Режим роботи Центрів обслуговування платників Вовчанської ОДПІ
Вовчанська ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області повідомляє, що Центри обслуговування платників Вовчанської ОДПІ в святкові дні червня будуть працювати в наступному режимі:
7 червня 2014 року центри обслуговування платників працюють в звичайному режимі.
30 червня 2014 року – в режимі чергування до 16 год.00 хв.
8, 9, 28 та 29 червня 2014 року є вихідними днями.
З 01 червня сертифікати з перевезення товарів з України за формою "EUR.1" видаватимуться митницями Міндоходів
Відповідно до пункту 1 статті 18 Правил до Угоди про вільну торгівлю між Україною та державами ЄАВТ, ратифікованої Законом України від 7 грудня 2011 року №4091-VI (далі – Угода), 31 травня 2014 року закінчується дворічний перехідний період видачі сертифікатів (далі – сертифікат) торгово-промисловими палатами в Україні.
З 01 червня 2014 року митниці Міндоходів будуть здійснювати видачу сертифікатів на товари українського походження, що експортуються до Держав Європейської асоціації вільної торгівлі (ЄАВТ), до складу якої входять Швейцарія, Норвегія, Ісландія, Ліхтенштейн.
Перелік податків які не сплачують фізичні особи-підприємці, що перебувають на спрощеній системі оподаткування?
Фізичні особи – підприємці - платники єдиного податку звільняються від обов’язку нарахування, сплати та подання податкової звітності з таких податків і зборів:
- податку на доходи фізичних осіб у частині доходів, що отримані в результаті господарської діяльності фізичної особи та включені до бази оподаткування єдиним податком згідно з главою ХІV «Спрощена система оподаткування, обліку та звітності» Податкового кодексу України;
- податку на додану вартість з операцій з постачання товарів, робіт та послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, якщо така фізична особа обрала ставку єдиного податку, що не зобов’язує її реєструватись платником податку на додану вартість;
- земельного податку, крім земельного податку за земельні ділянки, що не використовуються ними для провадження господарської діяльності;
- збору за провадження деяких видів підприємницької діяльності;
- збору на розвиток виноградарства, садівництва і хмелярства.
Порядок застосування спрощеної системи оподаткування визначений главою ХІV Податкового кодексу України.
Билоус: Средняя налоговая нагрузка на бизнес составляет около 3% от оборота или ниже
По данным Миндоходов, более половины налоговых поступлений от бизнеса в прошлом году генерировали небольшие компании
Средняя налоговая нагрузка на отечественные компании составляет около 3% от оборота или ниже. Об этом сообщил первый заместитель министра доходов и сборов Игорь Билоус в интервью корреспонденту ЛІГАБізнесІнформ.
"У нас много предприятий, которые платят даже меньше 1% (суммарно по всем видам налогов). На самом деле, реальные ставки не имеют ничего общего с декларируемыми", - добавил Билоус. Поэтому, по его мнени, снижение ставок налогов не приведет к реформированию налогообложения и не будет стимулировать бизнес платить налоги. "Выход - в упрощении администрирования. НДС - налог сложный, и его нужно сделать таким, чтобы он саморегулировался и самоадминистрировался, дабы убить проблему с воровством и возмещением", - убежден Билоус.
Его ведомство проанализировало структуру налоговых поступлений за прошлый год и выяснило, что более половины платежей обеспечили малые или средние компании. "Около 70 тыс. МСБ заплатили больше 50% всех налогов в стране", - уточнил Билоус. Он уверен в том, что крупный бизнес пользовался так называемыми площадками, в результате чего снизил среднюю налоговую нагрузку до упомянутых 3%.
Глава налоговой: просто передадим в ГПУ списки налоговых ям, компаний-транзитеров и компаний-партизанов
Налоговый компромисс - это возможность начать новую жизнь для бизнеса, который пользовался программами минимизации и работал в этих программах в течение трех лет. Об этом в интервью "Обозревателю" сказал заместитель министра доходов и сборов Игорь Билоус.
"Мы отработали все схемы, положили это в текстовку, и родился законопроект. Вариантов этого закона было много, и, в результате, пришли к такому его видению, согласно которому налоговый компромисс - это возможность начать новую жизнь для бизнеса, который пользовался так называемыми программами минимизации и работал в этих программах в течение трех лет", - сказал Билоус.
По его мнению, это право предоставить очень важно, "потому что … все правоохранительные органы пойдут проверять этих ребят". После этого может наступить коррупционная волна проверок.
"Согласно нашему предложению, люди, которые добровольно задекларуються, получат возможность оплатить небольшой процент от своих обязательств, а взамен - право определенной амнистии: административной, уголовной и финансовой. Большинство из тех, кто придет, уже пришли к нам, некоторые уже подали уточняющие декларации, они уже платят штрафы. Государству это сделать не стоит ничего, а бизнес всегда есть выбор - он может на это пойти или не пойти ли", - подчеркнул Билоус.
Замминистра рассказал, что сейчас разрабатывается аналитический подход, который позволит полностью раскрыть каждую схему.
Билоус отметил, что многих людей, причастных к коррупционным схемам, наказывают.
"Если бы это все происходило несколько веков назад, мы бы руку отрубали, и у нас в министерстве много бы безруких людей ходило. К сожалению, сейчас мы так не можем делать, мы работаем в определенном правовом поле. Поэтому мы предлагаем закон о налоговом компромиссе, его детали все желающие могут увидеть у нас на сайте, и мы абсолютно открыты для обсуждения", - подчеркнул Билоус.
"По завершению срока действия компромисса (по закону, это будет 60 дней), мы просто опубликуем списки налоговых ям, тех компаний, которые называются транзитерами, партизанами. Все это будет публично. Все эти списки будут переданы в прокуратуру, в МВД, в налоговую милицию", - добавил он.
Володимир Хоменко: Створення Служби фінансових розслідувань зменшить тиск на бізнес та зробить прозорою фінансову систему
В Україні буде створено Службу фінансових розслідувань, яка поєднуватиме контрольно-перевірочні функції та функції досудового розслідування у сфері запобігання та боротьби з економічними правопорушеннями. Про це заявив заступник Міністра доходів і зборів України Володимир Хоменко під час брифінгу у Кабінеті Міністрів України.
Ідея створення такого органу виконавчої влади була підтримана на нараді у Першого віце-прем’єр-міністра України Віталія Яреми, а 23 травня концепцію Служби затвердили на урядовому комітеті.
«Служба фінансових розслідувань буде створена на базі Державної фінансової інспекції, підрозділів податкової міліції, підрозділів Міністерства внутрішніх справ України та Служби безпеки України, що протидіють злочинам у сфері економіки. Ми усунемо дублювання функцій правоохоронних органів. Цей процес не вимагатиме додаткових видатків, більше того, бюджет збереже гроші за рахунок скорочення структур-дублерів», – підкреслив Володимир Хоменко.
За його словами, держава втрачатиме менше коштів за рахунок зменшення корупції та оптимізації бюджетних витрат. Суспільство отримає можливість контролювати прозорість і чесність державних видатків, а держава оперативно вирішуватиме стратегічно важливі для країни завдання. Насамперед, йдеться про запобігання і боротьбу з економічними правопорушеннями, захист національної безпеки у фінансово-економічній сфері, реагування щодо поточних загроз фінансовій системі держави.
«Створення Служби фінансових розслідувань – крок до розвитку легального бізнесу. Це – стимул до інвестицій та бізнес-активності, державна інвестиція у майбутнє країни. Її дивіденди – збільшення бюджетних надходжень, знищення корупції, радикальне зменшення тіньових фінансових схем», – наголосив заступник Міністра.
Планується, що нова Служба підпорядковуватиметься Кабінету Міністрів України та один раз на рік звітуватиме перед Верховною Радою України.
Володимир Хоменко також повідомив, що наразі розпочинається широкоформатне обговорення концепції Служби з представниками бізнесу та громадськості.
«Для нас обов'язковою є думка суспільства. Ми розпочинаємо широкоформатні зустрічі з бізнесом та громадськістю. Для обговорення концепції служби зберемо юристів, експертів, бізнес-асоціації, де разом відпрацюємо прозорі правила гри. Подаватимемо концепцію до Уряду, врахувавши усі думки та пропозиції», – зазначив Володимир Хоменко.
У травні з податкових ям дістали 2,6 млрд гривень
Перший заступник міністра доходів і зборів України Ігор Білоус
За рахунок ліквідації корупційних схем із отримання незаконного податкового кредиту Мінхододів у травні залучило до Державного бюджету 2,6 млрд гривень.
Про це повідомили у прес-службі відомства.
"Ідеться про боротьбу з так званими "податковими ямами" - фіктивними підприємствами, які надавали підприємствам послуги з отримання схемного кредиту з ПДВ та мінімізації податку на прибуток", - зазначили в міністерстві.
За оцінками Міндоходів, тіньовий обіг через податкові ями у 2013 році становив понад 300 млрд грн, що призвело до 50-70 млрд грн недоотриманих податкових надходжень до Держбюджету. А середньомісячний обсяг схемного кредиту в минулому році досяг 3,9 млрд грн.
"Податкові ями існували завжди, проте в останні роки під крилом попереднього керівництва Міндоходів проблема розкрадання ПДВ набула катастрофічних розмірів. Боротьба з нею є складною, адже, на відміну від організаторів цих схем, ми працюємо виключно у правовому полі. Тим не менш, вже зараз стають очевидними перші результати нашої роботи", - зазначив перший заступник міністра Ігор Білоус.
Він також повідомив, що у травні 2014 року Міндоходів відшкодувало підприємствам 4,9 млрд грн податку на додану вартість.
"Щомісяця ми збільшуємо виплати відшкодованого податку. У квітні платники отримали 4,2 млрд грн ПДВ, у травні - на 20% більше. Я розумію, що невідшкодований ПДВ - це вимивання обігових коштів з бізнесу, тому ми робимо все можливе, щоб нарощувати суми відшкодувань від місяця до місяця", - запевнив Білоус.
Головний податківець: певна корупційна складова досі існує всередині Міндоходів
Заступник міністра доходів і зборів з питань податкової політики Ігор Білоус розповів "Обозревателю", як при попередній владі бізнес ухилявся від податків, пояснив деталі податкового компромісу та принципи кадрової політики відомства.
А також розповів, за що деяким співробітникам міністерства варто було б відрубати руки, та поділився своїм баченням того, чому Україна – не Грузія.
Ви говорили про те, що було розкрито багато схем уникнення сплати податків. Які саме?
Багато схем було розкрито за результатами попередніх періодів, вони також розкриваються щомісяця після того, як подаються декларації. Ми працюємо разом із Генпрокуратурою і МВС, по певних статтях (205, 212) заведено справи. Разом з міліцією вже деякі справи доведені до кінця, зокрема ми закрили 11 конвертаційних центрів. Але ми зараз говоримо про невеличких гравців, по супервеликих площадках роботу ще веде спільна робоча група - СБУ, МВС, Генпрокуратура і податкова міліція. Зараз це все робиться досить таємно, бо є імовірність витоку інформації. Ми робимо багато спільних дій: слідчі операції, виїзди, обшуки. Зараз це все йде вже до арештів.
А Ваші теперішні підлеглі приходили самі повідомляти про ці схеми чи вони воліють приховувати таку інформацію?
Постійно приходять і повідомляють. Є внутрішня система агентурних даних. Тут уже варто говорити не про історію, бо, як правило, задіяні у схемах компанії живуть певний час, потім помирають, створюються нові структури і т.д. Зараз, я думаю, доцільно говорити про ті схеми, які існують сьогодні, а вони дійсно існують, хоч і не на системному рівні.
Певна корупційна складова досі існує всередині нашого міністерства
Раніше ця проблема існувала під ковпаком міністерства. Зараз такого ковпака немає, і ця партизанщина опустилася на рівень нижче, пішла на рівень районів і областей. Там відбуваються певні корупційні домовленості, тому ця діяльність існує і нині, хоча розцінки впали, наскільки мені відомо, і число цих партизанів зросло.
Ігор Олегович працює в кабінеті, в якому нічого не змінював з часів Олександра Клименка - зміна дизайну та перестановка меблів зараз не на часі
Одна з причин того, що ці явища досі існують, - велика нестабільність: і макро, і мікро, і політична. Ви бачите, що відбувається на Сході, ви бачили, що відбувалося в Криму. Процвітає кримінал, і його насправді набагато більше, ніж ми собі уявляємо, в тому числі, не лише на Сході. У дуже багатьох людей є зброя.
Впала ділова активність, впали обороти в бізнесу, люди хочуть і далі багато заробляти і не зовсім - платити податки, тому далі тривають різні партизанські дії. Певна корупційна складова досі існує всередині нашого міністерства, а також в інших органах. Система велика: нас 50 тисяч, міліції – 300 тисяч, 30 тисяч СБУ, прокуратури – тисяч 20. Тобто це монстр. Ми – не Грузія, нас не три мільйони, де можна всіх загнати в якийсь піонерський табір і пояснити, як треба жити далі. На жаль, за три місяці систему дуже важко поміняти.
Що вдалося вже зробити? Ми вже досить швидко навчилися знаходити й ідентифікувати ті елементи, за допомогою яких робляться ці всі оборудки. Ми бачимо вже зараз не тільки неправдиву ПДВ-декларацію. Ми можемо ідентифікувати проблему на рівні податкових накладних, які заходять в Єдиний реєстр, і одразу говоримо з тими інспекторами чи головами інспекцій про те, чому так сталося. Виникає питання: або інспектори з ними у змові, або це халатність, або це бездіяльність – потрібно зробити відповідні висновки.
Навпроти столу в кабінеті - годинник і телевізор, щоб завжди бути в курсі подій, що останнім часом дуже бурхливо розвиваються
Насправді зроблено велику роботу. Створено спільну з СБУ групу відомчої безпеки, працює і внутрішній контроль. Разом з ГПУ ми працюємо над найрезонанснішими справами: це стосується колишнього керівництва країни і тих людей, які були пов’язані на системному рівні. Там зараз розглядаються декілька гучних справ, але всі вони перебувають на стадіях внутрішнього розслідування. Деяких працівників ми вже звільнили. Але кричати про це на всю країну немає змісту, бо одних звільнив – пішов ефект, але треба дивитися за іншими. Це не те, чим треба хвалитися.
Бюджет ми виконали за рахунок боротьби з тіньовим ПДВ, а це майже мільярд
На фоні цієї всієї боротьби ми ще ж збираємо податки, чомусь про це ніхто не говорить, але я хочу звернути увагу на те, що ми виконали бюджет в березні, виконали в квітні на рівні більше 100%. І ми зараз намагаємося виконати бюджет, що є неймовірно важким завданням на фоні всіх подій…
Детальніше за посиланням http://obozrevatel.com/interview/40295-igor-bilous-znachnu-chastinu-biznesu-zmushuvali-pratsyuvati-v-nezakonnih-shemah.htm
Володимир Хоменко: У цій державі є люди, які хабарі не беруть
Заступник міністра доходів і зборів України Володимир Хоменко
Заступник міністра доходів і зборів Володимир Хоменко не носить годинника, бо на якійсь нараді його розбив. Каже, не має грошей, аби купити інший. На перший погляд говорить серйозно, але далі, просто під час інтерв'ю, розповідає одеський анекдот на кшталт: вміння рахувати і робити гроші - різні речі.
Привід для зустрічі посадовця з кореспондентами Укрінформу був серйозний. Ми почали розмову чи не з найголовнішого на сьогодні питання у фінансово-економічному житті держави.
- Володимире Петровичу, нині обговорюється необхідність створення Служби фінансових розслідувань. Чи потрібен такий орган?
- Звичайно, такий орган необхідний. Потрібна дієва система боротьби з економічними злочинами у державі. Раніше її не було, немає і досі, хоча з економічною злочинністю борються всі, кому не ліньки.
Відповідні підрозділи діють у МВС, ще є департамент захисту економіки СБУ. Що і від кого захищає цей департамент? Є податкова міліція Міністерства доходів і зборів. Вона дискредитована, бо забезпечувала злочинні схеми, які відпрацьовувались у міністерстві. Є ще Державна фінансова інспекція, яка також працює неефективно.
Тим часом до бюджету не надходять десятки чи навіть сотні мільярдів гривень, бо працюють злочинні схеми, діють конвертаційні центри, йде контрабанда. У видатковій частині бюджету втрачається значна сума коштів. Донедавна 40-50% економіки працювало в тіні. Головне питання - незаконний обіг готівки. Всі хочуть працювати з готівкою, платити зарплати в конвертах, без сплати податків.
- І як це припинити?
- Потрібно системно підійти до організації економічної безпеки держави. Створити єдиний орган, інших ліквідувати як клас. Знаю, не всі хочуть з доброї волі віддавати контрольні функції. Адже важко позбутися корита, яке забезпечує багатьом рівень життя, що аж ніяк не відповідає офіційній зарплаті.
Я працював у всіх цих службах - і в СБУ, і в податковій з моменту її створення, ще за СРСР працював у МВС - у підрозділах боротьби з економічною злочинністю. Мені смішно, коли опоненти кажуть, що я старий і не розумію реалій життя. Я точно знаю, як радикально припинити розкрадання бюджету. Вони це усвідомлюють і цього бояться…
Детальніше за посиланням http://zn.ua/ECONOMICS/eksperty-uvideli-korrupcionnyy-risk-v-zakonoproekte-o-nalogovoy-amnistii-146230_.html
Органи Міністерства доходів і зборів забезпечують приймання звітів в електронному вигляді, створених у затвердженому форматі та підписаних за допомогою засобів електронного цифрового підпису.
Звертаємо увагу платників податків на те, що для формування та подання податкової звітності в електронному вигляді є необхідним наявність актуальних версій відповідного програмного забезпечення.
Також нагадуємо, що для якісного обслуговування платників на веб-порталі Міністерства доходів і зборів функціонують такі електронні сервіси : «Електронний кабінет платника податків», «Електронна митниця», «Реєстр платників ПДВ», «Акредитований центр сертифікації ключів», «Пульс», «Адреси масової реєстрації», «Електронна звітність», «Декларування он-лайн», «База знань».
Міністерством доходів і зборів України впроваджено електронний сервіс «Електронний кабінет платника податків» та безкоштовне програмне забезпечення «Спеціалізоване клієнтське програмне забезпечення для формування та подання звітності до «Єдиного вікна подання електронної звітності».
За допомогою Спеціалізованого клієнтського програмного забезпечення платники мають змогу:
- формувати податкову звітність, звітність до Державної служби статистики України, звітність з єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування до Пенсійного фонду України;
- накладати ЕЦП і шифрувати електронні документи;
- надсилати звітність, яка подається одним суб’єктом господарювання до різних органів виконавчої влади на єдину адресу;
- автоматичного оновлення програмного забезпечення.
Спеціалізоване клієнтське програмне забезпечення розміщено на веб-порталі Міністерства.
Електронний кабінет платника – це персональне автоматизоване робоче місце платника податків, робота в якому може здійснюватися з будь-якого, підключеного до Інтернету комп’ютера. Вхід до електронного кабінету платника здійснюється за адресою: по гіперпосиланню «Електронний кабінет платника податків» на веб-сайті Міндоходів шляхом авторизації за допомогою особистого електронного ключа цифрового підпису.
Електронний кабінет платника забезпечує користувачам можливість:
- подання податкової звітності в режимі реального часу;
- перегляд податкової звітності;
- доступ до інформації про стан розрахунків з бюджетом.
Отримати консультації щодо роботи в Електронному кабінеті платника податків та зі Спеціалізованим клієнтським програмним забезпеченням користувачі можуть за телефонами: (044)3230111; (067)5550111, (066)5550111.
З початку року сплачено майже 54 млн. грн. єдиного внеску
Зокрема лише у травні цього року до бюджету надійшло 11,8 млн. грн. ЄСВ.
«Результати надходжень єдиного соціального внеску свідчать про ефективне вжиття комплексу організаційних та практичних заходів, які були спрямовані на підтримку платників єдиного внеску і створення їм умов для зручності своєчасного здійснення цього платежу», - зазначає начальник Вовчанської ОДПІ Володимир Борисенко.
Посадовець нагадала, що з питань застосування норм законодавства щодо нарахування та сплати єдиного внеску, платник може звертатись до загальнодоступного Інформаційно-довідкового ресурсу Міндоходів, який знаходиться за адресою http://zir.minrd.gov.ua.
Право використання режиму тимчасового ввезення може бути передано іншій особі
Право використання режиму тимчасового ввезення щодо товарів може бути передано особою, відповідальною за дотримання такого митного режиму, будь-якій іншій особі. Це можливо за умови, якщо така інша особа:
1) відповідає вимогам, встановленим Митним кодексом України;
2) приймає на себе зобов'язання особи, відповідальної за дотримання митного режиму тимчасового ввезення.
Дозвіл на це надається митним органом за відповідною заявою особи, відповідальної за дотримання такого митного режиму. Разом із заявою подається:
- письмова заява особи, що має намір прийняти право використання митного режиму тимчасового ввезення, про прийняття на себе зобов’язань особи, відповідальної за дотримання відповідного митного режиму;
- письмову згоду особи-нерезидента – сторони зовнішньо-економічного договору, згідно з яким товари тимчасово ввезено на митну територію України, на передачу права використання митного режиму тимчасового ввезення.
Рішення про надання дозволу на передачу такого права або відмову в наданні дозволу приймається керівником митного органу або уповноваженою ним посадовою особою та оформлюється шляхом накладення відповідної резолюції на заяві.
Про прийняте рішення митний орган невідкладно письмово або в електронній формі повідомляє особу, яка звернулася із заявою.
Порядок передачі права на тимчасове ввезення товарів визначений ст. 109 Митного кодексу України.
Працівники ЦОП Вовчанської ОДПІ завжди готові допомогти
У Вовчанській ОДПІ такі Центр розташований за адресою:
М.Вовчанськ вул..Гоголя,53 тел.(05741) 4 49 92
смт. Беликий Бурлук вул.Радянська,13 тел.(05752) 5 39 94, 5 46 97.
Завітавши у ЦОП, відвідувач може ознайомитись з переліком тих послуг, які безкоштовно надаються Міністерством доходів і зборів України, його територіальними органами та отримати ці послуги. До послуг відвідувачів – просторі приміщення, сучасне обладнання, достатній штат кваліфікованих фахівців, які в найкоротший термін надають весь перелік сучасних послуг, пов’язаних з адмініструванням податків та зборів та єдиного соціального внеску.
Основною метою створення Центрів обслуговування платників була організація сервісного обслуговування відвідувачів на такому рівні, який по праву можна назвати сервісом європейського рівня.
Крім надання адміністративних послуг в приміщенні ЦОП для відвідувачів забезпечений доступ до Wi-Fi, також безпосередньо для користування платниками розміщено комп’ютери, які підключено до мережі Інтернет.
Фахівці Центрів обслуговування платників Вовчанської ОДПІ завжди готові допомогти відвідувачам у разі виникнення питань відносно оподаткування, при заповненні звітності або інших документів тощо.
Плата за землю до бюджету!
У січні - травні цього року власники земельних ділянок і землекористувачі Вовчанської ОДПІ спрямували до місцевих бюджетів 6,4 млн грн, це 401,2 тис. грн більше від планового завдання. Зокрема, юридичними особами перераховано 5,7 млн грн плати за землю, а громадянами – 0,7 млн гривень.
Як зазначає начальник Вовчанської ОДПІ Володимир Борисенко, плата за землю є значним резервом для наповнення місцевих бюджетів. Тому важливим моментом для їх стабільного наповнення є об’єднання зусиль з місцевими органами влади щодо легалізації земельних відносин.
Ціна «конвертів»: на Харківщині з початку року легалізовано 1183 робочих місця
Завдяки офіційному працевлаштуванню виявлених «сірих» наймитів місцева скарбниця Харківщини додатково отримала 92,4 тисячі гривень з податку на доходи фізичних осіб, а державні позабюджетні фонди – 185,7 тисяч гривень єдиного соціального внеску.
Саме такими є результати роботи регіонального представництва Міндоходів протягом перших чотирьох місяців 2014 року з детінізації трудових відносин на Харківщині. Співробітники органів Міндоходів області продовжують виявляти такі негативні явища, як використання праці незареєстрованих найманих працівників, виплата заробітної плати в «конвертах» або в розмірі, нижчому від законодавчо встановленого мінімуму. Тому питання, пов’язані з легалізацією трудових відносин, постійно перебувають під пильним контролем відомства.
Наразі податковими ревізорами регіону перевірено 122 роботодавця на предмет виплати «конвертних» зарплат. При цьому порушення чинного податкового законодавства встановлені майже у кожного з них (111), та зокрема виявлено 17 фактів виплати «конвертів». За це «сірим» працедавцям доведеться сплатити до бюджету 0,8 млн. гривень податку на доходи фізичних осіб та єдиного соціального внеску. На порушників трудового правового поля складено 91 адміністративний протокол, які направлені до суду.
Крім того, результатом роботи співробітників ГУ Міндоходів області з детінізації ринку праці стала офіційна державна реєстрація приватними підприємцями 130 господарників, які до зустрічі з аудиторами не «афішували» власну підприємницьку діяльність. Від цього казна Харківщини отримала ще 17,2 тисяч гривень додаткових надходжень.
Окремий акцент при забезпеченні дотримання законодавства при виплаті заробітної плати робиться на відпрацюванні суб’єктів господарювання, які здійснюють оплату праці робітників у розмірах, що не відповідають рівню, встановленому чинним законодавством.
Керівники підприємств запрошуються на засідання постійно діючих комісій та робочих груп. З початку 2014 року на таких заходах заслухано представників більше 1000 підприємств. До бюджету додатково надійшло 0,9 млн. грн. податку з доходів фізичних осіб та 2,3 млн. грн. єдиного соціального внеску.
ГУ Міндоходів у Харківській області
Платникам збору на розвиток виноградарства, садівництва і хмелярства
«Платниками збору на розвиток виноградарства, садівництва і хмелярства є суб'єкти підприємницької діяльності незалежно від форм власності та підпорядкування, які реалізують в оптово-роздрібній торговельній мережі та мережі громадського харчування алкогольні напої та пиво», - наголошує начальник Вовчанської ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області Володимир Борисенко.
Такі платники подають щомісяця протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного місяця, розрахунок суми збору. Він подається до органу доходів і зборів за місцем перебування платника на податковому обліку.
Звертаємо увагу, що розрахунок суми збору на розвиток виноградарства, садівництва і хмелярства подається незалежно від наявності у платника об'єкта оподаткування.
Тобто суб'єкт господарювання, який отримав ліцензію на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями, але діяльність з продажу алкогольних напоїв з моменту отримання ліцензії не здійснював, повинен подавати розрахунок суми збору.
Терміни подання звітності та сплати збору на розвиток виноградарства, садівництва і хмелярства визначені у п. 2 Порядку справляння збору та використання коштів на розвиток виноградарства, садівництва і хмелярства, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 15 липня 2005 року № 587 зі змінами і доповненнями.
Зміни ставок акцизного податку
Законом України «Про запобігання фінансової катастрофи та створення передумов для економічного зростання в Україні» від 27 березня 2014 року №1166-VII з врахуванням змін збільшено ставки акцизного податку на пиво, спирт етиловий та інші спиртові дистиляти, алкогольні напої, тютюнові вироби, тютюн та промислові замінники тютюну.
Підвищення ставок акцизного податку відбудеться в наступні періоди.
З 1 травня 2014 року на:
пиво із солоду (солодове) з 0,87 грн. до 1,24 грн. за 1 літр;
З 1 липня 2014 року на:
спирт та алкогольні напої:
- вина натуральні з доданням спирту та міцні (кріплені), вермути та інші вина виноградні натуральні з доданням рослинних або ароматизувальних екстрактів – з 2,86 грн. до 3,58 грн. за 1 літр;
- вина ігристі, вина газовані – з 4,16 грн. до 5,20 грн. за 1 літр;
- сидр і перрі (без додання спирту) – з 0,50 грн. до 0,63 грн. за 1 літр;
- спирт етиловий та інші спиртові дистиляти, алкогольні напої за кодами 2206, 2207, 2208 згідно з УКТ ЗЕД – з 56,42 грн. до 70,53 грн. за 1 літр 100-відсоткового спирту.
Ставка акцизного податку на вина виноградні натуральні (код згідно УКТ ЗЕД 2204) залишається без змін та становить 0,01 грн. за 1 літр.
тютюнові вироби:
- тютюнову сировину та тютюнові відходи, тютюн та замінники тютюну, інші, промислового виробництва; тютюн "гомогенізований" або "відновлений"; тютюнові екстракти та есенції (коди згідно з УКТ ЗЕД 2401 та 2403) з 217,6 грн. до 272,00 грн. за 1 кілограм (нетто);
- сигарети без фільтра, цигарки (код згідно з УКТ ЗЕД 2402 20 90 10) – з 77,50 грн. до 96,88 грн. за 1000 штук.;
- сигарети з фільтром (код згідно з УКТ ЗЕД 2402 20 90 20) – з 173,20 грн. до 216,50 грн. за 1000 штук.
З 1 вересня 2014 року на:
-спиртові дистиляти та спиртні напої, одержані шляхом перегонки виноградного вина або вичавок винограду (коди згідно УКТ ЗЕД 2208 20 12 00, 2208 20 62 00) з 56,42 грн. до 70,53 грн. за 1 літр 100-відсоткового спирту.
Мінімальне акцизне податкове зобов'язання із сплати акцизного податку збільшується на сигарети без фільтра, цигарки – з 101,60 грн. до 127,00 грн. за 1000 штук, на сигарети з фільтром – з 231,7 грн. до 289,63 грн. за 1000 штук.
Адвалорна ставка акцизного податку залишається без змін – 12%.
З 1 вересня 2014 року на:
- спиртові дистиляти та спиртні напої, одержані шляхом перегонки виноградного вина або вичавок винограду (коди згідно УКТ ЗЕД 2208 20 12 00, 2208 20 62 00) з 56,42 грн. до 70,53 грн. за 1 літр 100-відсоткового спирту
.
Документи, які потрібні для отримання ліцензії на роздрібну торгівлю алкогольними та тютюновими виробами
Ліцензія на роздрібну торгівлю алкогольними та тютюновими виробами видається за заявою суб’єкта господарювання. Для отримання такої ліцензії додається довідка органу доходів і зборів про реєстрацію електронних контрольно-касових апаратів (книг обліку розрахункових операцій), що знаходяться у місці торгівлі.
У заяві повинно бути зазначено вид господарської діяльності, на провадження якого суб’єкт господарювання має намір одержати ліцензію (імпорт, експорт, оптова, роздрібна торгівля алкогольними напоями або тютюновими виробами).
У заяві про видачу ліцензії на роздрібну торгівлю алкогольними напоями додатково зазначаються перелік електронних контрольно-касових апаратів (книг обліку розрахункових операцій), які знаходяться у місці торгівлі, а також адреса місця торгівлі.
У заяві на видачу ліцензії на роздрібну торгівлю тютюновими виробами зазначається адреса місця торгівлі.
Зазначені документи подаються в одному примірнику в копіях, засвідчених нотаріально або органом, який видав оригінал документа. Заява про видачу ліцензії та документи подаються уповноваженою особою заявника або надсилаються рекомендованим листом. У разі подання заяви про видачу ліцензії та доданих до неї документів особисто вони приймаються за описом, копія якого видається заявнику з відміткою про дату прийняття заяви та документів і підписом особи, яка їх прийняла.
Видача ліцензій на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами здійснюється тільки за умови фактичного надходження 1/4 частини встановленої річної плати за ліцензію до відповідного бюджету, яке перевіряється уповноваженою на видачу ліцензій особою на підставі поданої заявником копії платіжного доручення (з відміткою банку про сплату) та довідки відповідного фінансового органу про фактичне надходження коштів до бюджету.
Отже, для отримання ліцензій на роздрібну торгівлю алкогольними напоями та тютюновими виробами суб’єкту господарювання необхідно надати заяву і копію платіжного доручення з відміткою банку про сплату 1/4 частини встановленої річної плати за ліцензію. До заяви потрібно додати довідку про фактичне надходження до бюджету плати за ліцензію.
Для отримання такої довідки суб’єкт господарювання має право звернутися до органу доходів і зборів за місцем реєстрації із заявою та копією платіжного доручення (з відміткою банку про сплату).
Така довідка довільної форми видається органом доходів і зборів безоплатно не пізніше п’ятнадцяти календарних днів від дня отримання звернення платника податку.
Крім того, для отримання ліцензії на роздрібну торгівлю алкогольними напоями додається довідка органу доходів і зборів про реєстрацію електронних контрольно-касових апаратів (книг обліку розрахункових операцій), що знаходяться у місці торгівлі.
Вимагати представлення інших документів забороняється.
Вовчанська ОДПІ нагадує, подати документи для отримання ліцензії платник податків може до Центру обслуговування платників, за адресою: м.Вовчанськ , вул..Гоголя,53 в понеділок та четвер з 9.00 до 20.00 год, вівторок, середа та четвер з 9.00 до 18.00 год., у суботу з 9.00 до 16.00 год..
З початку року місцеві бюджети поповнились майже на 35 млн.грн.
Основним бюджетоформуючим податком місцевих бюджетів залишається податок на доходи фізичних осіб. Протягом січня-травня цього року представники бізнесу Вовчанської ОДПІ сплатили до бюджету 24,1 млн грн цього податку.
За словами начальника Вовчанської ОДПІ Володимир Борисенко, це на 0,6 млн грн. більше від планового завдання. Зокрема, у травні від платників області надійшло 5,3 млн грн податку на доходи фізичних осіб.
Міндоходів створить реєстр платників для отримання ПДВ за облігаціями внутрішньої державної позики
За дорученням Уряду для визначення граничного обсягу випуску облігацій внутрішньої державної позики Міністерство доходів і зборів України проводить інвентаризацію платників ПДВ, у яких наявні відповідні суми податку. Потім на підставі заяв платників про оформлення відшкодування вказаними облігаціями будуть складені реєстри проведеної інвентаризації.
Відшкодування ПДВ для таких платників відбуватиметься за допомогою облігацій державної внутрішньої позики, випуск яких затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 21 травня 2014 року „Про випуск облігацій внутрішньої державної позики для відшкодування сум податку на додану вартість”.
Згідно з документом, номінальна вартість зазначених облігацій становитиме 1 000 грн., а строк обігу 5 років. Ставка дохідності по цих цінних паперах встановлюється на рівні облікової ставки Національного банку України.
Обсяг випуску облігацій визначатиметься Мінфіном у межах граничного обсягу, визначеного Кабінетом Міністрів відповідно до реєстрів проведеної інвентаризації платників.
Для погашення облігацій кожні шість місяців протягом строку їх обігу будуть проводитися виплати із погашення основної суми боргу в розмірі 10% їх номінальної вартості та доходу за цими облігаціями.
Облігації випускатимуться у бездокументарній формі у вигляді записів на рахунках у цінних паперах у Нацбанку.
Ігор Білоус: У травні платникам повернуто 4,9 млрд. грн. податку на додану вартість
У травні поточного року Міндоходів відшкодувало підприємствам 4,9 млрд. грн. податку на додану вартість. Про це заявив Перший заступник Міністра доходів і зборів Ігор Білоус під час робочої зустрічі з представниками Федерації роботодавців України.
«Щомісяця ми збільшуємо виплати відшкодованого податку. У квітні платники отримали 4,2 млрд. грн. ПДВ, у травні – на 20 відсотків більше. Я розумію, що невідшкодований ПДВ – це вимивання обігових коштів з бізнесу, тому ми робимо все можливе, щоб нарощувати суми відшкодувань від місяця до місяця», – підкреслив Ігор Білоус.
Більше того, за його словами, сьогодні Міндоходів працює над системними змінами в адмініструванні ПДВ, які дозволять ліквідувати шахрайські схеми, що завжди існували навколо цього податку.
Ігор Білоус запевнив представників Федерації у готовності до відкритості та діалогу та закликав їх до активної участі у тих процесах, які сьогодні відбуваються у податково-митній сфері.
У свою чергу представники бізнесу висловилися за посилення роботи у законодавчому полі для уникнення подвійного трактування окремих положень податкового та митного законодавства. Зокрема, за їх словами, необхідно відходити від лозунгів та популізму, писати реалістичний бюджет та ефективно використовувати бюджетні кошти. Враховуючи таку зацікавленість з боку бізнес-спільноти Ігор Білоус запропонував їм взяти участь у робочих групах з опрацювання законодавчих ініціатив.
У травні Міндоходів залучило до бюджету 2,6 млрд. гривень за рахунок боротьби з
За рахунок ліквідації корупційних схем із отримання незаконного податкового кредиту Мінхододів у травні залучило до державного бюджету 2,6 млрд. гривень.
Ідеться про боротьбу з так званими «податковими ямами» - фіктивними підприємствами, які надавали підприємствам послуги з отримання схемного кредиту з ПДВ та мінімізації податку на прибуток. За оцінками Міндоходів, тіньовий обіг через податкові ями у 2013 році становив понад 300 млрд. гривень, що привело до 50-70 млрд. гривень недоотриманих податкових надходжень до державного бюджету. А середньомісячний обсяг схемного кредиту в минулому році досяг 3,9 млрд. гривень.
«Податкові ями існували завжди, проте в останні роки, під крилом попереднього керівництва Міндоходів, проблема розкрадання ПДВ набула катастрофічних розмірів. Боротьба з нею є складною, адже, на відміну від організаторів цих схем, ми працюємо виключно у правовому полі. Тим не менше, вже зараз стають очевидними перші результати нашої роботи», - сказав Перший заступник Міністра доходів і зборів Ігор Білоус.
Нове керівництво Міндоходів, яке почало роботу у березні, з перших днів оголосило війну податковим ямам. Завдяки протидії формуванню схемного кредиту, закриттю так званих «державних програм» та ліквідації «партизанських» майданчиків, обсяги незаконного кредиту зменшуються щомісяця. У результаті, заявки на відшкодування ПДВ зменшилися майже на 700 млн. гривень, а нарахування зросли на 900 млн. гривень. За рахунок детінізації Міністерству вдалося перекрити втрати від падіння економіки і забезпечити стабільні надходження до бюджету.
Міндоходів викрило у Дніпропетровську конвертаційний центр з обігом у понад 300 млн грн.
На Дніпропетровщині викрито конвертаційний центр, що складався з 11 фіктивних фірм і встиг "відмити" більше 300 млн. гривень.
Співробітники слідчого та оперативного управлінь фінансових розслідувань ГУ Міндоходів у Дніпропетровську припинили діяльність потужного конвертаційного центру, до складу якого входили 11 фіктивних підприємств, зареєстрованих чи придбаних на підставних осіб. На рахунки підконтрольних суб’єктів господарювання від підприємств з кількох областей України надходили значні суми коштів, які згодом переводились у готівку.
До складу злочинного угрупування входили 10 активних учасників (організатори, бухгалтери та кур’єри). За попередніми оцінками фахівців, за період існування конвертаційного центру обсяг «проконвертованих» коштів склав понад 300 млн. грн., внаслідок чого держава понесла суттєві збитки.
Під час проведення обшуків у тіньових офісах, помешканнях та приватних автівках організаторів було вилучено 400 тис.грн. готівки, 20 системних блоків, первинну бухгалтерську документацію, 30 печаток та штампів фіктивних фірм, дві чекові книжки.
На банківські рахунки конвертаційного центру, на яких заблоковано більше 1 млн. грн., накладено арешт.
Наразі розпочато проведення першочергових оперативно-слідчих заходів щодо підприємств, які скористались незаконними послугами центру, та притягнення винних до відповідальності.
Не маєте що декларувати? Прямуйте «зеленим коридором»!
Нагадуємо, "зелений коридор" призначений для громадян, які переміщують через кордон України товари в обсягах, що не підлягають оподаткуванню митними платежами та не підпадають під встановлені заборони або обмеження.
Громадяни, які проходять через даний коридор, звільняються від подання письмової митної декларації.
Зокрема, по "зеленому коридору" дозволено переміщувати:
1) особисті речі:
- два мобільних телефони, одна відеокамера, один фотоапарат, два переносних персональних комп`ютери;
- спортивне спорядження;
- особисті прикраси, одяг, взуття, які були у користуванні;
- 500 мл туалетної води та/або 100 мл парфумів;
- інші товари для особистого користування.
2) товари загальною вартістю не більше 500 євро, а вагою - 50 кг (наземним транспортом) та 1000 євро (повітряним).
3) готівкову валюту України або іноземну валюту не більше еквіваленту 10 000 євро (на одну особу).
4) алкогольні напої: горілчані вироби (горілка, коньяк, віскі та інші) у кількості 1 л, вино - 2 л, пиво - 5 л.
5) тютюнові вироби - 200 цигарок або 50 сигар чи 250 г тютюну (або 250 г цих виробів).
6) продукти харчування для власного споживання на суму, яка не перевищує 200 євро:
- в упаковці виробника (призначеній для роздрібної торгівлі) - 1 упаковка або загальною масою не більше, ніж 2 кг кожного найменування;
- без упаковки - до 2 кг кожного найменування;
- неподільний продукт, готовий до безпосереднього вживання, - 1 шт. кожного найменування.
7) лікарські засоби у кількості, що не перевищує 5 упаковок кожного найменування на одну особу (крім тих, що містять наркотичні чи психотропні речовини) або що не перевищує зазначену в рецепті (наявному в особи), виданому на ім`я цієї особи та засвідченому печаткою лікаря та/або закладу охорони здоров`я.
Звертаємо увагу, якщо переміщуються через "зелений коридор" товари, які заборонені або обмежені законодавством України, або товари в обсягах, що перевищують неоподатковувану норму переміщення через митний кордон, порушення даних правил тягне за собою накладення штрафу в розмірі 100 НМДГ. У разі, якщо безпосередніми предметами правопорушення є товари, переміщення яких через митний кордон України заборонено або обмежено законодавством України, - ці товари будуть конфісковані. (Роз’яснення Міндоходів від 02.04.14 р.)
Українським виробникам відкриють широкий доступ до ринку ЄС
Європейський союз в односторонньому порядку надасть Україні автономні торговельні преференції. Завдяки цьому будуть зменшені або скасовані митні збори ЄС на товари, що походять з України.
Зокрема, завдяки запровадженню квотування у двосторонній торгівлі між Україною та ЄС українські виробники отримають можливість завозити певні обсяги даних товарів без справляння увізних мит. Тобто під загальний режим імпорту підпадатимуть лише товари, які перевищують визначений обсяг. Вони оподатковуватимуться за тими ж умовами, які діють в Україні сьогодні.
Застосування автономних торговельних преференцій орієнтовно розпочнеться з травня 2014 року.
Також повідомляємо, що детальніше ознайомитися з довідкою щодо автономного преференційного торгового режиму ЄС для України, інструкцією щодо правил проходження, які будуть застосовуватися при експорті до держав-членів ЄС, а також проектом Регламенту Європейського Парламенту та Ради стосовно скорочення або скасування митних зборів на товари, що походять з України, можна на офіційному веб-сайті Мінекономрозвитку за посиланням http://www.me.gov.ua/Documents/MixedList?tag=AvtonomniiPreferentsiiniiTorgovelniiRezhimYesDliaUkr
Безоплатне розповсюдження матеріалів з метою реклами: об’єкт оподаткування ПДВ
Згідно з п.185.1 ст.185 Податкового кодексу України об’єктом оподаткування є операції платників податку з постачання товарів та послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України.
Постачання товарів/послуг включає в себе безоплатну передачу майна іншій особі, постачання послуг іншій особі на безоплатній основі (пп.«в» п.п.14.1.185, п.п.14.1.191 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України).
Враховуючи зазначене, операції з безоплатного розповсюдження матеріалів з метою реклами, в тому числі зразків продукції (проведення дегустації) є об’єктом оподатковування ПДВ і підлягають оподаткуванню ПДВ на загальних підставах за основною ставкою.
Найбільш цікаві питання задані під час Інтернет-конференції на тему «Переваги та порядок надання звітності в електронному вигляді. Отримання ключів електронного цифрового підпису. Сервіси міністерства. Актуальні питання податкового законодавства».
03 червня за участю начальника Вовчанської ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області Володимиром Борисенко проведено Інтернет-конференцію на тему: «Переваги та порядок надання звітності в електронному вигляді. Отримання ключів електронного цифрового підпису. Сервіси міністерства. Актуальні питання податкового законодавства». До вашої уваги публікуємо деякі питання та відповіді.
Що хорошого в інтернет-звітності, що її так просувають?
Відповідь . Подання податкової звітності та реєстрів податкових накладних в електронному вигляді має чимало переваг перед паперовою системою, зокрема: - зменшення паперового документообігу; - спрощення процедури подання звітності до податкових органів; - гарантія автоматичної перевірки підготовлених документів на наявність арифметичних та граматичних помилок; - можливість оперативного оновлення форматів надання документів в електронному вигляді по телекомунікаційних каналах зв'язку (у разі зміни форм податкових декларацій, інших документів, які є підставою для нарахування і сплати податків, або при введенні нових форм декларацій платник податків автоматично отримує можливість оновлення версій форматів); - підтвердження доставки звітності (податковий орган висилає квитанцію про отримання податкової декларації каналами телекомунікаційного зв'язку); - конфіденційність інформації. Наголошуємо, що звітність, надіслана до Міндоходів електронною поштою, не потребує дублювання на паперових носіях, а також їх зберігання.
Що потрібно зробити, щоб почати подавати звітність Інтернетом?
Відповідь . Однією з головних умов створення легітимного документообігу між суб'єктами господарювання та територіальними органами Міндоходів є застосування електронного цифрового підпису, підтвердженого посиленим сертифікатом. Після того як підприємство чи окремий підприємець одержить сертифікати, йому необхідно отримати спеціальне програмне забезпечення для відправлення звітності. На своєму офіційному веб-порталі Міндоходів розмістило безкоштовне програмне забезпечення для передачі звітності в електронному вигляді, де його й можна скачати. Після цього потрібно укласти договір з податковою інспекцією за місцем реєстрації. Для заощадження часу платників податків Міндоходів запровадило сервіс для дистанційного укладання договорів щодо подання звітності електронною поштою.
Які переваги від запровадження електронного кабінету платника податків?
Відповідь . Електронний кабінет – це персональне автоматизоване робоче місце платника, працювати в якому він може з будь-якого комп’ютера, підключеного до мережі Інтернет, після авторизації. Перевагами нового сервісу є подання податкової звітності в режимі реального часу. Платник одразу ж буде бачити, як показники звітності вплинули на його стан розрахунків з бюджетом. Податкова звітність подаватиметься пакетом, тобто декларація з усіма додатками. На кожен прийнятий пакет документів видаватиметься одна квитанція про прийняття декларації. У подальшому можливості Електронного кабінету будуть розширюватися. Так, наприклад, платники зможуть переглядати документи, видані органами Міндоходів, формувати та заповнювати платіжні документи щодо сплати податків, розраховувати пеню, подавати заяви на реєстрацію платником окремих податків, отримувати консультаційні послуги тощо.
Які ще електронними сервісами я можу скористатися, якшо маю цифровий підпис?
Відповідь. З метою створення належних умов для платників податків при поданні податкової звітності в електронному вигляді Міністерство доходів і зборів України запровадило цілу низку безкоштовних сервісів для платників податків, які обрали електронну звітність. Зокрема: - платники податків, які прийняли рішення щодо подання податкової звітності в електронному вигляді, мають змогу безкоштовно отримати необхідні ключі для цифрового електронного підпису; - існує можливість дистанційного укладання договорів щодо подання звітності засобами e-mail; - на офіційному порталі Міндоходів України розміщено безкоштовне програмне забезпечення для передачі звітності в електронному вигляді; - запроваджено надсилання «Довідки про відсутність заборгованості з податків і зборів (обов’язкових платежів), що контролюються органами» на електронний запит платників податків. У рамках розширення електронних сервісів та покращення рівня обслуговування платників податків Міністерство доходів і зборів України запровадило подання до органів Міндоходів реєстраційної заяви платника ПДВ в електронному вигляді та надає платникам ПДВ можливість отримати із Реєстру підтвердження достовірності індивідуальних податкових номерів та номерів свідоцтв своїх контрагентів.
Який термін сплати туристичного збору?
Відповідь; Згідно із пп.268.7.1 п.268.7 ст.268 Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року №2755-VI із змінами та доповненнями сума туристичного збору, обчислена відповідно до податкової декларації за звітний (податковий) квартал, сплачується щоквартально, у визначений для квартального звітного (податкового) періоду строк, за місцезнаходженням податкових агентів.
Хто є платниками збору на розвиток виноградарства, садівництва та хмелярства?
Відповідь: Відповідно до пп.1.1 п.16 р. XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року №2755-VI із змінами та доповненнями платниками збору є суб’єкти підприємницької діяльності незалежно від форм власності та підпорядкування, які реалізують в оптово-роздрібній торговельній мережі та мережі громадського харчування алкогольні напої та пиво.
Виробники алкогольних напоїв та пива є платниками збору лише за умови реалізації ними цієї продукції в роздрібній торгівлі безпосередньо споживачам. У разі постачання такої продукції суб’єктам оптової та роздрібної торгівлі власного виробництва вони не є платниками збору на розвиток виноградарства, садівництва і хмелярства.
У разі реалізації алкогольних напоїв та пива за договорами комісії (консигнації) платниками збору є суб’єкти підприємницької діяльності (крім виробників-комітентів у разі здійснення ними оптової торгівлі алкогольних напоїв та пива), які отримують на свій рахунок кошти або інші види компенсації за продаж цієї продукції.
Який порядок оподаткування подарованого батьком автомобіля?
Відповідь: Статтею 174 Податкового кодексу встановлено порядок оподаткування доходів, одержаних у вигляді подарунків, п. 174.6 якою передбачено, що кошти, майно, майнові чи немайнові права, вартість робіт, послуг, подаровані платнику податку, оподатковуються за правилами, встановленими для оподаткування спадщини.
Дохід у вигляді вартості подарованого майна у межах, що підлягає оподаткуванню, включається до складу загального річного доходу платника податку і відображається ним у річній податковій декларації про майновий стан і доходи.
Ставка оподаткування доходів, отриманих платником податку, встановлюється залежно від об'єкта, подарованого платнику податку, та ступеня споріднення з дарувальником.
Дохід у вигляді вартості подарованого автомобіля від батька, який є членом сім'ї першого ступеня споріднення, включається до складу загального річного оподатковуваного доходу та відповідно до пп. «а» пп. 174.2.1 п. 174.2 ст. 174 Податкового кодексу підлягає оподаткуванню за нульовою ставкою.
Від подання податкової декларації звільнено спадкоємців, які отримали у спадщину об'єкти, що оподатковуються за нульовою ставкою.
При цьому нотаріус, який посвідчив договір дарування, зобов'язаний надіслати про нього інформацію у податковому розрахунку за ф. №1ДФ з ознакою доходу «113».
Як оподатковуються аліменти, у тому числі отриманні від батька - нерезидента?
Відповідь: Платник податку – отримувач аліментів від нерезидента, зобов’язаний включити суму таких доходів до складу загального річного оподатковуваного доходу (подати річну податкову декларацію) та сплатити податок до бюджету за ставками 15% або 17% в залежності від суми отриманих в звітному місяці доходів.
Вовчанська ОДПІ ГУ Міндоходів
у Харківській області
|