Договір аутстафінгу: що варто знати
У бізнесі аутстафінг – це використання праці фахівців, які не входять до штату підприємства. Іншими словами, це оренда персоналу.
Але, договори так званого аутстафінгу, є ще однією схемою ухилення від сплати податків та не відповідають діючому законодавству.
Разом з тим, на практиці «аутстафінгові» компанії вводять в оману працівників, які винаймаються для інших роботодавців. Хитрощі полягають в тому, що працівники, які наймаються на умовах договору «аутстафінгу», детально не цікавляться умовами договору, в якому зазначено, що вони працюють на фірму - нерезидента. А це означає, що доходи отриманні від такого нерезидента є іноземними, і в такому випадку фізична особа зобов’язана самостійно подавати декларацію та сплачувати за себе податки.
Але саме головне - за такого працівника не сплачується єдиний соціальний внесок, що не дає йому право на отримання соціальної страховки: лікарняних, допомоги по безробіттю, а також такий період роботи за договором «аутстафінгу» не зараховується до стажу і не дає право на отримання пенсії.
Використання праці позаштатних спеціалістів регулюється Законом України «Про зайнятість населення», відповідно до якого необхідно додержуватися певних умов: укладення договору з роботодавцем про застосування праці працівника; виплата працівникові заробітної плати в розмірі, не нижчому, ніж розмір мінімальної заробітної плати; забезпечення працівнику час роботи та відпочинку на умовах, визначених для працівників роботодавця, що передбачено умовами колективного договору та правилами внутрішнього трудового розпорядку; нарахування та сплата єдиного внеску; не перешкоджати укладенню трудового договору між працівником та роботодавцем, у якого виконувалися ним роботи.
Актуальні зміни для платників акцизного податку
З 08.05.2017 набрав чинності наказ Міністерства фінансів України від 10.11.2016 № 943 «Про внесення змін до наказу Міністерства фінансів України від 11.02.2016 № 49» (далі – Наказ № 943). Наказом № 943, зокрема:
скасовано форми звітів № 1-РА «Звіт про обсяги придбання та реалізації алкогольних напоїв у роздрібній мережі» і № 1-РТ «Звіт про обсяги придбання та реалізації тютюнових виробів у роздрібній мережі» та Порядки їх заповнення;
внесено зміни у форми звітів № 1-ОА «Звіт про обсяги придбання та реалізації алкогольних напоїв у оптовій мережі», № 1-ОТ «Звіт про обсяги придбання та реалізації тютюнових виробів у оптовій мережі» та у Порядки їх заповнення;
доповнено Порядок заповнення форми звіту № 1-РС «Звіт про обсяги виробництва та реалізації спирту».
Крім того, наказом № 943 визначено, що суб'єкти господарювання мають право подавати уточнюючі звіти до органів ДФС за основним місцем обліку на заміну вже поданим – до 10 числа місяця, що настає за звітним.
Форму податкової декларації спрощенців оновлено
З 05.05.2017 набрав чинності наказ Міністерства фінансів України від 17.03.2017 № 369, яким внесено зміни до форм податкових декларацій платника єдиного податку, затверджених наказом Міністерства фінансів України від 19.06.2015 № 578, а саме:
форми податкової декларації платника єдиного податку – фізичної особи – підприємця;
форми податкової декларації платника єдиного податку третьої групи (юридичної особи);
форми податкової декларації платника єдиного податку четвертої групи.
З урахуванням вимог Податкового кодексу України, звітувати за новими формами декларації платники-спрощенці будуть – з ІІІ кварталу 2017 року.
За порушення граничних термінів реєстрації акцизних накладних в Єдиному реєстрі застосовуються штрафні санкції
Відповідно до п. 120 прим. 2.1 ст. 120 прим. 2 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VІ зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) порушення платниками акцизного податку граничних термінів реєстрації акцизних накладних/розрахунків коригування до акцизних накладних в Єдиному реєстрі акцизних накладних (далі – ЄРАН), встановлених ст. 231 ПКУ тягне за собою накладення штрафу в розмірі:
2 відсотків від суми акцизного податку з відповідних обсягів пального, зазначених у таких акцизних накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення терміну реєстрації до 15 календарних днів;
10 відсотків суми акцизного податку з відповідних обсягів пального, зазначених у таких акцизних накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення терміну реєстрації від 16 до 30 календарних днів;
Враховуючи викладене, нарахування штрафних санкцій за порушення граничних термінів реєстрації акцизних накладних/розрахунків коригування до акцизних накладних в ЄРАН здійснюється контролюючими органами на підставі акту камеральної перевірки та прийнятого за його наслідками податкового повідомлення – рішення. Детальніше на http://cv.sfs.gov.ua/media-ark/news-ark/298253.html
Платник єдиного податку при зміні відомостей має подати заяву
Для внесення змін до реєстру платників єдиного податку при зміні відомостей (місця здійснення діяльності, податкової адреси та ін.) платник повинен подати заяву про зміни у встановлені ПКУ строки.
За бажанням такого платника контролюючий орган видає витяг з реєстру платників єдиного податку.
Платнику єдиного податку слід знати, що у разі зміни відомостей (прізвище, ім’я, по батькові фізичної особи - підприємця, реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія та номер паспорта, податкової адреси, місця провадження господарської діяльності, видів господарської діяльності та ставок єдиного податку), зміни до реєстру платників єдиного податку вносяться в день подання платником відповідної заяви.
У разі зміни податкової адреси суб’єкта господарювання, місця провадження господарської діяльності заява подається платниками єдиного податку III групи разом з податковою декларацією за податковий (звітний) період, у якому відбулися такі зміни.
Мирослав Продан: Ми пропонуємо спільну зону прикордонного і митного контролю
Державна фіскальна служба пропонує запровадити спільну зону митного і прикордонного контролю на державному кордоні України та адміністративному кордоні вільної економічної зони «Крим». Про це заявив в.о. Голови ДФС Мирослав Продан сьогодні, 31 травня, під час засідання Уряду.
«Сьогодні є дві зони контролю: фізособи та суб`єкти ЗЕД двічі роблять зупинки і двічі проходять огляд. Експериментальний варіант передбачає проведення спільного огляду. Тобто водій та пасажири з автомобіля не виходять, а митник та прикордонник підходять до транспортного засобу разом», – розповів Мирослав Продан.
За його словами, ДФС спільно з Адміністрацією Державної прикордонної служби України розроблено проект наказу, яким передбачено Порядок взаємодії інформаційних систем ДФС та ДПС України щодо обміну інформацією, необхідною для забезпечення контролю при переміщенні осіб та транспортних засобів через державний (митний) кордон України та адміністративний кордон вільної економічної зони «Крим».
«Впровадження цього документу дозволить посилити контроль за переміщенням осіб і транспортних засобів, а також вдосконалить взаємодію інформаційних систем Державної фіскальної служби України та Державної прикордонної служби України», – розповів Мирослав Продан.
Наразі проект наказу знаходиться на розгляді в Міністерстві фінансів України.
У разі втрати або ліквідації основних засобів до декларації з ПДВ слід додати висновок експертної комісії та відповідний акт
ДФСУ в індивідуальній податковій консультації від 26.05.2017 р. №383/6/99-99-15-03-02-15/ІПК розглянула питання щодо визначення звітного періоду та способу подання до контролюючого органу платником ПДВ, який з незалежних від нього обставин здійснює ліквідацію основних виробничих або невиробничих засобів (далі — ОЗ), відповідного документа про їх знищення, розібрання або перетворення.
Податківці зазначили: якщо з незалежних від платника ПДВ обставин ОЗ (їх частина) зруйновані, викрадені чи підлягають ліквідації або платник ПДВ змушений відмовитися від їх використання внаслідок загрози чи неминучості їх заміни, руйнування або ліквідації, то такий платник ПДВ на підставі наказу керівника підприємства у звітному періоді, в якому виникають такі обставини, здійснює їх ліквідацію та подає до декларації з ПДВ за такий звітний період відповідний документ про знищення, розібрання або перетворення ОЗ у інший спосіб, внаслідок чого вони не можуть використовуватися за первісним призначенням.
Документами, що підтверджують знищення, розібрання або перетворення ОЗ, є висновки відповідної експертної комісії щодо неможливості використання в майбутньому цих засобів за первісним призначенням та акти на їх списання відповідної форми.
Юридичну особу ліквідовують: коли закривати рахунки?
Частиною 3 ст. 111 Цивільного кодексу України встановлено, що під час проведення заходів щодо ліквідації юридичної особи до завершення строку пред’явлення вимог кредиторів ліквідаційна комісія (ліквідатор) закриває рахунки, відкриті у фінансових установах, крім рахунка, який використовується для розрахунків з кредиторами під час ліквідації юридичної особи.
Відповідно до п. 11.13 розд. ХІ Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 №1588 (в редакції наказу Міністерства фінансів України від 22.04.2014 №462, з метою забезпечення закриття рахунків юридичних осіб, що ліквідуються, контролюючий орган на звернення комісії з припинення (ліквідатора, ліквідаційної комісії тощо) надає перелік рахунків у фінансових установах відповідної юридичної особи та/або її відокремлених підрозділів, які на момент звернення взяті на облік контролюючими органами та щодо яких не надходили повідомлення про їх закриття.
Таким чином, під час проведення ліквідаційної процедури ліквідатор зобов’язаний використовувати тільки один рахунок юридичної особи та/або її відокремлених підрозділів. Всі інші рахунки у фінансових установах в процесі ліквідації юридичної особи та/або її відокремлених підрозділів повинні бути закриті.
Павло Дроняк: Після індивідуальної роз’яснювальної роботи 8,4 тис. працедавців підвищили зарплату своїм працівникам
Протягом січня-квітня поточного року працівниками органів ДФС у рамках заходів щодо дотримання суб’єктами господарювання податкового законодавства проведено індивідуальну роз’яснювальну роботу з роботодавцями. За її результатами 8,4 тис. працедавців підвищили рівень заробітної плати своїм працівникам. Про це розповів директор Департаменту податків і зборів з фізичних осіб ДФС Павло Дроняк.
За його словами, внаслідок такого підвищення до бюджету надійшло 58,5 млн. грн. податку на доходи фізичних осіб. До органів прокуратури спрямовано матеріали та відомості щодо 342 підприємств, на яких виплата заробітної плати проводилась у розмірах нижче законодавчо встановленої мінімальної заробітної плати.
«Загалом з початку 2017 року органами ДФС під час перевірки суб’єктів господарювання, які виплачували заробітну плату та інші доходи фізичним особам, порушення податкового законодавства виявлено в 67% перевірених платників», – повідомив Павло Дроняк.
В яких податкових накладних не зазначається код товару ?
Відповідно до пп. «і» п. 201.1 ст. 201 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) до обов’язкових реквізитів податкової накладної відносяться код товару згідно з УКТ ЗЕД, для послуг – код послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг (далі – ДКПП).
Винятки із зазначеного становлять податкові накладні/розрахунки коригування, які складені не за операціями з постачання товарів/послуг (складені відповідно до п. 198.5 ст. 198 ПКУ та п. 199.1 ст. 199 ПКУ і складені на суму перевищення ціни придбання товарів/послуг над фактичною ціною їх постачання/звичайної ціни/балансової (залишкової) вартості. Детальніше на http://sumy.sfs.gov.ua/media-ark/news-ark/298549.html
Університет державної фіскальної служби України запрошує на навчання
В Україні з 12 липня 2017 року стартує вступна кампанія. Університет державної фіскальної служби – єдиний в Україні вищий навчальний заклад, який здійснює профільну підготовку фахівців для податкових та митних органів. Детальніше на http://kh.sfs.gov.ua/media-ark/news-ark/298614.html
Застосування радіокористувачами понижувальних та підвищувальних коефіцієнтів до ставок рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України
Листом від 29.05.2017 №13556/7/99-99-12-03- 04-17 (далі – Лист №13556) Державна фіскальна служба України надала роз’яснення з метою правильності застосу- вання радіокористувачами понижувальних та підвищувальних коефіцієнтів до ставок рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України (далі – Рентна плата).
Зокрема, Законом України від 20 грудня 2016 року №1791–VIII ,,Про внесення змін до податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2017 році” (далі – Закон) запроваджено коригуючі коефіцієнти до ставок Рентної плати передбачені примітками 1-8 до п. 254.4 ст. 254 Податкового кодексу України (далі – Кодекс), зокрема, примітка 1 (понижувальний коефіцієнт 0,75) застосовується для платників Рентної плати – користувачів радіозв’язку у системі передавання даних з використанням шумоподібних сигналів (далі – Платники Рентної плати).
Ознайомитися з Листом №13556 можна на офіційному веб-порталі ДФС України за посиланням: http://sfs.gov.ua/zakonodavstvo/podatkove-zakonodavstvo/listi-dps/72150.html
Оподаткування доходу, отриманого фізичною особою - підприємцем від продажу власного рухомого майна
Пунктом 1 ст.325 Цивільного кодексу України від 16 січня 2003 року № 435-ІV із змінами та доповненнями (далі - ЦКУ) визначено, що суб’єктами права приватної власності є фізичні та юридичні особи. Фізичні та юридичні особи можуть бути власниками будь-якого майна, за винятком окремих видів майна, які відповідно до закону не можуть їм належати (п.2 ст.325 ЦКУ).
Відповідне питання та відповідь на нього розміщене у категорії 103.22 Бази знань, що знаходиться на сервісі «Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс» офіційного веб-порталу ДФС України за посиланням http://zir.sfs.gov.ua у розділі: «ЗАПИТАННЯ-ВІДПОВІДІ З БАЗИ ЗНАНЬ».
Визначення об'єкта оподаткування податком на прибуток підприємств юридичною особою, яка у 2017 році перейшла зі спрощеної системи оподаткування на загальну систему оподаткування
Відповідно до п.п.134.1.1 п.134.1 ст. 134 Податкового кодексу України (далі – Кодекс) об'єктом оподаткування податком на прибуток є прибуток із джерелом походження з України та за її межами, який визначається шляхом коригування (збільшення або зменшення) фінансового результату до оподаткування (прибутку або збитку), визначеного у фінансовій звітності підприємства відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності, на різниці, які виникають відповідно до положень Кодексу.
Інформацію з зазначеного питання розміщено на офіційному веб-порталі ДФС України (лист ДФС України від 30.05.2017 №413/6/99-99-15-02-02-15/ІПК) за посиланням: https://cabinet.sfs.gov.ua/cabinet/faces/public/reestr.jspx?redirect=pub_card
Торгівля пивом на розлив для ФОП – платників єдиного податку другої і третьої груп – виключно з застосуванням РРО!
Актуальне питання – відповідь для фізичних осіб – підприємців з Бази знань у «ЗІР», категорія 109.03.
Чи мають право застосовувати книгу обліку розрахункових операцій та розрахункові книжки і не застосовувати РРО підприємці – платники єдиного податку 2 та 3 груп?
Відповідно п. 291.5 ст. 291 Податкового кодексу України не можуть бути платниками єдиного податку першої - третьої груп суб’єкти: господарювання (юридичні особи та фізичні особи - підприємці), які здійснюють виробництво, експорт, імпорт, продаж підакцизних товарів (крім роздрібного продажу паливно-мастильних матеріалів в ємностях до 20 літрів та діяльності фізичних осіб, пов’язаної з роздрібним продажем пива та столових вин). Детальніше на http://ck.sfs.gov.ua/media-ark/news-ark/297750.html
На офіційному веб-порталі ДФС працює електронний сервіс «Дізнайся більше про свого бізнес-партнера»
На офіційному веб-порталі ДФС працює електронний сервіс «Дізнайся більше про свого бізнес-партнера», який розміщено на головній сторінці веб-порталу.
Для перевірки інформації щодо наявності податкового боргу у платника податків необхідно ввести його код ЄДРПОУ або точну назву. Після введення такої інформації в одне з полів система здійснить пошук по ряду баз даних, доступних для публічного використання, і повідомить про результати пошуку.
Оновлення інформації на сайті щодо стану розрахунків платника податків з бюджетом (про наявність заборгованості) відбувається щоденно, крім вихідних та святкових днів, після проведення розрахунків зведених показників в центральній базі даних за результатами попереднього банківського дня.
Набрали чинності зміни до декларації акцизного податку та акцизної накладної
6 червня, набрали чинності накази, якими затверджено зміни до декларації акцизного податку, акцизної накладної, розрахунку коригування акцизної накладної, форми заявки на поповнення (коригування) залишку пального та Порядків їх заповнення.
Нагадаємо, що наказами від 24.04.2017 р. № 451 та № 452 Міністерство фінансів затвердило зміни до :
1) Декларації акцизного податку та Порядку заповнення та подання декларації акцизного податку
2) Акцизної накладної, розрахунку коригування акцизної накладної, заявки на поповнення (коригування) залишку пального, Порядку заповнення акцизної накладної, розрахунку коригування акцизної накладної, заявки на поповнення (коригування) залишку пального.
Оновлено «Єдине вікно» подання електронної звітності
Дане програмне забезпечення використовується виключно для оновлення "Єдиного вікна", починаючи з версії версії 1.25 та вище.
Перелік змін та доповнень (версія 1.25.15.0) (станом на 31.05.2017)
Нові версії документів:
З метою забезпечення приймання та автоматизованої обробки фінансової звітності, яка є додатком до декларації з податку на прибуток та звіту про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації відповідно до п. 46.2 ПКУ додано наступні форми (початок дії версій документів з 01.06.2017):
- J0903201 - Баланс (форма № 1дс);
- J0903301 - Звіт про результати фінансової діяльності (форма № 2дс)
Коригування існуючих форм, шаблонів та даних:
Довідники вводу:
- spr_eco_NormTaxRejectSourceFix.xml- "Кодифікатор та Ставки податку за викиди в атмосферне повітря забруднюючих речовин стаціонарними джерелами забруднення" - згідно з нормами статті 243 розділу VIII Податкового кодексу України - (коригування групи: "Для забруднюючих речовин (сполук), які не увійшли до пункту 243.1 ПКУ та на які не встановлено клас небезпечності (крім двоокису вуглецю), ставки податку застосовуються залежно від установлених орієнтовно безпечних рівнів впливу таких речовин (сполук) в атмосферному повітрі населених пунктів:" - внесено корректні показники на 2017 рік). Детальніше на https://news.dtkt.ua/ua/accounting/reposts/43851?utm_source=news&utm_campaign=oldmain
Податковий облік витрат на придбання комп'ютерної програми у нерезидента
ДФС роз’яснила особливості податкового обліку витрат на придбання комп’ютерної програми в нерезидента.
ДФСУ в індивідуальній податковій консультації від 24.05.2017 р. №320/6/99-99-15-02-02-15/ІПК роз’яснила:
1) Щодо визначення платежу з придбання у нерезидента операційної системи управління (комп’ютерної програми) роялті
2) Щодо оподаткування такого платежу
3) Щодо підтверджуючих документів
4) Щодо оподаткування ПДВ
5) Щодо оподаткування ПДВ операцій з постачання послуг із технічної підтримки програмної продукції
Детальніше на https://news.dtkt.ua/ua/taxation/profitstax/43847?utm_source=news&utm_campaign=oldmain
Облік у роздрібній торгівлі
Для підприємств, що спеціалізуються на роздрібній торгівлі товарами і послугами, ведення бухгалтерського, податкового й управлінського обліку тісно переплітається. Їм одночасно потрібно контролювати і товарні залишки, і їх рух (реалізацію, терміни придатності, псування і розкрадання), ціноутворення та податкове навантаження. Усе це дозволяє робити Microsoft Dynamics NAV у своєму модулі, створеному спеціально для роздрібної торгівлі — LS NAV.
З чого починається облік (і, власне, роздрібна торгівля)? Звичайно, з довідника товарів/послуг! Саме у ньому зазначаються номенклатура, одиниця вимірювання і ціна, які потім фігуруватимуть у цінниках, прайс-листах і прейскурантах. У LS NAV до цього довідника можна зайти багатьма шляхами (зокрема, і з первинних документів), але початкові його налаштування встановлюються у бек-офісі LS NAV - довідник Роздрібні Товари.
Окрім уже названих, картка товару містить такий реквізит, як штрихкод. Він може бути присвоєний товару відповідно до його індивідуальних характеристик (кольору, розміру тощо).
У картці зазначаються і так звані значення атрибуту товару/послуги (наприклад, матеріал, з якого він виготовлений, або колір).
Також товари/послуги можуть бути згруповані за варіантами таких характеристик (наприклад, за кольором) або за розділами, категоріями, групами самих товарів/послуг (наприклад, розділ «Непродовольчі товари», категорія «Одяг», група «Жіночий одяг»).
Для переходу на спрощену систему з III кварталу подайте заяву до 15 червня
Відповідно до пп. 298.1.4 ПКУ суб’єкт господарювання, який є платником інших податків і зборів відповідно до норм ПКУ, може прийняти рішення про перехід на спрощену систему оподаткування шляхом подання заяви до контролюючого органу не пізніше ніж за 15 календарних днів до початку наступного календарного кварталу. Такий суб’єкт господарювання може здійснити перехід на спрощену систему оподаткування один раз протягом календарного року.
Заява подається за вибором платника податків в один з таких способів:
- особисто платником податків або уповноваженою на це особою;
- надсилається поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення
- державному реєстратору як додаток до заяви про державну реєстрацію, що подається для проведення державної реєстрації юридичної особи або фізособи - підприємця з урахуванням вимог п. 291.5 ПКУ
Підпунктом 298.1.2 ПКУ визначено, що зареєстровані в установленому порядку фізособи - підприємці, які до закінчення місяця, в якому відбулася державна реєстрація, подали заяву щодо обрання спрощеної системи оподаткування та ставки єдиного податку, встановленої для I або II групи, вважаються платниками єдиного податку з першого числа місяця, наступного за місяцем, у якому відбулася державна реєстрація.
При цьому якщо суб’єкт господарювання протягом календарного року, що передує року обрання спрощеної системи оподаткування, самостійно прийняв рішення про припинення фізособи - підприємця, то при переході на спрощену систему оподаткування до розрахунку доходу за попередній календарний рік включається вся сума доходу, отриманого такою особою в результаті провадження господарської діяльності за такий попередній календарний рік. Детальніше на https://news.dtkt.ua/ua/simple/common/43845?utm_source=news&utm_campaign=oldmain
Не сплатив єдиний внесок або спізнився з оплатою – очікуй відповідальності
Єдиний внесок на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – ЄВ) підлягає сплаті незалежно від фінансового стану платника.
Основним документом, який регулює єдиний внесок, є Закон України від 8 липня 2010 року № 2464 «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування».
Відповідно до норм Закону №2464 у разі несвоєчасної сплати або не в повному обсязі ЄВ до платника застосовуються фінансові санкції, а посадові особи, винні в порушенні законодавства про збір та ведення обліку ЄВ, несуть дисциплінарну, адміністративну, цивільно-правову або кримінальну відповідальність.
Додамо, суми єдиного внеску, своєчасно не нараховані та/або не сплачені у строки, встановлені на законодавчому рівні, є недоїмкою.
Зокрема, у разі несвоєчасної сплати або не в повному обсязі єдиного внеску до платника застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафу у розмірі 20 відсотків несплачених або несвоєчасно сплачених сум єдиного внеску.
Якщо ж сума несплати або несвоєчасної сплати перевищує триста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян > 5100 грн. – сума штрафу становитиме від вісімдесяти до ста двадцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (1360 – 2040 грн.), а за повторне за рік вчинення відповідних дій – від ста п’ятдесяти до трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (2550 -5100 грн.).
У разі не підтвердження статусу неприбутковості – громадські організації будуть виключені з «Реєстру неприбуткових організацій»
01 липня 2017 року спливає термін на приведення своїх статутних документів громадськими об’єднаннями у відповідність до вимог Податкового кодексу України та підтвердження статусу неприбутковості. Вимоги стосуються всіх неприбуткових організацій, не тільки громадських організацій, а й благодійних організацій, всіх асоціацій, творчих спілок, інших, які зареєстровані в Україні.
Громадські організації (окрім релігійних - термін до 1 січня 2018 року), якідо 1 липня 2017 року не завершать процедуру відповідно до діючого законодавства України будуть виключенні із «Реєстру неприбуткових установ та організацій», вважатимуться прибутковими, а значить, такими, що мають на меті отримання прибутку, – як наслідок кошти, майно буде обкладатиметься податками, на тих самих підставах, як для решти юридичних осіб.
Звертаємось до усіх керівників громадських об’єднань та наполегливо радим не залишати «на потім» таку важливу процедуру і вже найближчим часом привести свої установчі документи відповідно до вимог Податкового кодексу України.
При придбанні або оренді транспортного засобу юридичною особою для своїх господарських потреб необхідно повідомити органи фіскальної служби
Платник податків зобов’язаний повідомляти про всі об’єкти оподаткування і об’єкти, пов’язані з оподаткуванням, органи фіскальної служби за основним місцем обліку у порядку, встановленому розділом VIIІ Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 №1588.
Об’єктами оподаткування і об’єктами, пов’язаними з оподаткуванням або через які провадиться діяльність є майно та дії, у зв’язку з якими у платника податків виникають обов’язки щодо сплати податків та зборів.
Крім того, якщо юридична особа в повідомленні за ф. № 20-ОПП вже зазначила транспортні засоби, які знаходяться у її власності або оренді, то при наступному придбанні/оренді або відчуженні транспортних засобів в повідомленні за ф. № 20-ОПП зазначаються тільки ті об’єкти по яким сталися зміни.
Які строки виплати зарплати
Законодавством чітко визначено зобов'язання роботодавця нараховувати та виплачувати зарплату працівникам не рідше двох разів на місяць.
У разі коли день виплати зарплати збігається з вихідним, святковим або неробочим днем, зарплата виплачується напередодні.
Якщо на підприємстві, в установі чи організації не дотримуються норми щодо виплати зарплати вчасно, то працівник має право звернутися до Державної служби з питань праці України.
На якій системі оподаткування знаходиться суб’єкт господарювання з моменту взяття на облік в контролюючому органі?
Відповідно до ст. 42 Господарського кодексу України від 16 січня 2003 року №436-IV (далі – ГКУ) підприємництво – це самостійна, ініціативна, систематична, на власний ризик господарська діяльність, що здійснюється суб’єктами господарювання (підприємцями) з метою досягнення економічних і соціальних результатів та одержання прибутку.
Взяття на облік платників податків контролюючими органами здійснюється за принципом організаційної єдності реєстраційних процедур, що проводяться державними реєстраторами, та процедур узяття на облік платників податків, що забезпечуються контролюючими органами. Обмін відомостями (запитами) про здійснення дій з державної реєстрації та взяття на облік (зняття з обліку) юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців здійснюється у порядку інформаційної взаємодії між Єдиним державним реєстром юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань та інформаційними системами Центрального контролюючого органу (п.3.1 розд.ІІІ Порядку).
З моменту взяття на облік згідно з Порядком платник податків вважається таким, що перебуває на загальній системі оподаткування, якщо ним не обрано інший спосіб оподаткування відповідно до законодавства (п.3.9 розд.ІІІ Порядку). Детальніше на http://dp.sfs.gov.ua/media-ark/news-ark/298797.html
Міністерство фінансів оприлюднило проект закону щодо запровадження єдиного рахунку для сплати податків і зборів
Міністерство фінансів України відповідно до вимог Закону України «Про доступ до публічної інформації» оприлюднило проект Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законів України щодо запровадження єдиного рахунку для сплати податків і зборів, єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування».
Законопроект передбачає запровадження системи сплати податків і зборів, передбачених Податковим кодексом України, через Електронний кабінет платника податків на єдиний рахунок, який буде відкрито для платника за його згодою (бажанням) на центральному рівні Державної казначейської служби України.
Проект закону оприлюднений на офіційному веб-сайті Міністерства фінансів України (www.minfin.gov.ua) в рубриці: «Аспекти роботи»/«Законодавство»/«Проекти документів».
З
|