Парламент підтримав Урядові законопроекти щодо змін до бюджету та податкового законодавства.
31 липня Верховна Рада України ухвалила зміни до закону «Про Державний бюджет України на 2014 рік» і зміни до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України.
Як раніше зазначав Міністр фінансів Олександр Шлапак, зміни до бюджету пов’язані із нагальною потребою у коштах на проведення військових операцій, а також на відновлення інфраструктури визволених від терористів територій Донецької та Луганської областей.
Зокрема, законом збільшено дохідну та видаткову частини Державного бюджету України на 2014 рік, а також одночасно збільшено граничний обсяг державного боргу. Додаткові бюджетні доходи запропоновано отримати за рахунок надходжень, зокрема, від: податку на доходи фізичних осіб; плати за користування надрами; програм допомоги Європейського Союзу; акцизного збору; неподаткових надходжень тощо.
Разом із тим запропоновано зменшити видатки на фінансування органів влади та низки бюджетних програм.
Законом «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України» скасовується:
- пільгове оподаткування податком на прибуток підприємств прибутку суб'єктів готельної діяльності та підприємств галузі електроенергетики, які виробляють електричну енергію виключно з відновлювальних джерел енергії;
- оподаткування за зниженою ставкою (10%) прибутку, отриманого від операцій з цінними паперами та деривативами;
- звільнення від оподаткування ПДВ операцій з постачання лісоматеріалів, паливної деревини, відходів лісопереробної промисловості;
- скасування оподаткування за нульовою ставкою ПДВ послуг з перевезення пасажирів швидкісними потягами Інтерсіті + тощо.
Крім того, продовжено до 31 грудня 2014 року включно режим звільнення від оподаткування ПДВ операцій з експорту зернових і технічних культур.
Законом тимчасово, до 1 січня 2015 року, збільшено ставки плати за користування надрами для природного газу, який реалізується не для потреб населення: для газу з покладів до 5 км – з 28% до 55%, для газу з покладів понад 5 км – з 15% до 28%. На цей самий період встановлено ставки плати у розмірі 45% для нафти і конденсату з покладів до 5 км та 21% - понад 5 км та плата за користування надрами для залізної руди у розмірі 8% від її вартості з урахуванням вмісту хімічно чистого металу.
До кінця року запроваджено новий загальнодержавний збір – військовий. Зазначений збір буде стягуватися за ставкою 1,5% з доходів фізичних осіб у формі заробітної плати, інших заохочувальних та компенсаційних виплат або інших виплат і винагород, які нараховуються (виплачуються, надаються) платнику у зв'язку з трудовими відносинами та за цивільно-правовими договорами.
Збір також буде стягуватися у разі виграшу у державну та недержавну грошову лотерею, виграшу гравця (учасника), отриманого від організатора азартної гри.
Також з метою забезпечення збалансованості та фінансової стабільності бюджетів соціальних фондів запропоновано внести зміни до деяких законодавчих актів України щодо надання права Уряду встановлювати пропорції розподілу ЄСВ між фондами соціального страхування та закріпити законодавчо норму щодо затвердження Кабінетом Міністрів України бюджетів фондів загальнообов'язкового державного соціального страхування.
Усі ці та інші зміни, ініційовані Урядом, покликані створити умови для збільшення надходжень до бюджету.
Разом з тим, Парламент відправив на доопрацювання законопроект «Про внесення змін до деяких законів України щодо реформування системи управління Єдиною газотранспортною системою України».
Харківщина: за сім місяців зібрано 6,41 млрд. грн. податків та зборів
Протягом січня-липня 2014 року по Головному управлінню Міністерства доходів і зборів Харківської області (без СДПІ ВПП у м. Харкові) забезпечено збір - 6,41 млрд. грн. платежів до бюджетів усіх рівнів. Це на 644,4 млн. грн. більше ніж за відповідний період минулого року.
Так, до Державного бюджету за 7 місяців мобілізовано 3,7 млрд. гривень, з них до загального фонду Державного бюджету – 3,6 млрд. грн. Додатково надійшло 130,9 млн. гривень.
У липні 2014 року забезпечено збір 987,9 млн. грн. платежів до бюджетів усіх рівнів, що на 147,9 млн. грн. більше ніж за відповідний період минулого року. Додатково скарбниця держави отримала 58,2 млн. гривень.
Також приділяється велика увага наповненню місцевих бюджетів, кошти з яких направляються на розвиток нашого міста і області та забезпечення благополуччя мешканців Слобожанщини.
Завдяки налагодженій роботі податково-митних експертів до місцевого бюджету протягом січня-липня 2014 року надійшло 2,7 млрд. грн., що на 3,2% або на 85,8 млн. грн. більше надходжень минулорічного показника. Додатково місцевий бюджет отримав 162,6 млн. гривень.
У липні 2014 року до місцевого бюджету надійшло 449,8 млн. грн., що на 4,7 % або на 20,1 млн. грн. більше надходжень липня 2013 року.
В ГУ Міндоходів у Харківській області зазначають, що незважаючи на непросту соціально-економічну ситуацію, бізнес регіону сумлінно та вчасно сплачує податки. В той же час відомство проводить цільоспрямовану роботу з викорінювання такого негативного явища як «податкова яма» та «партизани».
Нагадаємо, що напередодні співробітники податкової міліції Харківщини ліквідували «конвертаційний» центр на 180 млн. грн.
Ігор Білоус: Лише радикальні зміни та рішучі дії дозволять нам жити по-новому
«На сьогодні головним внутрішнім ворогом в Україні є корупція, яка за останні роки набула загрозливих масштабів. І лише ефективна та скоординована взаємодія усіх органів державної влади, суспільства, підприємців та бізнесу всіх рівнів дозволить остаточно побороти це ганебне явище та створити такі умови, аби воно назавжди зникло», – заявив Голова ДФС України Ігор Білоус під час засідання ІІІ Антикорупційного форуму.
Основними питаннями, що цікавили представників бізнесу та громадськість стали практичні заходи влади у напрямі боротьби з корупцією.
«Усі наші сьогоднішні ініціативи, пропозиції та дії спрямовані, в першу чергу, на те, аби очистися і унеможливити повторення колишніх помилок. Саме для цього ми розробляємо законопроекти, які дозволять уникнути злочинних схем з відшкодуванням ПДВ. В минулому назавжди мають залишитися так звані площадки, «податкові ями», конвертаційні центри», – наголосив Ігор Білоус.
Вже схвалено зміни до Податкового кодексу України, які дозволять вирішити проблему існування фіктивного податкового кредиту. Нова система електронного адміністрування ПДВ дозволить проводити в автоматичному режимі як відшкодування цього податку, так і його збір. А це, у свою чергу знизить тиск на бізнес, зменшить вплив людського фактору та, відповідно, рівень корупції. На черзі – зміни до адміністрування єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування. У цьому напрямі усі зусилля працівників ДФС спрямовані на виведення зарплат «із тіні» та зменшення шаленого попиту на готівку.
Серед заходів по боротьбі з корупцією одним з головних є розвиток електронних сервісів, який має призвести до того, щоб чиновник взагалі не торкався документа.
«Необхідно створити такі умови для бізнесу, аби його робота з податковими та митними органами була простою, зрозумілою та прозорою. І бізнес сам ініціює такі зміни. Оскільки у суспільстві у цей надскладний у новітній історії України час є однозначна позиція. Лише радикальні зміни та кардинальні дії дозволять нам жити по-новому, жити краще», – підкреслив Ігор Білоус.
Таку боротьбу, запевнив очільник служби, ДФС готове розпочати на власному прикладі. За його словами, зі зміною у назві відомства, змінюється і підхід до кадрового питання. Професійність, відданість та порядність - це основні вимоги до тих, хто працюватиме у ДФС. «У цьому ми дуже розраховуємо на підтримку та допомогу з боку громадськості. Створена при нашому відомстві Кадрова Рада буде дуже важливим фільтром у підборі кадрів та запорукою успіху нашого реформування», – наголосив Ігор Білоус.
Новостворена рада контролюватиме прозорість процедур призначення посадових осіб на керівні посади в органах ДФС, розглядатиме кандидатури претендентів на посади та надаватиме керівництву служби рекомендації щодо такого призначення.
«Ще раз хочу наголосити, що кадрової політики, яка заснована на роздачі посад та політичній лояльності співробітників, у нашому відомстві не буде. Тому що це підриває ефективність служби і призводить до корупції. Ми будемо жорстко боротися з корупцією, як усередині відомства, так і навколо. І завдяки спільним зусиллям з СБУ, Генпрокуратурою та МВС, а, головне, за підтримки громадськості, ми це зробимо», – заявив Ігор Білоус.
Кількість користувачів „Електронного кабінету платника податків” склала майже 78 тисяч
Протягом першого півріччя 2014 року он – лайн сервісом Державної фіскальної служби України „Електронний кабінет платника податків” скористалось понад 77 тис. платників. З них юридичні особи – понад 55 тис., фізичні – понад 22 тис. За допомогою цього сервісу у січні – червні цього року подано майже 145 тис. документів.
Серед різноманітних можливостей сервісу найбільшою популярністю у платників користуються розділи „Формування і подання податкової звітності” та „Календар платника”.
Варто зазначити, що „Електронний кабінет” став в нагоді насамперед тим платникам, які приділяють максимальну увагу впровадженню сучасних інформаційних технологій у свою діяльність. Для допомоги користувачам, на головній сторінці „Електронного кабінету платника” розміщено інструкцію щодо його експлуатації, а у розділі сервісу „Довідкова система” – детальна інструкція по роботі з системою.
Крім того, скористатися послугами зазначеного сервісу можуть не тільки власники посилених сертифікатів ключів електронного підпису, наданих АЦСК Держфіскслужби, а й платники, які отримали ключі у АЦСК „Мастеркей” та АЦСК „ИВК”.
Нагадуємо, що увійти до „Електронного кабінету” можна за адресою kpp.minrd.gov.ua або за гіперпосиланням „Електронний кабінет платника податків” на порталі Міндоходів. Для цього потрібно авторизуватися за допомогою електронного цифрового підпису (ключа).
Хто являється суб’єктами зовнішньоекономічної діяльності України
Суб’єктами зовнішньоекономічної діяльності в Україні є:
- фізичні особи – громадяни України, іноземні громадяни та особи без громадянства, які мають цивільну правоздатність і дієздатність згідно з законами України і постійно проживають на території України;
- юридичні особи, зареєстровані як такі в Україні і які мають постійне місцезнаходження на території України (підприємства, організації та об’єднання всіх видів, включаючи акціонерні та інші види господарських товариств, асоціації, спілки, концерни, консорціуми, торговельні доми, посередницькі та консультаційні фірми, кооперативи, кредитно-фінансові установи, міжнародні об’єднання, організації та інші), в тому числі юридичні особи, майно та/або капітал яких є повністю у власності іноземних суб’єктів господарської діяльності;
- об’єднання фізичних, юридичних, фізичних і юридичних осіб, які не є юридичними особами згідно з законами України, але які мають постійне місцезнаходження на території України і яким цивільно-правовими законами України не заборонено здійснювати господарську діяльність; - структурні одиниці іноземних суб’єктів господарської діяльності, які не є юридичними особами згідно з законами України (філії, відділення тощо), але які мають постійне місцезнаходження на території України;
- спільні підприємства за участю суб’єктів господарської діяльності України та іноземних суб’єктів господарської діяльності, зареєстровані як такі в Україні і які мають постійне місцезнаходження на території України;
- інші суб’єкти господарської діяльності, передбачені законами України.
Зазначене визначено Законом України від 16.04.91 №959-ХІІ „Про зовнішньоекономічну діяльність” із змінами та доповненнями.
Парламент підтримав Урядові законопроекти щодо змін до бюджету та податкового законодавства
31 липня Верховна Рада України ухвалила зміни до закону «Про Державний бюджет України на 2014 рік» і зміни до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України.
Як раніше зазначав Міністр фінансів Олександр Шлапак, зміни до бюджету пов’язані із нагальною потребою у коштах на проведення військових операцій, а також на відновлення інфраструктури визволених від терористів територій Донецької та Луганської областей.
Зокрема, законом збільшено дохідну та видаткову частини Державного бюджету України на 2014 рік, а також одночасно збільшено граничний обсяг державного боргу. Додаткові бюджетні доходи запропоновано отримати за рахунок надходжень, зокрема, від: податку на доходи фізичних осіб; плати за користування надрами; програм допомоги Європейського Союзу; акцизного збору; неподаткових надходжень тощо.
Разом із тим запропоновано зменшити видатки на фінансування органів влади та низки бюджетних програм.
Законом «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України» скасовується:
- пільгове оподаткування податком на прибуток підприємств прибутку суб'єктів готельної діяльності та підприємств галузі електроенергетики, які виробляють електричну енергію виключно з відновлювальних джерел енергії;
- оподаткування за зниженою ставкою (10%) прибутку, отриманого від операцій з цінними паперами та деривативами;
- звільнення від оподаткування ПДВ операцій з постачання лісоматеріалів, паливної деревини, відходів лісопереробної промисловості;
- скасування оподаткування за нульовою ставкою ПДВ послуг з перевезення пасажирів швидкісними потягами Інтерсіті + тощо.
Крім того, продовжено до 31 грудня 2014 року включно режим звільнення від оподаткування ПДВ операцій з експорту зернових і технічних культур.
Законом тимчасово, до 1 січня 2015 року, збільшено ставки плати за користування надрами для природного газу, який реалізується не для потреб населення: для газу з покладів до 5 км – з 28% до 55%, для газу з покладів понад 5 км – з 15% до 28%. На цей самий період встановлено ставки плати у розмірі 45% для нафти і конденсату з покладів до 5 км та 21% - понад 5 км та плата за користування надрами для залізної руди у розмірі 8% від її вартості з урахуванням вмісту хімічно чистого металу.
До кінця року запроваджено новий загальнодержавний збір – військовий. Він справлятиметься за ставкою 1,5% з доходів фізичних осіб у формі заробітної плати, інших заохочувальних та компенсаційних виплат або інших виплат і винагород.
Також з метою забезпечення збалансованості та фінансової стабільності бюджетів соціальних фондів запропоновано внести зміни до деяких законодавчих актів України щодо надання права Уряду встановлювати пропорції розподілу ЄСВ між фондами соціального страхування та закріпити законодавчо норму щодо затвердження Кабінетом Міністрів України бюджетів фондів загальнообов'язкового державного соціального страхування.
Усі ці та інші зміни, ініційовані Урядом, покликані створити умови для збільшення надходжень до бюджету.
Разом з тим, Парламент відправив на доопрацювання законопроект «Про внесення змін до деяких законів України щодо реформування системи управління Єдиною газотранспортною системою України».
Фіскальна служба обіцяє перевіряти тільки ті підприємства, які ухиляються від сплати податків
Державна фіскальна служба України має намір у липні-вересні скоротити кількість планових документальних перевірок підприємств порівняно з аналогічним періодом минулого року на 14%, повідомила прес-служба відомства. "До план-графіку проведення документальних перевірок на 3-й квартал цього року включено 1,2 тис. суб'єктів господарювання.
Порівняно з відповідним періодом минулого року кількість підприємств, які планово перевірятимуться, зменшено на 14%", - говориться в повідомленні. За даними ДФС, у першому півріччі було здійснено 2,8 тис. планових перевірок, які залишилися на рівні минулого року. У держслужбі повідомили, що попередній відбір платників, які перевірятимуться, проходить з використанням автоматизованої ризикоорієнтованої системи. "Тобто перевіряються тільки ті підприємства, які свідомо не платять або платять не в повному обсягу платежі до бюджету, використовуючи схеми мінімізації чи ухилення від сплати податків", - говориться в повідомленні. Періодичність проведення документальних перевірок платників податків залежить від ступеня ризику їх діяльності.
Зокрема, платники з незначним ступенем ризику включаються в план-графік перевірок не частіше, ніж раз на три календарні роки, з середнім - не частіше, ніж раз на два роки, і з високим - не частіше, ніж один раз на рік, нагадали у прес-службі. Крім того, у відомстві відзначили, що на сьогоднішній день триває автоматизація процесів проведення камеральних перевірок. Зокрема, за допомогою нового сервісу "Електронна камеральна перевірка" автоматизовано процес проведення таких перевірок.
Реформа єдиного соцвнеску дозволить вивести зарплати з тіні - голова фіскальної служби
Голова Державної фіскальної служби Ігор Білоус вважає, що реформування єдиного соціального внеску (ЄСВ), яке передбачає зменшення ставки і розширення бази оподаткування, дасть змогу вивести зарплати українців з тіні.
Про це Білоус заявив на антикорупційному форумі у п'ятницю, коментуючи заяву прем'єр-міністра України Арсенія Яценюка про внесення законопроекту про ЄСВ на наступне сесійне засіданні Верховної Ради. "Що нам це дасть? Зменшення великого попиту на готівку, яка роздається в конвертах і видається у вигляді зарплати. . Зменшиться попит на готівку - зменшиться і пропозиція. Це системний підхід, з яким ми йдемо до бізнесу, суспільства, уряду, який нас підтримує. Сподіваємося, підтримають і депутати", - сказав Білоус.
Частина нерухомості здана в оренду – пільга відсутня
Якщо фізична особа-власник об’єкта житлової нерухомості (частини об’єкта житлової нерухомості) здає в оренду його частину (одну із кімнат квартири, будинку тощо), то пільга із сплати податку, у вигляді зменшення бази оподаткування, на такий об’єкт не надається.
Нагадаємо, що відповідно до п.п. 265.2.1 п. 265.2 ст.265 Податкового кодексу України об’єктом оподаткування податком на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, є об’єкт житлової нерухомості, в тому числі його частка.
Абзацами 1-5 п.п. 265.4.1 п. 265.4 ст. 265 цього ж Кодексу передбачено пільги зі сплати податку. Проте пільги із сплати податку не надаються на об’єкти оподаткування, що використовуються їх власниками з метою одержання доходів (здаються в оренду, лізинг, використовуються у підприємницькій діяльності).
Скаржимось на постачальника у реєстрі виданих та отриманих податкових накладних
Платник податку, який до податкової декларації з ПДВ за звітний податковий період подає заяву зі скаргою на постачальника з метою включення сум ПДВ до складу податкового кредиту, у розділі ІІ «Отримані податкові накладні» реєстру виданих та отриманих податкових накладних зазначає:
- у графі 1 - номер запису товарного чека або іншого розрахункового документа, що засвідчує факт сплати податку у зв’язку з придбанням таких товарів/послуг або первинного документа, складеного відповідно до Закону України від 16 липня 1999 року № 996-XIV «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» із змінами та доповненнями (далі – Закон № 996), що підтверджує факт отримання таких товарів/послуг. Указаний номер запису переноситься на зазначений документ;
- у графі 2 - дату отримання товарного чека або іншого розрахункового документа, що засвідчує факт сплати податку у зв’язку з придбанням таких товарів/послуг або первинного документа, складеного відповідно до Закону № 996, що підтверджує факт отримання таких товарів/послуг;
- у графах 3, 4 - дату складання та порядковий номер товарного чека або іншого розрахункового документа, що засвідчує факт сплати податку у зв’язку з придбанням таких товарів/послуг або первинного документа, складеного відповідно до Закону № 996, що підтверджує факт отримання таких товарів/послуг;
- у графі 5 - позначку «ЗП»;
- у графах 6, 7 - реквізити постачальника (найменування, індивідуальний податковий номер), на якого таким платником подається скарга;
- у графі 8 - загальну суму, включаючи ПДВ;
- у графах 9, 11, 13 та 15 - вартість товарів/послуг та необоротних активів без ПДВ;
- у графах 10, 12, 14 та 16 - сплачену (нараховану) суму ПДВ за товарами/послугами та необоротними активами, визначену, виходячи з їх вартості, зазначеної у графах 9, 11, 13 та 15 (відповідно).
На виплати, які компенсуються з бюджету мобілізованим працівникам, ЄСВ не нараховується
За працівниками, призваними на військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період, але не більше одного року, зберігаються місце роботи, посада і компенсується із бюджету середній заробіток. Виплата таких компенсацій із бюджету в межах середнього заробітку проводиться за рахунок коштів Державного бюджету України в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.
При цьому єдиний соціальний внесок на такі виплати з бюджету на особливий період не нараховується.
Мобілізована особа одночасно перебуває в трудових відносинах з підприємством, а також перебуває на обліку у військовій частині.
Отже, у Звіті про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування до органів доходів і зборів (додаток 4 до Порядку формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, затвердженого наказом Міністерства доходів і зборів України від 09.09.2013 № 454) (далі - Звіт), суми середньої заробітної плати і календарні дні перебування в трудових відносинах осіб, призваних на військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період, визначаються з урахуванням такого.
У таблиці 5 до Звіту дата мобілізації не зазначається.
Інформація про особу у таблиці 6 до Звіту відображається з обов’язковим зазначенням реквізитів: 11 «Місяць та рік, за який проведено нарахування»; 15 «Кількість календарних днів перебування у трудових/ЦП відносинах протягом звітного місяця»; 17 «Загальна сума нарахованої заробітної плати/доходу (усього з початку звітного місяця)».
Реквізити 18 та 19 у таблиці 6 до Звіту не заповнюються.
Військові частини та органи, які виплачують грошове забезпечення військовослужбовцям (крім військовослужбовців строкової та альтернативної служби), особам рядового і начальницького складу заповнюють таблицю 4 до Звіту.
Детальніше про це – у спільному листі Державної фіскальної служби та Пенсійного фонду України від 22.07.2014 р. № 1271/7/9-99-17-03-01-17, № 19426/05-10.
Виплата заробітної плати – основа стабільності суспільства
«Актуальною темою сьогодення є боротьба з виплатою заробітної плати у „конвертах”, реалізація гарантій оплати праці та організація заходів недопущення виникнення заборгованості з виплати заробітної плати»,- підкреслює начальник Вовчанської ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківської області Володимир Борисенко.
Підприємства, установи, організації та громадяни – суб’єкти підприємницької діяльності, при виплаті заробітної плати повинні дотримуватись чинного законодавства, нести відповідальність за навмисне ухилення від сплати податків і порушення норм законодавства щодо виплати заробітної плати.
Роботодавці, котрі відмовляються від офіційного працевлаштування своїх працівників, найбільшої шкоди завдають, в першу чергу, робітникам, адже неналежне оформлення трудових відносин позбавляє людей можливості захисту своїх прав та не дає змоги напрацювати стаж, необхідний в майбутньому для призначення пенсії.
Своєчасна й повна сплата податків і платежів, а також забезпечення заробітною платою працівників у розмірі не менше мінімальних соціальних стандартів – це обов’язок кожного роботодавця щодо соціального захисту своїх працівників.
За якою ставкою податку на доходи фізосіб оподатковується виграш у державну грошову лотерею, якщо його розмір перевищує 50 мінімальних заробітних плат?
Якщо виграш у державну грошову лотерею перевищує 50 мінімальних заробітних плат, то такий дохід підлягає оподаткуванню за ставками, визначеними п. 167.1 ст. 167 Податкового кодексу України (15% та 17%).
«Згідно з положеннями Податкового кодексу України до загального місячного (річного) оподаткованого доходу включається, зокрема, дохід у вигляді виграшів та призів у державну грошову лотерею в розмірах, що перевищує 50 мінімальних заробітних плат, розмір якої встановлюється законодавством», - наголошує начальник Вовчанської ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області Володимир Борисенко.
Згідно із п. 167.1 ст. 167 Податкового кодексу ставка податку становить 15 відсотків бази оподаткування щодо доходів, нарахованих (виплачених, наданих) (крім випадків, визначених у п. 167.2 – 167.5 Кодексу) у тому числі, але не виключно у формі заробітної плати, інших заохочувальних та компенсаційних виплат або інших виплат і винагород, які нараховуються (виплачуються, надаються) платнику у зв’язку з трудовими відносинами та за цивільно-правовими договорами; виграшу в державну та недержавну грошову лотерею, виграш гравця (учасника), отриманий від організатора азартної гри.
Якщо база оподаткування, яка визначена з урахуванням норм п. 164.6 ст. 164 Податкового кодексу щодо доходів, зазначених в абз. першому п. 167.1 ст. 167 цього ж Кодексу, в календарному місяці перевищує десятикратний розмір мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного податкового року, до суми такого перевищення застосовується ставка 17 відсотків.
Нарахування «авансів» при переході зі спрощеної системи оподаткування на загальну
«Фізичні особи-підприємці, які протягом звітного року перейшли зі спрощеної на загальну систему оподаткування, подають податкову декларацію за результатами звітного кварталу, в якому відбувся перехід на загальну систему оподаткування, та самостійно розраховують і сплачують у строки, встановлені п.п. 177.5.1 п. 177.5 ст. 177 Податкового кодексу України, авансові платежі на кожний наступний квартал звітного року із розрахунку не менше як 100 відсотків суми податку за результатами першого звітного кварталу на загальній системі оподаткування», - наголошує начальник Вовчанської ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області Володимир Борисенко.
Відповідно до п.п. 177.5.2 п. 177.5 ст. 177 Податкового кодексу фізичні особи-підприємці, які зареєстровані протягом року в установленому законодавством порядку або перейшли із спрощеної системи оподаткування на загальну подають податкову декларацію за результатами звітного кварталу, в якому розпочата така діяльність або відбувся перехід на загальну систему оподаткування.
Платники податку розраховують та сплачують авансові платежі у строки, визначені п.п. 177.5.1 п. 177.5 ст. 177 Кодексу, що настануть у звітному податковому році, а саме, авансові платежі з податку на доходи фізичних осіб розраховуються підприємцем самостійно, але не менше як 100 відсотків річної суми податку з оподатковуваного доходу за минулий рік (у співставних умовах), та сплачують до бюджету по 25 відсотків щокварталу (до 15 березня, до 15 травня, до 15 серпня і до 15 листопада).
СПЛАТА ЗА ЗЕМЛЮ ГРОМАДЯНАМИ ЗАКІНЧУЄТЬСЯ 27 СЕРПНЯ
Земельні відносини в Україні посідають і посідатимуть одне з чільних місць в житті Держави та суспільства. Тому цілком очевидно, що податкові органи приділяють максимум уваги щодо правильності нарахування та своєчасності сплати громадянами за землю. Адже, плата за землю – це один із видів доходів місцевих бюджетів. І, від надходжень цього податку в тому числі залежить добробут нашого міста та регіону в цілому.
Власники землі та землекористувачі сплачують за землю з дня виникнення права власності або права користування земельною ділянкою. У разі припинення права власності або права користування плата за землю здійснюється за фактичний період перебування землі у власності або користуванні у поточному році.
Нарахування відповідних сум громадянам проводять фахівці органів Міндоходів щороку. Нараховані суми земельного податку та орендної плати за земельні ділянки зазначаються в повідомленні – рішенні, яке надсилається або вручається платникам податку до 1 липня поточного року. Протягом 60-ти днів з дня отримання такого повідомлення, настає останній термін сплати. В цьому році - це 27 серпня 2014 року.
Пам’ятайте - неотримання повідомлення не звільняє громадян від відповідальності.
Екологічний податок за утилізацію автомобілів: за III квартал звітувати не потрібно!
Закон України від 08.04.2014 року №1191-VII, яким скасовано екологічний податок за утилізацію знятих з експлуатації транспортних засобів, набрав чинності з 18.04.2014 року.
Оскільки звітним податковим періодом для екологічного податку є квартал, то платники екологічного податку за утилізацію знятих з експлуатації транспортних засобів до 11 серпня 2014 року подають Податкову декларацію з екологічного податку за II квартал 2014 року, вказуючи в ній кількість реалізованих транспортних засобів на внутрішньому ринку України за період з 01.04.2014 року по 17.04.2014 року (включно).
За III квартал 2014 року та наступні податкові періоди зазначені особи не подають податкові декларації з екологічного податку за утилізацію знятих з експлуатації транспортних засобів.
Змінилися ставки ЄСВ
Відповідно Закону України «Про запобігання фінансової катастрофи та створення передумов для економічного зростання в Україні» з 1 травня 2014 року для осіб, які виявили бажання брати участь в одному з видів загальнообов’язкового державного соціального страхування, змінено розмір єдиного внеску.
Це стосується наступних категорій осіб:
- для членів фермерського господарства, особистого селянського господарства розмір єдиного внеску за видами загальнообов’язкового державного соціального страхування на загальнообов’язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття становить 0,5%, пенсійне страхування - 34,3%;
- громадяни України, які працюють за межами України та повинні добровільно сплачувати на загальнообов’язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття - 0,5%.
Оперативники Міндоходів Харківщини виявили фальсифіковану горілку
Працівники оперативно-слідчих підрозділів ГУ Міндоходів у Харківській області виявили факт незаконного зберігання лікеро-горілчаних виробів на одному зі складів міста. Горілка, яка потрапила зі складу у продаж, мало не позбавила людину життя.
Про це розповідає начальник відділу протидії незаконному обігу підакцизних товарів ОУ ГУ Міндоходів у Харківській області Олександр Черкас.
41-річна мешканка Харкова придбала в одному з кафе міста горілку. Однак, у той же день жінка потрапила до лікарні. Діагноз – отруєння сурогатами алкоголю.
По даному факту заведено кримінальне провадження за ознаками злочину, передбачених ч.3 ст.204 КК України, у ході якого працівники податкової міліції перевірили канали, з яких дана горілка потрапляла до роздрібної торгівельної мережі. Так оперативники виявили склад, де зберігалися тисячі пляшок алкогольних напоїв. Коньяк, настоянки, вино, горілка – усе це транспортувалося та в подальшому продавалося харків’янам.
Завідував цією алкогольною отрутою 26-річний харків’янин. У чоловіка не було жодних документів, які б дозволяли йому вести свій «бізнес»: ані державної реєстрації як суб’єкта підприємницької діяльності, ані ліцензії на право здійснення торгівлі підакцизними товарами.
У ході оперативних дій співробітники оперативного управління встановили, що «підприємець» діяв не сам. Виконуючи обв’язки комірника, він «прийняв» до свого «бізнесу» одного водія та експедитора, який вирішував організаційні питання по збуту алкоголю. Так вони розповсюджували свій товар у кафе, магазинах та інших роздрібних торгівельних об’єктах.
«В ході оперативних дій були вилучені алкогольні напої у кількості більше 19 тисяч пляшок на загальну суму 969 тис. грн. та рідина з характерним запахом спирту у баклажках ємкістю 5 л. у кількості 299 штук на загальну суму 52 тис. грн.,- зазначає Олександр Черкас. - Усього ж з даного складу вилучено товару на загальну суму в 1 млн. 21 тис. грн.»
На теперішній час встановлюються особи, які причетні до скоєння злочину, канали постачання даної лікеро-горільчаної продукції та походження фальсифікату.
ДФС та АППУ готові до оновленої та взаємовигідної співпраці
Державна фіскальна служба зацікавлена у співпраці з громадськими організаціями щодо ефективного проведення податково-митних реформ. Про це заявив Голова ДФС Ігор Білоус 18 липня, під час зустрічі з керівниками Асоціації платників податків України.
«Перед нами стоїть надважливе завдання – наповнення Державного бюджету. А в нинішніх умовах це означає — забезпечити усім необхідним армію та правоохоронні органи для успішного проведення Антитерористичної операції, а, головне, зберегти соціальний мир та спокій, регулярно виплачуючи пенсії, зарплати лікарям, вчителям та іншим працівникам бюджетної сфери, а також інші соціальні виплати. Для ефективної роботи ДФС ми посилили боротьбу з корупцією, ми проведемо податкову та митну реформи, відбудуться зміни в роботі самого відомства. І нас не зупинить те, що все це ми будемо роботи в умовах війни на сході країни, де терористи фактично знищують бізнес. Ми маємо спільну мету з Асоціацією платників податків — врятувати економіку і зберегти країну», – сказав Ігор Білоус.
Він, зокрема, зазначив, що фахівці служби вже розробили альтернативний варіант електронного адміністрування ПДВ, який унеможливить махінації з цим податком. Цю систему вже погодила технічна місія МВФ і наразі триває її опрацювання з Нацбанком. На черзі – зниження ставок єдиного внеску на державне загальнообов’язкове страхування.
«У нас два пріоритети – податок на додану вартість та єдиний соціальний внесок. За все одночасно взятися неможливо. Ми повинні робити радикальні реформи, але при цьому відчувати потреби бізнесу. Не можна одразу ж побудувати швейцарську систему оподаткування, адже ми одразу втратимо половину платників податків. Бізнес сьогодні на межі виживання – і ми маємо тонко відчувати цей перехідний період», – наголосив Ігор Білоус.
У свою чергу очільники АППУ запевнили керівництво ДФС у зацікавленості у якнайшвидшому проведенні таких реформ та запевнили про свою готовність до співпраці у цьому напрямі.
«Ми очікуємо того ж, що й усе наше суспільство – реформ. Асоціація готова та буде допомагати у реформуванні податкової та митної систем. Для цього ми задіємо всі наші відділення у регіонах, залучимо наших кращих фахівців, які мають досвід роботи у цій сфері», – сказав Президент АППУ Василь Матійчик.
Учасники зустрічі також обговорили процедуру проведення податкових перевірок, заходи у рамках протидії корупції в податкових та митних органах, запровадження принципу «єдиного вікна» для подачі звітності та удосконалення сервісів для платників податків.
«Дуже важливим завданням є удосконалення електронних сервісів. Ми маємо мінімізувати спілкування податківців з бізнесом і це стане реальною протидією корупції. Перебудувати ментальність наших громадян дуже складно, але без цього ефективність боротьби з корупційними проявами значно знижується. Електронне спілкування фактично усуває податківця від таких неправомірних ризиків»,– підкреслив Ігор Білоус.
Оновлено форми реєстраційних документів для отримання послуг електронного цифрового підпису від АЦСК ІДД Міндоходів
У зв’язку з внесенням змін до окремих нормативно-правових актів оновлено форми реєстраційних документів для отримання послуг електронного цифрового підпису від Акредитованого центру сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту Міндоходів (далі – АЦСК ІДД Міндоходів).
Використання нових форм реєстраційних документів для всіх клієнтів АЦСК ІДД Міндоходів з 16.06.2014 року є обов’язковим.
Нагадаємо, що з 1 січня поточного року Акредитований центр сертифікації ключів перейшов на використання двох посилених сертифікатів відкритого ключа. Такий формат криптографічних повідомлень унеможливить підробку ключів та посилить захист інформації від сторонніх осіб.
Для зручності користувачів всі сертифікати, які були отримані до 1 січня 2014 року, також є дійсними протягом 2 років з моменту їх отримання.
Нові форми реєстраційних документів можна завантажити з офіційного інформаційного ресурсу АЦСК ІДД Міндоходів http://acskidd.gov.ua. Також, там можна переглянути інформацію щодо режиму роботи, перелік представництв АЦСК ІДД Міндоходів, бланки документів, зразки їхнього заповнення, перелік необхідних для реєстрації документів.
На Харківщині зареєстровано більше 260 тисяч суб’єктів господарювання
На сьогоднішній день в органах Міндоходів області перебуває 267 587 платників податків. За словами в.о. заступника начальника Головного управління Міндоходів у Харківській області Світлани Пажиної, з них 72 910 юридичних осіб та 193 948 фізичних осіб – підприємців. У порівнянні з минулим роком загальна кількість платників податків збільшилась на 4 075 суб’єкта господарювання.
На податковий облік у липні вже взято 720 платників податків, з них 170 юридичних осіб та 550 фізичних осіб – підприємців.
Окрім того, з початку року у Державному реєстрі фізичних осіб-платників податків зареєструвалось 18 695 фізичних осіб, зокрема 1 059 іноземців (отримали «ідентифікаційні номери»). При цьому лише у липні поточного року зареєстровано 2 386 фізичних осіб, з яких 105 – мешканці інших країн.
Термін завершення імпортної операції без увезення на територію України за зовнішньоекономічними договорами (контрактами)
Строк завершення імпортної операції без увезення товару на територію України за зовнішньоекономічними договорами (контрактами) не може перевищувати 180 календарних днів з моменту здійснення резидентом авансового платежу або виставлення векселя на користь нерезидента. У разі проведення розрахунків у формі документарного акредитиву - з моменту здійснення уповноваженим банком платежу на користь нерезидента.
Імпортна операція резидента без увезення товару на територію України вважається завершеною за наявності однієї з таких умов:
- нарахування виручки, одержаної від нерезидента, на рахунок резидента в уповноваженому банку в разі продажу нерезиденту товару за межами України;
- подання документів, що підтверджують використання резидентом товару за межами України, перелік яких визначається Національним банком.
Порядок визначення строку та умов завершення імпортної операції без увезення товару на територію України, затверджено Постановою Кабінету Міністрів від 05 грудня 2007 року №1392. Дія цього Порядку поширюється на всіх суб’єктів господарювання - резидентів незалежно від форми власності.
Інформацію стосовно бізнес-партнерів можна знайти на веб-порталі Міндоходів
На офіційному веб-порталі Міндоходів (www.minrd.gov.ua) функціонує сервіс «Дізнайся більше про свого бізнес-партнера», який знаходиться на головній сторінці веб-порталу.
Зокрема, для перевірки надійності ділового партнера достатньо знати його код ЄДРПОУ або його назву.
З цим та іншими роз’ясненнями можна ознайомитися у загальнодоступному інформаційно-довідковому ресурсі (головна сторінка веб-порталу Міндоходів, сервіс «Інформаційно-довідковий ресурс», дане роз’яснення у категорії 139.04).
Відповідальність за несвоєчасне подання податкових декларацій з плати за землю
ідповідно до п. 286.2 ст. 286 Податкового кодексу України платники плати за землю самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному органу доходів і зборів за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік. - наголошує начальник Вовчанської ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області Володимир Борисенко.
«Податкове зобов’язання щодо плати за землю, визначене у податковій декларації на поточний рік сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця. Такий порядок визначений ст. 287 Податкового кодексу України»,- - наголошує начальник Вовчанської ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області Володимир Борисенко.
Пунктом 120.1 ст. 120 Податкового кодексу України встановлено, що неподання або несвоєчасне подання платником податків або іншими особами, зобов’язаними нараховувати та сплачувати податки, збори податкових декларацій, тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 170 гривень за кожне таке неподання або несвоєчасне подання.
Ті самі дії, вчинені платником податків, до якого протягом року було застосовано штраф за таке порушення, тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 1020 гривень за кожне таке неподання чи несвоєчасне подання.
Вовчанська ОДПІ звертає увагу роботодавців щодо надання податкової соціальної пільги працівникам, які працюють неповний робочий день. Відповідно до п.169.1. ст.169 Податкового кодексу України від 2 грудня 2010р. №2755-ІУ, платник податку (працівник) має право на зменшення суми загального місячного оподаткованого доходу, отриманого від одного роботодавця у вигляді заробітної плати (інші прирівняні до неї згідно із законодавством виплати, компенсації та винагороди), якщо його розмір не перевищує суми, що дорівнює розміру місячного прожиткового мінімуму ( у 2014р. – 1218,00 грн.), діючого для працездатної особи на 1 січня звітного року, помноженого на 1,4 та округленого до найближчих 10 грн. У 2014 році розмір заробітної плати, що дає право на податкову соціальну пільгу, становить – 1710грн.
Отже фізична особа, яка працює неповний робочий день, має право на податкову соціальну пільгу за умови якщо розмір її заробітної плати не перевищує граничного розміру для отримання такої пільги.
Вовчанська ОДПІ звертає увагу фізичних осіб – підприємців, які перейшли протягом поточного року зі спрощеної на загальну систему оподаткування, щодо нарахування та сплати авансових платежів на підставі квартальної податкової декларації, яка подається ними після закінчення кварталу в якому відбувся перехід.
Платники податку розраховують та сплачують авансові платежі в строки, визначені пп.177.5.1 п.177.5 ст.177 ПКУ, що настануть у звітному податковому році. Наприклад, якщо платник податків перейшов на загальну систему оподаткування з ІІ кварталу, то податкова декларація подається після закінчення цього кварталу, а також самостійно нараховуються авансові платежі з урахуванням суми податку, що нараховується на доходи, вказані в поданій декларації.
На замітку платникам єдиного податку
Неведення обліку або неналежне ведення обліку доходів та витрат суб’єктами господарювання, для яких законами України встановлено обов’язкову форму обліку, тягне за собою попередження або накладення штрафу у розмірі від трьох до восьми неоподаткованих мінімумів доходів громадян.
Дії, передбачені частиною першою ст.164 КУпАП, вчинені особою, яку протягом року піддано адміністративному стягненню за те ж порушення, - тягнуть за собою накладення штрафу у розмірі від п’яти до восьми неоподаткованих мінімумів доходів громадян.
Також звертаємо Вашу увагу щодо невідображення готівкової виручки в Книзі обліку.
У разі виявлення в ході податкової перевірки невідображення в Книзі обліку доходів та Книзі обліку доходів та витрат готівкової виручки, застосовується штрафна санкція у п’ятикратному розмірі суми невідображеної в Книзі виручки. Адже всю готівкову виручку підприємці повинні в день її одержання оприбуткувати. Для платників єдиного податку під оприбуткуванням готівки розуміють відображення її суми в Книзі обліку доходів або Книзі обліку доходів та витрат.
Ігор Білоус: Система електронного адміністрування ПДВ призведе до значного зменшення обсягу тіньової економіки
«Система електронного адміністрування ПДВ призведе до значного зменшення обсягу тіньової економіки. Запровадження такої системи є необхідним для держави, бізнесу та країни в цілому. Наслідком запровадження електронного адміністрування стане зниження тиску на бізнес, зменшення впливу людського фактору та зменшення рівня корупції», - сказав Голова Державної фіскальної служби України Ігор Білоус, коментуючи ухвалений Верховною Радою Закон України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України».
За словами Голови ДФС України, така система значно збільшить надходження податку на додану вартість до державного бюджету. «Це підвищить прогнозованість процесу мобілізації податку на додану вартість до державного бюджету. Надходження ПДВ вже сягає майже 40 відсотків від усіх податкових надходжень і потенціал цього податку для наповнення бюджету ще не вичерпано», - переконаний Ігор Білоус.
«Система електронного адміністрування ПДВ буде складатися з трьох основних елементів: Єдиного електронного реєстру податкових накладних, з банку, в якому автоматично будуть відкриті рахунки усім платникам ПДВ та з бази даних митниці в частині інформації про імпорт та експорт товарів. Буде зменшено число критеріїв для автоматичного бюджетного відшкодування. І бюджетне відшкодування ПДВ експортерам та інвесторам в автоматичному режимі буде здійснюватися на місяць раніше, ніж зараз. Зменшиться кількість обтяжливих для бізнесу звірок та перевірок, зокрема, перевірок бізнесу «по усьому ланцюгу постачань до виробника або імпортера». Втратить актуальність проблематика з «нікчемними угодами»,- наголосив Голова ДФС.
Основною передумовою для запровадження системи електронного адміністрування податку на додану вартість є недоліки існуючої системи адміністрування ПДВ.
«Існуюча система надає можливість недобросовісним платникам уникати сплати податкових зобов’язань та безпідставно отримувати відшкодування ПДВ з бюджету. Основним способом досягнення цього є формування фіктивного кредиту з ПДВ через фірми - „податкові ями”. Як наслідок, ПДВ не надходить до бюджету та розкрадається. Окрім цього, такі шахрайські схеми є джерелом необлікованої готівки, яка живить значну частину тіньової економіки та забезпечує ухилення від сплати інших податків, зокрема, податку з доходів фізичних осіб та ЄСВ»,- підкреслив Голова ДФС Ігор Білоус.
Завдяки запровадженню цих змін до Податкового Кодексу України буде забезпечена відповідність сум нарахованого та сплаченого ПДВ. Оскільки, суми ПДВ гарантуються грошовими коштами. При цьому обігові кошти платників ПДВ відволікаються мінімально.
http://minrd.gov.ua/media-tsentr/novini/157795.html
Реформа єдиного соцвнеску дозволить вивести зарплати з тіні - голова фіскальної служби
Голова Державної фіскальної служби Ігор Білоус вважає, що реформування єдиного соціального внеску (ЄСВ), яке передбачає зменшення ставки і розширення бази оподаткування, дасть змогу вивести зарплати українців з тіні.
Про це Білоус заявив на антикорупційному форумі у п'ятницю, коментуючи заяву прем'єр-міністра України Арсенія Яценюка про внесення законопроекту про ЄСВ на наступне сесійне засіданні Верховної Ради. "Що нам це дасть? Зменшення великого попиту на готівку, яка роздається в конвертах і видається у вигляді зарплати. . Зменшиться попит на готівку - зменшиться і пропозиція. Це системний підхід, з яким ми йдемо до бізнесу, суспільства, уряду, який нас підтримує. Сподіваємося, підтримають і депутати", - сказав Білоус.
http://economics.unian.ua/soc/946371-reforma-edinogo-sotsvnesku-dozvolit-vivesti-zarplati-z-tini-golova-fiskalnoji-slujbi.html
ДФС та АППУ готові до оновленої та взаємовигідної співпраці
Державна фіскальна служба зацікавлена у співпраці з громадськими організаціями щодо ефективного проведення податково-митних реформ. Про це заявив Голова ДФС Ігор Білоус 18 липня, під час зустрічі з керівниками Асоціації платників податків України.
«Перед нами стоїть надважливе завдання – наповнення Державного бюджету. А в нинішніх умовах це означає — забезпечити усім необхідним армію та правоохоронні органи для успішного проведення Антитерористичної операції, а, головне, зберегти соціальний мир та спокій, регулярно виплачуючи пенсії, зарплати лікарям, вчителям та іншим працівникам бюджетної сфери, а також інші соціальні виплати. Для ефективної роботи ДФС ми посилили боротьбу з корупцією, ми проведемо податкову та митну реформи, відбудуться зміни в роботі самого відомства. І нас не зупинить те, що все це ми будемо роботи в умовах війни на сході країни, де терористи фактично знищують бізнес. Ми маємо спільну мету з Асоціацією платників податків — врятувати економіку і зберегти країну», – сказав Ігор Білоус.
Він, зокрема, зазначив, що фахівці служби вже розробили альтернативний варіант електронного адміністрування ПДВ, який унеможливить махінації з цим податком. Цю систему вже погодила технічна місія МВФ і наразі триває її опрацювання з Нацбанком. На черзі – зниження ставок єдиного внеску на державне загальнообов’язкове страхування.
«У нас два пріоритети – податок на додану вартість та єдиний соціальний внесок. За все одночасно взятися неможливо. Ми повинні робити радикальні реформи, але при цьому відчувати потреби бізнесу. Не можна одразу ж побудувати швейцарську систему оподаткування, адже ми одразу втратимо половину платників податків. Бізнес сьогодні на межі виживання – і ми маємо тонко відчувати цей перехідний період», – наголосив Ігор Білоус.
У свою чергу очільники АППУ запевнили керівництво ДФС у зацікавленості у якнайшвидшому проведенні таких реформ та запевнили про свою готовність до співпраці у цьому напрямі.
«Ми очікуємо того ж, що й усе наше суспільство – реформ. Асоціація готова та буде допомагати у реформуванні податкової та митної систем. Для цього ми задіємо всі наші відділення у регіонах, залучимо наших кращих фахівців, які мають досвід роботи у цій сфері», – сказав Президент АППУ Василь Матійчик.
Учасники зустрічі також обговорили процедуру проведення податкових перевірок, заходи у рамках протидії корупції в податкових та митних органах, запровадження принципу «єдиного вікна» для подачі звітності та удосконалення сервісів для платників податків.
«Дуже важливим завданням є удосконалення електронних сервісів. Ми маємо мінімізувати спілкування податківців з бізнесом і це стане реальною протидією корупції. Перебудувати ментальність наших громадян дуже складно, але без цього ефективність боротьби з корупційними проявами значно знижується. Електронне спілкування фактично усуває податківця від таких неправомірних ризиків»,– підкреслив Ігор Білоус.
Основні правила проведення електронних
перевірок
Основним пріоритетом у роботі Міністерства доходів і зборів протягом останнього часу вже традиційно є запровадження електронних сервісів при обслуговуванні платників податків.
«Один з них – електронна перевірка – дозволяє підприємцям спростити процедуру податкового аудиту, звівши до мінімуму особисте спілкування з інспектором. Проводять її за заявою платника податків із незначним ступенем ризику і лише за наявності технічної можливості для такої перевірки. Досліджуватимуться лише періоди, не охоплені плановими та позаплановими документальними перевірками», - - наголошує начальник Вовчанської ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області Володимир Борисенко..
У заяві суб’єкт господарювання обов’язково зазначає перелік податків та періоди, які бажає обревізувати.
За результатами проведених заходів контролю складається довідка, податкове повідомлення-рішення не виноситься, а отже жодні штрафи не застосовуються.
У разі незгоди з висновками, зазначеними у довідці, підприємець одночасно з її підписанням може подати свої заперечення. А от можливості оскаржити її в адміністративному або судовому порядку не передбачено.
Ці та інші питання висвітлено у листі Міндоходів від 31.03.2014 №5790/5/99-99-22-02-05-16.
Оновлено форми реєстраційних документів
для отримання послуг електронного цифрового підпису від АЦСК ІДД Міндоходів
У зв’язку з внесенням змін до окремих нормативно-правових актів оновлено форми реєстраційних документів для отримання послуг електронного цифрового підпису від Акредитованого центру сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту Міндоходів (далі – АЦСК ІДД Міндоходів).
Використання нових форм реєстраційних документів для всіх клієнтів АЦСК ІДД Міндоходів з 16.06.2014 року є обов’язковим.
Нагадаємо, що з 1 січня поточного року Акредитований центр сертифікації ключів перейшов на використання двох посилених сертифікатів відкритого ключа. Такий формат криптографічних повідомлень унеможливить підробку ключів та посилить захист інформації від сторонніх осіб.
Для зручності користувачів всі сертифікати, які були отримані до 1 січня 2014 року, також є дійсними протягом 2 років з моменту їх отримання.
Нові форми реєстраційних документів можна завантажити з офіційного інформаційного ресурсу АЦСК ІДД Міндоходів http://acskidd.gov.ua. Також, там можна переглянути інформацію щодо режиму роботи, перелік представництв АЦСК ІДД Міндоходів, бланки документів, зразки їхнього заповнення, перелік необхідних для реєстрації документів.
|