Анулювання
реєстрації платника ПДВ відбувається як за ініціативою платника податків –
добровільне анулювання, так і за ініціативою контролюючого органу – примусове
анулювання.
Порядок
анулювання реєстрації особи як платника ПДВ встановлено статтею 184 Податкового
кодексу та розділом V Положення про реєстрацію платників податку на додану
вартість, затвердженого наказом Мінфіну України від 07.11.2011 №1394.
Для
добровільного анулювання реєстрації, платнику ПДВ слід подати до контролюючого
органу заяву. Форму заяви про анулювання реєстрації (форма №3-ПДВ) наведено у
додатку 5 до Положення №1394. Одночасно з поданням заяви платник податків
зобов’язаний повернути оригінал свідоцтва про реєстрацію платником ПДВ і всі
засвідчені копії. Якщо ці документи не будуть додані до заяви, то контролюючий
орган її не прийме.
Рішення про
анулювання реєстрації за заявою платника ПДВ приймається контролюючим органом
протягом 10 календарних днів. Про анулювання реєстрації платника податку
контролюючий орган зобов’язаний письмово повідомити особу протягом трьох
робочих днів після дня анулювання такої реєстрації.
Для
примусового анулювання реєстрації платника ПДВ (за ініціативою контролюючого
органу) оформлюється рішення за формою №6-РПДВ (додаток 6 до Положення №1394),
в якому обов’язково вказуються підстави для такого анулювання з посиланням на
відповідні норми Податкового кодексу України.
Після дня
анулювання протягом трьох робочих днів один примірник рішення про анулювання
реєстрації платника ПДВ надсилається контролюючим органом особі, реєстрацію
якої анульовано, за місцезнаходженням або місцем проживання такої особи,
вказаним у свідоцтві, або за наявності відомостей про комісію з припинення
(комісію з реорганізації, ліквідаційну комісію) або ліквідатора такої особи –
за місцезнаходженням комісії.
Особа, у
якої за ініціативою контролюючого органу було анульовано реєстрацію платника
ПДВ, зобов’язана повернути свідоцтво і всі його засвідчені копії протягом 20
календарних днів від дати ухвалення відповідного рішення.
|