Податкова і бізнес разом подолають тіньовий ринок
Про це заявив заступник Міністра доходів і зборів України Володимир Хоменко під час зустрічі з представниками виробників тютюнових та алкогольних виробів, імпортерів і продавців спиртних напоїв.
Володимир Хоменко розповів про те, що протягом лише квітня-травня цього року з обігу вилучено понад 5 млн. пляшок фальсифікованих алкогольних напоїв, більше 200 тис. літрів спирту, понад 2,5 млн пачок цигарок, майже 3,5 млн підроблених марок акцизного податку.
„Лише за день ми вилучили 10 тисяч пляшок підробленої горілки та 7 тонн спирту. Працівники податкової міліції викрили 17 незаконних виробництв алкогольної продукції та 2 – тютюнової. Втрати бюджету від несплати акцизного податку цими підприємствами склали понад 3 млрд. гривень».
"Якщо раніше необлікований спирт возили цистернами, нині возять каністрами, та й то - уночі", - підсумував Володимир Хоменко.
Бізнесмени зі свого боку висловили полегшення щодо активного скорочення тіньового ринку підакцизів:
"Завдяки проведеній боротьбі з "тінню", вартість підробної горілки у магазинах виросла більш ніж у півтора рази - до 20-22 гривень. Ціна "сірого" імпорту, який продається переважно через інтернет, також суттєво зросла. "Лівого" спирту, - кажуть вони, - На ринку майже немає. Той, що використовують для контрафакту -
Володимир Хоменко погодився з ініціативою і запевнив учасників ринку, що без них нову акцизну марку не запровадять:
"Пропозиції бізнесу обов'язково будуть враховані. Але електронну марку буде запроваджено в будь-якому разі. Ми з вами разом маємо закріпити чесні й прозорі правила ринку, щоб система працювала, незалежно від нашої особистої присутності".
Власники великої нерухомості повинні платити податок
«Більшості мешканцям району не варто хвилюватися, адже податок стосується лише тих, хто має понад 120 кв. метрів нерухомості»,-повідомив начальник Вовчанської ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області Володимир Борисенко. Посадовець нагадав, що з 01.04.2014 року змінилася база оподаткування. Раніше податком обкладалась житлова площа, а згідно антикризових змін у законодавстві до бази оподаткування належить загальна площа нерухомого майна.
Але оскільки громадянам в поточному році податок нараховуватиметься за 2013 рік, то обчислюватимуть його, виходячи із житлової площі. За перший квартал 2014 теж на житлову площу, а вже з другого кварталу − на загальну.
Пільги залишилися ті ж самі, але із врахуванням квадратури загальної площі. Для квартир – 120 м.кв., будинків – 250 м. кв., квартир і будинків – 370 м. кв. За умов перевищення пільгових метрів справлятиметься податок у розмірі від 1 до 2,7% від мінімальної зарплати за кожен надлишковий квадратний метр. Таким чином платитимуть лише власники великих житлових площ. Більшості жителів Вовчанщини цей податок не стосуватиметься.
Зробити звірку громадяни можуть, завітавши до Центрів обслуговування платників державних податкових інспекцій. Звірка проводиться за місцем реєстрації (прописки) громадян, які є власниками квартир чи будинків.
Соціальну пільгу можна отримати лише за місцем основної роботи
Користуватися податковою соціальною пільгою працівник має право лише за одним місцем роботи. Отримання та оподаткування ПДФО заробітної плати сумісників (внутрішніх та зовнішіх) нічим не відрізняється від оподаткування заробітної плати основних працівників.
Слід зазначити, що при внутрішньому сумісництві податком з доходів фізичних осібоподатковується сукупний дохід працівника (оплата за основним місцем роботи плюс оплата за сумісництво), отриманий від одного працедавця. Крім цього, працівник може отримувати доплату, саме доплату за суміщення професій (посад), оподаткування ПДФО з цієї доплати здійснюється в складі нарахованого місячного доходу працівника на загальних підставах.
Чим же відрізняється поняття сумісництво та суміщення?
Згідно з пунктом 1 Положення про умови роботи за сумісництвом працівників державних підприємств, установ, організацій, затвердженого спільним наказом Vіністерства праців України, Міністрества юстиції України, Міністерства фінансів України від 28.06.1993 р. № 43 сумісництвом вважається виконання працівником, крім своєї основної, іншої регулярної оплачуваної роботи на умовах трудового договору у вільний від основної роботи час на тому самому або іншому підприємстві, в установі, організації або у громадянина (підприємця, приватної особи) за наймом.
Працівник має право реалізувати свої здібності до продуктивної і творчої праці шляхом укладання трудового договору на одному або одночасно на кількох підприємствах (ст. 21 КЗпП). Це дає змогу працівникам, крім основного трудового договору, укладати трудові договори про роботу за сумісництвом. При цьому таких договорів може бути кілька, тобто працювати за сумісництвом можна не на одному підприємстві.
Згідно зі статтею 105 КЗпП за суміщення професій (посад) працівникам провадиться відповідна доплата. Розмір такої доплати для працівників бюджетної сфери встановлено підпунктом «а» підпункту 3 пункту 3 постанови Кабінету Міністрів України «Про оплату праці працівників на основі Єдиної тарифної сітки розрядів і коефіцієнтів з оплати праці працівників установ, закладів та організацій окремих галузей бюджетної сфери» від 30 серпня 2002 року № 1298, а саме: не більше 50 відс. посадового окладу (тарифної ставки) відсутнього працівника або за вакантною посадою чи у відповідному процентному відношенні до окладу за основною посадою. Така доплата може бути розподілена між кількома працівниками залежно від обсягу виконуваних робіт за суміщуваною посадою.
Незалежно від кількості виявлених порушень при заповенні форми № 1-ДФ - штраф 510 гривень
Незалежно від кількості виявлених порушень при заповненні форми № 1-ДФ, а також незалежно від кількості форм № 1-ДФ, у яких такі порушення будуть виявлені, за наслідками однієї перевірки застосовується один штраф у розмірі 510 гривень.
Отже, розмір штрафу застосовується один раз за всі порушення у заповнених звітах за формою № 1-ДФ, виявлені протягом однієї податкової перевірки.
Такі дії передбачені положеннями п.119.2 ст.119 Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755-VI із змінами та доповненнями, зокрема неподання, подання з порушеннями встановлених строків, подання не в повному обсязі, з недостовірними відомостями або з помилками податкової звітності про суми доходів, нарахованих ( сплачених) на користь платника податків, суми утриманого з них податку, якщо такі недостовірні відомості або помилки призвели до зменшення або збільшення податкових зобов’язань платника податку або до зміни платника податку, тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 510 гривень.
Ті самі дії, вчинені платником податків, до якого протягом року було застосовано штраф за таке саме порушення, тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 1020 гривень.
Утворено Державну фіскальну службу
6 червня п.р. набрала чинність постанова Кабінету Міністрів України від 21 травня 2014 року №160 "Про утворення Державної фіскальної служби".
"Утворити Державну фіскальну службу як центральний орган виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України, реорганізувавши Міністерство доходів і зборів шляхом перетворення", – сказано в документі.
Також уряд вирішив визнати такою, що втратила чинність постанову Кабміну від 1 березня 2014 року № 67 "Про ліквідацію Міністерства доходів і зборів".
Посилено відповідальність за корупційні дії
4 червня 2014 року набрав чинності Закон України від 13 травня 2014 року №1261 -VII «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у сфері державної антикорупційної політики у зв'язку з виконанням Плану дій щодо лібералізації Європейським Союзом візового режиму для України» (далі – Закон), яким значно посилено відповідальність за корупційні порушення.
Законом внесено зміни до Кодексу України про адміністративні правопорушення, яким встановлено відповідальність за подання завідомо недостовірних відомостей у декларації про майно, доходи, витрати і зобов'язання фінансового характеру (передбаченої Законом України «Про засади запобігання і протидії корупції») у вигляді штрафу від 2550 до 5100 грн.
Внесеними змінами до Кримінального кодексу України значно посилено кримінальну відповідальність за корупційні діяння.
Так, за отримання посадовою особою неправомірної вигоди суд застосовує штраф виходячи з двократного розміру незаконно одержаної неправомірної вигоди.
Якщо неправомірна вигода не була отримана або її розмір неможливо визначити, суд, залежно від ступеня тяжкості злочину, вчиненого уповноваженою особою юридичної особи, застосовує штраф у таких розмірах:
за злочин невеликої тяжкості - від 5 до 10 000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (від 85 до 170 тис. грн.);
за злочин середньої тяжкості - від 10 до 20 000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (від 170 до 340 тис. грн.);
за тяжкий злочин - від 20 до 50 000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (від 340 до 850 тис. грн.);
за особливо тяжкий злочин - від 50 до 75 000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (від 850 до 1275 тис. грн.).
Крім того, значно посилено кримінальну відповідальність за такі порушення:
підкуп працівника підприємства, установи чи організації;
прийняття пропозиції, обіцянки або одержання неправомірної вигоди службовою особою;
підкуп службової особи юридичної особи приватного права незалежно від організаційно-правової форми;
підкуп особи, яка надає публічні послуги;
пропозиція, обіцянка або надання неправомірної вигоди службовій особі.
Внесені Законом зміни до Закону України «Про засади запобігання і протидії корупції» в частині проведення перевірок достовірності зазначених відомостей у майновій декларації наберуть чинності з 1 січня 2015 року.
Громадяни можуть надати фінансову допомогу Збройним Силам шляхом придбання казначейських зобов’язань
Міністерство фінансів України відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 01 квітня 2014 року №100 «Про випуск казначейських зобов’язань «Військові» з 21 травня 2014 року розпочинає розміщення казначейських зобов’язань «Військові» серії В на пред’явника в документарній формі загальним обсягом 100 млн. гривень із строком обігу 24 місяці, номінальною вартістю 1000 гривень, відсотковою ставкою 7% річних та сплатою купонів кожні шість місяців у розмірі 35 гривень.
Продаж казначейських зобов’язань фізичним особам буде здійснюватися в понад 2200 установах Публічного акціонерного товариства «Державний ощадний банк України» на всій території України за продажною вартістю, що встановлена Міністерством фінансів (наказ Міністерства фінансів «Про затвердження Порядку визначення вартості продажу казначейських зобов'язань «Військові» серії В та форми бланка сертифіката казначейського зобов'язання «Військові» серії В» від 17.04.2014 №415, зареєстрований в Міністерстві юстиції від 25.04.2014 за №450/25227).
З метою забезпечення однакового рівня дохідності для покупців, вартість продажу казначейських зобов’язань змінюється залежно від часу їх розміщення. У перший день казначейські зобов’язання продаються за номінальною вартістю, а в наступні дні їх розміщення здійснюється за вартістю продажу, яка зростає з урахуванням накопиченого доходу, виходячи із встановленого розміру доходу за купоном (чим ближчий час купонної виплати, тим вища ціна продажу).
Перевагами такого інструменту інвестування коштів, як казначейські зобов’язання України, для населення є: надійність, гарантована державою, доступна номінальна вартість, випуск в документарній формі на пред’явника, що значно спрощує процедуру купівлі, обігу та погашення, відсутність оподаткування доходів, отриманих за казначейськими зобов’язаннями.
Метою випуску казначейських зобов’язань «Військові» є надання фінансової допомоги вітчизняним Збройним Силам для підвищення їх боєготовності та зміцнення обороноздатності держави.
Умови придбання ОВДП "Військові"
Обласне Міндоходів: звітність до контролюючих органів подається навіть якщо діяльність не проводиться
Якщо платник податків вирішив на певний період призупинити ведення своєї господарської діяльності, то податкову звітність він все одно повинен подавати. Про це зазначив начальник Вовчанської ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області Володимир Борисенко.
За словами посадовця, платник податків зобов'язаний за кожний встановлений Податковим кодексом України звітний період подавати податкові декларації щодо кожного окремого податку, платником якого він є, незалежно від того, чи провадив такий платник податку господарську діяльність у звітному періоді.
Таким чином звітність подається до контролюючого органу, в якому платник перебуває на обліку до моменту ліквідації платника податку.
Податковим Кодексом передбачено, що за неподання або несвоєчасне подання платником податків податкових декларацій або розрахунків, застосовується штраф в розмірі 170 гривень за кожне таке неподання або несвоєчасне подання. За кожні наступні такі порушення протягом року буде застосовуватися штраф в розмірі 1020 гривень за кожне таке неподання або несвоєчасне подання.
Подання податкової декларації до контролюючих органів визначено статтею 49 Податкового кодексу України. Роз’яснення щодо подання звітності, сплати та нарахування податків розміщені у загальнодоступному інформаційно - довідковому ресурсі Міндоходів – «ЗІР» на офіційному веб - порталі Міністерства доходів і зборів.
Завершується термін подання заяви на спрощену систему оподаткування
Платники податків, які бажають перейти на спрощену систему оподаткування з загальної, подають відповідну заяву до контролюючого органу за 15 календарних днів до початку наступного календарного кварталу. Тобто, для переходу на спрощену систему оподаткування з III кварталу останнім днем для подачі заяви є 13 червня 2014 року.
До поданої заяви додається розрахунок доходу за попередній календарний рік.
Вовчанська ОДПІ нагадує, що такий перехід можливий один раз протягом календарного року.
Перехід на спрощену систему оподаткування може бути здійснений за умови, якщо протягом календарного року, що передує періоду переходу на спрощену систему оподаткування, платником податків дотримано вимоги, встановлені пунктом 291.4 статті 291 Податкового кодексу України.
Порядок подання платником інших податків і зборів заяви про перехід на спрощену систему визначено пп. 298.1.4 п. 298.1 ст. 298 ПКУ.
Звертаємо увагу власників землі та землекористувачів!
Фахівці Вовчанської ОДПІ нагадують, що відповідно до статті 206 Земельного кодексу України використання землі в Україні є платним. Об'єктом плати за землю є земельна ділянка. Правильність оподаткування землі залежить від багатьох факторів і в першу чергу від того, на яких умовах надаються земельні ділянки, з якою метою, залежно від чого визначаються їх категорії, а також від наявності грошової оцінки землі.
Нарахування фізичним особам сум податку проводиться контролюючими органами, які видають платникові до 1 липня поточного року податкове повідомлення-рішення про внесення податку. Податок фізичними особами сплачується протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення.
Для звірки даних по сплаті земельного податку звертайтесь до Центрів обслуговування платників податків.
|