Оплата додаткових відпусток
ДФС України повідомлено, що оплата додаткових відпусток особам, віднесеним до 1 та 2 категорії потерпілих внаслідок Чорнобильської катастрофи, включається до складу заробітної плати і підлягає оподаткуванню податком на доходи фізичних осіб та є базою нарахування єдиного внеску.
Лист від 29.09.2016 р. № 21108/6/99-99-13-02-03-15
Оподаткування роялті
ДФС України повідомлено, що якщо підприємство здійснює платежі, які згідно з правилами бухгалтерського обліку визнаються роялті, а для цілей оподаткування податком на прибуток такі платежі не підпадають під визначення роялті, то до доходів нерезидента, із джерелом походження їх з України п. 141.4 ст. 141 Податкового кодексу не застосовується.
Відповідно до п. 3.2 ст. 3 цього Кодексу, якщо міжнародним договором, згода на обов’язковість якого надана Верховною Радою України, встановлено інші правила, ніж ті, що передбачені цим Кодексом, застосовуються правила міжнародного договору.
Оскільки міжнародні договори про уникнення подвійного оподаткування мають пріоритет над положеннями Кодексу та містять власні визначення понять та положень, то у разі застосування правил міжнародного договору при виплаті роялті нерезиденту (звільнення від оподаткування або зниження ставки) для визначення поняття роялті застосовуються положення такого міжнародного договору.
20 жовтня - граничний термін з ЄСВ для роботодавців
20 жовтня - граничний термін для підприємців-роботодавців по:
сплати сум єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування підприємцями, які використовують працю найманих працівників, незалежно від системи оподаткування, за вересень 2016 року;
поданням Звіту про суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування для підприємців, які використовують працю найманих працівників за вересень 2016 року.
20 жовтня - граничний термін сплати єдиного податку в першій і другій групі
20 жовтня для підприємців першої та другої групи, які здійснюють щомісячну сплату податку, - граничний термін по сплаті авансових платежів по єдиному податку за жовтень 2016 року.
Нагадаємо, що штраф за несвоєчасну сплату становить 50% ставки єдиного податку.
Хто має право на податкову знижку за навчання
Відповідно до статті 166 Податкового кодексу України право на податкову знижку за наслідками звітного податкового року має фізична особа – резидент – платник податку на доходи фізичних осіб, яка не є суб'єктами господарювання.
Підстави для нарахування податкової знижки із зазначенням конкретних сум відображаються таким платником податку у річній податковій декларації про майновий стан і доходи, яка подається по 31 грудня включно наступного за звітним податкового року (підпункт 166.1.2 пункту 166.1 статті 166 Кодексу).
Тобто, за 2015 рік платник податку повинен скористатися правом на нарахування податкової знижки до кінця 2016 року, так як таке право на наступні податкові роки відповідно до підпункту 166.4.3 Податкового кодексу України не переноситься.
Підпунктом 166.3.3 статті 166 Податкового кодексу визначено, що фізична особа – платник податку має право включити до податкової знижки суму коштів, сплачених ним на користь закладів освіти для компенсації вартості здобуття середньої професійної або вищої освіти такого платника податку та/або члена його сім’ї першого ступеня споріднення, який не одержує заробітної плати. За 2015 рік сума податкової знижки не може перевищувати 1710 гривень у розрахунку на кожну особу, яка навчається, за кожний повний або неповний місяць навчання протягом 2015 року.
Якщо квартира знаходиться у спільній власності декількох осіб, хто сплачує податок на нерухоме майно
Порядок визначення платника податку на житлову нерухомість, яка перебуває у спільній частковій або спільній сумісній власності декількох осіб регламентується підпунктом 266.1.2 статті 266 Податкового кодексу України.
Так, відповідно до його норми:
а) якщо об’єкт житлової нерухомості перебуває у спільній частковій власності кількох осіб, то платником податку є кожна з цих осіб за належну їй частку;
б) якщо об’єкт житлової нерухомості перебуває у спільній сумісній власності кількох осіб, але не поділений в натурі, то платником податку є одна з таких осіб – власників, визначена за їх згодою, якщо інше не встановлено судом;
в) якщо об’єкт житлової нерухомості перебуває у спільній сумісній власності кількох осіб і поділений між ними в натурі, то платником податку є кожна з цих осіб за належну їй частку.
За яких умов фізичні особи – підприємці – платники єдиного податку звільняються від сплати єдиного податку
Від сплати єдиного податку відповідно до пункту 295.5 статті 295 Податкового кодексу України звільняються виключно платники єдиного податку першої і другої груп, які не використовують працю найманих осіб, у таких випадках:
на період щорічної відпустки тривалістю один календарний місяць на рік. Інформація про період такої відпустки вказується у відповідній заяві довільної форми, що подається до державної податкової інспекції за місцем реєстрації платника (підпункт 298.3.2 пункту 298.3 статті 298 Податкового кодексу України);
на період хвороби, обов’язково підтвердженої копією листка (листками) непрацездатності, за умови, що хвороба триває не менше 30-ти календарних днів. При цьому, інформація про термін тимчасової втрати працездатності вказується у відповідній заяві довільної форми, що подається до державної податкової інспекції за місцем реєстрації платника, з обов’язковим доданням копії листка непрацездатності (підпункт 298.3.2 пункту 298.3 статті 298 Кодексу). Звертаємо увагу, що згідно з пунктом 295.6 статті 295 Кодексу суми єдиного податку, сплачені платниками єдиного податку першої і другої груп, як авансові внески відповідно до пункту 295.5 статті 295 Кодексу, підлягають зарахуванню у рахунок майбутніх платежів з цього податку за заявою такого платника. А помилково та/або надміру сплачені суми єдиного податку підлягають поверненню платнику у порядку, встановленому Податковим кодексом України.
Які пільги передбачено для громадян щодо сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки?
База оподаткування об’єкта/об’єктів житлової нерухомості, в тому числі їх часток, що перебувають у власності фізичної особи — платника податку, зменшується:
для квартири/квартир незалежно від їх кількості — на 60 кв. метрів;
для житлового будинку/будинків незалежно від їх кількості — на 120 кв. метрів;
для різних типів об’єктів житлової нерухомості, в тому числі їх часток (у разі одночасного перебування у власності платника податку квартири/квартир та житлового будинку/будинків, у тому числі їх часток), — на 180 кв. метрів.
Наприклад: у власності громадянина перебуває квартира площею 58 кв. метрів та житловий будинок 115 кв. метрів. Такий громадянин не сплачує податок, оскільки користується пільгою.
Наприклад: громадянин є власником квартири площею 78 кв. метрів та житлового будинку 155 кв. метрів. Розраховуємо податок: 78+155=233 кв. метри, застосовуємо пільгу 233-180=53 кв. метри. Податок необхідно сплатити за 53 кв. метри.
Що робити тим особам, які мають надлишкові квадратні метри, проте не отримували повідомлення від фіскальних органів?
Щоб уникнути зайвих питань з боку фіскальних органів, всім свідомим громадянам необхідно звернутись до контролюючого органу з письмовою заявою за місцем проживання (реєстрації) для проведення звірки даних. Що саме можна звірити згідно з нормами Податкового кодексу? Це і об’єкти житлової або нежитлової нерухомості, в тому числі їх частки, що перебувають у власності такого платника податку; це і розмір загальної площі об’єктів нерухомості, у тому числі нежитлової, перевірити наявність права на користування пільгою зі сплати податку; з’ясувати всі питання щодо розміру ставки та нарахованої суми податку.
Змінено форму ЄСВ-звіту
Мінфін наказом від 7 вересня 2016 року № 813 (далі - Наказ №813) вніс уточнення щодо визначення категорій осіб, які підлягають загальнообов'язковому державному пенсійному страхуванню. Зокрема, слово «старий» замінено на «особа похилого віку» в усіх положеннях Інструкції про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 20 квітня 2015 року № 449, та Порядку формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 14 квітня 2015 року № 435.
Також ці уточнення внесені до звіту про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування до органів доходів і зборів (форма № Д4) (далі - Звіт по ф. № Д4), який щомісяця подають роботодавці, а саме в перелік таблиць і таблиці 2, 8.
Нововведення незначні і не стосуються підприємців-роботодавців, однак внаслідок їх прийняття зміниться Звіт за ф. № Д4, в результаті його необхідно буде подавати за оновленою формою.
Акцизний податок при переобладнанні вантажного авто в легковий
Насамперед, платником акцизного податку є власник ввезеного на митну територію України вантажного транспортного засобу, що переобладнується у легковий автомобіль, з якого справляється акцизний податок.
Датою виникнення податкових зобов'язань у разі здійснення переобладнання вантажного транспортного засобу у легковий автомобіль є дата видачі документа про відповідність переобладнаного автомобіля вимогам безпеки дорожнього руху.
Термін сплати - не пізніше дати подання документів до органу внутрішніх справ України для реєстрації або перереєстрації такого транспортного засобу.
Акцизний податок з операції з переобладнання вантажного транспортного засобу, який відповідає товарній позиції 8704 згідно з УКТЗЕД, у легковий автомобіль, що відповідає товарній позиції 8703 згідно з УКТЗЕД, обраховується за ставками, визначеними у підпункті 215.3.5 1 пункту 215.3 статті 215 Податкового кодексу України, розмір яких залежить від коду продукції згідно з УКТ ЗЕД, робочого об'єму циліндрів двигуна та терміну експлуатації (нові транспортні засоби або ті, що використовувались не більш як/понад п'ять років).
Оскільки ставка акцизного податку встановлена у євро, розрахунок суми податку здійснюється за офіційним курсом гривні до курсу євро, встановленим Національним банком України, що діє на перший день кварталу, в якому видається документ про відповідність переобладнаного автомобіля вимогам безпеки дорожнього руху.
Яких помилок припускаються платники рентної плати за користування радіочастотним ресурсом при заповненні звітності
Салтівська ОДПІ звертає увагу платників податків, що за результатами проведеного ДФС аналізу звітності з рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України за червень-серпень 2016 року виявлені такі методологічні помилки:
неправильне застосування розміру встановлених ставок рентної плати;
неправильне заповнення коду радіозв’язку.
У зв’язку із цим контролери нагадують: ставки рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України в гривнях за 1 МГц смуги радіочастот на місяць визначені п. 254.4 ПКУ. Платники рентної плати обчислюють її суму виходячи з виду радіозв’язку, розміру встановлених ставок і ширини смуги радіочастот по кожному регіону окремо (пп. 254.5.2 ПКУ).
Водночас контролери зауважують: для ширини смуги радіочастот до 30 МГц (15х2) у кожному регіоні окремо, що належать окремому платнику рентної плати — користувачу радіочастотного ресурсу, застосовується понижувальний коефіцієнт 0,75 (п. 254.4 ПКУ).
Оплата додаткових відпусток чорнобильцям 1 та 2 категорій є базою нарахування ПДФО та ЄСВ
Оплата додаткових відпусток особам, віднесеним до 1 та 2 категорій постраждалих унаслідок Чорнобильської катастрофи, включається до складу заробітної плати й підлягає обкладенню ПДФО та є базою нарахування ЄСВ.
Адже до Переліку видів виплат, на які не нараховується єдиний внесок, затвердженого постановою КМУ від 22.12.2010 р. № 1170, включено виплати в установленому розмірі особам, які постраждали від Чорнобильської катастрофи (крім надбавок і доплат до тарифних ставок (окладів, посадових окладів) у розмірах, передбачених законодавством, за роботу на територіях радіоактивного забруднення, оплата додаткових відпусток, що надаються відповідно до Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» від 28.02.1991 р. № 796). А до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку включаються доходи у вигляді заробітної плати, нараховані (виплачені) платнику податку згідно з умовами трудового договору (контракту) (пп. 164.2.1 ПКУ).
Лист ДФСУ від 29.09.2016 р. № 21108/6/99-99-13-02-03-15.
В ЦОП Вовчанського відділення Салтівської ОДПІ роз’яснюють нюанси сплати податку на нерухомість
В Центрі обслуговування платників Салтівської ОДПІ можна отримати усні консультації з питань застосування податкового законодавства та сплати ЄСВ. Минулого тижня одним з актуальних питань, з яким зверталися до ЦОП Вовчанського відділення стало сплата у цьому році податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки.
Як пояснює заступник начальника – начальник Вовчанського відділення Людмила Воловик, база оподаткування об’єктів житлової та нежитлової нерухомості, в тому числі їх часток, які перебувають у власності фізичних осіб, обчислюється контролюючим органом на підставі даних Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, що безоплатно надаються органами державної реєстрації прав на нерухоме майно та/або на підставі оригіналів відповідних документів платника податків, зокрема документів на право власності. Відповідно до п.п. 266.10.1. п. 266.10 ст. 266 Податкового кодексу України податкове зобов’язання за звітний рік з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, сплачується фізичними особами протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення. У разі якщо платник податків не сплачує узгоджену суму грошового зобов’язання протягом строків, визначених Податковим кодексом, такий платник податків притягується до відповідальності у вигляді штрафу (ст. 126 ПКУ).
«Користуючись нагодою, ми звертаємось до всіх громадян, які у відповідності до вимог чинного законодавства повинні у цьому році сплатити податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки! Нагадуємо, що фізичні особи, які з різних причин не отримали податкового повідомлення-рішення щодо сплати податку на нерухомість, мають право звернутися до податкової інспекції за місцем реєстрації з оригіналами документів на право власності нерухомим майном для звірки своїх даних», - закликала посадовець.
Скасовано отримання додаткової ліцензії на оптову торгівлю вином власного виробництва
Як повідомила завідувач юридичного сектору Салтівської ОДПІ Ганна Паркаренко, з 13.10.2016 набрав чинності Закон України від 20.09.2016 №1534-VIII «Про внесення змін до Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» щодо оптової торгівлі алкогольними напоями, виготовленими з власного (не придбаного) виноматеріалу» (далі – Закон №1534).
«Зазначеним Законом скасовано обов’язкове отримання ліцензії на оптову торгівлю суб’єктами господарювання, які отримали ліцензію на виробництво алкогольних напоїв (вин виноградних, вин плодово-ягідних або напоїв медових) та виробляють їх з виноматеріалів (виноградних, плодово-ягідних або медових) виключно власного виробництва (не придбаних), та здійснюють оптову торгівлю зазначеними алкогольними напоями», - зауважує фахівець.
Закон №1534 опубліковано у газеті «Урядовий кур’єр» від 12.10.2016 №192.
Про подання звітності про обіг марок акцизного податку в електронній формі
11.10.2016 набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України від 05.10.2016 №683 «Про внесення змін до Положення про виготовлення, зберігання, продаж марок акцизного податку та маркування алкогольних напоїв і тютюнових виробів» (далі – Постанова №683).
Постановою №683 внесено зміни до Положення про виготовлення, зберігання, продаж марок акцизного податку та маркування алкогольних напоїв і тютюнових виробів, затвердженого постановою Кабміну від 27.12.2010 №1251.
У зв’язку з переходом на електронний документообіг зазначеною Постановою Уряд схвалив подання звітності про обіг марок акцизного податку в електронній формі.
Як повідомляється на Урядовому порталі, реалізація Постанови №683 забезпечить скорочення паперового документообігу підприємствами – виробниками, імпортерами підакцизної продукції та органами ДФС, а також унеможливить безпосередній контакт при наданні заявки-розрахунку на отримання марок акцизного податку та звітів щодо їх використання між посадовими особами суб’єктів господарювання та органів ДФС.
Оновлено реєстр реєстраторів розрахункових операцій
Наказом Державної фіскальної служби України від 28.09.2016 №813 затверджено новий Державний реєстр реєстраторів розрахункових операцій.
Нагадуємо, Державний реєстр реєстраторів розрахункових операцій - перелік моделей реєстраторів розрахункових операцій, їх модифікацій вітчизняного та іноземного виробництва, які відповідають вимогам нормативно-правових актів і нормативних документів, пройшли державну сертифікацію і дозволені для застосування під час здійснення розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг.
Реєстр містить перелік РРО, дозволених до первинної реєстрації, а також первинна реєстрація яких заборонена.
Крім цього, визнано таким, що втратив чинність, наказ ДФС від 16.06.2016 №535 "Про затвердження Державного реєстру реєстраторів розрахункових операцій".
Отримати компенсацію ЄСВ за нового працівника роботодавцям стане простіше
Уряд постановою від 05.10.2016 р. № 693 уніс зміни до Порядку компенсації роботодавцям витрат у розмірі єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування .
Як повідомляється на Урядовому порталі, зазначені зміни спрямовані на спрощення механізму компенсації роботодавцям ЄСВ, і його приведено у відповідність до законодавства, що, своєю чергою, сприятиме посиленню зацікавленості роботодавців у працевлаштуванні безробітних на нові робочі місця.
Зокрема Центр зайнятості для виплати компенсації роботодавцю ЄСВ, сплаченого за нового працівника, безпосередньо керуватиметься даними з Державного реєстру загальнообов'язкового державного соціального страхування (без проведення самостійного розрахунку на основі заробітної плати працівника). Окрім того, скасовано залежність розміру ЄСВ, що підлягає компенсації, від класу професійного ризику виробництва.
Митники Харківщини виявили 6 телефонів «iPhon 7», прихованих від митного контролю
На митному посту «Харків-аеропорт» був затриманий громадянин України, який намагався ввезти на територію України нові гаджети.
Під час проведення митного контролю багажу громадянина України, який прибув рейсом «Мінськ-Харків», були виявлені приховані від митного контролю 6 телефонів «iPhon 7», в кількості, що перевищує неоподатковану норму переміщення через митний кордон України. За даним фактом складений протокол про порушення митних правил за статтями 471 та 472 Митного кодексу України.
Коли рентна плата за спеціальне використання води не справляється
Відповідно до п. 255.4 ст. 255 Податкового кодексу України рентна плата за спеціальне використання води не справляється:
за воду, що використовується для задоволення питних і санітарно-гігієнічних потреб населення, у тому числі для задоволення виключно власних питних і санітарно-гігієнічних потреб юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та платників єдиного податку;
за воду, що використовується для протипожежних потреб;
за воду, що використовується для потреб зовнішнього благоустрою територій міст та інших населених пунктів;
за воду, що використовується садівницькими та городницькими товариствами (кооперативами);
за воду, що забирається для реабілітації, лікування та оздоровлення реабілітаційними установами для інвалідів та дітей-інвалідів;
для потреб гідроенергетики - з гідроакумулюючих електростанцій, які функціонують у комплексі з гідроелектростанціями.
У разі наявності залишків пального, по яких не проведено інвентаризацію, обсяги залишків заносяться в СЕАРП шляхом оформлення заявок
У разі наявності у платника податку обсягів залишку пального, по яких не проведено інвентаризацію і по яких, відповідно до п. 9 підрозділу 5 розділу XX "Перехідні положення" Кодексу, не може бути збільшено показник (EАНакл), такі обсяги повинні при реалізації пального заноситись в СЕАРП шляхом оформлення заявок на поповнення обсягу залишку пального (п. 232.4 ст. 232 Кодексу та розділ IV наказу Міністерства фінансів України від 25.02.2016 N 218 "Про затвердження форм заяви про реєстрацію платника акцизного податку з реалізації пального, акцизної накладної, розрахунку коригування акцизної накладної, заявки на поповнення (коригування) залишку пального, Порядку заповнення акцизної накладної, розрахунку коригування акцизної накладної, заявки на поповнення (коригування) залишку пального") із сплатою акцизного податку на ці обсяги на окремий електронний рахунок, відкритий платнику в Казначействі.
На цей рахунок таким платником перераховуються кошти у сумі, необхідній для досягнення розміру суми акцизного податку, на яку платник податку має право подати заявку на поповнення/коригування обсягу залишків пального, на які він має право зареєструвати акцизні накладні в ЄРАН.
У разі кур’єрської доставки розрахунки теж проводять через РРО
Стосовно оформлення розрахункових документів у разі доставки кур'єрською службою: продавець товарів має забезпечити доставку покупцю роздрукованого раніше розрахункового документа (чека) разом із придбаним товаром за допомогою кур'єрської служби (поштової служби), яка може бути як сторонньою організацією, так і структурною одиницею продавця.
Також розрахунковий документ (чек) може бути видано покупцеві кур'єром (поштовою службою) під час передачі покупцю придбаного товару та сплати ним коштів за його придбання. При цьому такий розрахунковий документ (чек) мають роздрукувати з використанням РРО, зареєстрованого на такого кур'єра (поштову службу).
Лист ДФСУ «Про застосування РРО» від 17.08.16 р. № 17922/6/99-99-14-05-01-15.
За яких умов нараховують єдиний внесок на авторську винагороду
Авторська винагорода, виплачена за умовами трудового або цивільно-правового договору, є базою нарахування єдиного внеску. Оскільки п. 9 розділу I Переліку № 1170 звільняє від нарахування єдиного внеску лише виплати фізособам за авторським договором на створення та використання творів науки, літератури та мистецтва, окрім гонорару штатним працівникам редакцій газет, журналів, інших засобів масової інформації, видавництв, установ мистецтва та (або) оплати їхньої праці, яку нараховують за ставками (розцінками) авторської (постановочної) винагороди, нарахованої на відповідному підприємстві.
Тож винагороду за авторським договором штатного працівника обкладають єдиним внеском, адже її включають до фонду оплати праці (п. 3.14 Інструкції зі статистки зарплати).
Про терміни зберігання первинних документів
Первинні документи слід зберігати не менш як 1095 днів з дня подання податкової звітності.
Так, згідно з абзацом першим п. 44.1 ст.44 ПКУ для цілей оподаткування платники податків зобов’язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов’язаних з визначенням об’єктів оподаткування та/або податкових зобов’язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов’язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством.
Відповідно до п. 44.3 ст. 44 ПКУ платники податків зобов’язані забезпечити зберігання документів, визначених у п.44.1 ст.44 ПКУ, а також документів, пов’язаних із виконанням вимог законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, не менш як 1095 днів з дня подання податкової звітності, для складення якої використовуються зазначені документи, а у разі її неподання – з передбаченого ПКУ граничного терміну подання такої звітності.
Затверджено нові довідники податкових пільг
Державна фіскальна служба України затвердила нові Довідники податкових пільг №80/1, що є втратами доходів бюджету, та Довідник інших податкових пільг №80/2 станом на 01.10.2016 р.
У довідниках надано перелік пільг із податку на прибуток, плати за землю, ПДВ, акцизного податку з вироблених в Україні та імпортованих підакцизних товарів (продукції), місцевих податків та зборів, державного мита, оподаткування неприбуткових установ і організацій, а також початок та кінець дії пільг.
Ознайомитись із довідниками можна на веб- потралі ДФС України і в розділі "Довідники" http://sfs.gov.ua/dovidniki--reestri--perelik/dovidniki
Спільна сумісна власність: як сплачувати податок на нерухоме майно
Хто є платником податку на нерухоме майно, за житловий будинок, наприклад, площею 390 м², який належить на праві власності подружжю в рівних частках – ½ кожному.
Отже, якщо об’єкт житлової та/або нежитлової нерухомості перебуває у спільній сумісній власності кількох осіб і поділений між ними в натурі, платником податку є кожна з цих осіб на належну їй частку (пп. «в» пп. 266.1.2 п. 266.1 ст. 266 Податкового кодексу України).
Таким чином платниками податку на нерухоме майно за житловий будинок є кожен з подружжя за належну йому частку – 195 м².
Разом з тим, наголошуємо, якщо фізичною особою-платником податку не отримано податкового повідомлення-рішення з податку на нерухоме майно або отримано, на думку платника, з сумою податку іншою, ніж зазначено у цьому повідомленні-рішенні, платники податку мають право звернутися з письмовою заявою для проведення звірки даних. Така заява подається до контролюючого органу за місцем проживання (реєстрації), зокрема, щодо об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, у тому числі їх часток, що перебувають у власності платника податку або нарахованої суми податку (пп. 266.7.3 п. 266.7 ст. 266 Податкового кодексу України).
У разі несвоєчасної сплати (перерахування) податків фіскальним органом проводиться камеральна перевірка
Камеральною вважається перевірка, яка проводиться у приміщенні контролюючого органу виключно на підставі даних, зазначених у податкових деклараціях (розрахунках) платника податків, та даних системи електронного адміністрування ПДВ, а також даних Єдиного реєстру акцизних накладних та даних системи електронного адміністрування реалізації пального.
Під час перевірки з’ясовуються, зокрема питання щодо своєчасності подання платником податків податкової декларації (розрахунку), своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати до бюджету належних сум податків (зборів) до бюджету.
За результатами камеральної перевірки у разі встановлення порушень складається акт у двох примірниках, який підписується посадовими особами такого органу, які проводили перевірку, і після реєстрації у контролюючому органі вручається або надсилається для підписання протягом трьох робочих днів платнику податків.
Таким чином, у разі несвоєчасної сплати (перерахування) суб’єктом господарювання до бюджету належних сум податків (зборів), контролюючим органом проводиться камеральна перевірка та за її результатами складається акт у двох примірниках, який після реєстрації його у контролюючому органі вручається (надсилається) для підписання платнику податків протягом трьох робочих днів.
Зазначена норма передбачена п.п. 75.1.1 ст. 75 та п. 86.2 ст. 86 Податкового кодексу України.
У якому випадку фізичні особи підприємці (платники єдиного податку) повинні застосовувати РРО?
Згідно з п.6 ст.9 розділу II Закону України від 06.07.1995 №265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг», реєстратори розрахункових операцій та розрахункові книжки не застосовуються при продажу товарів (наданні послуг) фізичними особами – підприємцями, які відносяться відповідно до Податкового кодексу України до груп платників єдиного податку, що не застосовують реєстратори розрахункових операцій.
Згідно з п.296.10 ст.296 Податкового кодексу РРО не застосовуються платниками єдиного податку:
першої групи;
другої і третьої груп (фізичні особи — підприємці) незалежно від обраного виду діяльності, обсяг доходу яких протягом календарного року не перевищує 1 млн. грн.
У разі перевищення в календарному році обсягу доходу понад 1 млн. грн. застосування РРО для такого платника єдиного податку є обов’язковим. Застосування РРО розпочинається з першого числа першого місяця кварталу, що настає за виникненням такого перевищення, та продовжується в усіх наступних податкових періодах протягом дії свідоцтва платника єдиного податку.
Дії платників податків у разі перейменуванням населеного пункту або вулиці
Внесення змін до реєстраційних даних платників податків здійснюється відповідно до вимог Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом ДФС України від 09.12.2011 р. №1588 (далі – Порядок обліку).
Відповідно до п.9.2. розділу ІХ Порядку обліку у разі виникнення змін у даних або внесення змін до документів, що подаються для взяття на облік згідно з цим Порядком обліку, крім змін, які вносяться до Єдиного державного реєстру, та змін, про які платник податків повідомив за основним місцем обліку, платник податків зобов'язаний протягом 10 календарних днів з дня внесення змін до зазначених документів подати до контролюючого органу уточнені документи в такому самому порядку, як і при взятті на облік. Додаткова реєстраційна заява за формами №1-ОПП, №5-ОПП подається з позначкою "Зміни" або за формою №1-РПП - з позначкою "Перереєстрація, зміни".
Внесення змін, пов’язаних з перейменуванням населеного пункту або вулиці не вважається зміною місцезнаходження платника податків. Ініціатором внесення таких змін є платник податків. Нормативними документами не встановлено терміну внесення таких змін платником податків в його облікові дані.
Платникам податків, якими здійснено державну реєстрацію зміни адреси у зв’язку із перейменуванням населеного пункту або вулиці, та якщо внаслідок таких змін виникли питання, пов’язані з відсутністю назви вулиці у довідниках ДФС України, пропонуємо звернутися до органів ДФС для вжиття заходів щодо термінового виправлення довідників.
Про застосування тимчасових митних декларацій
Декларант або уповноважена ним особа, яка не володіє точними відомостями про характеристики товарів, необхідні для заповнення митної декларації у звичайному порядку, може подати органу доходів і зборів тимчасову митну декларацію на такі товари.
Умови подання тимчасових митних декларацій
Тимчасова митна декларація повинна містити дані, достатні для поміщення їх у заявлений митний режим. Крім того, вона подається під зобов'язання про подання додаткової декларації у строк не більше 45 днів з дати оформлення тимчасової митної декларації.
Як визначаються ставки митних платежів за такими деклараціями
Якщо декларант не володіє точними відомостями, необхідними для визначення ставок митних платежів, для нарахування сум митних платежів за тимчасовою митною декларацією застосовується найбільша ставка митних платежів з тих, під яку може підпадати товар.
Перелік документів, які повинні знаходитись на місці торгівлі у підприємця-"загальносистемника"
Салтівська ОДПІ нагадує, зберігання яких документів повинні забезпечити фізичні особи – підприємці на торговому місці. Фізичні особи – підприємці на загальній системі оподаткування при здійсненні торгівельної діяльності зобов’язані здійснювати розрахункові операції виключно із застосуванням РРО.
При цьому, фізичні особи – підприємці повинні забезпечити наявність на торговому місці наступних документів:
книги обліку доходів та витрат;
книги обліку розрахункових операцій;
виписки або витягу з Єдиного державного реєстру юридичних, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань;
ліцензії;
свідоцтва платника ПДВ (у разі, якщо суб’єкт господарювання зареєстрований платником ПДВ);
трудових угод з найманими працівниками (у разі використання найманої праці).
Мінімальний строк оренди сільськогосподарських земель – 10 років
Внесено зміни до деяких законодавчих актів щодо встановлення мінімального строку оренди земельних ділянок сільськогосподарського призначення, на яких проводиться гідротехнічна меліорація
Зазначені зміни внесено Законом від 20.09.2016 р. №1532-VIII.
Зокрема, встановлено, що для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, фермерського господарства, особистого селянського господарства строк оренди земельних ділянок сільськогосподарського призначення, які є земельними ділянками меліорованих земель і на яких проводиться гідротехнічна меліорація, не може бути меншим як 10 років.
Окрім того, до договору оренди землі включається зобов’язання орендаря здійснювати інвестиції у розвиток та модернізацію відповідних меліоративних систем і об’єктів інженерної інфраструктури та сприяти їх належній експлуатації.
Закон набирає чинності з дня, наступного за днем його опублікування.
Дія Закону не поширюється на договори оренди землі, укладені в установленому законом порядку до дня набрання чинності Законом.
Роман Насіров: ДФС працює над започаткуванням спільних проектів з Турецькою республікою
Голова Державної фіскальної служби України Роман Насіров відзначив зміцнення двосторонніх відносин між Україною та Турецькою Республікою в галузі митної справи. З метою розвитку та зміцнення двостороннього співробітництва Україна та Туреччина домовилися розширити співпрацю в сфері обміну досвідом і навчання, кінологічній сфері, сфері обміну інформацією та боротьби з контрабандою і порушенням митних правил, а також координувати дії під час впровадження електронної системи МПД (еТIR).
«Наразі ми працюємо над започаткуванням спільного пілотного проекту е-TIR між компетентними органами України та Туреччини. Електрона система е-TIR передбачає обмін даними в електронному вигляді між національними митними системами щодо міжнародного транзиту товарів відповідно до положень Конвенції МДП. Для нас це є одним із пріоритетних завдань на наступні роки», - зазначив Роман Насіров під час зустрічі з делегацією Міністерства митниці і торгівлі Турецької Республіки.
Він повідомив, що сторони домовилися про створення робочої групи, яка оцінить можливості України і Туреччини для започаткування цієї системи. Крім того, турецька сторона висловила готовність надати Україні всю необхідну допомогу і підтримку в рамках запровадження Нової комп’ютеризованої транзитної системи (NCTS).
Представники Міжнародних програм США відвідали семінари ДФС щодо ідентифікації товарів подвійного призначення
Представники Програми Державного Департаменту США з експортного контролю та безпеки кордонів (EXBS) та Міжнародної програми Департаменту енергетики США з експортного контролю в галузі нерозповсюдження ядерної зброї (INECP) відвідали з ознайомчим візитом Департамент спеціалізованої підготовки та кінологічного забезпечення ДФС.
У ході візиту гості ознайомилися з процесом спеціальної та спеціалізованої підготовки, що здійснюється у Департаменті, а також зі структурою Департаменту, його матеріально-технічною базою, кінологічним навчально-тренувальним комплексом та роботою кінологічних команд.
Представники Міжнародних програм США як спостерігачі відвідали семінар «Державний експортний контроль. Ідентифікація товарів подвійного використання (СІТ)», зустрілися з викладачами курсу та керівництвом департаменту, обговорили питання співпраці, поточні та майбутні напрями діяльності.
Міжнародні експерти, зокрема, відзначили зусилля фахівців департаменту щодо запровадження та подальшого розвитку навчальної програми з ідентифікації товарів подвійного використання. Адже це сприяє покращенню здатності митників ДФС виявляти та вилучати незаконні товари, які можуть використовуватися в програмах створення зброї масового ураження, та забезпечувати виконання Україною своїх міжнародних зобов’язань у сфері нерозповсюдження ЗМУ.
Сторонами досягнуто домовленостей щодо подальших напрямів і форм співпраці.
Олексій Василенко: Вирішити питання зловживання патентним правом можна лише у судовому порядку
На сьогодні одним з актуальних питань при здійсненні господарської діяльності в Україні є зловживання патентним правом – так званий «патентний тролінг». Припинити такі зловживання власників винаходів та виключити їх з митного реєстру можна лише у судовому порядку. Про це розповів директор департаменту організації митного контролю ДФС Олексій Василенко.
Відповідно до своїх функцій фіскальна служба для захисту прав інтелектуальної власності здійснює ведення відповідного митного реєстру. До нього на підставі заяв власників включаються об’єкти авторського права і суміжних прав, винаходи, корисні моделі, промислові зразки, торговельні марки, географічні зазначення (зазначення походження товарів) та сорти рослин та географічні зазначення.
Водночас, за словами посадовця, останнім часом фіксуються випадки подання до ДФС заяв про сприяння захисту майнових прав на об’єкти права інтелектуальної власності (ОПІВ), які повною мірою не відповідають умовам патентоспроможності.
«Фіскальна служба не видає патенти на винаходи та корисні моделі, а здійснює їх включення до митного реєстру на підставі наданих власником об’єкта інтелектуальної власності відповідних охоронних документів. При цьому виключити цей винахід з реєстру можна лише згідно з вимогами законодавства», – розповів Олексій Василенко.
Внутрішньою безпекою ДФС під час одержання хабара затримано працівника ГУ ДФС в Одеській області
Співробітниками Головного управління внутрішньої безпеки ДФС України, управління внутрішньої безпеки ГУ ДФС в Одеській області та Генеральної прокуратури України затримано «на гарячому» працівника відділу викриття кримінальних правопорушень в митній сфері оперативного управління ГУ ДФС в Одеській області, який вимагав у підприємця хабар за неперешкоджання здійсненню митного оформлення товарів на Одеській митниці ДФС.
Хабарника затримано під час отримання частини коштів в сумі 65 тис. гривень. Встановлено, що першу частину неправомірної вигоди він отримав раніше. За вказаним фактом розпочато кримінальне провадження за кваліфікацією «прийняття пропозиції, обіцянки або одержання неправомірної вигоди службовою особою» (ч. 3 ст. 368 КК України). Тривають першочергові слідчі дії.
Стартує фінальний етап чемпіонату з футболу серед збірних команд органів ДФС
12-13 жовтня на базі Університету Державної фіскальної служби України у м. Ірпінь відбудеться проведення фінальної частини чемпіонату з футболу серед працівників органів ДФС.
12 жовтня відбудеться жеребкування та урочисте відкриття фінального етапу чемпіонату. Цього ж дня команди проведуть перші ігри. Нагородження переможців та призерів змагань заплановане на 13 жовтня.
До фінальної частини чемпіонату з футболу серед збірних команд органів ДФС вийшли команда ГУ ДФС у Львівській області, ГУ ДФС у Вінницькій області, ГУ ДФС у Одеській області та ГУ ДФС у Дніпропетровській області.
Протягом 9 місяців на «Пульс» надійшло понад 3,5 тис. звернень
Протягом січня-вересня поточного року на антикорупційний сервіс ДФС «Пульс» надійшло понад 3,5 тис. звернень. Податкової тематики стосувалося майже 3 тис. звернень, або 83,5 відс., митної – майже 580, або 16,5 відс.
Розгляд 3 480 звернень вже завершено, про результати поінформовано заявників.
Здебільшого звернення суб’єктів господарювання та громадян стосувалися проблем, які виникають при подачі звітності та реєстрації податкових накладних, – 38,9 відс. звернень.
Крім того, платники зверталися для з’ясування організації роботи ДФС та її територіальних органів. Із загальної кількості звернень 28,1 відс. стосувалися саме цієї тематики.
Електронним адмініструванням ПДВ цікавилися 8 відс. платників. З приводу затримок митного оформлення товарів та черг на митних постах та пунктах надійшло 7,9 відс. та 3 відс. звернень відповідно.
Перевірок суб’єктів господарювання стосувалося 1,9 відс. звернень, реєстрації платником ПДВ – 1,9 відс. Про корупційні дії працівників ДФС повідомили 4,8 відс. заявників.
Для з’ясування якості наданих відповідей було проведено опитування громадян, які зверталися на «Пульс». Повністю задоволеними результатами розгляду їх звернень були 91,2 відс. опитаних, частково задоволеними – 1,9 відсотка.
Нагадаємо, сервіс ДФС «Пульс» створений для оперативного реагування на скарги і звернення громадян та суб’єктів господарювання щодо некоректного ставлення, перевищення повноважень або неякісного обслуговування працівниками служби. Телефон «Пульсу» (044) 284-00-07. Лінія працює цілодобово.
У ДФС відбувся семінар-тренінг з питань електронного декларування
За ініціативою Департаменту кадрової політики та роботи з персоналом та за участі представників Національного агентства з питань запобігання корупції для працівників апарату та територіальних органів ДФС проведено семінар-тренінг з питань електронного декларування.
Під час семінару працівникам фіскальної служби презентували механізм та процедури заповнення електронних декларацій, а також надали конкретні приклади щодо електронного декларування. Про це повідомила директор Департаменту кадрової політики та роботи з персоналом ДФС Тетяна Пажитнова.
«Сподіваюсь, що цей електронний семінар може бути використаний кадровими службами територіальних органів в подальшій роботі. Звертаю також увагу на те, що термін подачі електронних декларацій для осіб, які займають посади категорії «Б», спливає 30 жовтня 2016 року, а з нового року під електронне декларування підпадають абсолютно всі працівники Державної фіскальної служби України», - зазначила Тетяна Пажитнова.
У свою чергу представники НАЗК акцентували увагу на важливих новелах системи електронного декларування, розповіли про обсяги декларування і відповідальність декларантів за неподання декларації, продемонстрували як декларант зможе самостійно заповнити свою декларацію з допомогою особистого електронного ключа та розповіли про деякі особливості декларування у цьому році.
Румунія, Республіка Молдова та Україна провели спільну операцію у сфері протидії митним правопорушенням
Відповідно до оперативного плану «Боротьба з незаконним обігом тютюнових виробів - 2016» протягом 15-30 вересня 2016 року митні адміністрації Румунії, Республіки Молдова та України провели митну операцію по боротьбі з незаконним обігом тютюнових виробів.
Заходи були спрямовані на викриття незаконних каналів переміщення тютюнових виробів через українсько-румунську та молдовсько-румунську ділянки кордону автомобільними і залізничними видами транспорту; встановлення причетних фізичних та юридичних осіб, притягнення таких осіб до відповідальності; а також удосконалення обміну інформацією між митними органами України, Румунії та Республіки Молдова про підозрілі поставки тютюнових виробів.
«Організація та проведення митницями України, Румунії та Молдови спільних оперативних заходів по боротьбі з незаконним переміщенням тютюнових виробів є важливими», - заявив в. о. заступника Голови Державної фіскальної служби України Мирослав Продан.
«У період з 15 по 30 вересня 2016 року українські митники взяли безпосередню участь у проведенні активної фази спеціальної митної операції», - додав він.
За результатами вжиття посилених заходів контролю за законністю переміщення тютюнових виробів через українсько-румунську ділянку кордону, митницями ДФС у вищевказаний період попереджено 56 спроб незаконного переміщення з митної території України в напрямку Румунії 197,5 тис. шт. цигарок, вартість яких на українському ринку складає близько 160 тис. грн.
Старовинна ікона залишилась в Україні
Напередодні на митному посту «Харків-пасажирський» в потязі сполученням «Харків-Москва» митниками виявлено ікону з ознаками старовини.
Громадянка Росії під час усного та письмового декларування заявила про відсутність заборонених до переміщення товарів. Але після огляду її багажу в жіночій сумочці була виявлена цікава знахідка – невеличка ікона в дерев’яній рамці.
Відносно громадянки складений протокол про порушення митних правил за статтею 472 Митного кодексу України. Вартість ікони буде встановлено додатково.
Затримано псевдоподатківця
Днями співробітники управління внутрішньої безпеки та оперативного управління ГУ ДФС у Харківській області за участю працівників Національної поліції, затримали шахрая, який називав себе працівником податкової міліції та вимагав від підприємця певних грошових поступок.
Діяв псевдоподатківець не один, а разом із 35-річною дамою. Аферисти зайшли до одного із кафе, що працює у центрі Харкова, та вимагали надати суттєву знижку на придбання кавомашин. При цьому, шахрай представився начальником відділу підрозділу податкової міліції.
Як з’ясувалося в подальшому, чоловік вже неодноразово притягувався до відповідальності за шахрайські дії.
За даним фактом зареєстровано кримінальне впровадження за ознаками злочину передбаченого ст.190 КК України. Ведеться досудове слідство.
На Харківщині велосипедні махінатори ошукали державу на майже 3 мільйони гривень
Працівники податкової міліції Харківщини провели обшуки на підприємстві, яке, використовуючи реквізити фіктивних підприємств, лише за півтори роки завдало державному бюджету збитків щонайменш у 2,7 млн. грн.
Про це повідомляє перший заступник начальника ГУ ДСФ у Харківській області Андрій Бєжанов.
В ході досудового розслідування, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за ознаками злочину, передбаченого ч.3 ст. 212 Кримінального кодексу України, встановлено, що одне з підприємств, яке спеціалізується на виготовленні та реалізації велосипедів, протягом 2015-2016 років за допомогою реквізитів підконтрольних підприємств ввозило на територію України велосипеди відомих брендів, запасні частини та комплектуючі до них з Чеської Республіки, Тайваню та Китаю. В подальшому ввезений товар нібито реалізовувався з мінімальної націнкою близько 11 підприємствам, які на перевірку виявилися фіктивними. Насправді ж імпортні велосипеди збувалися через реальних підприємців за ціною у два-три рази більшою за відображену в бухгалтерській звітності. В такий спосіб службові особи підприємства ухилились від сплати податків на суму більше 2,7 млн. грн.
«Працівниками слідчо-оперативних підрозділів податкової міліції проведено обшуки у виробничому, складських та офісних приміщеннях, задіяних у схемі ухилення від сплати податків, - розповідає Андрій Бєжанов, - було виявлено комп’ютерну техніку, чорнові записи, печатки підконтрольних підприємств та більше 6,4 млн. грн. у національній та іноземній валюті». Наразі усі виявлені товарно-матеріальні цінності вилучено в якості речових доказів. Слідство за даним фактом триває.
Допомога на лікування від благодійної організації не оподатковується ПДФО
Згідно з пп. 165.1.19 п. 165.1 ст. 165 Податкового кодексу України до розрахунку загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку не включаються та, відповідно, не підлягають оподаткуванню податком на доходи фізичних осіб кошти або вартість майна (послуг), що надаються як допомога на лікування та медичне обслуговування платника податку за рахунок коштів благодійної організації.
Норми пп. 165.1.19 п. 165.1 ст. 165 ПКУ можуть бути застосовані благодійною організацією за наявності відповідних підтвердних документів, що підтверджують цільовий характер надання грошових коштів на оплату лікування або медичного обслуговування (в разі здійснення попередньої оплати таких послуг) або факт надання послуг з лікування або медичного обслуговування платника податку (якщо оплата здійснюється після надання таких послуг).
Слід знати, такими підтвердними документами можуть бути документи, що підтверджують потребу фізичної особи - платника податку в лікуванні та медичному обслуговуванні (зокрема, наявність та характеристики хвороби, травми, отруєння, патологічного стану платника податку), документи про надання таких послуг, що ідентифікують постачальника послуг та платника податку, якому надаються такі послуги, обсяги та вартість таких послуг: договори, платіжні та розрахункові документи, акти надання послуг, інші відповідні документи в залежності від необхідного лікування або медичного обслуговування, хвороби та її стану.
Салтівська ОДПІ: Понад 4,6 мільйонів гривень податку на нерухомість отримали місцеві бюджети від платників за дев’ять місяців поточного року
Про це повідомила заступник начальника Салтівської ОДПІ ГУ ДФС у Харківській області Інна Богатирьова.
За словами посадовця, від юридичних осіб, платників цього податку, надійшло 3,6 млн. гривень, а фізичні особи сплатили 966,9 тис. гривень. Зокрема, у вересні поточного року сплачено 303,3 тис. гривень податку.
Нагадаємо, що відповідно до п. п. 266.1.1 п. 266.1 ст. 266 Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року № 2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) платниками податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, є фізичні та юридичні особи, в тому числі нерезиденти, які є власниками житлової та/або нежитлової нерухомості.
Відповідно до п. п. 266.10.1. п. 266.10 ст. 266 ПКУ податкове зобов’язання за звітний рік з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, сплачується:
а) фізичними особами - протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення;
б) юридичними особами - авансовими внесками щокварталу до 30 числа місяця, що наступає за звітним кварталом, які відображаються в річній податковій декларації.
Місцевий бюджет Великобурлуцього району наповнюють податки-рекордсмени
Серед податків найбільших за обсягами – податок на доходи фізичних осіб, єдиний податок, плата за землю, та акцизний податок з реалізації у роздрібній мережі підакцизних товарів.
Як і зазвичай, основою місцевих бюджетів регіону є податок на доходи фізичних осіб. За період січень-вересень його надійшло 24,7 млн. грн. Цей податок стабільно забезпечує місцеві громади надходженнями.
Наступним за розміром серед лідерів податкових надходжень до місцевих скарбниць - це плата за володіння або користування найбільшим багатством України – землею. За вказаний період до місцевих бюджетів Великобурлуччини внесено 10,55 млн. грн. земельного податку та орендної плати.
Третій бюджетоутворюючий податок – єдиний податок. З початку року його розмір склав близько 8,7 млн. грн.
Акцизний податок з реалізації суб'єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів вийшов на четверту позицію. Надходження з початку року становлять 1,33 млн. грн.
Загалом до бюджетів місцевих громад Великобурлуцького району за 9 місяців надійшло 47,14 млн. грн. податків й зборів, що на 60,3% або на 675,5 тис. грн. більше минулорічного показника.
Місто Куп'янськ: надходження податку на нерухоме майно зростають – власники нерухомості сплатили понад 1,6 млн. гривень
З початку року місцева скарбниця міста отримала 1,64 млн. грн. від платників податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, що складає від минулорічних показників на 199,4%, або більше ніж на 817 тис. гривень.
Основну частку надходжень складають надходження від власників майна – юридичних осіб. В місті Куп’янську зареєстровано 595 юридичних осіб, які за дев’ять місяців поточного року сплатили більше ніж 1,3 млн. гривень, що на 508 тис. грн. більше у порівнянні з показниками 2015 року
Нагадуємо, що платники – юридичні особи самостійно обчислюють суму податку станом на 1 січня звітного року і до 20 лютого цього ж року подають до відповідних державних податкових інспекцій за місцезнаходженням об'єкта/об'єктів оподаткування декларацію з розбивкою річної суми рівними частками поквартально.
Фізичні особи – власники об’єктів житлової та нежитлової нерухомості до місцевого бюджету міста перерахували 335,2 тис. грн., що перевищує минулорічні надходження майже в 13 разів, або на 309 тис. гривень.
Значне зростання у поточному році задекларованих та сплачених сум податку зумовлене, не в останню чергу, результатами спільної роботи органів ДФС та органів місцевого самоврядування області з визначення та встановлення обґрунтованих ставок податку.
У Вовчанському районі на соціальні потреби сплачено понад 51 млн. грн. ЄСВ
У січні-вересні 2016 року підприємства і підприємці Вовчанського району сплатили до бюджету понад 51 млн. 330 тис. грн. єдиного соціального внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування. Показник очікуваних доходів перевищено на 4,7 млн. грн. Лише у вересні надійшло 5,96 млн. грн., додатково сплачено 519 тис. грн. Про це під час засідання «круглого столу» з представниками бізнес-спільноти району доповіла заступник начальника – начальник Вовчанського відділення Людмила Воловик.
Водночас, порівняно з минулорічними надходженнями за відповідний період спостерігається певне зниження, яке зумовлено змінами до законодавства з 1 січня. Так, через зменшення фактичної ставки ЄСВ з 38% до 22% рівень сплати за дев’ять місяців дещо скоротився.
«Зміни у законодавстві дозволили істотно зменшити навантаження на фонд оплати праці для роботодавців, а вивільнені кошти спрямувати на розвиток виробництва та інші потреби», - підсумувала посадовець.
Нагадаємо, єдиний внесок автоматично розподіляється Державною казначейською службою України за видами загальнообов’язкового державного соціального страхування відповідно до визначених пропорцій та перераховується за призначенням – на рахунки, відкриті в держказначействі на ім’я фондів загальнообов’язкового державного соціального страхування і пенсійного страхування.
|