС у Харківській області нагадує, що 21 лютого 2017 року набрав чинності наказ Міністерства фінансів України від 28.12.2016 №1177, зареєстрований у Міністерстві юстиції України 26.01.2017 за №116/29984 (далі – Наказ №1177), яким внесені зміни до форми податкової декларації екологічного податку (далі – Декларація), затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 17.08.2015 №715, що зареєстрований у Міністерстві юстиції України 03.09.2015 за №1052/27497.

Наказом №1177 викладено у новій редакції додаток 4 «Розрахунок за утворення радіоактивних відходів (включаючи вже накопичені)» до Декларації. Зазначений Наказ опубліковано в «Офіційному віснику України» від 21.02.2017 №15.

 

Святкове затримання на 60 тис. гривень

 

8 березня 2017 року, на митному посту «Конотоп» завдяки плідній співпраці працівників Сумської митниці ДФС, прикордонників та співробітників УСБУ було попереджено спробу недекларування товарів на майже 60 тис. гривень. Так, громадянин України віз потягом сполученням «Москва – Одеса» товари задекларовані на суму 20 тис. грн. Насправді за оцінкою експертів загальна вартість товарів сягала близько 80 тис. грн.

Таким чином, чоловік свідомо занизив вартість товарів, у результаті чого за даним фактом головним державним інспектором митного поста «Конотоп» Сумської митниці ДФС складено протокол про порушення митних правил за ознаками правопорушення, передбаченого статтею 472 Митного кодексу України «Недекларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення».

 

Здаєш в оренду житло - звітуй про доходи

 

Декларувати доходи громадян, з яких не сплачувалися податки, зобов’язує ст. 164 Податкового кодексу України.

У випадку, коли в минулому році здавалася в оренду житлова чи інша нерухомість, рухоме майно, то отримані від цього доходи підлягають обов'язковому декларуванню.

Закон зобов’язує громадян задекларувати доходи і сплатити податок від здачі в оренду не лише житлових приміщень, але й гаражів, дачних будинків, присадибних та інших земельних ділянок. Крім того, оподатковуються доходи, отримані від здавання в прокат автотранспорту та іншого рухомого майна.

Варто врахувати, що якщо нерухомість або інше майно орендує юридична особа або фізична особа – підприємець, то податковим агентом є саме орендатор. Він і повинен утримати та перерахувати до бюджету податок за ставкою 18%. Якщо ж нерухомість здається фізичній особі, то податок за ставкою 18% сплачує орендодавець. Нагадуємо громадянам, котрі в 2016 році здавали в оренду рухоме та нерухоме майно, що вони повинні відзвітувати про доходи та до 3 травня 2017 року надати декларацію до територіального органу ДФС України.

 

Неприбуткові установи ще мають час внести зміни до установчих документів

 

Неприбуткові підприємства, установи та організації, внесені до Реєстру неприбуткових на день набрання чинності Законом України "Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо оподаткування неприбуткових організацій", не підлягають виключенню з Реєстру до 1 липня 2017 року.

А це означає, що строк приведення установчих документів неприбутковими організаціями до вимог Податкового кодексу і подання їх копій до фіскального органу подовжено до 1 липня 2017 року.

Зазначена норма передбачена п. 34 Податкового кодексу України, з урахуванням змін, внесених Законом України від 21.12.2016 №1797 «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні».

Релігійним неприбутковим організаціям Законом України від 06.10.16 № 1667-VIII "Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо уточнення окремих положень про оподаткування неприбуткових організацій", подовжено термін щодо приведення у відповідність установчих документів до 1 січня 2018 року.

 

Кредитні відсотки: як відобразити у декларації з ПДВ

 

Отримані банком кошти від платника ПДВ у вигляді відсотків за договорами кредитування відображаються у рядку 5 (колонка А) декларації з ПДВ

Салтівська ОДПІ нагадує, що пп. 196.1.5 ПКУ встановлено, що не є об’єктом оподаткування операції з надання послуг платіжних організацій платіжних систем, пов’язаних з переказом коштів, з інкасації, розрахунково-касового обслуговування, залучення, розміщення та повернення коштів за договорами позики, депозиту, вкладу (у тому числі пенсійного), управління коштами та цінними паперами (корпоративними правами та деривативами), доручення, надання, управління і відступлення прав вимоги за фінансовими кредитами фінансових установ, кредитних гарантій і банківських поручительств особою, що надала такі кредити, гарантії або поручительства. Перелік послуг з розрахунково-касового обслуговування визначається Нацбанком за погодженням з центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Відповідно до пп. 1 п. 3 розділу V Порядку №21, отримані банком кошти від платника ПДВ у вигляді відсотків за договорами кредитування відображаються у рядку 5 (колонка А) декларації з ПДВ.

Операція з виплати платником ПДВ банку відсотків за договорами кредитування відповідно до пп. 1 п. 4 розділу V Порядку №21, відображається у рядку 10.3 (колонка А) декларації з ПДВ.

 

Податок на нерухоме майно не зменшуватиме податок на прибуток

 

З 1 січня 2017 року виключено норму пункту 137.6 ст. 137 Податкового кодексу України, яка передбачала зменшення податку на прибуток, що підлягав сплаті до бюджету, на суму нарахованого за звітний період податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, щодо об'єктів нежитлової нерухомості.

При цьому пунктом 45 підрозділу 4 розділу XX "Перехідні положення" Податкового кодексу України визначено, що пункт 137.6 ст. 137 Податкового кодексу (в редакції до 01.01.2017) востаннє застосовується для визначення об'єкта оподаткування податком на прибуток за підсумками 2016 року.

Зазначені зміни до Податкового кодексу України внесені Законом України від 21 грудня 2016 року N 1797-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні».

 

Податкова соціальна пільга: підстави для отримання

 

Податкова соціальна пільга (ПСП) застосовується до доходу у вигляді заробітної плати тільки за одним місцем роботи працівника (п.169.2.1 ПКУ). У випадку, коли платник податків крім основного місця роботи працює ще й за сумісництвом, то він самостійно обирає місце застосування ПСП про що подає відповідну заяву.

Граничний розмір доходу, який дає право на отримання ПСП, дорівнює розміру місячного прожиткового мінімуму. Для працездатних осіб у 2017 році сума складає 2240 гривень.

Податкова соціальна пільга не може бути застосована (п.169.2.3 ПКУ) :

до доходу платника іншого ніж заробітна плата;

до заробітної плати, яку платник податку протягом звітного податкового місяця отримує одночасно з доходами у вигляді стипендії, грошового чи майнового забезпечення учнів, студентів, аспірантів, ординаторів, ад’юнктів, військовослужбовців, що виплачуються з бюджету;

до доходу само зайнятої особи від провадження підприємницької діяльності або іншої незалежної професійної діяльності.

Нагадуємо, що для застосування податкової соціальної пільги робітник подає роботодавцю заяву та документи, підтверджуючі право на отримання ПСП. Перелік документів для застосування соціальної пільги затверджено Постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 №1227.

 

Отримали спадщину чи коштовний подарунок – маєте задекларувати

 

Громадяни, які у минулому році отримували доходи у вигляді спадщини чи дарунку коштів, майна, майнових чи немайнових прав, обов’язково мають подати до органу фіскальної служби за місцем реєстрації декларацію про майновий стан та отримані доходи у 2016 році.

Відповідно до ст. 174 Податкового кодексу України при оподаткуванні спадщини чи подарунку застосовуються такі ставки податку на доходи фізичних осіб: нульова ставка, 5%, а також 18%:

за нульовою ставкою оподатковується вартість власності, отриманої від члена сім'ї першого ступеня споріднення (батьки, чоловік або дружина, діти, у тому числі усиновлені). Такі спадкоємці не зобов’язані подавати річну податкову декларацію про майновий стан і доходи.

ставка податку 5% застосовується для будь-якого майна, отриманого від осіб, що не є членами сім’ї першого ступеня споріднення.

якщо ж спадщину отримує спадкоємець від спадкодавця-нерезидента або спадкоємець-нерезидент від спадкодавця-резидента, ставка податку становить 18%.

У податковій декларації про майновий стан і доходи за 2016 рік громадяни відображають суму отриманого доходу за звітний рік та визначають податкове зобов'язання з податку на доходи фізичних осіб за одною із вказаних ставок та військового збору за ставкою 1,5%.

 

Реєстрація податкових накладних у березні 2017 р.: офіційний лист ДФСУ

 

Реєстрація в ЄРПН до 15.03.2017 р. включно податкових накладних/розрахунків коригування за "старими"формами не вважатиметься помилкою і не може бути єдиною підставою для невизнання податкового кредиту. ДФСУ у листі від 10.03.2017 р. №5953/7/99-99-15-03-02-17 наголошує, що реєстрація в ЄРПН до 16.03.2017 р. (по 15.03.2017 р. включно) податкових накладних/розрахунків коригування за "старими" формами не вважатиметься помилкою, допущеною при складанні податкової накладної, та не може бути єдиною підставою для невизнання податкового кредиту за такою податковою накладною.

Такі ПН/РК є підставою для віднесення зазначених в них сум податку до складу податкового кредиту (за умови дотримання всіх інших вимог ПКУ щодо формування податкового кредиту).

Нагадаємо, що ще 2 березня ДФСУ на офіційному порталі повідомила, що незважаючи на те, що згідно з п. 3 Порядку №1307 усі ПН підлягають реєстрації в ЄРПН за формою, чинною на день такої реєстрації, з метою створення комфортних умов для платників ПДВ та доопрацювання програмного забезпечення податкові накладні/розрахунки коригування прийматимуться до реєстрації в ЄРПН за новою формою (у редакції наказу №276) починаючи з 16 березня 2017 року.

 

Новостворена ФОП не може обрати ставку єдиного податку, яка передбачає сплату податку на додану вартість

 

Відповідно до абзацу другого п.п. 298.1.2 п. 298.1 ст. 298 ПКУ передбачено, що зареєстровані в установленому законом порядку суб’єкти господарювання (новостворені), які протягом 10 днів з дня державної реєстрації подали заяву щодо обрання спрощеної системи оподаткування та ставки єдиного податку, встановленої для третьої групи, яка не передбачає сплату податку на додану вартість, вважаються платниками єдиного податку з дня їх державної реєстрації.

У разі зміни ставки єдиного податку відповідно до пп. «б» пп. 4 п. 293.8 ст. 293 ПКУ реєстраційна заява подається не пізніше ніж за 15 календарних днів до початку календарного кварталу, в якому буде застосовуватися ставка єдиного податку, що передбачає сплату податку на додану вартість (абзац другий п. 183.4 ст. 183 ПКУ).

Тобто, новостворена фізична особа – підприємець може обрати ставку єдиного податку, що передбачає сплату податку на додану вартість (третя група – 3%), лише після здійснення реєстрації платником податку на додану вартість. Відповідно новостворена фізична особа – підприємець може зареєструватися з дня державної реєстрації як платник єдиного податку третьої групи зі ставкою 5 % та не пізніше ніж за 15 днів до початку наступного кварталу подати заяву про перехід на сплату єдиного податку за ставкою 3 % (для третьої групи) та подати заяву на реєстрацію платником на додану вартість.

 

Антикорупційний сервіс «Пульс» - гаряча телефонна лінія (044)284-00-07

 

Громадяни та суб’єкти господарювання мають можливість повідомити про можливі корупційні та кримінальні правопорушення у сфері службової діяльності з боку конкретних посадових осіб структурних підрозділів ДФС та її територіальних органів, переміщення через митний кордон України товарів з приховуванням від митного контролю, утворення черг на митних постах, в пунктах пропуску та у Центрах обслуговування платників, виникнення ситуацій, які можуть бути вирішені оперативно (перевищення терміну надання адміністративної послуги, відмова в записі на особистий прийом, відмова в прийнятті вхідної кореспонденції) (далі – Інформація).

Інформація приймається цілодобово. При прийнятті Інформації бажано назвати своє прізвище, ім’я, по батькові (найменування підприємства, установи, організації, суб’єкта господарювання), контактний телефон, місце проживання/реєстрації, а також прізвище, ім’я, по батькові та посаду працівника органу ДФС, з яким пов’язана подія, дата, місце і суть події, конкретні обставини, зауваження, прохання чи вимоги. Якщо заявник не бажає називати своє прізвище, ім’я, по батькові, місце проживання/реєстрації, Інформація реєструється як анонімна. У разі звернення представника заявника обов’язково надаються відомості стосовно його повноважень здійснювати представництво законних інтересів та ведення справ заявника, пов’язаних із сплатою податків, на підставі закону або довіреності. Якщо представник заявника не надає такі дані, Інформація на антикорупційний сервіс «Пульс» не приймається.

Про результати розгляду Інформації клієнти повідомляються в режимі Call-back (працівник сервісу повідомляє про результати розгляду) невідкладно або протягом 1-3 робочих днів. Якщо інформація потребує додаткового розгляду, то загальний термін її опрацювання може бути подовжено. Результати розгляду анонімної Інформації не повідомляються.

 

Чи необхідно ФО, яка здає в оренду особисте майно, реєструватись ФОП?

 

Відповідно до ст. 319 та ст. 320 Цивільного кодексу України власник володіє, користується, розпоряджається своїм майном на власний розсуд, у тому числі для здійснення підприємницької діяльності.

Таким чином, здавання в оренду власного нерухомого майна може здійснюватися фізичними особами як у межах підприємницької діяльності, так і шляхом виконання норм п. 170.1 ст. 170 розділу IV Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року № 2755-VІ без реєстрації орендодавця як фізичною особою - підприємцем.

 

Чи необхідно ЮО подавати декларацію з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, якщо об’єкт нерухомості було придбано і продано в межах одного місяця?

 

Якщо суб’єкт господарювання придбав та продав об’єкт нерухомості в межах одного місяця, то за наявності документального підтвердження, що засвідчує перехід прав власності від продавця до покупця, він звільняється від обов’язку сплати та подання податкової декларації з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки.

 

Який розмір нецільової благодійної допомоги, у тому числі матеріальної, не підлягає оподаткуванню ПДФО?

 

Відповідно до пп. 170.7.3 п. 170.7 ст. 170 розд. IV ПКУ)не включається до оподатковуваного доходу сума нецільової благодійної допомоги, у тому числі матеріальної, що надається резидентами - юридичними або фізичними особами на користь платника податку протягом звітного податкового року сукупно у розмірі, що не перевищує суми граничного розміру доходу, визначеного згідно з абзацом першим пп. 169.4.1 п. 169.4 ст. 169 ПКУ, встановленого на 1 січня такого року (у 2016 році – 1930 грн., у 2017 році – 2240 грн.).

Положення пп. 170.7.3 п. 170.7 ст. 170 ПКУ не поширюються на профспілкові виплати своїм членам, умови звільнення яких від оподаткування передбачені пп. 165.1.47 п. 165.1 ст. 165 ПКУ.

 

У яких випадках ФОП повинна подавати податкову декларацію з плати за землю?

 

Фізична особа – підприємець подає до контролюючого органу за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію з плати за землю, якщо земельна ділянка використовується для провадження господарської діяльності (магазин, СТО тощо) на підставі права власності на земельну ділянку, права постійного користування та права оренди земельної ділянки, оформлених на фізичну особу – підприємця.

Якщо зазначені документи, оформлені на фізичну особу, то нарахування плати за землю (земельного податку або орендної плати) здійснює контролюючий орган (за місцем знаходження земельної ділянки), який надсилає (вручає) платникові за місцем його реєстрації до 1 липня поточного року податкове повідомлення-рішення про внесення плати за землю за встановленою формою, у тому числі якщо така особа використовує вказані земельні ділянки для провадження господарської діяльності.

Крім того, контролюючий орган здійснює нарахування земельного податку фізичній особі у разі використання нею земельної ділянки (у тому числі для провадження господарської діяльності), на яку відсутні відповідні документи. В такому випадку нарахування грошових зобов’язань з плати за землю здійснюється контролюючим органом на підставі інформації, наданої відповідними територіальними органами Держгеокадастру та Укрдержреєстру.

 

Як визначається «мінімальний страховий внесок»?

 

Відповідно до п. 5 частини 1 ст. 1 Закону України від 8 липня 2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» зі змінами та доповненнями «мінімальний страховий внесок» - сума єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, що визначається розрахункове як добуток мінімального розміру заробітної плати на розмір внеску, встановлений законом на місяць, за який нараховується заробітна плата (дохід), та підлягає сплаті щомісяця.

 

Уряд завершує роботу над законопроектом щодо створення служби фінансових розслідувань

 

Уряд завершує роботу над законопроектом щодо служби фінансових розслідувань, що дозволить створити в Україні "інтелектуальну та толерантну" єдину службу фінансових розслідувань. Про це заявив Прем'єр-міністр України Володимир Гройсман під час засідання Уряду у п'ятницю.

"Ми завершуємо роботу над законопроектом щодо служби фінансових розслідувань", - заявив Прем'єр-міністр. Нова структура буде створена подібно до Національної поліції України - перезавантажена в цілому.

Уряд хоче скасувати такі служби, як податкова міліція, відповідні підрозділи Міністерства внутрішніх справ та Служби безпеки України, що займаються економічними питаннями, зазначив він.

"Ліквідація цих трьох служб і утворення натомість однієї сучасної, ефективної служби, яка буде працювати не нахабством, а інтелектом для того, щоб забезпечити інтереси держави і не створювати зайвих проблем для українського бізнесу", - наголосив Прем'єр-міністр.

Бізнес підтримує позицію щодо створення єдиного органу фінансових розслідувань, зазначив він.

Уряд на сьогодні працює над пошуком "правильних формулювань". Він також готовий до повної взаємодії та співпраці із народними депутатами для об'єднання бачень, зазначив Прем'єр-міністр.

"Завдання тільки єдине – аби ці три [служби] ліквідувати і створити нормальну європейську, інтелектуальну, толерантну службу фінансових розслідувань", - наголосив Володимир Гройсман.

 

Мінімальна заробітна плата є державною соціальною гарантією

 

Салтівська ОДПІ нагадує, що з 1 січня 2017 року мінімальна заробітна плата в місячному розмірі становить 3200 гривень (у погодинному розмірі – 19,34 гривні).

Мінімальна заробітна плата є державною соціальною гарантією, обов'язковою на всій території України.

Всі роботодавці, які використовують працю найманих працівників, зобов’язані виплачувати заробітну плату у розмірі не нижчому за мінімальний.

Погоджуючись на виплату заробітної плати нижче мінімального рівня або неофіційне працевлаштування, робітник втрачає такі права, як оплачувані відпустки, соціальні страхові виплати та пенсійний стаж.

Категория: Податкові новини | Добавил: Volchanckaya_MGNI (14.03.2017)
Просмотров: 29 | Рейтинг: 0.0 |

Всего комментариев: 0
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]
Конструктор сайтов - uCoz
Форма входа
Поиск по каталогу
Друзья сайта
Статистика