Понад 200 млн. грн. на ремонт доріг Харківщини забезпечила Харківська митниця ДФС
Започаткований в чотирьох областях України ще у 2015 році митний експеримент, який передбачає відрахування 50 % від перевиконання надходжень митних платежів на будівництво та реконструкцію автомобільних доріг, в поточному році розповсюджений уже на усі області.
Харківська митниця ДФС знаходиться серед лідерів в цьому експерименті. Так, з початку 2017 року митницею до Держбюджету перераховано до загального фонду 2,9 млрд. грн., що складає 121,2 % від доведеного індикативного показника, сума перевиконання становить 505,1 млн. грн. Таким чином, лише в 1 кварталі поточного року на ремонт доріг митниця спрямувала кошти в сумі більш ніж 200 млн. грн. З метою обговорення зазначеного питання відбулось розширене засідання комітету з питань митної справи Громадської ради при ГУ ДФС у Харківській області за участю керівництва Харківської облради.
Очільник митниці Андрій Танцеров звернувся до керівництва області з пропозицією посприяти в залученні до оформлення в зоні діяльності митниці харківських суб’єктів зовнішньоекономічної діяльності, які здійснюють митне оформлення в інших регіонах.
Фахівці фіскальної служби про зміни податкового законодавства під час семінару
Найактуальніші та найважливіші питання для платників податків, останні законодавчі зміни, роз’яснення та консультації від провідних фахівців Головного управління ДФС області – такою насиченою видалася програма семінару, організованого Асоціацією платників податків в Харківській області.
В якості запрошених спікерів податківці ознайомили учасників семінару із внесеними змінами законодавства по податку на додану вартість, податку на прибуток, з особливостями сплати єдиного соціального внеску, порядком нарахування та сплатою податку на землю, податку на нерухоме майно. Крім того, було висвітлено питання організації перевірок підприємств і організацій фіскальними органами у 2017 році.
А враховуючи електронізацію усіх фіскальних процесів, та різномаїття електронних сервісів, які для зручності та комфорту обслуговування пропонує сьогодні Державна фіскальнаслужба, присутніх ознайомили з роботою Електронного кабінету платника. Під час семінару податківці також відповідали на запитання присутніх щодо порядку застосування законодавчих норм, так би мовити на практиці, під час здійснення господарчої діяльності.
За вихідні харківські митники вилучили «травичку», «порошок» та пристрій нічного бачення
На митному посту у пункті контролю «Куп’янськ-Вузловий» харківськими митниками спільно зі співробітниками УСБУ в Харківській області та прикордонниками виявлено пристрій нічного бачення. Громадянин України прямував до Росії потягом сполученням «Харків-Баку» та намагався незаконно вивезти пристрій, приховавши його у сумці під особистими речами.
А напередодні в пункті пропуску «Гоптівка» службовим собакою харківських митників Тайсоном була виявлена схованка з амфітаміном. Наркотики були приховані громадянином України, який прямував до Росії, в пачці цигарок, упаковці з-під серветок та в ручці барсетки.
Ще одну схованку на Гоптівці виявив службовий собака митників Ів Сен Лоран – понад 13 грамів марихуани. Цигарки замість звичайного тютюну були наповнені «травичкою».
Також на митному посту «Чугунівка» під час проведення митного контролю у одного з пасажирів автобусу в пачці з цигарками виявлений згорток з білим порошком.
Відносно правопорушників складені протоколи про порушення митних правил за частиною 1 статті 483 Митного кодексу України.
Фіскальна служба в телеефірі роз’яснила мешканцям Харківщини найбільш актуальні питання деклараційної кампанії
Чи підлягають декларуванню доходи від здавання квартири в найм, або ж доходи від надання в оренду легкового авто або іншого рухомого майна, як оподатковується спадщина, як задекларувати доходи від репетиторської діяльності, та які існують найпоширеніші помилки при заповненні декларації, розповів під час телефіру на каналі «ОТБ» співробітник управління податків і зборів з фізосіб Головного управління ДФС області Дмитро Тарасов у програмі «Тема дня».
Фахівець зупинився на окремих нюансах, з якими повинні бути обізнані платники та повідомив про відповідальність, яка передбачена діючим законодавством щодо громадян, які своєчасно не задекларують доходи та не сплатять податок. Окремо було акцентовано увагу на тому, що ті особи, які мають право на податкову знижку, можуть подати декларацію до кінця поточного року. Наприкінці співробітник фіскального відомства проінформував, що станом на 10.04.2017 до податкових інспекцій громадянами подано 15453 декларації, з них 13678 задекларували доходи, які підлягають обов'язковому декларуванню. Загальна сума задекларованих громадянами доходів становить
932,7 млн. гривень. Сума податку на доходи фізичних осіб до сплати в бюджет згідно поданих декларацій становить 36,7 млн. грн. та військового збору – 6,5 млн.гривень. Крім того, правом на отримання податкової знижки скористалися 1775 громадян, яким визначено до повернення 2,8 млн.грн. податку.
Фахівці ДФС та словацькі митники обговорили напрями професійної підготовки кадрів
Фахівці Департаменту спеціалізованої підготовки та кінологічного забезпечення ДФС поділилися досвідом з представниками Митної служби Словацької Республіки, які перебували в Україні з метою ознайомлення з діяльністю навчальних закладів ДФС, обміну досвідом у сфері професійної підготовки.
Під час зустрічі гостей було ознайомлено з процесом спеціальної та спеціалізованої підготовки, що проводиться у Департаменті, зі структурою Департаменту, його матеріально-технічною базою, використанням сучасних інформаційних технологій у роботі та основними напрямками діяльності установи. Іноземним колегам також було презентовано кінологічний навчально-тренувальний комплекс, вольєри для утримання службових собак. Інспектори-кінологи Департаменту продемонстрували роботу кінологічних команд з пошуку речовин та предметів, схованих у валізах та ящиках, в автомобільному транспорті.
Викрито факти заволодіння коштами державного підприємства енергоринку у сумі 8,8 млн. грн.
Підрозділом боротьби з відмиванням доходів, одержаних злочинним шляхом, ГУ ДФС у Миколаївській області спільно з обласною прокуратурою встановлені факти заволодіння коштами державного підприємства, що діє на енергоринку країни.
За результатами відкритих торгів, оголошених державним підприємством, було укладено договір з одним з товариств з обмеженою відповідальністю Миколаївської області на виконання робіт з реконструкції об’єкту з постачання запчастин виробництва певної іноземної компанії. Зазначені запчастини були придбані товариством за участю ланцюгу постачальників. Проте, в ході аналізу встановлено, що один з постачальників у той же період мав взаємовідносини з офіційним представником вказаної іноземної компанії стосовно придбання таких запчастин за цінами в три рази нижчими, ніж ціна їх реалізації на адресу ТОВ.
Таким чином, службові особи товариства та їх постачальники, діючи за попередньою змовою і достовірно знаючи вартість запчастин виробництва іноземної компанії на території України, з метою штучного збільшення вартості робіт з реконструкції об’єкту внесли до документів завідомо недостовірні відомості та заволоділи коштами державного підприємства у сумі 8,8 млн. грн.
Іван Романов: Зацікавленість платників он-лайн послугами ДФС постійно зростає
Он-лайн послуги ДФС набувають популярності серед платників податків. Про це свідчить кількість звернень до Контакт-центру ДФС щодо використання таких сервісів.
За інформацією директора Інформаційно-довідкового департаменту ДФС Івана Романова, протягом першого кварталу цього року надано 3825 інформаційно-довідкових послуг на звернення, які надійшли телефоном та електронною поштою, щодо користування он-лайн послугами ДФС.
«Якщо у лютому поточного року питання щодо використання он-лайнових послуг зросли на 105 порівняно з січнем, то вже у березні їх було надано на 897 більше, ніж за останній місяць зими», – зазначив Іван Романов.
За його словами, найбільша кількість запитань стосувалися можливостей сервісу «Електронний кабінет платника» - 1358. Друге місце за популярністю займає сервіс «Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс». Правилами користування ним цікавилися 1002 платники. Водночас у березні 2017 року найбільш рейтинговим було запитання-відповідь з Бази знань щодо користування електронним сервісом «Отримання відомостей з ДРФО про суми виплачених доходів та утриманих податків в електронному вигляді», який розміщено на веб-порталі ДФС. З таким питанням до фахівців Контакт-центру звернулися 853 платники.
Салтівська ОДПІ: близько 800 громадян подали декларації про майновий стан і доходи
Салтівська ОДПІ повідомляє, що до податкової інспекції вже надано 798 декларацій про декларування доходів за 2016 р. в т.ч. по податковій знижці – 190 декларацій.
Відповідно до оперативних даних, за поданими до податкової інспекції декларацій, задекларовано до сплати військового збору – 440,2 тис. грн., сплачено 159,0 тис. грн., задекларовано до сплати податку з доходів фізичних осіб – 1 876,0 тис. грн., сплачено 714,0 тис. грн. Сума податкових зобов’язань податку на доходи фізичних осіб та військового збору, зазначена в поданій річній декларації, сплачується громадянами самостійно до 1 серпня 2017 року. Задекларовані сума ПДФО до повернення становить 250,6 тис. грн., повернуто 190,0 тис. грн.
Переважна більшість з тих, хто вже виконав свій конституційний обов’язок, задекларували успадковане чи отримане у дарунок майно. Також громадяни декларували доходи, що були отримані від надання в оренду майна та від продажу (обміну) рухомого та/або нерухомого майна.
Податківці Салтівської ОДПІ звертають увагу громадян на те, що кампанія декларування громадянами доходів, отриманих у 2016 році, триває. «Запрошуємо вас отримати безкоштовно бланки податкових декларацій про майновий стан і доходи в центрах обслуговування платників (можливо також роздрукувати бланки самостійно з офіційного Веб-порталу ДФС України). Декларацію ви можете за власним вибором подати особисто (або уповноваженою на це особою), поштою або засобами електронного зв’язку. Останній день подання декларацій громадянами, які зобов’язані задекларувати свої доходи – 3 травня 2017 року. Звертатися для отримання податкової знижки за наслідками 2016 року можна упродовж поточного року», - наголошує начальник відділу податків і зборів з фізичних осіб Салтівської ОДПІ Оксана Редя.
Шановні громадяни! Своєчасно прозвітуйте про отримані у 2016 році доходи
Форма Декларації, за якою необхідно прозвітувати про отримані протягом минулого року доходи, затверджена наказом Міністерства фінансів України від 15.09.2016 №821 «Про внесення змін до наказу Міністерства фінансів України від 02 жовтня 2015 року №859», зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 11.10.2016 за №1349/29479.
За вибором платника податків Декларації подаються за місцем своєї податкової адреси особисто або уповноваженою на це особою; поштою або засобами електронного зв’язку.
Звертаємо увагу, що поштою документи потрібно надсилати з повідомленням про вручення та з описом про вкладення не пізніше, ніж за п’ять днів до закінчення граничного строку подання. Якщо ж Декларація подається в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації електронного цифрового підпису, то надсилати її потрібно не пізніше закінчення останньої години граничного строку подання.
Граничний термін сплати податку на доходи фізичних осіб та військового збору, самостійно нарахованих фізичною особою – платником податків у Декларації за 2016 рік, – 31 липня 2017 року.
Власники автівок поповнили місцеві бюджети Великобурлуччини майже на 92 тисячі гривень
У І кварталі 2017 року власники легкових авто, що згідно з законодавчими нормами підлягають оподаткуванню, спрямували 91,8 тисяч гривень транспортного податку до бюджетів Великобурлуцького району.
Нагадаємо, що платники транспортного податку – юридичні особи самостійно обчислюють суму податку станом на 1 січня звітного року і до 20 лютого цього ж року подають контролюючому органу за місцем реєстрації авто декларацію із розбивкою річної суми рівними частками щоквартально. Юридичні особи сплачують транспортний податок авансовими внесками щокварталу до 30 числа місяця, наступного за звітним кварталом, які відображаються в річній податковій декларації.
Щодо фізичних осіб, то обчислення суми податку з об'єкта оподаткування, здійснюється контролюючим органом за місцем реєстрації платника податку на підставі відомостей, необхідних для розрахунку податку, отриманих від органів внутрішніх справ. Об’єктом оподаткування транспортним податком є легкові автомобілі, з року випуску яких минуло не більше п’яти років (включно) та середньоринкова вартість яких становить понад 750 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня 2017 року.
Єдиний податок – стабільне джерело наповнення місцевого бюджету
Впродовж І кварталу 2017 року від платників м. Куп’янськ надійшло 3 818,1 тисяч. грн. єдиного податку. Більша частина коштів сплачена підприємцями – 3,4 млн. грн., що на 1,77 млн. грн. більше показника 2016 року. Від юридичних осіб, що обрали спрощену систему оподаткування направлено до бюджету 417 тисяч грн. Загалом темп росту надходжень єдиного податку в порівнянні з аналогічним періодом минулого року складає 144%.
Варто зазначити, що єдиний податок від малого підприємництва належить до тих податкових платежів, надходження якого стабільно і суттєво поповнюють місцевий бюджет.
Звертаємо увагу платників спрощеної системи оподаткування, що з 01 січня 2017 року набрали чинності Закони України від 20.12.2016 року №1791 та від 21.12.2016 року №1797, згідно яких встановлені ставки єдиного податку: для єдинників першої групи у межах до 10 % розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб, установленого законом на 1 січня податкового року; для спрощенців другої групи – у межах до 20% розміру мінімальної заробітної плати. Максимальна фіксована ставка для єдинників першої групи становить не більше 160 грн. (до 10% від 1600 грн.), а для спрощенців другої групи не може перевищувати 640 грн. (до 20% від 3200 грн.).
Від платників Вовчанщини – понад 1,7 мільйони гривень «патріотичного» податку
З початку звітного року платники Вовчанського району, що знаходяться на обліку в Салтівській ОДПІ ГУ ДФС у Харківській області внесли в обороноздатність української армії 1 733,0 тисяч гривень військового податку. Слід зазначити, що сума сплати перевищує показник минулого року більше ніж на півмільйона гривень (на 45%), - інформують в інспекції. На підвищення рівня надходжень «патріотичного» податку значно вплинуло зростання рівня мінімальної заробітної плати, яка на сьогодні складає 3200 гривень.
Фахівці Салтівської ОДПІ нагадує, що зазначений податок впроваджений для єдиного цільового призначення – фінансування Збройних Сил України під час проведення військових дій.
Додатково повідомляємо, що військовим збором обкладаються доходи у формі заробітної плати, інших заохочувальних та компенсаційних виплат або винагород, які виплачуються платнику у зв’язку з трудовими відносинами. Крім того, військовий збір стягується з виграшу в державну та недержавну грошову лотерею, виграшу гравця, отриманого від організатора азартної гри. Платниками збору є фізичні особи як резиденти, так і нерезиденти, які отримують доходи в Україні, фізичні особи-резиденти, які отримують іноземні доходи, а також податкові агенти. Сума відрахувань складає 1,5% від загальної суми доходів.
Від платників Дворічанщини надійшло понад 7 млн. грн. ЄСВ
У січні – березні 2017 року платники податків Дворічанського району, що перебувають на обліку в Салтівській ОДПІ, сплатили 7 412,6 тисяч грн. єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, що становить 148,9 відсотків від показників аналогічного періоду минулого року
Нагадаємо, що з 1 січня 2017 року мінімальна сума ЄСВ для фізичних осіб-підприємців становить 704 грн. на місяць. Однак, платники єдиного податку 1 групи сплачують єдиний внесок у сумі не менше 0,5 мінімального страхового внеску (у 2017 році – 352 грн. на місяць) із зарахуванням відповідних періодів ведення бізнесу до страхового стажу пропорційно до сплаченого єдиного внеску.
Платники Куп’янського району в І кварталі 2017 року забезпечили майже в чотири рази більше ПДВ
Протягом перших трьох місяців 2017 року платники Куп’янщини сплатили 10,5 мільйонів гривень податку на додану вартість. Це становить 394 відсотка проти такого ж періоду минулого року.
«Саме запровадження електронного адміністрування ПДВ своїм наслідком має суттєве зростання сплати цього податку. Тобто, сумлінний бізнес має можливість звітувати про здійснювані операції з ПДВ за посередництвом сучасних інформаційних технологій. Водночас, завдяки цьому сервісу фахівці ДФС отримали інструментарій для швидкого аналізу та співставлення даних податкових накладних. Результат – своєчасне попередження схем мінімізації та майже миттєве реагування на ризикові для бюджету операції», - зазначає начальник Салтівської ОДПІ ГУ ДФС у Харківській області Олена Кухтіна.
Саме сучасна система адміністрування ПДВ дає матеріали для аргументованого спілкування з представниками бізнесу, котрі мають намір мінімізувати сплату податку в бюджет. Отож, заходи фіскального характеру – останній аргумент фахівців ДФС, що застосовується лише за наявності очевидних порушень податкового законодавства.
Платники Шевченківського району сплатили 772 тисячі військового збору
Протягом січня-березня 2017 року з доходів платників податків Шевченківського району Харківської області до держбюджету спрямовано 772,3 тисячі грн. військового збору. Зокрема, тільки у березні місяці 2017 року платниками податків сплачено 253,4 тисячі грн. військового збору.
Нагадаємо, що платниками військового збору є фізичні особи-резиденти, які отримують доходи як в Україні, так і за її межами, фізичні особи-нерезиденти, які отримують доходи в Україні, а також податкові агенти. Об’єктом оподаткування військовим збором є доходи, визначені статтею 163 Податкового кодексу України. Зокрема, до таких доходів, крім заробітної плати, інших заохочувальних та компенсаційних виплат або інших виплат і винагород, які нараховуються (виплачуються, надаються) платнику у зв’язку з трудовими відносинами та за цивільно-правовими договорами, відносяться орендна плата, виграш в державну та недержавну грошову лотерею, продаж рухомого і нерухомого майна, виплата дивідендів, переоформлення спадщини та інші доходи. Ставка збору становить 1,5% від об’єкта оподаткування.
У «ЗІР» функціонує розділ «Електронний цифровий підпис»
Слов’янська ОДПІ ГУ ДФС у Донецькій області інформує, що в електронному сервісі Державної фіскальної служби України (далі – ДФС) «Загальнодоступний інформаційно - довідковий ресурс» («ЗІР») з’явився розділ «Електронний цифровий підпис».
Цей розділ містить:
актуальні запитання щодо послуг електронного цифрового підпису;
інформацію щодо Акредитованого центру сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту ДФС (далі – АЦСК ІДД ДФС) за посиланням www.acskidd.gov.ua;
місцезнаходження та режим роботи відокремлених пунктів реєстрації користувачів АЦСК ІДД ДФС за посиланням www.acskidd.gov.ua/contacts;
можливість переходу до усіх запитань-відповідей за напрямком «Електронний цифровий підпис».
Нагадуємо, що скористатись електронним сервісом «ЗІР» можна на головній сторінці офіційного веб-порталу ДФС або за посиланням http://zir.sfs.gov.ua
Чи необхідно подавати декларацію про майновий стан і доходи за 2016 рік, якщо у 2016 році ним отримано у спадщину земельну ділянку від діда?
Відповідно до пп. 14.1.263 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України (далі – Кодекс) членами сім’ї першого ступеня споріднення вважаються її батьки, чоловік або дружина, діти, у тому числі усиновлені. Інші члени сім’ї фізичної особи вважаються такими, що мають другий ступінь споріднення.
Отже, платником податків відповідно до норм Кодексу отримано доходи у вигляді майна, що успадковується спадкоємцем, який не є членом сім’ї спадкодавця першого ступеня споріднення та які підлягають декларуванню з відповідним оподаткуванням податком на доходи фізичних осіб за ставкою 5 відс. (п. 167.2 ст. 167 Кодексу) і військовим збором – 1,5 відсотків. Останній день подання декларації за 2016 рік – 3 травня 2017 року.
Повідомлення про прийняття працівника на роботу - до початку роботи
Салтівська ОДПІ нагадує роботодавцям про законодавчі положення частини 3 статті 24 Кодексу законів про працю України (із змінами та доповненнями), якими визначено, що працівник не може бути допущений до роботи без укладення трудового договору, оформленого наказом чи розпорядженням власника або уповноваженого ним органу, та інформування Державної фіскальної служби України про прийняття працівника на роботу.
Повідомлення про прийняття працівника на роботу подається в порядку, визначеному постановою КМУ від 17.06.2015 р. №413 власником підприємства, установи, організації або уповноваженим ним органом чи фізичною особою до територіальних органів Державної фіскальної служби за місцем обліку їх як платника єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування за встановленою формою до початку роботи працівника за укладеним трудовим договором одним із таких способів:
засобами електронного зв'язку з використанням електронного цифрового підпису відповідальних осіб відповідно до вимог законодавства у сфері електронного документообігу та електронного підпису;
на паперових носіях разом з копією в електронній формі;
на паперових носіях, якщо трудові договори укладено не більше ніж із п'ятьма особами.
Новації валютного сегменту
З 5 квітня 2017 року надходження в іноземній валюті із-за кордону на користь юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців, іноземних представництв (крім офіційних представництв), на рахунки, відкриті в уповноважених банках для ведення спільної діяльності без створення юридичної особи, а також надходжень в іноземній валюті на рахунки резидентів, відкриті за межами України на підставі індивідуальних ліцензій Національного банку України, підлягають обов'язковому продажу на міжбанківському валютному ринку України, у тому числі безпосередньо Національному банку України, у розмірі 50 відсотків (було – 65%).
Значно зріс рівень операцій з продажу готівкової іноземної валюти або банківських металів одній особі в один робочий день, у межах одного банку чи фінансової установи, який відтепер обмежено сумою у еквіваленті 150 000 гривень ( було – 12 000 грн.). Вказані зміни внесені постановою Правління Національного банку України від 04.04.2017 р. №30 до Постанови НБУ від 13.12.2016р. № 410 "Про врегулювання ситуації на грошово-кредитному та валютному ринках України".
Розрахунки за операціями з експорту та імпорту товарів, передбачені в статтях 1 та 2 Закону України "Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті", як і раніше, здійснюються у строк, що не перевищує 120 календарних днів.
Як обрати спрощену систему оподаткування новоствореному підприємцю?
Новостворені фізичні особи – підприємці для обрання спрощеної системи оподаткування та ставки єдиного податку, встановленої для першої або другої групи, повинні подати заяву про застосування спрощеної системи оподаткування до закінчення місяця, в якому відбулася державна реєстрація.
Зареєстровані в установленому порядку фізичні особи - підприємці, які до закінчення місяця, в якому відбулася державна реєстрація, подали заяву щодо обрання спрощеної системи оподаткування та ставки єдиного податку, встановленої для першої або другої групи, вважаються платниками єдиного податку з першого числа місяця, наступного за місяцем, у якому відбулася державна реєстрація (п.п. 298.1.2 п. 298.1 ст. 298 ПКУ).
Зареєстровані в установленому законом порядку суб’єкти господарювання (новостворені), які протягом 10 днів з дня державної реєстрації подали заяву щодо обрання спрощеної системи оподаткування та ставки єдиного податку, встановленої для третьої групи, яка не передбачає сплату податку на додану вартість, вважаються платниками єдиного податку з дня їх державної реєстрації.
Якщо суб'єкт господарювання відразу у місяць реєстрації не скористався своїм правом перейти на спрощену систему оподаткування, то така можливість у нього буде у наступному кварталі. Для цього потрібно подати заяву до контролюючого органу не пізніше ніж за 15 календарних днів до початку наступного календарного кварталу. Але прийняти рішення про перехід на спрощену систему оподаткування можливо тільки один раз протягом календарного року.
Мінімальна заробітна плата гарантована державою
З 1 січня 2017 року мінімальна заробітна плата в місячному розмірі становить 3200 гривень (у погодинному розмірі – 19,34 гривні).
Мінімальна заробітна плата є державною соціальною гарантією, обов'язковою на всій території України.
Всі роботодавці, які використовують працю найманих працівників, зобов’язані виплачувати заробітну плату у розмірі не нижчому за мінімальний.
Погоджуючись на виплату заробітної плати нижче мінімального рівня або неофіційне працевлаштування, робітник втрачає такі права, як оплачувані відпустки, соціальні страхові виплати та пенсійний стаж.
Реалізація яких товарів без РРО неможлива — дізнайтеся з нового Переліку
З 08.05.2017 р. набере чинності постанова Кабінету Міністрів України, якою затверджено перелік груп технічно складних побутових товарів, які підлягають гарантійному ремонту (обслуговуванню) або гарантійній заміні, в цілях застосування реєстраторів розрахункових операцій. (Постанова Кабінету Міністрів України від 16.03.2017 р. № 231)
Роботу е-реєстру автоматичного відшкодування ПДВ буде удосконалено
Електронний реєстр автоматичного відшкодування податку на додану вартість 10.03.2017 р. доповнено інформацією щодо двох важливих граф (1а, 1б, 2). За повідомленням прес-служби Міністерства фінансів, ідеться про графу «Залишок суми податку, що підлягає бюджетному відшкодуванню», яка розділена на дві колонки:
а) сума бюджетного відшкодування з урахуванням змін (уточнюючих розрахунків на зменшення, КПР ( контрольно-перевірочні роботи), оскаржень, відшкодувань на рахунок у банку, з урахуванням сум податкового боргу, у разі його наявності);
б) ознака наявності інформації від правоохоронних органів (наявність — 1, відсутність — 0).
Друга графа містить «Інформацію про стан повернення бюджетного відшкодування» (з урахуванням особливостей, установлених пунктом 55 підрозділу 2 розділу ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу).
Передбачається, що додаткові графи забезпечать можливість комплексного аналізу та моніторингу даних. З цією метою, до речі, також планується протестувати та впровадити збереження пошукового запиту платника у форматі MS Excel.
Як банки перевірятимуть фінансові операції клієнтів
З 10.04.2017 р. набрала чинності постанова Нацбанку України, якою затверджено зміни до Положення про порядок здійснення банками аналізу та перевірки документів (інформації) про фінансові операції та їх учасників.
Зокрема, змінами передбачено, що банк має пересвідчитися в чинності (дійсності) поданих клієнтом або іншими особами (у визначених законодавством випадках) документів та відповідності їх оформлення вимогам законодавства України. Копії документів, що подаються до банків (у тому числі перекладені українською), засвідчуються підписом керівника (уповноваженої ним особи) та відбитком печатки клієнта (за наявності) або, якщо це передбачено договором банківського рахунку, — в електронному вигляді засобами програмно-технічного комплексу «клієнт-банк», «клієнт-Інтернет-банк» тощо. Якщо копії документів (у тому числі перекладені українською) подаються до банків іншими особами (у визначених законодавством випадках), то такі копії засвідчуються підписом та відбитком печатки (за наявності) цих осіб. У разі можливості перевірки інформації на підставі публічних джерел, у тому числі в мережі Інтернет, додаткове подання документів клієнтами або іншими особами (у визначених законодавством випадках) для здійснення аналізу не вимагається. (Постанова Правління Нацбанку України від 07.04.2017 р. № 31)
|